Najbolje ulje za Citroen je...

Najbolje ulje je

  • Castrol

    Votes: 13 10,6%
  • Elf

    Votes: 3 2,4%
  • Ina

    Votes: 6 4,9%
  • Mobil

    Votes: 3 2,4%
  • Shell

    Votes: 7 5,7%
  • Total

    Votes: 86 69,9%
  • Valvoline

    Votes: 5 4,1%

  • Total voters
    123

Hrvoje Marin

Active member
Pozdrav svima. Jedno pitanje bez startanja napada ismijavanja i ostalog. Jel toči ko lidl ulja :D mislim na ono w5 5w-40. To ulje je pravog imena Pennasol Super Pace, a Lild stavlja samo svoju etiketu.
Više informacija
Pa me zanima dali ima još netko iskustva, pod iskustva ne mislim joj konzum i lidl prodaju smeće nego stvarna iskustva. Evo xm se vozi već 50000km na njega i ni da pisne, nikakvih problema :)
Specification:
API SM/CF
ACEA A3/B3, A3/B4
Approved in compliance with / under different label
VW-Norm 502 00, 505 00
Porsche A 40
MB-Freigabe 229.3
BMW Longlife-98
Opel GM–LL–B-025

Ako ti treba neka od ovih normi to je to.
 

RI-C3

New member
ja sam u 3 mjeecu napravio servis i ulio valvoline max life 10w40.
Napravio sam 3500 km od tada i za sada nikakvih problema,niti kap ga nije potrošio,ulje je još žuto.
Kupio sam ulje u Metrou,180 kuna 4 litre.

Tako da mislim da je ulje iz supermarketa sasvim ok.Naravno mislim na ove poznate marke a ne neke ljeve.
 

Lakii

Well-known member
U pravilu 3-2 godine ulja smiju stajati.
ali uz uvijet da su bila relativno Ok skladistena, znaci da je cep bio zatvoren, da nisu bila izlozena suncu i vlazi. Idealno bi bilo da kantica nije nikad otvarana, ali nije strasno...
 

zujo

New member
Ulje sam zašarafio u original ambalaži i stavio na tavan, znači nema sunca, vlage leda... Moram prikupit još litru novog.

Inače točim Valvoline Durablende i nakon 11 mjeseci i 8 500 km još ima lijepu boju i količina je na max.
 

Dalibor

Dado Tornado
solidan test više raznih ulja, dobar vodič kroz kupnju:

http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

ima detalja koja se ne vide, ali ovo je test zagrijavanja ulja i mućkanja u posudi,
kako bi se vidjelo podmazuje li, i kakve ostatke ostavlja nakon zagrijavanja.
najgore je da stranice posade uopće nisu podmazane (ulje je kao nauljena voda),
a najbolje da su stranice sa vidljivim uljem bez mulja i gareži (ali i to crno je bolje od "čiste" posude).
ako netko bolje razumije ruski slobodno nek me ispravi.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Zanimljiv, ali i čudan test, neznamo uvjete testiranja, al opet... Meni su najzanimljiviji Totali 7 i 9.
U praksi znam da je Total 7 nakon 200tkm i pregrijavanja ostavio motor u dobrom stanju, prvenstveno sudeći prema količini taloga u glavi i karteru, ali i stanju košuljica cilindra.

Gledajući razliku na ovom testiranju između ta dva ulja... mislim da bi mi motor izgledao kao puna septička jama da sam tankao 9000. I aj sad budi pametan :D
 

tomica0308

Well-known member
ma dajj,u ford escortu je ulje bilo neko kupljeno pre mucko prije 5 godina 5litri oko 80kn, i nije bilo mijenjano 3 godine ili oko 26tkm i nije bilo nikakvog taloga il neznam kaj, motor bil otvaran zbog pucanja zupcastog pa se sve vidjelo, niti ga nije potrosilo nikaj ama bas nikaj, jos se cudil majstor kak je motor cist dok je videl karticu kad je zadnji servis bio rađen. Bas neki dan u metrou uzeo devetku za 160kn, moram u tokic po ulje za motorku pa cu uzet filter i zamijenit odma, makar sam napravio 8-9tkm od servisa i jos se vidi na sipki (potrgana mi je pa mi je majstor 2mm vise nalijao da vidim barem malo situaciju) znaci da netrosi ulje, jedino svaki vikend moram obrisat malo oko airdosera tam pusta malo.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Pretpostavljam da su ulja na ovom testiranju podrvrgnuta puno većim naprezanjima nego što će doživit u realnim uvjetima, to bi objasnilo toliko izgorenih ulja ili pucanje uljnog filma. Mislim da u normalnim uvjetima većina ulja odradi svoj posao u normalnim intervalima
 

