Pregrijavanje na otvorenoj cesti

Masni

New member
Nije me dugo bilo....

Evo ga update ; neki dan mi je opet osla temp u nebesa, skuzio da fali vode. morao naliti 2 litre vode. A zadnji put nalio do vrha i ozracio prije nekih mjesec dana. Usput lampom svijetleci u expanzionu nasao na nesto majoneze u vodi. Odmah sam odvezao auto kod frenda, Iskopcao sam smedji senzor i sa oba ventilatora na max brzini, auto je i dalje bio na nekih 95-100 c dok sam se normalno vozio po aveniji.

Da usput sada i na leru radi na od 93-96 c izmjereno laserskim termometrom na kucistu termostata. Ovisno o paljenju ventilatora.
 

denish

New member
i ja pitam... sve mi je na xsari izmjenjeno što se tiče kontrole grijanja motora ( dihtunzi, brušena je i glava, indikator temperature motora kod ventilatora, ulje ...) a sinoć mi se ugasio motor zbog prevelike temperature ( na 90 ).
 

Dujo

New member
Grijanje preko 92-93C na otvorenoj cesti nije bas uobicajeno,autocesta ako nisu obrtaji preko 5500 u 5br.nebi smjelo da temperatura prelazi prije navedenu..

Za one koje znaju proviriti pod haubu preporucio bi slijedece...
Provjeriti "cirkulaciju" rashladne tekucine,cijevi,hladnjak,termostat..Bilo bi dobro odvojiti crijevo od vodene pumpe ili gdje se vec najprije moze dok je motor hladan,zacepiti ga rukom i vidjeti dali ona stvara "pritisak" dali moze "tjerati" vodu kroz cijeli sistem...Najbitniji u svemu je termostat u ovoj cirkulaciji (ako smo utvrdili da je protocnost dobra,ili smo ocistili hladnjak,provjerili cijevi i spojeve) bez rada ventilatora (znaci otvorena cesta),trebalko bi naci termostat moze i od drugih vozila koji je odgvoarajuci a da otvara nekoliko stupnjeva ranije od onoga koji je bio na autu (npr.u forda scorpia stavio sam od renaulta 4) zbog dizanja temperature..
Jos jedna bitna stvar je zrak!!Provjerite zracni filter,cijevi,dovod zraka do usisne grane jer ukoliko motor nema dovoljno zraka,slabije "dise" te i temperatura raste..

Ukoliko je "majoneza/emulzija" pronadjena na cepu hladnjaka,hladnjaku,cepu poklopca motora..>Sigurno je da cete morati (ovisi koliko dugo izdrzi) "dizati" glavu i mijenjati novi dihtung,te sve sto taj posao zahtjeva.
Ukoliko vam ne predstavlja veci problem to grijanje osim "straha" sto kazaljka pokazuje par stupnjeva vise,moci cete preci i mozda 30 000km a i vise,to iskustvo sam ja imao samo na Pezou mada je to isto s?anje..

Imam citroena ZX i tempr.je od 90-95 stalno dali grad/otvoreno,ne zabrinjava me puno jer nema (jos) emuzije u sistemu tekucina,vozim na plinu pa i to moze biti lagana "smetnja" i razlog temp.koja je nekoliko stupnjeva vise..Oni koji imaju ugradjen plin svakako bi trebali provjeriti "baypas-e" koji su ugradnjom se morali staviti..Na Tempu 1.1efi nakon ugradnje plina kod servisera,do zime nisam primjetio da nemam grijanja u kabini,kada sam "pregedao" uocio sam da hladna/topla crijeva su zamjenjena i samo sam to opet "zamjenio" i dobio grijanje u autu..
 

deda

New member
Motor koji vozi na plin tek nebi morao imati problema sa hlađenjem,jer isparivač troši poprilićan dio topline. Sam motor se manje grije na plin jer plin ima manju kalorićnu vrijednost od benzina i velik oktanski broj (120).
 

