Kupnja rabljenog C4 II (oprema, mjenjači, motori)

Milosh

Test
Ima tu još jedan faktor u priči benzin vs dizel po gradu. Mislim da će benzinac u gradskoj vožnji trošiti daleko više od svoje deklarisane potrošnje nego dizel. Npr ako neki benzinac trosi 6-7l u kombinovanoj vožnji, u gradu će lako trošiti 10-11l. Dizel koji inače troši npr. 5l, u gradskoj će trošiti najviše 7. Računica o odnosu cijene dizela i godišnje kilometraže ima više smisla ako se uzima novo auto, jer je cijena između dizela i benzinca puno veća nego kod polovnjaka.

Što se tiče DPF filtera, to jeste problem u gradskoj vožnji. Nije nerješiv naravno (bilo da se rade prisilne regeneracije ili uklanjanje DPF-a).

Ne znam ima li taj C4 DPF, ako nema, rekao bih da je to savršeno auto za po gradu. Ja bih lično lako pošao putem hibridnog Yarisa, ali ko neće hibrida ili hoće nešto veće, meni se to čini kao super opcija.

Kada pričamo o klasičnom mjenjačnu vs automatiku, pravi automatik je zakon. Meni je vožnja automatika neuporedivo lakša i opustenija nego manuelnog. Kažem pravog automatika jer tu podrazumijevam novije modele sa barem 5 brzina. Inače, ko god je isprobao automatika nije požalio. A DSG je zakon. ;-)

Sent from my Ei-Nis E1 - using buggy and annoying Tapatalk
 

Mirage

Well-known member
Ljudi moji moj stari je imao partnera 6 godina s tim motorom 1,6 HDi s fap-om taj motor kod njega nikad nije prešao 2000 okretaja tako čovjek vozi.

Auto je imao 6 godina i 120 000 na satu kada je u 7 mjesecu doživio totalku. Nikad nikaki problema.
 

Cutac

Prèkaroš
Kažem pravog automatika jer tu podrazumijevam novije modele sa barem 5 brzina.
Pravi automatik je automatik sa TC i ništa nije kao to. To je doslovno apsolutno bestrzajno šaltanje. Koliko god DCT bio uglađen, ne može biti kao TC.
Mečka E klase, W211, dizel sa 300 konja i TC automatik, to je plovilo cestom.
 

Wuki

Novi èlan
Mislim da se odlazi previše od teme.Završavate s Yarisom hybridom,a djevojci ili ženi nudi se auto od 60.000kn s relativno malo km.Yaris hybrid s tim godištem i kilometažom košta 25-30 000 kn više od citroena koji se njoj nudi.sve te priče fap problemi itd. Ja bih se brinuo o tim stvarima da uzimam auto 8 plus godina s 200 000 km.A sama cura ili djevojka kaže da radi 10 000 km godišnje.Ako joj se sviđa Citroen i ako kako i sama kaže da je auto od poznate joj osobe neka ga uzme.
 

tamara

New member
Ajmo probat preformulirati pitanje...:)
Isplati li se uzeti solidan održavan auto, sa solidnom opremom, sa malo km, sa motorom koji nije idealan za moje potrebe, za pristojnu cijenu, od poznatog prvog vlasnika. Možda sa razmišljanjem da ga vozim 5-7 godina...
U tom periodu auto bi vjerovatno došao do 120 tisuća km, što za taj motor i dalje nije puno, pa ga valjda ne bi bio toliki problem prodati. U biti koliko ja mogu taj motor zatrajat u tom periodu? Ako se i desi štopanje tog filtera, da li je to velika stavka za popravak, mijenjanje ili što se već radi s tim?
Da kupujem novi auto, kupila bi benzinac, ne bih davala extra cash za dizel koji mi ne treba. Međutim ovdje se radi o ovom konkretnom autu.
 

Milosh

Test
Po mom mišljenju, isplati. Kao što i sama kažeš, auto će u trenutku prodaje imati relativno malu kilometražu za dizela, a i lakše ćeš ga prodati nego benzinca.

Što se tiče DPF-a, može se ići predviđenim putem, da ga povremeno voziš autoputem i da ti eventualno u ovlastenom dospu aditiv i pokrenu prisilnu regeneraciju filtera. Ne mora značiti da bi s tim svi problemi sa DPF-om bili riješeni.