Dalibor

Dado Tornado
ulja na testu su bila zagrijavana na nekakvu visoku temp (mozdapreko 400*c) i držana na njoj odredbeni vremenski rok u prilozenim posudama.
pa se gledaju rezultati.

ne bi motor zaribao niti sa jednim od tih ulja, ali daleko od toga da su sva ulja ista (posebno za sve okolnosti).

recimo ujutro sam odmah na autocesti i taj stari 1,4 benzinac najčešće je blizu 4000 okr., i tako 70% upotrebe.
siguran sam da kvaliteta ulja igra odredbenu ulogu,za razliku od cijelog radnog vijeka na 70kmh u cetvrtoj.
 

sino

Member
Svaki proizvođač automobila gura ulje koje proizvodi država u kojoj se proizvode. Npr. Fiat gura Seleniu, švabi Aral, Castrol, japanci Eneos itd...
 

DS9

Active member
Sta je s Gulf ili kako se vec zove? Dosta njih kazu da je dobra zamjena za ineo ecs za fap modele
Gulf je proizvođač sa stoletnom tradicijom i shodno tome radi se o uljima za koja iko teško može reći da su inferiorna u odnosu na druge (velike) proizvođače.

Ipak, a u vezi konkretnog ulja, tj. Formula LEF 5W-30
[ame]http://gulf.nl/fileadmin/user_upload/sheets_EN/01_passenger_car/product/1207%20Gulf%20Formula%20LEF%205W-30.pdf[/ame]

vidi se da je po istaknutim specifikacijama sasvim kvalitetno. Ono što ga donekle isključuje iz izbora je to što kao i većina američkih prozvođača bez prevelikih pretenzija na evropskom tržištu - nema specifični namenski Approval od PSA, tj. PSA B71 2290.

To što ga nema ne znači nužno da ne bi moglo da ga ima - ali striktno tumačene servisne preporuke jasno ističu da su ultimativni izbor ulja sa odgovarajućim PSA Approval-om.

Mene lično to ne bi sprečilo da koristim gulfovo ulje, ali bih kud&kamo pre koristio npr. donje ulje nego taj navedeni Gulf
[ame]http://www.ina-maziva.hr/UserDocsImages/proizvodi/ina_ultra_pc_5w-30_103535.pdf[/ame]

kao i što koristim slično koncipirano ulje, najomiljenijeg mi proizvođača maziva
http://www.fam.co.rs/en/products/oils-and-liquids-for-engines-and-motor-vehicles/engine-oils-for-passenger-vehicles/413-fenix-energy-psa-sae-5w-30

***

Btw, nije nikakvo čudo da se nadje ulje koje je dobra zamena za totalovo Ineo ECS (i sa odgovarajućim PSA B71 2290 odobrenjem). Njih ima gomila na tržištu, i radi ga gotovo svaki (veći) proizvođač prisutan u Evropi - s tim što za tako nečim treba imati dobar razlog kada već postoji Ineo ECS.

Ja lično već imam (i pisani) dobar razlog da koristim nešto izvan totalovih maziva (pa to i činim), a da ga nemam pomenuto inino ulje bi mi bilo među prvim izborima, kao što bi mi taj Gulf bio među poslednjima pa bih pre koristio totalovo Ineo ECS sa kojim ionako nema greške.

Ako ćemo u poređenje specifikacija, gulfov pandan ima viši indeks viskoznosti, kao i pour point na nižoj temperaturi - što donekle kaže da je u njemu više sintetskog baznog ulja u odnos na Ineo ECS. Neko bi to jednostavno okarakterisao da je veći kvalitet - ali je pitanje šta se konkretno dešava motoru sa konkretnim uljem u konkretnim uslovima eksploatacije.

Da li bih lično (za svoj auto) gulfovo ulje pre birao nego Ineo ECS - Da.
Da li bih drugima (koji imaju citroen sa DPF) to savetovao - Ne
Da li bih najpre koristio gulf ulje - Ne (navedoh šta bih, a recimo i pomenuti Motul, u nedostatku).

Btw, pošto mu ovo dođe skoro offtopic - ova anketa bi trebala da ima poprilično još drugih proizvođača (čiji su distributeri prisutni), jer definitivno da ih ima bar duplo više od navedene sedmorke.
 
