Imam pitanje, zašto se voziš na tako niskim okretajima? Možda sam ja nešto fulao, ali imam ovu teoriju u glavi, možda je napokon vrijeme da mi netko da drugu perspektivu...
Teorija:
Nisam našao točno sliku što sam tražio, ali bi trebalo poslužiti za teoretiziranje i moju perspektivu. Ugl., sjećam se još sa faksa, područje elektromotora je bilo u pitanju i onda smo imali sličan graf ovome:
Graf je predstavljao na x osi kružnu frekvenciju/brzinu elektromotora (mislim da možemo napraviti usporedbu, poistovjetiti sa brzinom dizelskog/benzinskog motora). Na y osi je bila razina vibracija (više je gore, manje je bolje). Ovo bi ja u biti protumačio kao utjecaj na ležajeve, što i kaže na samom grafu (eng. bearing defect frequency).
Ovaj vrh (špica) krivulje vibracija pod brojem 1 je predstavljalo područje opasnih vibracija, i ako se zadrži rad motora na tim okretajima, doći će do mehaničkog oštećenja motora. I to je tako po dizajnu. Kako se to riješi? Jednostavno se proleti kroz to područje (par milisekundi ili sekundi je ok, uz tolerancije će to motor podnijeti) i uđe se u normalno radno područje (ovo što sam šrafirao) gdje nema tih opasnih vibracija. Znači želimo izbjeći područje opasnosti, a zadržati se u normalnom radnom području i na taj način osigurati što dužu eksploataciju motora, bez kvara.
E sad, kad sam dao malu pozadinu svog toka misli, kako vidim situaciju. To pod brojem 1, je bilo na oko 1200 o/min za neki konkretan elektormotor (koliko me sjećanje služi, bilo je skoro prije 10ak godina, a ne bavim se time više), što je dosta slično ovome što si ti opisao...a i mislim da možemo uzeti samo princip rada u obzir, a ne fokus na točne okretaje, jer svaki motor je malo drugačije dizajniran, pa ta točka 1 opasnih vibracija je promjenjiva zavisno o samom motoru. Može biti 700, 800, 1000, 1200 o/min, nije bitno...
Iz svega ovoga, mislim da nema smisla se voziti na 1100 o/min i uštedjeti 0,5L goriva na 100km, a dugoročno se voziti u području opasnih vibracija i na taj način smanjiti vijek motora...
Dodat ću isto tako, da ne bude sve u mom smjeru, da nemam potpunu sliku, perspektivu koliko tu utječe dvomaseni na smanjenje vibracija i koliko je usporedivo što sam rekao struja vs diesel/otto, ima li još nešto za uzeti u obzir od alata, dizajna itd.? Evo ako netko ima još znanja za podijeliti, cijenio bih čuti i tu stranu.
Možda ga debelo overthinkam, ali dosad što god sam vozio, ti auti nisu dimili, tresli itd. nakon što smo ih 'izvozili'. Dizel, benzin, ne vozim ispod 1600 o/min, jer je tu područje najvećeg momenta i iskoristivosti potencijala motora, termička iskoristivost itd. Uvjeren sam da je to zdravo korištenje i onda uz redovno održavanje mislim da nema bolje formule za produljivanje korištenja - stroja.
Šta je pjesnik htio reći, šta ja znam, ali mi ovo predstavlja potencijalno zanimljivu diskusiju...
Anyway:
Riješio problem, otpustio i ponovno pritegnuo vijke glavnog nosača.
Zaboravih spomenuti, super da si uspio riješiti ovako jednostavno problem!