Dujo

New member
Motor koji vozi na plin tek nebi morao imati problema sa hlađenjem,jer isparivač troši poprilićan dio topline. Sam motor se manje grije na plin jer plin ima manju kalorićnu vrijednost od benzina i velik oktanski broj (120).
Sve to stoji u teoriji,i za plin sa direktinim ubrizgavanjem "spricama"..Praksa je drugo!
Sam br.oktana ne znaci nista ako nema zraka..Nema sagorijevanja,nema snage,pa stim se i grije..Previse plina a malo zraka..Vecina auta koje sam vozio su imale "tvrdu" usisnu granu,aluminijsku pa na takva vozila se ugradjiva/o plin na "flandju",prije "klapne" otvaraca smjese..Stim samim se smanjivao "obim" a sa obimom i protok zraka,tako zbog toga sve ide to..Smanjenje snage i grijanje pri "naporu" motora..
Isparivac trosi "toplinu" zagrijene vode,ustvari trebao bi je ohladiti ali mali procenat..Drugo je kada je posao stvarno "odradjen" po PS-u,inace sjeku se crijeva vode na mjestima gdje netrbaju,sprovode se premosnice obicno po mjestima uz motor koji ih dodatno grije i to tako redom krene...Znaci moze biti i "direktni" plin ali ako su premosnice vezane uz sami "motor" izvor grijanja onda tu dolazi do toga o cemu sam pisao.. ;)
 

Damaj

Active member
Sam motor se manje grije na plin jer plin ima manju kalorićnu vrijednost od benzina i velik oktanski broj (120).
Koliko ja znam plin izgara na višim temperaturama, za drugo na znam. Oktanska vrijednost je stabilnost i kontinuitet eksplozije a ne temperatura izgaranja (eksplozije).
 

deda

New member
Ali ima manju kalorićnu vrijednost,znači oslobađa manje energije,a veliki oktanski broj mu koristi da ne dolazi do samozapaljenja koje se ipak u benzincu može dogodit usljed usijavanje raznih čestica koje se nakupljaju izgaranjem i prilikom rada usijavaju.Uglavnom ako je sve složeno po PSu ne smije biti nikakvih problema sa bilo kakvim pregrijavanjem nečega, bilo na što radi motor.
 

Dujo

New member
Toliko servisera ali malo,jako malo ih radi po PS-u,shemama za odredjeni motor i svi sami nesto "kemijaju" jer zele ustedit a naplatit punu uslugu..(procitajte samo teme na netu i novinske clanke pa sve ce biti jasno,a neki su se i osobno uvjerili) Vecina auta mi bila na plin neke sam na novo dao ugradit a neki su imali vec ugradjen,
Plin treba vecu temperaturu jer prakticki je "smrznut" dok benga ima pribliznu temp.koja je u spremniku,naravno zimi nece smrznuti..Npr.za neke utrke hlade bengu da bi imali "vecu" iskoristivost i snagu benzina,isto tako hlade i zrak,cak na otvore za "uvoz" zraka stavljaju led..
Sto se tice motora na plinu...
Vjerojatno culi milijun puta kada u auto ugradjujete plin da izgubite na snazi..To upravo vrijedi radi toga sto smanjuje se "obim" protoka zraka!Auto ce izgubiti na snazi koliko se smanji "dotok/protok" zraka..Od tud price o tome,a da saltajuci ga na benzin imate opet snagu koju ste izgubili na plinu je prica za malu djecu..Jer ako je smanjen dotok zraka onda je i na benzin,nema veze kojim gorivom se vozili tako da snagu koju ste imali prije cete izgubiti i vozeci se na benzin jer "grlo" koje "ukapa" plin je u usisu smanjilo je prijasnji promjer..To se ugradjivalo 90% prije tih sistema (prije dolaska direktnog ubrizgavanja) a i danas na sve "tvrde" usisne grane isto se ugradjuje u 90% vozila..Znaci samim smanivanjem potrebnog dotoka zraka se grije motor..
Nikoga nisam cuo da je ugradio plin pa da vozi utrke,turpija motor i sl.Jedan od razloga je i sto motor "ne trpi" takvu voznju s plinom iz navedenog vec.
Nemam bas slike od prijasnjih motora,mozda iskopam od ovoga tempa ako se uspije vidjet "instalacija" koja je ugradjena za protok rashladne tekucine,isla je direktno uz poklopac ventila a druga ispod uz samu glavu i blok motora..To nije "pravilno" te ako je motor vec dao dosta za svog zivota pocet ce mu smetat,t.j.dodatno grijat i onda pocet vjerojatno i druge probleme stvarat..
 

deda

New member
Kod hladnog starta na plin motor poćinje raditi samo na propan jer je butan enertni plin koji je u mješavini i ne iparava i ne gori na niskoj temperaturi,tako da uopće ne kužim zašto se mora paliti na plin,ja nikada u životu nisam palio auto na benzin ni na -20.To je dovoljno da motor proradi i ako se spoji kako treba znači da prvo antifriz cirkulira direktno preko glave motora gdje odma dolazi do zagrijavanja antifriza,a poslije kada otvori protok termostat to više ne igra ulogu.Nekad su ugrađivali flanđe na usisno grlo samo zato jer je to najjednostavnije i toćno da onda suzuje usis zraka,ali to nije imalo velikog utjecaja jer smanjenjem promjera usisnog grla se povećava brzina strujanja i opet dođe skoro na isto.Jedino pravo rješenje je bilo direktno kroz frgić ušarafiti diznu za plin toćno iznad leptira i onda nema gubitka snage i ogranićenja usisavanog zraka odnosno smjese i kada radi na benzin,a kamoli na plin.To naravno traži više posla i znanja gdje treba bušiti i postaviti plinske dizne.Za današnje motore neznam jer ja se time više nisam bavio,ali vjerojatno postoji opcija da se tako nešto može izvesti,jer sam gledao i turbo motore koji voze na plin i nikakve razlike nema u odnosu na rad sa benzinom.
 

