Novinarski test C4 1,2 e-THP 130

balki

Active member
To je smjer u kojem će po najavi ići većina proizvođača. Zajednički nazivnik- male zapremine, trocilindraši, turbine, intercooleri...
(...a ako bi htio biti vidovit rekao bi da će se s vremenom (za npr 30 godina) odustati i od teških i snažnih/brzih automobila te da će performanse auta biti podređene prometnim propisima- znaci auti od 700kg, snaga 30-50ks, potrosnja 2 litre)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Mislim da bi bilo bolje prometne propise prilagoditi današnjim performansama ;)

Mene nejviše zanima trajnost tih trocilindraša, još nisam vidio ove moderne da su dogurali do neke kilometraže. u ovim fordovim 1l eco boostima su se već pojavili problemi sa klipovima i cilindrima, manje od 100tkm.
 

Damaj

Active member
Ja sam isto uvjeren da samo sirova snaga jamči dugotrajnost. Sva ova elektronika i nabrijavanja vode ka tome da će motori zaista postati vrlo potrošna roba. A klime koje će se ugrađivati neće ni upola hladiti kao one stare jer motor neće trpiti nikakva jača opterećenja, pa već su sada klime puno slabije od starijih.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Neka za početak počnu uspješno prelazit 100.000 km u velikom broju bez generalke... onda ćemo dalje pričat. O TSI motorima se sve više manje zna, EcoBoost za sad se nisu dobro pokazali, dosadašnji 1.6 THP su bili relativno ok, neka manji brat nastavi istim putem i sve će bit ok.
Nego, jel zna itko, jel ima taj mali 1.2 dvomaseni zamašnjak?
 

balki

Active member
Sa 230nm i turbinom vjerojatno ima jer "amortizacija" dvomasenog zamasnjaka im omogucuje njezniju konstrukciju motora i manje vibracija trocilindrasa na niskim okretajima. Cisto moja pretpostavka.
 

markan1000

Well-known member
To je smjer u kojem će po najavi ići većina proizvođača. Zajednički nazivnik- male zapremine, trocilindraši, turbine, intercooleri...
u to nema nikakve sumnje, pa šta nije i nedavno izašla nekakva uredba koja nalaže da se emisija co2 iz novih auta do 2020. mora ograničiti na 95 g, inače veliki penali, kazne i šta sve ne.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Ne zaboravi i vulkane. :whistling::D

Djecu od malih nogu indoktriniraju u školama da su za "efekt staklenika" u većoj mjeri krivi ljudi, automobili, tvornice... Tako da se elegantno može provući REKET na CO2. Ozakonjena pljačka kao i svi porezi, samo mi je ovaj jedan od gnusnijih.

Zato ćemo sutra imati 1.0 trocilindraše u autima poput C5-ice, Puga 408, Mondea, itd. koji će valjda jedva izdržati 100tkm. To će biti vrlo "ekološki". :D Poput proizvodnje i reciklaže baterija za el. automobile, "štednih" žarulja...
 

gogo

New member
da, naranđasti smog iznad Zagreba je proizvod vulkana Sljeme? :D

indoktrinacija je u tome da trebas 200konja, ispusni plinovi su realni zagađivaci. Ako ne doprinose unistenju atmosfere onda bar pridonose unistenju raspiratornog sustava stanovnika gradova.
Imas na krizanju Miramarske i Vukovarske mjerac plinoca u zraku, pa pogledaj.
A vulkana u blizini nema..
 

Nono

Èlan
Moram priznati da mi motor 1,2 s 3 cilindra zvuči loše. Nije za pohvaliti se. :)
Ali to je jedna od stvari na koju ćemo se morati naučiti. Uostalom, taj motor ima 10 KS više od atmosferskog 1,6 i uvjerljivo bolji okretni moment. To daje novu kvalitetu samom doživljaju vožnje. Kad tome dodamo nižu potrošnju, sve je jasno. Proizvodnja motora ide u tom pravcu i nema povratka. Uostalom, zar nije Formula 1 uvijek bila pokazatelj što će se događati u auto-industriji?
Što se tiće trajnosti tih motora, nemam pojma, ali pogledajmo druge proizvode. Stari kompjutor ili televizor je trebalo s batom opaliti da bi prestao raditi. Danas proizvodi traju kraće, ali su i jeftiniji i lakše ih je zamjeniti. Ubuduće kad dođe do kvara, mehaničar će izvaditi jedan motor i staviti drugi. :)
 

La Marche

Iskreni optimist
Glavni staklenički plin nije CO2 nego H20 - oko polovice količine stakleničkih plinova u atmosferi je vodena para, CO2 oko četvrtine.
Slažem se sa smanjenjem snage i emisije, mislim da je to civilizacijska potreba; u gradu uvoditi gdje je moguće EV, a najvažnije je poboljšati javni prijevoz. Tu mi u HR jako zaostajemo za zapadnim svijetom, možda više nego u drugim područjima.
Evo - sad sam bio na Pelješcu. Da sam mogao otići nekim brzim vlakom za 4 sata do tamo i na samom Pelješcu imao neki lokalni prijevoz, sigurno ne bih išao autom.
Btw. Sjajno je sad autocestom do Ploča. Samo pet sati umjerene vožnje ZG-Ston.

Volio bih da moj sljedeći auto bude 3-cil diesel ili benzin, to ću odlučiti kad dođe vrijeme.

Kod nas se po forumima stalno priča o nekim silnim kvarovima svega što je novo i kako je sve nekad bilo bolje.
Uopće to ne vidim u praksi u okolini u kojoj se krećem, privatno i poslovno. Naprotiv. Što dalje, to bolje, čini mi se.
Zato i jesam iskreni optimist.
 

balki

Active member
Sve stoji. Trajnost će biti ko na motorima Smart-a. (nemam info al' sumnjam da prosječno izdrže 200k km)
Vjerojatno neće bit košuljica i klipova za mjenjanje a postojat će samo originalna "specijala". Svaki iole bitniji dio elektroničke opreme i sklopova motora uključujući i akumulator i getribu će se morati "prijaviti" na sistem ili će biti neupotrebljiv. itd...
Gedore i šerafcigeri će nam zahrđati jer ih više nećemo imat na šta naštekati:whistling:

...ali gledajmo to s vedrije strane- hvalit ćemo se u birtiji čiji auto manje zagađuje i bit će nam drago što nam djeca ne nose respiratore i maske kad se igraju u parkićima i što možemo trčat po nasipu usred miljonskog grada;)
 

balki

Active member
Za Smartove motore nemam informacije nego samo tlapnje iz kafica da "nisu bas trajni" pa otuda ta paralela. Po mojoj logici se takodjer radi o malim "napetim" turbo motorima i zato i usporedivima.
:angel:
 

Nono

Èlan
Ako Citroenov 1.2 motor zoveš "malim napetim", kako onda zoveš onaj samo 400 ccm veći iz F1 koji je 1.6 sa cca 700 KS? Pustimo F1, FIAT ima 1.4 turbo s 180 KS, a VW (ako se ne varam) također 1.4 sa 170 KS. Svi su mali napeti? A tek Alfin 0.9 motor sa 105 KS?
 

Vedran

New member
Je, ima i Ford 1.0 ecoboost za u Mondeo... Nije to lose kad je u adekvatnoj karoseriji, trubo je prijatelj, a mala tezina napred znaci da se sigurno lepse vozi i manje guli preko kljunica. Nisam protivnik toga, na kraju krajeva, opce mi ne treba auto koji traje 15 godina- dosadil bi mi :)
 
Na vrh