Dosadilo mi više se vuć ovim gužvama po gradu u autu bez klime.
Kupio sam sax-a novog pa mi se neda prodavat i kupit s klimom jer neznam što ću dobit a ovom sam sam zgazio sve kilometre.
Malo na kopao po njuškalu i sklompletirao sam klimu.
Ugradnja je gotova, ovog fizičkog djela a išlo je otprilike ovako:
Kompresor sam ugradio i stoji ispod alternatora. Sam alternator netreba mijenjati ako je saxo 1.5 D jer se u sve modele 1.5 D ugrađuje ovaj od 80 ampera što je dovoljno i za varijantu s klimom dok to nije slučaj kod benzinaca.
Aletrnator se pomiče nešto malo prema gore jer na samom bloku motora se prije ugradi zatezač remena, koji ti niko neće poslati ako baš ne tražiš i svi šute o tome dok ti ne treba (varijanta bez klime ima neki mali zatezač bez nosača kompresora), a ustvari predstavlja nosač kompresora klime.
Mijenja se i mikro remen jer je za varijantu s klimom nešto duži.
Unutarnji isparivač i kućište ventilatora se montira na način da se mora skinuti kompletna unutarnja armatura i ukloniš postojeći ventilator klime i jednu plastičnu cijev koja stoji na mjestu isparivača.
priključak ventilatora (var. s klimom) je isti kao i stari samo što je sve veće i ventilator se vrti u suprotnu stranu tako da ako neko bude nabavljao to obavezno nabaviti i novi ventilator jer stari nemožeš koristiti i sve što ide uz njega.
Montaža isparivača nije problem osim što na tapicirungu ima oznaka di prolaze rupe i kocka gdje izlaze cijevi od isparivača i cijev za kondenzat a na limu nije prorezano pa ćeš se morat pomučit oko toga.
Skidanje armature je malo komplicirano al sve se da rješiti. Naime treba skinuti iz haube nosače metlica brisača, onu plastiku što poklapa motor brisača i sam motor brisača da skineš 3 šarafa koja drže armaturu, zatim na armaturi na krajevima iznutra ispod tapicirunga 2 šarafa trinaestice i jedan šaraf od ispod ispred plastike menjača. Prije svega treba skinuti zračni jastuk volana. Skida se sa dva šarafa s donje strane volana (ne čupati) pa obruč sa zavojnicom za ispaljivanje zračnog jastuka, pa se tek onda skida volan sa onim jednim šarafom.
Nakon volana idu van ručice žmigavaca i brisača, pa okvir oko instrument table, pa instrument tabla. Zatim vadiš sredinu gdje je radio i oni prekidači.
Imaš jedan šaraf dole ispod pepeljare i 2 na krajevima odozdo preme gore kod ručice preusmjeravanja ventilacije i još 2 ispod plastike kod prekidača sva 4 žmigavca. Samo zabodeš odvijač u onu malu slijepu plastiku ispred prekidača grijača zadnjeg stakla i izvadiš je jedan je ispod nje a drugi kad izbaciš onu desnu plastiku simetrično. ostalo ide sve van bez problema.
Još ima jedan osigurač plastični kod ručice otvaranja haube koji samo odvijačem odmakneš i iskoči, armarura je vani.
ubaciš isparivač i kućište ventilatora umjesto one cijevi i svog ventilatora.
Stari ventilator vadiš na način da odviješ dvije matice iz haube di je filter kabine, ispod onog poklopca, plastičnog, na suvozačkoj strani i sve ide glatko van i na njegovo mjesto ide novi ventilator na isti princip.
Ima još jedan problem, ladica na suvozačkoj strani više nemože na svoje mjesto jer varijanta s klimom ima pliću ladicu tako da trebaš nabaviti i to uz klimu.
Cijevi klime se nabace točno na svoje mjesto kako pitaju s tim da odma zamjeniš sve gumice ili bolja vrijanta ne stavljaj cijevi dok ih neko ne pročisti, promjeni gumice i provjeri tlačno, jer ih isto mora skidat pa da ne radiš 2 puta posao. Isparivač staje na mjesto ispod fara na suvozackoj strani.
Meni je plastika nosača prednjih ventilatora slomljena pa sam muku mučio dok sam je našao i sad je upravo čekam da stigne da nabacim ventilatore i hladnjak klime u nju i zavidam na vezni lim ispred hladnjaka vode.
Kod dizela je varijanta s 2 ventilatora dok kod benzinca ista plastika samo jedan ventilator. Taj usmjerivač zraka s nosačem ventilatora nema kupiti zamjenski nego orginal u citroena i košta 600 kn a svaki ventilator naprijed zamjenski dođe 800 kn, srećom ja sam dobio oba ispravna samo plastika slomljena na nosaču.
