Na koji tlak napumpati gume?

brezC4

New member
Za 205 55 16 piše na vratima: prednje 2,2 stražnje 2,1
ili sam krivo vidio ili me uhvatila neka disleksija, ali za 1.6HDi motor meni na vratima piše prednje 2,4 stražnje 2,1 pod normalno opterećenje, a za povećano opterećenje prednje 2,4, a stražnje 3,1

realno gledajući kad se tako napumpaju gume, prednji kraj je pretvrd (moje mišljenje).

dimenzije 205/55/16

s tim da je ovo u pitanju prva verzija C4. možda ima kakve razlike, ne znam
 

Marko

Well-known member
Ova tema je pre-napumpana... :D

Za "perolaki" Saxo navode u priručniku da je tlak za prednje kotače min. 2,3 - onda za C4 čovjek nema kaj razmišljati nevezano koji motor se nalazi u nosu. Napumpajte gumu i pogledajte otprilike kak zgleda i koju površinu zauzima guma/podloga da niste slučajno previše/premalo zraka upuhnuli da se potom guma nejednako troši i provozajte malo auto da vidite kako se auto ponaša ako vam je komfor na prvom mjestu.
 

knez-bj

New member
Mislim da je 2,3 dobro za sve 4. Po mojem je najbitnije jednom mjesečno provjeriti tlak u gumama da ne bi bio različit na lijevoj i desnoj strani.
 

Nono

Èlan
Dečki jeste zaglibili! :shock:
Svaki proizvođač auta propisuje za svaki model:
1. normalni tlak
2. tlak za gumu pod opterećenjem (povećana težina ili brža vožnja - autoput).
I šta se tu ima diskutirati? Ako se nekome ne da stalno mijenjati, može se
voziti po varijanti 2 uvijek. Malo tvrđe ali unutar preporuka.
Tu se više nema niš za dodati.
 

Damaj

Active member
Sva tvornička testiranja tlaka guma svode se na to da guma u svakoj prilici ima maksimalnu gaznu površinu, kako kod maksimalnog opterećenja tako i kod minimalnog. Prenapumpano znači manju gaznu površinu, a premalo napumpanu znači nešto veću gaznu površinu od preporučenoga što rezultira većom potrošnjom goriva i bržim trošenjem guma, ali bolje i tako nego prenapumpano gdje je ugrožena sigurnost u vožnji i normalno ponašanje auta na cesti.
 

Krky

Lakerski profesionalac
eto, ovom temom ste me potaknuli da danas, nakon dva mjeseca od kad sam del zimure Trajalke:D provjerim gas:D u gumijama:D
i imal sam kaj za videt:eek: jedna1.6, jedna2, jedna2.1, a jedna 1.8:wtf:
ja ih sve načero na 2.3 pa nek pate:D:D
 

akiramar

Active member
Sva tvornička testiranja tlaka guma svode se na to da guma u svakoj prilici ima maksimalnu gaznu površinu, kako kod maksimalnog opterećenja tako i kod minimalnog. Prenapumpano znači manju gaznu površinu, a premalo napumpanu znači nešto veću gaznu površinu od preporučenoga što rezultira većom potrošnjom goriva i bržim trošenjem guma, ali bolje i tako nego prenapumpano gdje je ugrožena sigurnost u vožnji i normalno ponašanje auta na cesti.

Općenito, nije dobro imati ni previše ni premalo napumpane gume, ali je opasnije imati premalo napumpanu gumu nego previše:

http://www.cartalk.com/content/service-your-car-13

If tire pressure is too high, then less of the tire touches the ground. As a consequence, your car will bounce around on the road. And when your tires are bouncing instead of firmly planted on the road, traction suffers and so do your stopping distances. You'll also feel a decrease in ride comfort. (Hint: If you notice that every tie you own has coffee on it, check your tire pressure. It may be too high.)

If tire pressure is too low, then too much of the tire's surface area touches the ground, which increases friction between the road and the tire. As a result, not only will your tires wear prematurely, but they also could overheat. Overheating can lead to tread separation — and a nasty accident. One sign of low tire pressure is if your tires squeal when cornering.

Dečki jeste zaglibili! :shock:
Svaki proizvođač auta propisuje za svaki model:
1. normalni tlak
2. tlak za gumu pod opterećenjem (povećana težina ili brža vožnja - autoput).
I šta se tu ima diskutirati? Ako se nekome ne da stalno mijenjati, može se
voziti po varijanti 2 uvijek. Malo tvrđe ali unutar preporuka.
Tu se više nema niš za dodati.
Potpisujem.
 

Chiffo

New member
Načeo sam ovu temu samo iz razloga jer je vozilo isporučeno sa 18" felgama, a stavio sam zimske 16". Nisam bil zicer vrijede li iste vrijednosti neovisno o dimenzijama guma, meni su cinile malo ispuhane, ali ipak je to zimska guma, mekša je.
 

Damaj

Active member
Općenito, nije dobro imati ni previše ni premalo napumpane gume, ali je opasnije imati premalo napumpanu gumu nego previše:
Sa općenitim se slažem, ali ovo da je manje opasno sa prenapumpanim gumama voziti, stvarno ne znam!? Produženi put kočenja, veća mogućnost proklizavanja i zanošenja vozila, što se nekoliko puta povećava mokrim kolnikom itd. Pa ljudi gube kontrolu nad vozilom sa normalnim tlakom, a sa ovakvim šanse u svim uvjetima su ti barem dvostruke da se to dogodi.
 

Nicol

AK HBT Racing
aj da vas ja sad sve nešto pitam :) jel ne osjetite na volanu i u vožnji kad su vam gume previše ili premalo napumpane :D
podržavam raspravu al ono.... :cool:
 

Damaj

Active member
aj da vas ja sad sve nešto pitam :) jel ne osjetite na volanu i u vožnji kad su vam gume previše ili premalo napumpane :D
podržavam raspravu al ono.... :cool:
Možeš osjetiti u ekstremnim slučajevima, kod manjih odstupanja ne.
 

Silentshoot

Active member
Naljepnica na vratima gdje pišu tlakovi za pumpanje, odnosi se to na 15" dimenziju ili 16"? Jer mi u knjižici piše osnovna dimenzija 15", a dodatna 16" iako su na autu došle 16" i sada namjeravam za zimu prijeći na 15". Nekako mi se za ove 16" čini malo 2.2 naprijed, imam osjećaj kao da mi je guma legla malo...
 
Na vrh