Naknadna ugradnja klime saxo 1.5 D

dmajcica

New member
Dosadilo mi više se vuć ovim gužvama po gradu u autu bez klime.
Kupio sam sax-a novog pa mi se neda prodavat i kupit s klimom jer neznam što ću dobit a ovom sam sam zgazio sve kilometre.
Malo na kopao po njuškalu i sklompletirao sam klimu.
Ugradnja je gotova, ovog fizičkog djela a išlo je otprilike ovako:

Kompresor sam ugradio i stoji ispod alternatora. Sam alternator netreba mijenjati ako je saxo 1.5 D jer se u sve modele 1.5 D ugrađuje ovaj od 80 ampera što je dovoljno i za varijantu s klimom dok to nije slučaj kod benzinaca.
Aletrnator se pomiče nešto malo prema gore jer na samom bloku motora se prije ugradi zatezač remena, koji ti niko neće poslati ako baš ne tražiš i svi šute o tome dok ti ne treba (varijanta bez klime ima neki mali zatezač bez nosača kompresora), a ustvari predstavlja nosač kompresora klime.
Mijenja se i mikro remen jer je za varijantu s klimom nešto duži.
Unutarnji isparivač i kućište ventilatora se montira na način da se mora skinuti kompletna unutarnja armatura i ukloniš postojeći ventilator klime i jednu plastičnu cijev koja stoji na mjestu isparivača.
priključak ventilatora (var. s klimom) je isti kao i stari samo što je sve veće i ventilator se vrti u suprotnu stranu tako da ako neko bude nabavljao to obavezno nabaviti i novi ventilator jer stari nemožeš koristiti i sve što ide uz njega.
Montaža isparivača nije problem osim što na tapicirungu ima oznaka di prolaze rupe i kocka gdje izlaze cijevi od isparivača i cijev za kondenzat a na limu nije prorezano pa ćeš se morat pomučit oko toga.
Skidanje armature je malo komplicirano al sve se da rješiti. Naime treba skinuti iz haube nosače metlica brisača, onu plastiku što poklapa motor brisača i sam motor brisača da skineš 3 šarafa koja drže armaturu, zatim na armaturi na krajevima iznutra ispod tapicirunga 2 šarafa trinaestice i jedan šaraf od ispod ispred plastike menjača. Prije svega treba skinuti zračni jastuk volana. Skida se sa dva šarafa s donje strane volana (ne čupati) pa obruč sa zavojnicom za ispaljivanje zračnog jastuka, pa se tek onda skida volan sa onim jednim šarafom.
Nakon volana idu van ručice žmigavaca i brisača, pa okvir oko instrument table, pa instrument tabla. Zatim vadiš sredinu gdje je radio i oni prekidači.
Imaš jedan šaraf dole ispod pepeljare i 2 na krajevima odozdo preme gore kod ručice preusmjeravanja ventilacije i još 2 ispod plastike kod prekidača sva 4 žmigavca. Samo zabodeš odvijač u onu malu slijepu plastiku ispred prekidača grijača zadnjeg stakla i izvadiš je jedan je ispod nje a drugi kad izbaciš onu desnu plastiku simetrično. ostalo ide sve van bez problema.
Još ima jedan osigurač plastični kod ručice otvaranja haube koji samo odvijačem odmakneš i iskoči, armarura je vani.
ubaciš isparivač i kućište ventilatora umjesto one cijevi i svog ventilatora.