Dujo

New member
Nekad su ugrađivali flanđe na usisno grlo samo zato jer je to najjednostavnije i toćno da onda suzuje usis zraka,ali to nije imalo velikog utjecaja jer smanjenjem promjera usisnog grla se povećava brzina strujanja i opet dođe skoro na isto..
Deda ja bi volio vidjeti nekoga koga stisnu "bronhici" pa moze isto "potegnut" kao kada je "zdrav"..Nadam se da me razumijes..
Meni je svako auto izgubilo na snazi,na tempu 1.1 sam to itekako osjetio,na scorpiu 2.9 manje,ali osjetno..Na Pugu 605 ionako lijenom ga je pretvorilo u "tenk" koji dahce na svakoj uzbrdici..Meni nije smetalo jer nije mi bila potrebna brzina vec sto manja cijena predjenih km.
 

deda

New member
Imal sam nekad stojku 1,1 sa ugrađenim plinom,direktna diza u frgić,jer on je imao najidealniji frgić za uvaljat dizu direktno.Plina je trošio kolko i benzina i išao jednako,jedino kaj je na plin mirnije radio.Alfa sa 4 frgića je isto išla na plin ko mutava,pezejci,lade i ostali žderonje onog doba isto tak.Jedino na jugu 45 nisam mogao nikako uskladit potrošnju plina,trošio ga je dosta više od benzina i bio je preslab,ali taj auto i nije za to,ne samo zbog šugavog motora nego i sam auto je bio koma.Ja sa plinom imam odlićna iskustva i bio super zadovoljan,ali ja sam sebi i drugima, sam ugrađivao plinske uređaje.Ako to nije dobro ugrađeno,e onda uvjek ima nezadovoljstva i problema,ali da bi se ugradio propisno,funkcionalno,estetski i lako dostupno za servisiranje i da ne smeta ostalim stvarima kod servisiranja auta,za to treba volje,strpljenja i vremena. Vidio sam takvih sranja kod kompića koji su to dali ugrađivat kod razvikanih radiona,to je bila strava,nekada su tako sve nasrali,da mi nije bilo jasno kako su uopće prošli atest.
 

Dujo

New member
Ako si ugradjivao onda ces vidjet/prepoznat gresku na koju sam ukazivao i serviseru..Flandju je trbao direktno vezati za granu ka npr.bas u karburatora jer bi unutarnji promjer "usisa" ostao isti a mogao se "uglaviti" na ovu granu..Stavljen je u flex.crijevo od filtera zraka,samo je promjera ako se dobro sjecam cca.8cm.a "grlo/flandja" koju su stavili unutra je bebljine 15mm.znaci sa obe strane po 15mm.smanjilo je "usis" na 5cm.sto je bilo nedovoljno za to auto pri vecim obrtajima..
Cijevi od vode su bile kako sam napisao,to sam "smio" sam dirkati pa sam ih premjestio ovako,jedna je ispod kucista zracnog filtera a druga je morala ici preko "flex" cijevi jer nisam imao drugog izbora da se ne grije i "ne zulja" kuda ju je serviser proveo..Razlog premjestanja i nije bio toliko "dodatno" grijanje vec sto je vibracijama "izuljalo" jedno crijevo pa je pocelo pustat,a to sve u 8mj.od ugradnje...

Moja iskustva sa plinom su zdovoljavajuca,osim neki "problema" sa serviserima..Sva auta su "mirnije" radila na plin nego na bengu..Sva auta su slabije vukla nakon ugradnje,i temp.je znala porasti po "skali" vise npr.na uzbrdicama,brzoj voznji na autocesti i sl.ali to sam samo sumnjao na to radi suzenog usisa,jer niti jedan nije isao kao prije ugradnje niti na benz.niti na plin...




Ova slika je da se vidi serviser koji je ugradio u tolko vozila plin a nema "grama" sluha za svoje musterije koje mu plate i sugeriraju "greske"..
 