Kad budete nabavljali dijelove od nekog neka vam da i broj šasije jer originalne dijelove ne možete kupit na broj šasije koja nema klimu, neće da pričaju bez broja šasije (samo vas otpepaju u servisu)
To je to što se tiče mehanike!
Kad nabacim ovaj tjedan plastiku ventilatora punim klimu s plinom i uljem za kompresor i kažu bojom pa tek onda ide spajanje struje.
Struja nebi trebala biti problem. U varijanti s klimom struja klime ide preko računala a ja ću spojit neovisno o ostalim komponentama.
Struju povlačim sa ventilatora kabine tj ako se on iskluči ne radi ni klima, pa preko prekidača klime i na relej koji daje + kompresoru i ventilatorima naprijed na prvu brzinu, dok minus ide preko presostata... (prva brzina je spojena na način da su dva ventilatora spojena u seriju i rade ustvari na 6 volti svaki dok je druga brzina spoj u paralelu i rade na 12 volti) prva brzina ventilatora hladnjaka radi čim se upali kompresor.
Presostat ima 4 žice, na jednu mu ide masa (deblja žuto zelena žica) dok na prvu žicu spoji s tom masom ako napuniš klimu tj kad sustav postigne 3 bara jer ako ostane bez plina gasi se klima da ne izgori kompresor, na drugu žicu da masu kad postigne tlak od 17 bara tj vrijeme kad se pali druga brzina ventilatora hladnjaka klime i treća žica koja je cijelo vrijeme spojena s masom dok se ne postigne preveliki tlak pa izbaci spoj i izgasi klimu (naravno sve preko releja)
Ako su svi ti uvjeti zadovoljeni upali se kompresor tj pusti mu + i - na kvačilo i on uhvati remenicu tj počne vrtiti preko mikro remena i nabijat tlak - klima radi.
Ovdje ima komplet tvorničke sheme struje za saxa. Na kraju je klima
http://asaha.com/download.php?id=DNzQ0Ng--&q=1319369685250
Nadam se da je pomoglo makar nekom ko se upušta u te dogradnje.
do polovnih dijelova je teško doći jer su rijetki ovi mališani s klimom ali eto imao sam sreće, cijena koštanja će me izaći cca 500 eura
"Odlična cijena za takav luksuz"
Kupio sam sax-a novog pa mi se neda prodavat i kupit s klimom jer neznam što ću dobit a ovom sam sam zgazio sve kilometre.
Malo na kopao po njuškalu i sklompletirao sam klimu.
Ugradnja je gotova, ovog fizičkog djela a išlo je otprilike ovako:
Kompresor sam ugradio i stoji ispod alternatora. Sam alternator netreba mijenjati ako je saxo 1.5 D jer se u sve modele 1.5 D ugrađuje ovaj od 80 ampera što je dovoljno i za varijantu s klimom dok to nije slučaj kod benzinaca.
Aletrnator se pomiče nešto malo prema gore jer na samom bloku motora se prije ugradi zatezač remena, koji ti niko neće poslati ako baš ne tražiš i svi šute o tome dok ti ne treba (varijanta bez klime ima neki mali zatezač bez nosača kompresora), a ustvari predstavlja nosač kompresora klime.
Mijenja se i mikro remen jer je za varijantu s klimom nešto duži.
Unutarnji isparivač i kućište ventilatora se montira na način da se mora skinuti kompletna unutarnja armatura i ukloniš postojeći ventilator klime i jednu plastičnu cijev koja stoji na mjestu isparivača.
priključak ventilatora (var. s klimom) je isti kao i stari samo što je sve veće i ventilator se vrti u suprotnu stranu tako da ako neko bude nabavljao to obavezno nabaviti i novi ventilator jer stari nemožeš koristiti i sve što ide uz njega.
Montaža isparivača nije problem osim što na tapicirungu ima oznaka di prolaze rupe i kocka gdje izlaze cijevi od isparivača i cijev za kondenzat a na limu nije prorezano pa ćeš se morat pomučit oko toga.
Skidanje armature je malo komplicirano al sve se da rješiti. Naime treba skinuti iz haube nosače metlica brisača, onu plastiku što poklapa motor brisača i sam motor brisača da skineš 3 šarafa koja drže armaturu, zatim na armaturi na krajevima iznutra ispod tapicirunga 2 šarafa trinaestice i jedan šaraf od ispod ispred plastike menjača. Prije svega treba skinuti zračni jastuk volana. Skida se sa dva šarafa s donje strane volana (ne čupati) pa obruč sa zavojnicom za ispaljivanje zračnog jastuka, pa se tek onda skida volan sa onim jednim šarafom.