Stari ventilator vadiš na način da odviješ dvije matice iz haube di je filter kabine, ispod onog poklopca, plastičnog, na suvozačkoj strani i sve ide glatko van i na njegovo mjesto ide novi ventilator na isti princip.
Ima još jedan problem, ladica na suvozačkoj strani više nemože na svoje mjesto jer varijanta s klimom ima pliću ladicu tako da trebaš nabaviti i to uz klimu.
Cijevi klime se nabace točno na svoje mjesto kako pitaju s tim da odma zamjeniš sve gumice ili bolja vrijanta ne stavljaj cijevi dok ih neko ne pročisti, promjeni gumice i provjeri tlačno, jer ih isto mora skidat pa da ne radiš 2 puta posao. Isparivač staje na mjesto ispod fara na suvozackoj strani.
Meni je plastika nosača prednjih ventilatora slomljena pa sam muku mučio dok sam je našao i sad je upravo čekam da stigne da nabacim ventilatore i hladnjak klime u nju i zavidam na vezni lim ispred hladnjaka vode.
Kod dizela je varijanta s 2 ventilatora dok kod benzinca ista plastika samo jedan ventilator. Taj usmjerivač zraka s nosačem ventilatora nema kupiti zamjenski nego orginal u citroena i košta 600 kn a svaki ventilator naprijed zamjenski dođe 800 kn, srećom ja sam dobio oba ispravna samo plastika slomljena na nosaču.
Kad budete nabavljali dijelove od nekog neka vam da i broj šasije jer originalne dijelove ne možete kupit na broj šasije koja nema klimu, neće da pričaju bez broja šasije (samo vas otpepaju u servisu)
To je to što se tiče mehanike!
Kad nabacim ovaj tjedan plastiku ventilatora punim klimu s plinom i uljem za kompresor i kažu bojom pa tek onda ide spajanje struje.
Struja nebi trebala biti problem. U varijanti s klimom struja klime ide preko računala a ja ću spojit neovisno o ostalim komponentama.
Struju povlačim sa ventilatora kabine tj ako se on iskluči ne radi ni klima, pa preko prekidača klime i na relej koji daje + kompresoru i ventilatorima naprijed na prvu brzinu, dok minus ide preko presostata... (prva brzina je spojena na način da su dva ventilatora spojena u seriju i rade ustvari na 6 volti svaki dok je druga brzina spoj u paralelu i rade na 12 volti) prva brzina ventilatora hladnjaka radi čim se upali kompresor.
Presostat ima 4 žice, na jednu mu ide masa (deblja žuto zelena žica) dok na prvu žicu spoji s tom masom ako napuniš klimu tj kad sustav postigne 3 bara jer ako ostane bez plina gasi se klima da ne izgori kompresor, na drugu žicu da masu kad postigne tlak od 17 bara tj vrijeme kad se pali druga brzina ventilatora hladnjaka klime i treća žica koja je cijelo vrijeme spojena s masom dok se ne postigne preveliki tlak pa izbaci spoj i izgasi klimu (naravno sve preko releja)
Ako su svi ti uvjeti zadovoljeni upali se kompresor tj pusti mu + i - na kvačilo i on uhvati remenicu tj počne vrtiti preko mikro remena i nabijat tlak - klima radi.
Ovdje ima komplet tvorničke sheme struje za saxa. Na kraju je klima