Naravno, kao što Mirage reče, moguće je da nikad nećeš imati problema s njim.

Druga opcija (u slučaju da bude problema) je da se uradi fizičko i softversko uklanjanje DPF-a. Rekao bih da je u tom slučaju trošak koji možeš očekivati u rasponu od 200 do 300 eura.

Sent from my Ei-Nis E1 - using buggy and annoying Tapatalk
 

Cutac

Prèkaroš
U biti, uzmes ga i jednom tjedno se provozas cijelom zagrebackom obilaznicom na 3000 okretaja i dobro.
Bitno da ga se koristi u cijelom rangu okretaja i da ga se ostavi da se ugrije i ohladi.
 

alankis

New member
Pozdrav svima,

Da ne otvaram novu temu, jer ova je ionako sticky, koristiti ću ovu. Uglavnom, nakon puno mozganja kalkuliranja, sa VW VII sam došao na Citroen C4, Renault Megane i na Peugoeot 308. Kako sa Renaultom nemam nikakvih iskustava, i zaključka da su 308 (stara verzija , T7) i Citroen C4 isti auti. Kak nemam za noviju 308, koja mi je prekrasna, ostao je C4.

Kakva su iskustva? Vozim Grande Punto 1.4, tako da mi je i 308 nakon jedno tjedne vožnje top. Godište od 2012 na dalje, dizel, i budget 8500 do 9000 Eura. Vozim oko 10 - 15 tisuća kilometara godišnje, od toga dio gradske vožnje, no jako mali postotak i vrlo rijetko. Na kaj obratiti pažnju i koliko su Citroeni C4 dobri auti? Kvaliteta materijala, limarijski mehanički?

Hvala
 

Logitech

Active member
samo pohvale, udobnost bez usporedbe sa bilo cime, prostranost super, motor zivahan, nije za divljanje po zavojima, po autocesti do 140 ok, preko toga malo previse ljulja za moj ukus, kvaliteta materijala bi mogla biti I bolja ali je vise nego ok za te novce
 

Cutac

Prèkaroš
Neces imati neke dosjetke inzenjera iz Golfa, ali ces imati najkomforniji auto u klasi.
U kompakt klasi su svi isti, osim Golfa, koji ima podstavljene pretince i, ruku na srce, kvalitetniji osjecaj unutrasnjosti.

Ali Golf kosta i nije komforniji od c4.
 

Runner

Member
Ja evo mogu potvrditi obzirom da posjedujem Golfa uz Citroena da je Golf osjetno kvalitetnije napravljen unutra, svi materijali su nekako robusniji i kvalitetniji...
Citroen ima mekša, udobnija sjedala, ali i materijale sklonije habanju... Prednost Citroena je još i veći, dublji i bolje iskoristiv gepek...
Golf je u vožnji puno tiši, bolje izoliran, lim je nekako otporniji na ove sitne ali bolne udarce na parkingu, kad ljudi bez imalo srama vrata otvaraju kao da su jedini na svijetu...

Uglavnom ja za Citroen mogu reći zasad samo riječi hvale, a isto tako ruku na srce mogu reći i da je Golf ipak nešto sofisticiraniji, ali zato i osjetno skuplji...

U globalu, da nisam imao jedan C4 kući tad kad sam kupovao auto, vjerojatno bi uzeo C4 dizel sa 112ks i 6 brzina... Moje preporuke za C4 :weeabooface:
 

Cutac

Prèkaroš
Ja bih C4 uzeo prije Golfa prvenstveno radi udobnosti i karaktera.

A Golfa vidim kao A3 naspram Golfa. Ista stvar, ali sa većom orjentiranosti na detalje.
A i VW je skuplji kao takav.
 

alankis

New member
Hvala ekipa. Iskreno, za njemački auto nemam novaca, a i ne živim u autu, pa mi je to bacanje novaca. Zasada mi se u "klasi" između 308 (t7) i predzadnjeg Meganea C4 najviše sviđa. Sada je samo pitanje, koliko kilometara na satu i koja oprema, jer u tom cjenovnom rangu ima stvarno svega od C4 sa brdo opreme i 150 tisuća na satu do modela iz 2011. golih, sa ispod 100 tisuća kilometara. Koliko su vaši, to jest koje motore imate u C4? Zanimaju me ovi sa 6 brzina i 115Ks, no to znači i skuplje osiguranje i registraciju.

tl:dr, inače vozim Grande Punta, i premali mi je autić. Živcira me što nikud nejde, doslovce, a pije mi i po 8, 9, 10 litara po gradu, benzinac, jelte.

