Preciznost auta u pokazivanju potrošnje

visaluteju

Well-known member
Koliko je precizan BSI u pokazivanju potrošnje auta ?

Konkretno me interesuje za citroen C4 2012 1.6 hdi 68KW mada pretpostavljam da je za sva auta približnih godina slično.

Recimo moj troši kombinovano trenutno (zadnjih 6 mjeseci) 5.2 litre i kad govorim ljudima da je tako otprilike mi ne vjeruju, kažu to laže i čuo sam na dosta mjesta da ljudi imaju takvo mišljenje.

Ja nisam imao priliku da ispitam sipanjem pa da pokušam skontati na pređene kilometre i da izračunam...

Buni me ono kada recimo idete nizbrdo pa piše trenutna potrošnja 0.0 ili 0.1 jer ne znam kolika da je nizbrdica ne može da ne troši ništa :)

A naletio sam na podatak na netu da su programirani da pokazuju 10% veću potrošnju baš da se ne bi desilo da pokazuju manje nego jeste...

Pa još jednom šta vi kažete, kakva su vaša iskustva ? :confused:
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Meni baca otprilike 0,5 manju potrošnju od realne.
Kad klizis po nizbrdici motor prestaje davati gorivo i potrošnja pada na 0.0 ;)
 

bbozak

Active member
Belringo oko pol litre manje pokazuje, taman imao malo vožnje ispod 30kmh (kad ne očitava ništa), opet pokazuje manje.
 

Milosh

Test
Moj C5 uglavnom pokazuje 0.5 do 0.7l manje od stvarne, a ponekad je razlika samo 0.2-0.3l. Stalno točim pun rezervoar i stalno ga pratim.
 

visaluteju

Well-known member
Znaci za sad prosjek do nekih 0.5 l manji prikaz. Ima smisla, ono bolje da izgleda da trosi malo manje ali necemo varati toliko da je ocigledno :)

Ali nije to strasno do 0.5 l po meni samo volio bi da je stabilno to varanje tako da jednom kad skontaš koliko vara da možel lako dodati
 

pokra89

Well-known member
C5 X7 2.0 HDI 0.6 l manje pokazuje, nekad 0.7 l, istraživanje provedeno na uzorku od 25.000km.

Paralelno vozim i škodu superb, i ona manje pokazuje, od 0.5 do 0.6 l na 100 km
 

tomica0308

Well-known member
Na c4 1.6hdi 2005g ima onih 12 crtica. Rezervar ima 60L. Znaci 5L po crtici, po bordu 4.5l/100km, ja prodem od 95-110km i padne crtica. Znaci laze oko pol litre.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Sipaj pun, i resetujes bord, koliko predjes do rezerve, izračuna prosečnu potrosnju. Nizbrdo pokazuke 0 ili nesto sitno jer se vozilo kreće zbog inercije i racunar ne ubrizgava gorivo. Prebaci u ler i trosice i nizbrdo malo
 

DS9

Active member
Koliko je precizan BSI u pokazivanju potrošnje auta ?
Trenutne ili prosečne potrošnje?

Kako god, verujem da je preciznost u nivou na nekih 2-5%.

Kada sam ja iz dvaput merio od čepa do čepa na mojoj c3ojci, jedanput mi je prosečna potrošnja po bordu bila veća nego realno, jer on prikazuje na jednu decimalu (tipa - od čepa do čepa računato digitronom/olovkom 3.86 L/100 km, board je prikazao 3,9 L/100 km) dok je drugi put board pokazao zanemarivo nižu (tipa realno 4,12 L/100 km, board 4,1 L/100 km)

Nakon takvog iskustva definitivno mi je zgodnije da se pouzdam u ono što board pokazuje. Osim toga, nisam siguran da li je ispisana zapremina od npr. 40 L na automatu sa benzinske pumpe zaista u tačno toj zapremini i završila u rezervoaru.

Dimenzija felni i pneumatika je fabrička, prema VIN..
 

visaluteju

Well-known member
Trenutne ili prosečne potrošnje?
Mislio sam na prosjecnu, mada vjerujem da prosjecnu racuna na osnovu trenutnih...

to me je i zanimalo, da li je bar priblizno pouzdano a cini se da jeste, bitno da nisu velika odstupanja i varijacije
 

DS9

Active member
U suštini BSI potrošnju prikazuje na osnovu ubrizganog goriva od strane elektronske dizne pri svakom taktu (tj. na osnovu toga koliko je dizna bila otvorena ili zatvorena + pritisak u sistemu...), pri čemu se zna tj računar prikuplja podatke o pređenom putu u jedinici vremena. Kao što postoji nekakvo odstupanje (u preciznosti i tačnosti) u vezi ubrizganog goriva, tako sigurno postoji odstupanje (+/-) i u proteklom vremenu i pređenom putu, ali bi ta odstupanja verovatno morala da budu zbirno manja od nekih npr. 5 %. Ovde ljudi daju podatke koji ukazuju da im je odstupanje i veće od nekih 10%, s tim što mislim da u tome ne učestvuje samo veća potrošnje goriva nego najverovatnije i npr. manja količina ulivenog goriva i/ili više pređeni put.
 
Posljednje uređivanje:

La Marche

Iskreni optimist
Ja sam na svojima C4 i C5, ranije na Peugeotu i Hondi, imao odstupanja prosječne potrošnje od utrošenog goriva, praćena u dugom periodu, ne rezervoar-dva, nego godina-dvije ili još više ponekad, od prosječno približno -5%, u granicama -2 do -8%. Jedino je Honda bila nešto točnija, oko -3%.
Na izrazito velika odstupanja, kakva se ponekad spominju, nikad nisam naišao, čak ni u mjerenjima na jednom rezervoaru.

Uz sve moguće vanjske uvjete koji bi utjecali na rezultat, ovisne o mjeračima na stanicama, temperaturne razlike mase i volumena, pogreška samog mjerača prevaljene udaljenosti, što je kolega već stručnije napisao, to je u granicama očekivanima za neprofesionalne mjerne uređaje.
 

bbozak

Active member
Ne znam jel ovo offtopic il nije, ali kolika je zapremnina cijevi od rupe di se ulijeva gorivo do tanka zapravo? :angel:
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Pitanje namjestu, da ga hebes ima politra sigurno, a i mene zanima racuna li se i to u zapreminu rezervara? Jos jedno pitanje na kom principu radi pljuca na benzinskim postajama? ..kad prvi put skljocne i prekine dovod goriva, onda uspem jos koji dec jel to ta zapremina cijevi?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Mislim da se ne računa, ali i da ima i preko pola litre... ko će ga znati.
A pištolj prekida punjenje prema porastu pritiska u rezervoaru. Ako pogledaš vrh, ima otvor za gorivo i maali otvor iznad toga.
Kako gorivo ispunjava rezervoar, zrak izlazi van i tlak u cijevi raste. Kad gorivo dođe do vrha i počne se brzo dizati po cijev, gura zrak ispred sebe. Tu se pritisak dovoljno podigne da se aktivira prekidač u pištolju.
Neki ljudi pričekaju sekundu nakon toga da se tlak izjednači i onda natoče još dec-dva dok pištolj opet ne prekine
I mislim da se zapremnina cijevi nemože odrediti po škljocanju...
 
Na vrh