http://asaha.com/download.php?id=DNzQ0Ng--&q=1319369685250

Nadam se da je pomoglo makar nekom ko se upušta u te dogradnje.

do polovnih dijelova je teško doći jer su rijetki ovi mališani s klimom ali eto imao sam sreće, cijena koštanja će me izaći cca 500 eura

"Odlična cijena za takav luksuz"
 

fullcool

New member
Sad samo pazi da ne staviš previše ulja u sistem, i kad budeš došao do struje javi ovdje pa da ti pojasnim neke detalje jer si malo pobrkao žice na presostatu. Najbolje da staviš slike da ne pričamo napamet, a i slike ovog do sad što si radio bi bile od velike pomoći drugima koji bi se upustili u ovako nešto.
 

kosi

Member
Dmajcica moram priznati da nisam očekivao ovako opširan odgovor :D
Svaka čast!!

Mislim da se ja sam ipak ne bih usudio sve to odraditi :wub:

Ako ima neko u ZG-u i okolici da naknadno ugrađuje klime u aute molim info ili ponude.
 

dmajcica

New member
Evo stigla mi plastika nosača ventilatora.
Nabacio sam ventilatore i releje i kablove i namontirao kladnjak u nju...
Odoh na auto namontirat pa na punjenje klime.

Nego fullcool kužiš li ti u potpunosti ovu shemu?
Skuzio sam presostat da ne ide onako kako sam ga spajao kao što si rekao da sam pobrkao...to je sad ok nego mi nije jasan ovaj ventilator naprijed na hladnjaku.
Ima 2 mase što idu na motore tj jedna na el.motor direktno druga preko nekog releja al neda mi se kužit sad zašto je šta jer vidim da su obe bile spojene na masu pa ću ih i ja spojit na masu a imam još 2 svijetloplave žice malo deblje koje bi po svemu trebale biti direktan + i još 3 tanke žice koje bi vjerovatno trebale biti signali da upali prvu i drugu brzinu vrtnje a ta treća tanka žica mi nije jasna što bi ona značila...jedino ako to nije signal da su ventilatori upaljeni, jer se u orginalnoj verziji sve vodi na centralni komp.
Ako što znaš pomagaj dok nisam šta spržio?
 

fullcool

New member
Ti releji su malo čudno spojeni dok ne skužiš zašto je to tako. Fora je u tome da kad rade u prvoj brzini onda su ventilatori spojeni u seriju, znači ide plus na prvi ventilator a minus od njega ide na plus drugog ventilatora, a minus tog drugog je spojen na masu. E zato je onaj dodatni relej da spoji + i - od jednog i drugog ventilatora za prvu brzinu, a za drugu ih razdvoji i spoiji - od ventilatora na masu tako da može raditi punom brzinom, drugi vent već ima direktnu masu pa on može raditi punom brzinom i bez tog dodatnog releja.
Taj dodatni relej ima tri debele žice a ova dva glavna dvije debele žice, tanke žice su za aktiviranje releja u kombinaciji za prvu ili drugu brzinu i one bi trebale biiti spojene na kutiju koja upravlja radom ventilatora, ako nemaš te kutije onda ćeš morati malo kemijati sa tim žicama.
Uglavnom sad spoji te mase i pluseve sa velikim osiguračima, a te tanke žice ne diraj za sad, po mogućnosti stavi sliku da vidim kako bi mogao to spojiti. Ako su tri tanke žice onda bi jedna trebala biti plus za aktiviranje releja a druge dvije mase za aktiviranje prve ili druge brzine, može biti i obratno. Možeš ih preko neke sijalice probati spajati da vidiš koji se releji uključuju, sijalica zato da ne napraviš kratki spoj, znači jednu tanku žicu spajaš preko sijalice recimo na +, a drugu direkt na -, ako su žice spojene svijetliće sijalica, ako su žice od releja onda ćeš čuti klikanje ili će startati ventilatori.
 

fullcool

New member
Presostat ima kontakte od 1 do 4, vide se brojevi kad bolje pogledaš.
1 i 2 su za kompresor, a 3 i 4 za drugu brzinu ventilatora.
Kad napuniš plin kontakti 1-2 su u kratkom spoju, ako su na njima deblje žice onda preko njih ide plus na kompresor, kad nema plina onda se kontakti razdvoje i nema prolaza struje do kompa.
3-4 su u kratkom spoju tek kad tlak u sistemu pređe 17 bara, i tad se pali druga brzina ventilatora, a žice sa ta dva kontakta idu do kontrolne kutije za ventilatore.
 

106tak

New member
Svaka čast na temi!

nego,gdje si nabavio ventilatore i koliko $$ ?
meni je na lijevom crknula 2 brzina,pa bi htio to srediti...
 

dmajcica

New member
a vrte li ti ventilatori u prvoj brzini?
Kod saxa su ventilatori u prvoj brzini spojeni u seriju tj svaki dobiva po 6 V dok kad presostat prebaci u drugu brzinu pusti na zelenu žicu + i preko releja prebaci oba ventilatora u paralelu i svaki od njih dobije po 12 V.
Znači ako ti oba vrte u prvoj brzini vrtit će i u drugoj samo je pitanje dal su releji ispravni i jel uredno prebace. Ventilatori nemaju brzine neo ih regulira voltažom.
Svaki vent. ima svoj plus odvojena žica i svaka žica bi trebala biti na svom osiguraču, vjerovatno ti je otišao jedan osigurač pa kad ubaci u paralelu jedan ne dobiva +.
Inače cijena zamjenskog ventilatora je oko 900 kn komad a orginal neznam nisam se usudio pitat... pogledaj osigurače i vidi da su ti malo jači jer su meni izgarali dok nisam stavio 25 A na svaki vent.
U prvoj brzini ti oba ventilatora skupa vuku 4.86 A a kad prebaci u drugu brzinu onda svaki posebno vuče 14.87 A + kad ga koči vjetar od brzine možda i više...meni je izgarao 20 A osigurač kad uključi drugu.
 

