Prednosti i mane start/stop sistema

Nikola.P

New member
Pozdrav ljudi, sto bi rekao nas narod, "zagrijao" sam se za ovaj novi C3, nekako samim izgledom auto me privlaci, a pocetna cijena dizelasa ovdje u BiH nije losa (~22k km, odnosno oko 11k eura).

Nego, vidio sam da sve verzije dizel motora imaju taj start/stop sistem pa onako, kako se prvi put srecem sa tim (C4 sto tata ima nema start/stop sistem) eto, svratio sam ovdje da pitam kakve su prednosti a kakve su mane.

Neki kazu kao duplo manji akumulator i sta vec, neki kazu duplo veca usteda goriva.. ali znate kako kazu, 100 ljudi 100 cudi.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Prednost je što na laboratorijskom stolu smanjuje potrošnju i emisiju štetnih plinova, radi toga se i ugrađuje.
U praksi je neisplativ i nepotreban.
 

sino

Member
Ne vozim auto sa start stop sustavom i da mogu birat rađe bi bez toga. Akumulator je iste jačine i dimenzija samo što je x3 skuplji od običnog. Obična 75ah je oko 500kn a za start stop između 1500-2000kn. Alternator i anlaser su također skuplji i kad odu opet veći trošak.
Neki ljudi se žale da ih nervira gašenje i paljenje auto na semaforu.
I sad što se tiče uštede ako je auto stalno u gradskoj gužvi to još ima smisla ali ako je većinu vremena na autoputu ili van grada onda nema smisla.

Eto to bi ukratko bilo moje mišljenje.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Kao što ti je Ivan rekao to je ušteda samo u labaratoriju inaće nema veze sa pameti. ali zato imaš gumb na koji svaki put ugasiš sustav i miran si ne sekiraj se onda za njega :D
inaće je autić zbilja za svaku pohvalu imao sam ga prilike voziti i zadovoljan sa njime. a 1.6 hdi sa 100ks je odličan izbor po meni.
a start stop ugasi na gumbu i miran.
 

Cutac

Prèkaroš
a 1.6 hdi sa 100ks je odličan izbor po meni
C3 je gradski auto, kog će boga ikome traktor za po gradu?
(Da se mene pita, ne bi ih uopće bilo :D )

Da čovjek ne može imati luksuz ne mučenja sa DPF-om i raznim antibioticima koji se moraju sipati da ne truje floru i faunu :D


A Start Stop sam imao prilike koristiti u A3 i A5, ali kako ih ne plaćam, ne znam kako utječe na novčanik, ali znam da mi je žao motora koji se non stop pali i gasi. Stojiš 3 minute, ulje se salije u karter i u sekundi se kresne u život i odmah po gasu.
Naravno, auti su prilagođeni tome da se smanji šteta, ali ako motor koji se inače pali 3 sekunde kresne u sekundi, tu zasigurno postoji neki overload.
 

ZlatkoC4

Well-known member
kog će boga ikome traktor za po gradu?
Ti traktori su barem sa četiri cilindra za razliku od benzinca :thinking:
A i nisu to više oni bučni motori to je davno prošlo.
a što vrjedi i benzinjara kad stave drekove na ispuh pa su glasniji od dest traktora :D
 

Cutac

Prèkaroš
Ti traktori su barem sa četiri cilindra za razliku od benzinca
Ipak bih radije motor s kosilice sa turbinom nego dizela :whistling: :angel:
Dizeli su mi dobri kad su tuđi i da se malo iživim sa momentom :D

Je, Ivane, jedino Mazda nudi normalne motore u prihvatljivom cjenovnom rangu.


EDIT: Zlatko, moš ti imat elektromotor, tko želi stavljat fart-can na auspuh, naći će način :D
 

diegos

Active member
Je, dizel je ok odabir s obzirom na benzince, a kako ovi podnose gradsku voznju ne bih znao... Start/Stop idiotariju ne bih nikad koristio, iz već navedenih razloga... Žao bi mi bilo motora
 

Silentshoot

New member
Možeš ju isključiti ali ne trajno, gasi se na gumb pored volana, i svaki put kada upališ auto ispočetka ti se aktivira...čisto da ne misliš da je zauvijek ugašeno...
 

Nikola.P

New member
Steta samo sto to nije kao airbump pa da narucis model bez toga (imaju benzinci ali ne isplati se to za mene koji bi presao max 30 hiljada godisnje, ako i toliko), ali ajd, sta je tu je.

Hvala na odgovorima :D
 

tomica0308

New member
citam po ford forumu isto imaju "problem" stim start/stop, jedan se igrao nekim programom FoCCCus se zove, kaze da se svasta moze podesit, od iskljucivanja senzora niskog tlaka u gumama, preklapanja retrovizora kod zakljucavanja.. pa se valjda moze i to iskljucit trajno.
 

Pavel

Lepi™
Start stop ima određene limite, u nekim situacijama se neće pokrenuti i tada zapravo dolaziš na isto.
Recimo Start/Stop neće raditi odmah pri paljenju automobila već tek kada motor postigne radnu temperaturu. Isto tako, ako se ne varam, kod kretanja u koloni pri malim brzinama isti se neće pokrenuti.
Neki su imali limit da prilikom rada odleđivanja stakla/klime se isti isključivao zbog velikog opterećenja.

Nekakve velike uštede zapravo i nema, komponente nisu preskupe ali su opet skuplje nego kod automobila koji nema takav sustav (recimo sam akumulator).

S druge strane nije mi jasno kako motori sa turbinom reagiraju na konstantno gašenje i paljenje. Gašenje motora znači prestanak dovođenja ulja do turbine. Nema hlađenja i podmazivanja a ulje koje je ostalo u kanalima što? Izgara?

Mislim, što se tiče gornjeg djela posta u njega sam siguran i po toj logici nekakvih znatnih ušteda sa tim sustavom nema. I osobno nikad ne bi uzeo automobil sa Start/Stop sustavom.

Što se tiče turbine, to je moje čisto nagađanje. Ali znam da ja recimo uvijek prije gašenja nakon duže vožnje ostavim auto da radi 10ak sekundi (taman dok otkopčam pojas, uzmem laptop, mobitel ili novčanik) i onda ga ugasim. Ideja da mi sustav prilikom dolaska na semafor na obilaznici gdje se vozi brže samo odjednom ugasi motor mi se ne sviđa. Možda sam u krivu ali po meni mislim da u takvom automobilu, turbina nije dugog vijeka.
 
Na vrh