Inače radim između 10 i 15 tisuća godišnje (čitaj više prema 10), gradske vožnje po Zagrebu (ne svaki dan, ovisi koliko imam divlje radno vrijeme taj dan), i odem , par sto kilometara u Slavoniju, ili do familije u Ludbreg. I na more, ko i svi.

E, da, ne znam jeste li primjetili, C4 mi se čini "ogroman" auto, veći i od Meganea, 308 i Golfa, a da ne pričamo u usporedbi sa GP-om. Jel mi se čini ili? Koliko vidim, dužina auta je 4.3m, što je samo 30 centimetara više od mog.Auta.

I da, za kraj, kakve su vam potrošnje?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Neznam baš dal bi za grad i te kilometre uzeo dizela.
GP troši 8-10l, al ga neće mučit dvomaseni, dpf, turbina...
A to posebno strada u gradskoj vožnji.

I onda uzmeš dizel C4 sa 150tkm... troši 6-7l, al te na toj kilometraži sve navedeno čeka iza ugla, plus još ponešto.

A di su još stvari koje vlasnici tu mudro prešućuju... bilo je dosta problema sa završnom obradom, i ako nije u garanciji riješeno čeka tvoj džep.

Dobro razmisli o svemu...
 

alankis

New member
Hm, u pravu si, svjestan sam toga. No, svi atmo benzinci, ako i ih ima, troše kao i moj GP, ako ne i više. Svakako bi auto odvezao u ovlašteni servis na pregled prije kupnje. Na što ciljaš s završnom obradom?

Hvala
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Prolistaj malo teme od kolega... dihtunzi ne dihtaju, aluminij hrđa i takve gluposti. Vjerujem da je većina vlasnika to riješila u garanciji, ali svakako dobro provjeri što je rađeno.
Ako vidiš da je recimo mjenjana hauba u garanciji, uzmi to kao pozitivan znak... znači ipak se netko pobrinuo oko tih detalja.

Nemoj samo na potrošnju gledat kao trošak auta... to je samo jedan dio. Rađe imat malo veći potrošnju, ali nikakvih problema sa strane, nego nisku potrošnju, ali ostavljaš stotine eura na gluposti.

Na autu od 150 tisuća kilometara je sve za očekivati. Znači sve tekućine treba promijenit ako nisu do sad (rashladna, kočnice, servo, ulje mjenjača...), onda imaš komplet distribuciju sa pumpom (i naravno motorno ulje s filterom), pa tu već zna štekat i kvačilo koje sa dvomasenim zna finu cifru izbit iz đepa.
Turbinu treba provjerit u kakvom je stanju, usisna grana je također vjerovatno prljava zajedno sa MAF i MAP senzorom... na injektore isto nesmiješ zaboravit.
Amortizere je isto pametno provjerit, makar mnogi na neispravinima voze, kočnice...ima još toga.

Ovo su sve stvar koje će te 100% dočekat prije ili kasnije na tom autu... bilo bi bolje da su riješene, ali se često ljudi riješavaju auta da izbjegnu ta ulaganja.

Uglavnom, ako se odlučiš na kupovinu starijeg dizela... obavezno si ostavili minimum namjenskih 1000€ sa strane.
 

alankis

New member
Hvala, Ivane.Sada baš gledam, masa tih C4 je iz uvoza, i tu nemam nikakve šanse biti "siguran", koliko je auto održavan. Još, bolje, masa prodavača ne kaže da je iz uvoza, dok ne pitaš. Iskreno, ne radi toga što ne bi ostavio još 1000Eur sa strane, gledao bi da je auto sa što manje km. Recimo kao ovaj:
1. http://www.njuskalo.hr/auti/citroen-c4-1.6-hdi-oglas-23353597
ili ovaj, (iz uvoza).
2. http://www.njuskalo.hr/auti/citroen-c4-1.6-hdi-oglas-23353597 (ako nije iz uvoza, rađe bi pogledao taj, ako je stvarno garažiran i povoljniji je. Istina, ovaj prvi ima alu felge...ali gadna boja, i ne mogu baš puno informacija saznati, osim da je auto uvoz iz Austrije.)