dmajcica

New member
tu ti treba jaki osigurač jer su ti motori veliki potrošači. Kako sam gore napisao jedan vuče sam 14.87 A a dva nisam uspio niti izmjeriti al osigurač od 30 A bi ti to mogao začepit. ja sam svoje motore zbog toga i stavio na dva odvojena osigurača da ne gori svaki put i sad rade bez problema. Mislio sam da je kratki spoj kad uključi drugu brzinu al ustvari proizvođač je i predvidio dva odvojena plusa, na svaki motor po jedan a naravno i svaki svoj osigurač.
Zašto toliko puno vuče neznam al kad se upali druga brzina na ler gasu se ne čuje motor nego samo oni.
A ako mi radi prva brzina kad isključim klimu i ponovo je uključim ne osjetim na snazi nikakav gubitak dok kad se uključi druga brzina ventilatora i to isto napravim osjeti se dobar trzaj. Majstor kaže da to čupa struju vent i onda je veliko opterećenje na alternator koji ustvari guši motor a ne sama klima.
 

106tak

New member
Pošto se ova tema bavi sličnim stvarima...pali mi se crvena lampica od temperature(iako je kazaljka od temp. na min ili u sredini skale),to radi par sekundi pa se onda ugasi...nekad mi se znaju upaliti ventilatori(lampica se ne upali) ali ni kazaljka temp. ne prijede polovicu skale;tako hlade,obicno se ugase ako nista drugo kad izgasim auto i izvadim kljuc,ali jucer se nisu...dok nisam zapalio auto ponovno

misljenja?savjeti?

trebao bi definitivno pogledati ona 3 releja na ventilatoru...
 

106tak

New member
da napravim rezime danasnjeg rada...znaci ovako:

-provjerio sam masu od ventilatora-ok
-omski provjerio temp.davac,motor skoro hladan 1700 ohma,kad se odsteka konektor,oba ventilatora pocmu vrtjeti u 2. brzini-ok
-provjerio sam releje 2x puta,omski pod 12v,kliktaju i prebacuju-ok
-provjerio zice od osiguraca do ventilatora(2 zice bijela i zuta)-ok
-posto je lijevi vent.malo plesao,rekoh mozda je lager u banani ili zbog debalansa se stvara preveliki otpor...uglavnom,motoric od vent.rastavljen,cetkice su ok,namotaji su isto ok(provjereno omski),lageri su isto ok,podmazani...

na kraju cijele balade,odlucim probati i opet pregori osigurac(30 A) kad treba prebaciti u 2.brzinu...

nasao staru vuricu od lade(pokazuje napunjenost akomulatora) i spojio ju...ispada da povuce oko 40 ampera kad se treba pokrenuti 2.brzina...


sutra idem po drugi motor od ventilatora...

NIJE MI JASNO;ako su lageri ok,masa ok,cetkice ok,namotaji ok...zasto onda vuce toliko vise ampera???
 

106tak

New member
PROBLEM RIJESEN :whistling::thinking::cool:

zamjenio sam oba ventilatora sa drugima te komplet ozicenje od njih...

izgleda da je ipak bio problem u tom lijevom ventilatoru...ladin instrument je lagao,taj lijevi motor ventilatora je vukao oko 23A kad je okinut u 2.brzinu(mjereno bez propelera/ventilatora)
 

Micija

Diagbox 7,57 Modrièa.Free
svaka cast za temu a i na saradnji i pomoci!!!
Po nesto kontam od napisanog pa cu i pitati.
Dali si trebao mjenjati i remenicu radilice,jer nisu iste predvidjene za auto sa klimom i bez?!
Ova za auto sa klimom je sa vise gume u sebi i amortizuje trzaje paljenja klime i ventilatora,tj opterecenja na alternatoru.
Mislim da u ovoj za auto bez klime nema uopste amortizera,da je fiksna.
 

Lix

Active member
provjerenu informaciju mogu samo reć da ova bez klime nema kuplunga, natezača, kako ko zove, jer je samo alternator na radilici (ako i ima servo tada je on električni)
 
Na vrh