krimpovanje fastona na kablove .

sir.Oliver

Well-known member
molim sve vlasnike novih ( novijih ) citroena da provere krimpovanje u konektorima . ja imam ovako nešto , što po pravilima NIJE dozvoljeno ( loše krimpovanje . )


 
Posljednje uređivanje od moderatora:

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Nisam u struci pa ne poznajem pravila, trebali bi biti konektori zaštićeni od vode?
Govoriš o konektorima pod haubom?
 

dekiiii

Active member
Da je lijepo - nije. Daje po PS-u - nije. Da bi se trebali sad nešto posebno zabrinuti - ne bi. Zašto? Pa zato jer je puno bitnije kako je zakrimpan onaj dio koji se iz tih slika ne vidi, a to je tamo gdje je sam bakreni vodić uprešan u stopicu. Ovaj vanjski dio stopice pridržava izolaciju i prenosi mehaničko naprezanje žice na stopicu da se smanji "zamor" materijala vodiča na ulazu u stopicu. Kod redovne upotrebe vozila neće biti nikakvih problema jer je "trajanje suvremenih proizvoda" krače od pojave zamora. problem može nastati kod nekih koji vole stalno prčkati po autu pa navlače te žice i onda pucaju u stopicama.:twisted::gaah:
 

sir.Oliver

Well-known member
izvini , ali pravila i propisi o bezbednosti su jasni . poznajem ih , radio sam u SEBN.sk , koji je radio , izmedju ostalih marki i kablove za VW , MB ,BMW ..... krimpovi MORAJU biti zatvoreni ... jer , pretpostavka je , ako nije dobro stisnut gornji krimp ( nije zatvoren , onda ni donji nije dobro nakrimpovan ( radi se jednim stezanjem ) ... i preti ispadanje kabla iz stopice i moguć kratak spoj ili , u blažem slučaju , zbog slabog kontakta stopica - kabel , pregrijavanje i ..... da ne crtam vraga ....
 

dekiiii

Active member
Lijepo sam rekao da nije po PS-u (za mlađe Pravilu Službe). U pravim (zapadnim) auto industrijama se vjerojatno radi i pravim alatom. Ne bi me začudilo da se u Španjolskoj (gdje rade tvoj i moj auto) "krimpa" ručnim klještima kakve je moj pokojni otac kupio kad sam upisao srednju elektrostrojarsku školu (a djeca mi završavaju Fax). Znam pravila, propisi,.... ali znam i zašto se naši auti proizvode u Španjolskoj i Kini. I nemoj mi samo reći da se trebaju poštivati svi standardi (na papiru svakako) jer da je tako ne bi se sva "ekonomska" proizvodnja radila u zemljama 3. svijeta (i to ne samo auti, tekstil, sva prljava industrija)
 

sir.Oliver

Well-known member
ne , neusporedjujem . usporedjujem kvalitet kablova ( koji očigledno kod PSA nije na zadovoljavajućoj visini ) uzgred , može to biti i jako opasno . bilo je i poziva u servis zbog toga , samo , sada ne mogu na brzaka da se setim ko je to morao rešiti , koji proizvodjač .... propisi su propisi , i oni jednako važe za sve ... tako da nemam potrebe usporedjivati ...
 

dekiiii

Active member
Nađi mi nekog tko se neće složiti s tobom da može biti opasno. Samo moramo biti i svjesni da su danas auti potrošna roba kao i sva ostala konzumerska elektronika (u što su se nažalost pretvorili), pa im je i vijek trajanja isti. Nema više auta da traje ko MB220. A što se tiče kvaliteta kablova u PSA ja prezadovoljan (spojevima NE) jer su žice još uvijek pristojne debljine za razliku od Japanca kojeg sam baš danas "poslao u vječna lovišta" a plačen 3X C-Elysee. I mogu ti reći da ne da su poštivani svi propisi, standardi (čak ih i postavljaju) ali sam imao 3Xviše problema s njim nego s Saxom što se tiče struje, a Saxa se žena još ne misli odreći (bdw godinu je dana stariji od Japanca).Hoću reći da više volim "slabiji" spoj na 5 puta predimenzioniranoj žici:stovanje: nego savršen na savršeno optimiziranoj vlasi od žice:doh:
 

sir.Oliver

Well-known member
ja neću rizikovati da mi auto plane u toku vožnje . ako su propisi takvi ( a jesu . lično sam to osetio na svojoj koži , kada sam radio u SEBN.sk ) onda ih treba i ispuniti .... mene ne zanima jel to proizvedeno u Maroku ili Kini . mene zanima kvalitet i propisi o bezbednosti .
ako za ovo saznaju u OZ , bit će svega i svačega . auto mi je i kasko osiguran .... a OZ neće prihvatiti rizik .... zbog loših kablova . a tu su i inspekcije , koje jedva čekaju ovako nešto .... će pljušte kazne ....
 

dekiiii

Active member
Naravno! Pa to bar nije upitno i teško dokazivo. Zato je taj auto dijelom i namijenjen za "istočna" tržišta gdje se računa na slabije razvijen pravni sustav.
Probaj samo ostvariti pravo na ozbiljniju (financijski) reklamaciju bez POTROŠAÈKOG KODA ili kako se već kod tebe zove TV emisija koja se bavi zaštitom potrošača. Kod nas su i Mercedesi demonstrativno spaljivani zbog nepriznjavanja očiglednih i ozbiljnih nedostataka.
 

