Nosači motora 2.0hdi

-dominic-

Member
Donator foruma
Pozdrav svima,

Imam lagane vibracije i podrhtavanje u kabini tik iznad 1100 okretaja. Najviše se osjeti prilikom zaustavljanja, ne i kretanja, jer okretaji odu višlje. Sumnjam na nosač motora, slično sam imao na prošlom autu. EAT6 je mjenjač tako da nemam dvomaseni. Da li je netko mijenjao nosače, ili imao sličan problem?! Čini mi se izraženije nakon promjene distribucije, vjerojatno je "krivo" nasjeo.
 

gudelj

Member
P508, osjetio sam vibracije na leru, ponekad i kod gašenja, npr kao da je zamašnjak u pitanju, taman ga promijenio par mjeseci prije. Promijenio sva 4 nosača, drugi auto, kao da je iz tvornice izašao.
 

andelko

Member
Pozdrav svima,

Imam lagane vibracije i podrhtavanje u kabini tik iznad 1100 okretaja. Najviše se osjeti prilikom zaustavljanja, ne i kretanja, jer okretaji odu višlje. Sumnjam na nosač motora, slično sam imao na prošlom autu. EAT6 je mjenjač tako da nemam dvomaseni. Da li je netko mijenjao nosače, ili imao sličan problem?! Čini mi se izraženije nakon promjene distribucije, vjerojatno je "krivo" nasjeo.
Što???? 2.0 hdi sa EAT 6 nema dvomaseni??? Nisam to znao! Bio uvjeren u suprotno!
 

NightSTALKER93

Active member
Donator foruma
tik iznad 1100 okretaja
Imam pitanje, zašto se voziš na tako niskim okretajima? Možda sam ja nešto fulao, ali imam ovu teoriju u glavi, možda je napokon vrijeme da mi netko da drugu perspektivu...

Teorija:
Nisam našao točno sliku što sam tražio, ali bi trebalo poslužiti za teoretiziranje i moju perspektivu. Ugl., sjećam se još sa faksa, područje elektromotora je bilo u pitanju i onda smo imali sličan graf ovome:
1713777477381.png
Graf je predstavljao na x osi kružnu frekvenciju/brzinu elektromotora (mislim da možemo napraviti usporedbu, poistovjetiti sa brzinom dizelskog/benzinskog motora). Na y osi je bila razina vibracija (više je gore, manje je bolje). Ovo bi ja u biti protumačio kao utjecaj na ležajeve, što i kaže na samom grafu (eng. bearing defect frequency).
Ovaj vrh (špica) krivulje vibracija pod brojem 1 je predstavljalo područje opasnih vibracija, i ako se zadrži rad motora na tim okretajima, doći će do mehaničkog oštećenja motora. I to je tako po dizajnu. Kako se to riješi? Jednostavno se proleti kroz to područje (par milisekundi ili sekundi je ok, uz tolerancije će to motor podnijeti) i uđe se u normalno radno područje (ovo što sam šrafirao) gdje nema tih opasnih vibracija. Znači želimo izbjeći područje opasnosti, a zadržati se u normalnom radnom području i na taj način osigurati što dužu eksploataciju motora, bez kvara.

E sad, kad sam dao malu pozadinu svog toka misli, kako vidim situaciju. To pod brojem 1, je bilo na oko 1200 o/min za neki konkretan elektormotor (koliko me sjećanje služi, bilo je skoro prije 10ak godina, a ne bavim se time više), što je dosta slično ovome što si ti opisao...a i mislim da možemo uzeti samo princip rada u obzir, a ne fokus na točne okretaje, jer svaki motor je malo drugačije dizajniran, pa ta točka 1 opasnih vibracija je promjenjiva zavisno o samom motoru. Može biti 700, 800, 1000, 1200 o/min, nije bitno...

Iz svega ovoga, mislim da nema smisla se voziti na 1100 o/min i uštedjeti 0,5L goriva na 100km, a dugoročno se voziti u području opasnih vibracija i na taj način smanjiti vijek motora...

Dodat ću isto tako, da ne bude sve u mom smjeru, da nemam potpunu sliku, perspektivu koliko tu utječe dvomaseni na smanjenje vibracija i koliko je usporedivo što sam rekao struja vs diesel/otto, ima li još nešto za uzeti u obzir od alata, dizajna itd.? Evo ako netko ima još znanja za podijeliti, cijenio bih čuti i tu stranu.

Možda ga debelo overthinkam, ali dosad što god sam vozio, ti auti nisu dimili, tresli itd. nakon što smo ih 'izvozili'. Dizel, benzin, ne vozim ispod 1600 o/min, jer je tu područje najvećeg momenta i iskoristivosti potencijala motora, termička iskoristivost itd. Uvjeren sam da je to zdravo korištenje i onda uz redovno održavanje mislim da nema bolje formule za produljivanje korištenja - stroja. :)

Šta je pjesnik htio reći, šta ja znam, ali mi ovo predstavlja potencijalno zanimljivu diskusiju...:D
Anyway:
1713778696541.png
Riješio problem, otpustio i ponovno pritegnuo vijke glavnog nosača.
Zaboravih spomenuti, super da si uspio riješiti ovako jednostavno problem!
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Što???? 2.0 hdi sa EAT 6 nema dvomaseni??? Nisam to znao! Bio uvjeren u suprotno!
Šališ se, ili?
PSA motori u kombinaciji s EAT6/8 automatskim mjenjačem nemaju dvomaseni (ni obični) zamašnjak. Mislim da je isto i kod drugih proizvođača.
I to je bio jedan od razloga zašto sam kupio automatika!
😎
 

Prilozi

Na vrh