Posljednje uređivanje:

Lix

Active member
castrol sam imao u dva auta, najveće smeće koje postoji, nakon 5 milja mi je auto koji ga nikad nije trošio počeo trošit a drugi je počeo navlačit vlagu na čep šta također nikad prije nije, iz oba sam ga izvadio oko 6-7 tis km, možda sam dobio lošu seriju ili nešto ali castrol cu u atuo opet stavit nikad

shell je ulje odličnih karakteristika i uvijek se pokazalo dobro, ne troši ga previše i svoj radni vijek od 10-15 tis km na koliko ga mijenjam uvijek odradi odlično bilo da se radilo o malom saxicu 1.1 benz ili velikom 2.4 jtdu, motor ga oce popit iako je zdrav

selenia petronas, imao sam samo u fiatu apsolutno nikakve zamjerke osim da kad krene zima auto mrvicu glasnije na leru radi dok se ne zagrije. obzirom da je dizel i dok se ne zagrije ga vozim na 1500 okr ne smatram to ko veliku zamjerku, ako je selenia gold u pitanju takve stvari se ne događaju (fiat 1.6 16v) motor ako je zdrav ne pije ga ni kap

total, samo riječi hvale, brže se hladi kad se forsira nego bilo koje ulje koje sam imao, dosta brzo dodđe na radnu temperaturu, motor savršeno tiho radi sa njim i ne pije mi ga ni mililitra, ali ako ga mislite stavljat u getribu ne preporučam ga ni pod razno, dok se getriba ne ugrije šalta se jako teško, također total preporučujem i za malo lošije motore 10-40 tj. quartz 5000 jedino to ulje mi saxo nije trošio

elf mi se ne sviđa, imao sam ga jednom u dizelu klokotalo je koda imta palim na minus 25 dok se ne ugrije, osim toga sve okej nije ga trošilo nenormalno

valvoline sam jednom stavio u auto i nakon njega prešao na shell, isti auto mi ga je počeo trošit nakon 6 milja km, vratio sam se na shell i opet sve normalno

nemam 150 auta u posjedu da se ne čudite odkud mi ovakva iskustva sa uljima ali sve aute u familiji servisiramo kod mene doma jer imam kanal i garažu a radi se o 10 auta, ako kojeg nisam zaboravio, unutra je uglavnom shell osim u citraćima (total) i u fiata stari samo seleniu trpa :D
 

DS9

Active member
total, samo riječi hvale, brže se hladi kad se forsira nego bilo koje ulje koje sam imao, dosta brzo dodđe na radnu temperaturu, motor savršeno tiho radi sa njim i ne pije mi ga ni mililitra, ali ako ga mislite stavljat u getribu ne preporučam ga ni pod razno, dok se getriba ne ugrije šalta se jako teško,
Total ima nekoliko različitih transmisionih ulja, ali samo jedno preporučeno za PSA manuelne menjače (Transmission Gear 8, bivše BV 75W-80). Poznato je da je po viskozitetu izrazito tanko (a i generalno pripada takvoj gradaciji - radi uštede goriva) i da i na najnižim temperaturama nema problema sa šaltanjem. Opisano iskustvo bi najpre moglo da se veže za deblju gradaciju.

Inače, kao i u ostalim oblastima, svaki proizvođač ima različite klase proizvoda, koji su dakle različitog kvaliteta pa navođenje brendova ne govori puno ukoliko se upoređuju različiti proizvodi među njima. Kod ulja, uz navedeno, jeste specifično to da potrošnja ulja ne mora nužno govoriti o kvalitetu ulja odnosno o dovoljnoj sposobnosti da lubrikant izvrši sve svoje funkcije (u okviru predviđenih/propisanih normi).
 

Cutac

Prèkaroš
Ja imam Total ulje(imao tvorničko, stavio novo, godinu dana kasnije(pred 9000 km) stavio novo) i kad ga upalim na -15, moram cekati minimum 15 sekundi da mogu ubaciti u bilo koju brzinu.
Ne da teško ide, ne ide, kao da je naišao na zid.
A onda krene i u roku 10 minuta šalta bez problema.
 

BoboActiva

New member
Ne kužim zašto si ne izbijete te fap filtere i koristite ulje veće kvalitete a to je 5w40 ili 0w40.
Èak se mogu koristiti i sa fap filterima uz oznaku c3. Naravno da to znači smanjena količina aditiva prilikom hladnog starta.
Ta 5w30 su takva prevara kao i dvomaseni zamašnjak, dpf isl.

Gulf, Total, Ina i sve je to isto. Baza završena sa ovom ili onom količinom aditiva.
Total je potpuno isto ulje kao i elf jer je isti vlasnik.
Danas više da i nema kupit potpuno sintetičnog ulja već samo HC u većoj ili manjoj mjeri pa onda ona u manjoj mjeri se nazivaju potpuno sintetska.

Kakvih sam se ja glupih rasprava nagledao na forumu alfista o seleniji koju kao prizvođač preporuča a selenija je odavno petronas i to WR je HC ulje istih karakteristika kao i Total 9000 energy samo po dva puta većoj cijeni.
Total 9000 je ok ulje i koriste ih u alfi 159 jtdm sa i bez dpf-a bez problema kao i elf.