Pa ti budi pametan. Plus, oba su registrirana godinu dana, al treba platiti prijenos. A ako dižem budget, za sekundu sam na Peugeoutu 308 ili na Meganeu iz 2014, al sam > 150000 na satu.

Aah, i onda ako nadješ auto koji ti je ok, treba ga još odvesti na servis, na provjeru, i tek onda izmjeniti sve tekućine. I možda akumulator. (Nedavno mi je na Puntu, krepao akumulator, drame, nemaš kleme, pa odeš i pljuneš 400 kn za akumulator.)

Kaj se tiče potrošnje, ne muči mene toliko potrošnja, no realno u toj klasi koju gledam, benzinaca nema. I nema. Tako da sam osuđen na dizel.
 

Runner

Member
Kod mene je 1.4 VTI s kojim smo u globalu jako zadovoljni zasad... Doduše nije skroz reprezentativan primjerak jer ima tek 67.000km pa bi bilo tužno da ima neke probleme...

Otkad je dosao Golf, Citroen se manje voza, više je grada, manje vanjske vožnje... Ljeti i zimi, kako god okreneš on se nama drži na 7.2-7.5 litara prosječne potrošnje (bar tako kaže BC)... Ukoliko se više vozamo van grada da se spustit na visokih 5 - niskih 6 litara sigurno, tipa do ZG Podravskom gdje nikad nisam najsporiji...

Što se tiče završne obrade, meni se mjehurić (jedan jako mali) pojavio tek nedavno i to nakon što su kao zaštitili haubu s unutarnje strane, šta god oni radili tad, tako da sam po tom pitanju "izvisio" (možda i nisam ali mi se nekako ne da ići u PSC Slavonija jer su turbo mutavi pa tamo i ne idem otkad je garancija istekla)... Kad je bio opoziv dobro sam pregledao haubu i 100% sam siguran da ničeg nije bilo, tako da je od onda proslo neko vrijeme i mjehurić se pojavio... Ništa strašno, ali iritantno da se to događa na praktički novom autu...

Moj konkretni primjerak je imao problem s 2/4 bobine, koji koliko vidim ostali forumaši nisu imali... Jednostavno je proslu zimu prvo jedan dan izgubio snagu i upalio check engine i tad smo zamijenili prvu bobinu.. Nakon tjedan dana se dogodilo isto i tad se rijesila druga bobina... Uvjeravao sam majstore da odmah sve 4 zamjene, ali rekli su da nema potrebe i evo jos uvijek nema... Obzirom da je bobina manje od 200kn i da se zamijeni za 2min nisam mu to uzeo za zlo :whistling:
Kako su neki imali problem s nosačem motora, tako je i moj proizvodio neke čudne zvukove koji su nestali nakon podmazivanja... Isto sam isao u PSC Slavonija jer je tad jos bio pod garancijom i kad sam ih zvao pojma nisu imali o tome i uvjerili me da nitko nikad tako nešto nije prijavio... Pa kad sam rekao da znam da par ljudi je, onda su rekli "a da da da, istina, dođite kad god"...

Ulja voli popit malo, ali sve u granicama normale, nikad nisam morao dosuti više od pola litre između dva servisna intervala... Iako me i to iznenadilo kad se prvi put dogodilo, ali mlad sam, naučit ću :D

U globalu i dalje stojim kraj tvrdnje da je C4 skroz okej auto, jako udoban i relativno prostran i naprijed i nazad, gepek iznad prosjeka... Osiguranje poprilično jeftino, servisi isto tako (doduše ja sam odradio svega 4 redovna, uskoro ide 5. jer će napuniti jos malo 5 godina)...

Samo ga treba redovito pitati kako je, i s vremena na vrijeme ga servisirati, a ja se tu držim one stare gdje su servisni intervali svakih 10.000km, pogotovo sad kad radi taman toliko godišnje :angel:
 
Na vrh