Doomsday
U prolazu...
Yeah, right... :whistling:Kažu da traje 50 tisuća
Let me know how that goes... :grin:
I guess...
Yeah, right... :whistling:Kažu da traje 50 tisuća
Europa, hebateI guess...
Pa-pa Ceratec je i kad ga VTi popijeAli, čim izliješ ulje, pa-pa Ceratec...
Pa logično, jel...
Postoje aditivi s kojima se "može" i po 100 tisuća bez izmjene ulja.Možda može 30-tak t km sa nekim long life uljem, bez izmjene...
Znam.Nema PSA certifikat...
Sumnjam.Ionako ćeš odlučit uz svaku izmjenu ubacit i Ceratec...
Vidit ćeš da je ipak bolje s njim...
Pih... Ima i Shell... A Shell je ipak... ULTRA... :grin:E da, Aral ima LL-01 certifikat.
Nemože!Skontaš da bi moglo bit i tiše
Ma Mobil1 ostaje za VTS-a. Je da bi bilo isplativije da u oba točim isto ulje jer od VTS-a ostane 7 deci, a VTi to popije. Ovako od VTS-a imam dvije otvorene kantice Quartza 9000 i otvorenu kanticu Mobil1 FS-a.I samo mrvu skuplje oba nego sami Mobil 1...
Hvala ti ovome, to daje dosta dobar uvid u to kako nešto (ne previše) niži viskozitet ume da se odrazi na potrošnju ulja.Molim stručnjake za ulja za savjet:
Radi se o motoru 1.6 THP (EP6CDT, 115 kW, 2012)
Do sada je uvijek u njega (i u ovlaštenom i po volji prethodnog vlasnika) sipano Total Quartz Ineo ECS 5W30. Ovako se ponašao:
- 5000 km nakon zamjene ulja prvi put prikaže poruku da je prenizak nivo
- dospem 0.5 l, ugasi se poruka
- 7500 km nakon zamjene ponovo prikaže poruku za prenizak nivo
- ponovo dospem 0.5 l, ugasi se poruka
- tako (bez trećeg prikaza poruke) dočekam novu zamjenu ulja na pređenih 10000 km
Poslednji put, u ovlaštenom su usuli Total Quartz Ineo First 0W30. Ovako se ponaša:
- 2500 km nakon zamjene prvi put prikazao poruku da je prenizak nivo
- dosuo 0.5 l, ugasila se poruka
- 5200 km nakon zamjene ponovo prikazao poruku za prenizak nivo
- ponovo dosuo 0.5 l, ugasila se poruka
- 7800 km nakon zamjene po treći put prikazao poruku
- dosuo 0.5 l, ugasila se poruka
Inače, po sintezi održavanja za njega je preporučeno samo 0W30 koje zadovoljava normu B71 2312, a to je samo First 0W30, koliko ja vidim.
Gledao sam rezulate koje nudi nekoliko online selektora maziva i svi preporučuju 0W30 gradaciju.
Èak i dokument ''Preporučena sredstva - Motorna ulja'' od PSA koji je neko od vas velikodušno stavio na forumu za naše podneblje za taj motor preporučuje isključivo B71 2312 normu i First 0W30, dok za B71 2290 normu koju zadovoljava Ineo ECS ne piše da je preporučena.
Očigledno je da ovo 0W30 troši puno brže nego 5W30. Ja lično mislim da on može normalno raditi sa 5W30 kao što je i do sada radio, ali to je samo moj osjećaj, ja inače nemam pojma o tome. Èak se je i radnik u drugom ovlaštenom prilikom kupovine First 0W30 ulja za dosipanje čudio i komentarisao ''Šta će ti to, to će on popiti za tren oka''...
Moje pitanje za vas je koje ulje mi možete preporučiti da isprobam za ovaj motor? Imajući u vidu (ako se slažete) da bih volio da se vratim na 5W30 gradaciju, ali isto tako da možda probam nešto mimo Total-a, nešto što je malo gušće ali što u najvećoj mjeri odgovara ovim traženim normama.
Hvala unaprijed.
Pa ako baš hoćeš zvanično, zavisi da li ćeš da čitaš servisnu dokumentaciju za c5 iz 2004. ili ćeš da preko VIN tvog konkretnog vozila da pogledaš Plan Održavanja na servisnom sajtu. Ako ostaviš ovde VIN možemo to da pogledamo svi mi koji imamo tu pristup.a koja je preporuka ulja za c5 2.2 hdi 2004 (nije redizajn) xD
od samog početka unutra ide 5w40 9000 quartz, mijenjam ga svakih 10 000 km
Nešto sa jačim TBN-om ...a koja je preporuka ulja za c5 2.2 hdi 2004 (nije redizajn) xD
od samog početka unutra ide 5w40 9000 quartz, mijenjam ga svakih 10 000 km
U preporukama je Quartz 9000 niti tragova o normama DPF-a. Tako da to opet može otvorit neke nove rasprave.To je na kraju krajeva i suština onog što piše u servisnim preporukama za upotrebu ulja i tog motora.
Ja koristim INA Millenium u benzincu koji ima TBN 11. Potroši 0,5 l na 10000 km i ne dosipavam ništa od izmjene do izmjene.N je veoma varijabilan pa između ostalog zavisi i od količine osvežavanja tj dolivanja potrošenog ulja. Ta računica od kojih 10 mgKOH/g se najverovatnije odnosi na slučaj kada se ulje zanemarivo troši a ne osvežava dolivanjem.
U mom motoru je njegov pad sa inicijalnih 7,5 mgKOH/g (koliko je tipično za ACEA C2 ulja tj. po PSA B71 2290) nakon 8000 km gradske vožnje (odnosno 300 sati rada motora) i potrošenih 0,5 L bez dolivanja bio 4,7 mgKOH/g uz TAN 1.1, dok je nakon sledećih 7000 km (dakle ukupno blizu 600 sati) i dolivanja 1 L ulja TBN bio 4,5 mgKOH/g a TAN 4,4. Tu se već vidi da je ulje sasvim izrabljeno jer su se TBN i TAN izjednačili. Sa drugačijim uljem bi parametri TBN i TAN bili drugačiji (a pitanje je i kakva bi bila dinamika potrošnje odnosno dolivanja potrošenog ulja)
Ovo je iz uputstva ...U vezi 2,2 HDi, bilo imao ili nemao FAP - u tabeli se vidi da je za sve motore serije DW12 (dakle 2,2 HDi) preporučeno između ostalog i ulje po PSA B71 2290 tj. Ineo ECS.
neka si mu reko, nekasve što mogu da lažem je da je tvoje iskustvo dobar vodič za one koji imaju 2,2 HDi