Ocevski

New member
Zdravo decki
Vase mislenje i konsultacija o vezi hladnjak.
Imeno poslednih godine temperatura mi e izmegu 90 i 105 stupnjeva.Iskustvo mi e loso zbog toga sto motor u tih momenata je pregrejan ,rezultat izgoreni gumicki na ventili izgoren semering i izgoren dihtung na glava.Ja mislim da je vreme hldanjak stigo za menjanje.E sega prasanje mi e dali nekoj so vakov problem go cistel hladnjakot ili kupil nov
Na semafori kreci stani u prvo i drugoj brzinu dize temperatura i takodje na cesti nad 120.....u normalna voznja nema problem ali pri napor dize temperatura i ondak pravi problem t.e motor greje malo vise
Pozdrav
P.s izvinite na moj siromasni hrvatski :)
pravim kombinacije da bi laksije razumeti :)
 

AX-ja

èudo jedno
a zasto bi mjenjao hladnjak.
ako je hladnjak prohodan,nije zacepljen,ne pusta,grije jednolicno.
nema razloga mijenjati ga
 

Ocevski

New member
a zasto bi mjenjao hladnjak.
ako je hladnjak prohodan,nije zacepljen,ne pusta,grije jednolicno.
nema razloga mijenjati ga
Mali hladnjak onoj za parno menjao sam pre 2 meseca...bio je zapusen skroz....nemao sam grijanje....Ovaj golemi mislim da nije skroz otiden nego ne daje dovoljan protok niz motor i sledstveno na toa na pogolemo opteretenje diga temperatura do 105 stepena...sto nije bio problem pre 4 godina t.e. pre da mi pukne bliznak crevoto...
Negde sam procitao da hladnjak je potrosan materijal....obicno kod francuza menja se na 100 000km.
Inaku govorimo o Xsara 1.6i 1998 godina na plin
 

fullcool

New member
Jel ima protoka vidiš tako što opipaš hladnjak po cijeloj njegovoj površini, mora biti vruć, normalno. Kad se počne pregrijavati mora paliti ventilator 1. brzinu pa ako se grije dalje onda i 2. brzinu. Ako se i dalje grije onda treba pranje izvana. Naravno i termostat mora biti dobar.
 

Ocevski

New member
Jel ima protoka vidiš tako što opipaš hladnjak po cijeloj njegovoj površini, mora biti vruć, normalno. Kad se počne pregrijavati mora paliti ventilator 1. brzinu pa ako se grije dalje onda i 2. brzinu. Ako se i dalje grije onda treba pranje izvana. Naravno i termostat mora biti dobar.
Sve je ok kako sta kazes...i ventilator ukljucuje na 93/94 stupnjeva...termostat je pre mesec dana menjan.....senzor za temperature sta je povrzan so strelka je ok ,senzor za ukljucenje ventilator je ok....mislam deka edinstvena pricina je sto nema dovoljan protok.....i poradi toa se mislam dali da go peram odnosno izvaditi hladnjak van operiti i vrastiti ili kupiti nov
 

fullcool

New member
Već sam ti napisao, moraš vidjeti jel prljav iznutra ili iz vana, ako je izvana onda će cijeli hladnjak biti vreo na dodir, ako je iznutra onda će biti razlika na mjestu gdje ulazi voda i na mjestu gdje izlazi.
 

Ocevski

New member
Pa ovako sad.....:)
Montirao sam novi hladnjak,stari mi je bio puknat gore...zbog toga nemozelo da stvori pritisak posto niz rupa frlao voda...
Montiram novi hladnjak i u ler gasu ukljucue ventilator se normalno....ali na turaza kad ukjluci ventilator frshte vode i sa kapace i sa crevce sa strane :)
Zakljucak....kad mi je bivsi majstor menjao gumice na ventile nije ramnao glavi....i sad po moje logike novi hlandjak isfrla voda zbog neramna glava....
da napomenem da pre 60000 km menjao sam novi karike lezeci i letece lager i novi ventili sa gumice....i novi dihtung normalno.....sad posle 60 000 km pred da bide problem sa temperature menjao sam gumice opet...(bile su tvrde i izgoreni ko metal)...imam neke objashnenje kako je moglo stvrdniti za toliko malo km (ipak 60 000 nije mnogo za da izgore gumice)ali zbog problem sta mi je uradio stari majstor (sta nije ravnjao glavi) puklo mi je stari hladnjak montirao nov i sad opet zezancije otvaranje glava ravnenje ispitanje...
iskreno da vam kazem volim citroen voznja je neprikosnovena ali ovoj moji citroen izvadio mi sve shupline od pantalone
 
Na vrh