Ukoliko se ide na nešto kvalitetnije Tu je Titan supersyn 5w40, Mobil new life ili td 0w40 za koji piše da je potpuno sintetski (zakon u njemačkoj to nalaže) iako su istraživanja pokazala da nije baš tako, rowe 0w40 ali nema bitne razlike na 10-12 tisuća km i još pogotovo ako nema puno gradske vožnje.
Postoje i motul xcess, eneos i sl. po 50% većoj cijeni i od selenije ali to je potpuno neopravdano za ljevat u auto.

Jako dobro ulje je ina 10w40 delta sint i delta snit diesel koja jedina od 10w ulja ima odobrenje 229.3MB, također i total 7000 koji ima nešto više deterđenata. Za 7-10 tisuća u starijem autu nema boljeg.

Ina millenium je nekad bilo potpuno sintetsko ulje, za danas nisam siguran iako mi iz ine tvrde da je, cijena mu je oko 60kn/l mada po specifikacijama ne bih rekao ili mu nije dodana hrpa aditiva.
Kod steranja ulja prvo propadaju aditivi zato je recimo važna kvalitetna baza ali ponavljam za 10-12 tisuća je to zanemarivo osim ako nije svaki dan zima i auto ima 20 hladnih starteva.
Današnja HC ulja su praktički voda i aditivi.

Kad gledate podatke o uljima ako ste trkač pogledajte HTHS broj je da se laički izrazim prikazuje debljinu uljnog filma na 40 i 100 stupnjeva.
kod 10w60 ulaje on oko 6, 10w40 je oko 4,5 5w40 je 4,5 ili malo manji, 10w50 5,5 a 5w30 je od 3 do 3,8 što govori da 5w30 ulje namjenjeno žešćoj vožnji već štednji goriva.
Naravno tu neku ulogu ima i konstrukcija i dosjedi u motoru. Uglavom ja bi 5w30 sa bilo kojom C oznakom izbjegavao.
 

Pavel

Lepi™
Ja sam u svoj C5 2.0HDi 140 (čini mi se sa FAP-om) stavio po preporuci kako je navedeno Total Ineo 5W30.

Tako je i do sada u njega stavljano i nikakvih problema niti primjedbi. U subotu idem na servis, ulje, filteri, remen (ima par onako zareza, ja bi ga ipak vanka), sajla za poklopac motora itd. i opet ću staviti 5W30.
 

tomica0308

Well-known member
kad ga upalim na -15, moram cekati minimum 15 sekundi da mogu ubaciti u bilo koju brzinu.
mene isto zeza to na tim temperaturama, ak mi ostane kroz noc u prvoj brzini mogu samo prva -druga ujutro, a ljevo desno nejde, ko da se smrzne nesto, i onda ostavim da se zagrije na mjestu 2-3min i vec ide lakse ljevo - desno, i nakon 2 km radi ko novo. Pitao u Tokić za sajle cifra 1700kn, pitam Lagaeros 1100kn, al to nisu sajle mi se cini, jer sajle se nebi otpustile dok auto radi na mjestu pogotovo ak se smrzlo na sredini u buziru. Trebalo bi napraviti test, otkvacit sajle na mjenjacu i probat dal ide tesko, ak ide onda su sajle. Ulje u mjenjacu mjenjano prije 12tkm total kao sto si naveo. To je jedini problem, na -15 upalio bolje nego po ljeti, grijaci svijetle 4 sekunde. :)
 

BoboActiva

New member
Daj probaj shvatit kontekst o kojem ja pričam.
Dakle autoindustriju zanima novac a ne ljubičice koje rastu uz cestu.
Potrovali su sve živo i neživo i sad ti odjednom nude fap kao spas i ulje koje šrot po cijeni od 100kn/l.
Shvati da vide profit u svemu, u dvomasenom zamašnjaku, remenici radilice, hrpi senzora, egr-u,fapu.
Auto koji troši manje manje i zagađuje. Auto bez fapa troši manje i bolje ide plus što nemaš brige oko održavanja istog. Ati problemi se multipliciraju ako je auto puno vožen u gradu.
Nisi prirodi učinio uslugu ako imaš fap. Uslugu si učinio ako se ne voziš, manje pareš suđe i tuširaš se i sve drugo.
Kvaliteta ulja gradacije 5w40 je veća nego 5w30 i to možeš pročitati iz tablice za laike.
Ono što u toj tablici ne piše je količina aditiva za hladni start a koja je smanjena u svim uljima oznake C pa tako i 5w40 sa oznako c3 zbog Fap, dpf ili kako već filtera.

Mala digresija:
Da nema oznake C svakom bih preporučio Aral Hightronic 5w40 ulje, to je nekad bilo najbolje 5w40 ulje, od kad ih je kupio BP koji je vlasnik i Castrola to ulje je dobilo oznaku C, čak je možda i isto kao i neki Castrol.
 
Na vrh