Nakon volana idu van ručice žmigavaca i brisača, pa okvir oko instrument table, pa instrument tabla. Zatim vadiš sredinu gdje je radio i oni prekidači.
Imaš jedan šaraf dole ispod pepeljare i 2 na krajevima odozdo preme gore kod ručice preusmjeravanja ventilacije i još 2 ispod plastike kod prekidača sva 4 žmigavca. Samo zabodeš odvijač u onu malu slijepu plastiku ispred prekidača grijača zadnjeg stakla i izvadiš je jedan je ispod nje a drugi kad izbaciš onu desnu plastiku simetrično. ostalo ide sve van bez problema.
Još ima jedan osigurač plastični kod ručice otvaranja haube koji samo odvijačem odmakneš i iskoči, armarura je vani.
ubaciš isparivač i kućište ventilatora umjesto one cijevi i svog ventilatora.
Stari ventilator vadiš na način da odviješ dvije matice iz haube di je filter kabine, ispod onog poklopca, plastičnog, na suvozačkoj strani i sve ide glatko van i na njegovo mjesto ide novi ventilator na isti princip.
Ima još jedan problem, ladica na suvozačkoj strani više nemože na svoje mjesto jer varijanta s klimom ima pliću ladicu tako da trebaš nabaviti i to uz klimu.
Cijevi klime se nabace točno na svoje mjesto kako pitaju s tim da odma zamjeniš sve gumice ili bolja vrijanta ne stavljaj cijevi dok ih neko ne pročisti, promjeni gumice i provjeri tlačno, jer ih isto mora skidat pa da ne radiš 2 puta posao. Isparivač staje na mjesto ispod fara na suvozackoj strani.
Meni je plastika nosača prednjih ventilatora slomljena pa sam muku mučio dok sam je našao i sad je upravo čekam da stigne da nabacim ventilatore i hladnjak klime u nju i zavidam na vezni lim ispred hladnjaka vode.
Kod dizela je varijanta s 2 ventilatora dok kod benzinca ista plastika samo jedan ventilator. Taj usmjerivač zraka s nosačem ventilatora nema kupiti zamjenski nego orginal u citroena i košta 600 kn a svaki ventilator naprijed zamjenski dođe 800 kn, srećom ja sam dobio oba ispravna samo plastika slomljena na nosaču.
Kad budete nabavljali dijelove od nekog neka vam da i broj šasije jer originalne dijelove ne možete kupit na broj šasije koja nema klimu, neće da pričaju bez broja šasije (samo vas otpepaju u servisu)
To je to što se tiče mehanike!
Kad nabacim ovaj tjedan plastiku ventilatora punim klimu s plinom i uljem za kompresor i kažu bojom pa tek onda ide spajanje struje.
Struja nebi trebala biti problem. U varijanti s klimom struja klime ide preko računala a ja ću spojit neovisno o ostalim komponentama.
Struju povlačim sa ventilatora kabine tj ako se on iskluči ne radi ni klima, pa preko prekidača klime i na relej koji daje + kompresoru i ventilatorima naprijed na prvu brzinu, dok minus ide preko presostata... (prva brzina je spojena na način da su dva ventilatora spojena u seriju i rade ustvari na 6 volti svaki dok je druga brzina spoj u paralelu i rade na 12 volti) prva brzina ventilatora hladnjaka radi čim se upali kompresor.
Presostat ima 4 žice, na jednu mu ide masa (deblja žuto zelena žica) dok na prvu žicu spoji s tom masom ako napuniš klimu tj kad sustav postigne 3 bara jer ako ostane bez plina gasi se klima da ne izgori kompresor, na drugu žicu da masu kad postigne tlak od 17 bara tj vrijeme kad se pali druga brzina ventilatora hladnjaka klime i treća žica koja je cijelo vrijeme spojena s masom dok se ne postigne preveliki tlak pa izbaci spoj i izgasi klimu (naravno sve preko releja)
Ako su svi ti uvjeti zadovoljeni upali se kompresor tj pusti mu + i - na kvačilo i on uhvati remenicu tj počne vrtiti preko mikro remena i nabijat tlak - klima radi.
Ovdje ima komplet tvorničke sheme struje za saxa. Na kraju je klima
http://asaha.com/download.php?id=DNzQ0Ng--&q=1319369685250
Nadam se da je pomoglo makar nekom ko se upušta u te dogradnje.
do polovnih dijelova je teško doći jer su rijetki ovi mališani s klimom ali eto imao sam sreće, cijena koštanja će me izaći cca 500 eura
"Odlična cijena za takav luksuz"