Sva tvornička testiranja tlaka guma svode se na to da guma u svakoj prilici ima maksimalnu gaznu površinu, kako kod maksimalnog opterećenja tako i kod minimalnog. Prenapumpano znači manju gaznu površinu, a premalo napumpanu znači nešto veću gaznu površinu od preporučenoga što rezultira većom potrošnjom goriva i bržim trošenjem guma, ali bolje i tako nego prenapumpano gdje je ugrožena sigurnost u vožnji i normalno ponašanje auta na cesti.
Općenito, nije dobro imati ni previše ni premalo napumpane gume, ali je opasnije imati premalo napumpanu gumu nego previše:
http://www.cartalk.com/content/service-your-car-13
If tire pressure is
too high, then less of the tire touches the ground. As a consequence, your car will bounce around on the road. And when your tires are bouncing instead of firmly planted on the road, traction suffers and so do your stopping distances. You'll also feel a decrease in ride comfort. (Hint: If you notice that every tie you own has coffee on it, check your tire pressure. It may be too high.)
If tire pressure is
too low, then too much of the tire's surface area touches the ground, which increases friction between the road and the tire. As a result, not only will your tires wear prematurely, but they also could overheat. Overheating can lead to tread separation — and a nasty accident. One sign of low tire pressure is if your tires squeal when cornering.
Dečki jeste zaglibili! :shock:
Svaki proizvođač auta propisuje za svaki model:
1. normalni tlak
2. tlak za gumu pod opterećenjem (povećana težina ili brža vožnja - autoput).
I šta se tu ima diskutirati? Ako se nekome ne da stalno mijenjati, može se
voziti po varijanti 2 uvijek. Malo tvrđe ali unutar preporuka.
Tu se više nema niš za dodati.
Potpisujem.