sir.Oliver

Well-known member
bio u servisu . ostali su bledi ko krpa .... odmah fotku slali u Španjolsku i Francusku . bit će belaja .... sami su sebi krivi .... ( uzgred , zamolio sam ih da otvore još dve Elysée , spremne za primopredaju .... i kod obe je to ovako uradjeno .... odmah poziv novim vlasnicima da ne dolaze po auto . ... stvar će rešavati ili Španjolska ( Vigo ) ili direktno u Francuskoj . ( u Maroku će neko i leteti sa funkcije ( barem bi tako trebalo biti ) ... )
 

dekiiii

Active member
Bravo!:aplauz::palac-gore: Pratit ću kako će se razvijati situacija i da li će usljediti opoziv vozila što bi trebao biti logičan sljed događaja, ili će pojesti vuk magare:whistling:
 

sir.Oliver

Well-known member
deki , aj leba ti , provjeri i ti tvoju elysée ... kako je to kod tebe ..... radi se o onom dodatnom mostu za osigurače ... cca 10 kom . odmah kada skineš poklopac u kabini , skroz gore je .... braon je dovod struje a ima par zauzetih mesta i gomila slobodnih .

a sve je to počelo idejom o montaži alarma i punjača za mobitel .....
 

sir.Oliver

Well-known member
kabina . leva strana , kutija sa osiguračima ( poklopac ispod prekidača . povuci od dole . ) videćeš skroz gore je mali most za osigurače ... imaš samo par osigurača u njemu .... izvadi ga , skini zeleni poklopac i slikaj . poslat ću ti par sličica ... na mail . idem dole da ti to uslikam , naravno već rastureno ....

evo , da ne ispadne da sam sebičan .... slike i za ostale čitaoce ....

https://uloz.to/!BJvnLyQpivX9/dsc-0363-jpg

https://uloz.to/!jnci9ASf5dm2/dsc-0364-jpg

https://uloz.to/!fZlejYYK3Uth/dsc-0365-jpg

https://uloz.to/!TOb6kWB4aNOJ/dsc-0366-jpg
 

dekiiii

Active member
Evo i moja situacija. Isto kao i kod tebe

Međutim nisam bio lijen i pokušao sam na sve mile moguće načine izvuči jednu od stopica i nisam uspio (znam princip,ali ne ide i ne ide) več sam trebao iščupati žicu iz stopice, a da sam nastavio sigurno bi pukla na mjestu gdje je isprešana, pa sam stao. Ali sam zato izvukao glavni dovod s aku (smeđa žica) kojoj se može otvoriti PVC kučište i potvrdio si, a možete se uvjeriti i vi, ono što sam napisao prije. sama žica je PROPISNO isprešana dok gornji dio za izolaciju je stvarno KATASTROFA.

:shock::eek:

Dakle, bez straha. Ipak je to (copy/paste službeni reklamni matrijal)

NOVI CITROËN C-ELYSÉE osmišljen je kako bi odolijevao vremenu i kilometrima. NOVI CITROËN
C-ELYSÉE testiran je na četiri milijuna kilometara diljem svijeta, u svim mogućim uvjetima vožnje i
stoga je riječ o robusnom automobilu koji prkosi godinama i koji je do najsitnijih detalja osmišljen
kako bi trajao
. Odlikuje se prilagođenim podvozjem i gumama, dvostrukom nepropusnom izolacijom
na vratima te optimalnim učvršćivanjem dijelova karoserije.
 

sir.Oliver

Well-known member
Deki , griješiš . ni donji dio nije dobro odradjen . žile se ne smiju vidjeti izmedju donjeg i gornjeg krimpa ..... pogledaj detaljnije slike .... skroz loše odradjeno . savjetujem ti , odmah u najbliži servis . ovo može biti jako opasno . moguć izvor požara ... s ovim se nije šalit . servis bi ovo morao riješiti u najkraćem mogućem roku . budi uporan ... nedaj se odbiti , ako ne bude išlo drugačije , pokušaj preko tržišne inspekcije . prodali su ti proizvod koji je opasan ne samo po tvoj , već i po živote ostalih učesnika u prometu . nije to za igranje ....
 

dekiiii

Active member
Ma velim ti da je donji dio u redu-žice su cijelom dužinom u njemu i malo vire (a viđao sam i da su bile do pola:eek:), pošteno su isprešane i nema šanse da se izvuku ili imaju loši spoj (isprobao ih svaku posebno)-prije će biti povećan prijelazni otpor u samoj stopici jer nema šanse da propusti 30A koliko je smo jedan osigurač a ima ih dva+još jedan od 25A (bar kod mene).Ne mogu sada naći slike kako izgleda sa 25A na 4mm2 žici krimpanoj po PS-u nakon par sati trajnog rada. To što bi trebala izolacija biti do donjeg dijela-trebala bi, možda se djelom izvukla kad sam povlačio žicu da probam da li se da izvuči iz donjeg dijela-ne opravdavam ih. Velim da je gornji dio KATASTROFA i ne bi smio biti takav:mad:. Da je ispravan ne bi mogao povući izolaciju po žici. Kad ću ići kraj servisa, svakako ću ih na to upozoriti. Ako ništa drugo, a ono, da znaju da nam ne mogu uvaljivati poluproizvode a mi ćemo šutjeti. A savjet i drugima, pa da nam život bude ljepši:wub:
 

sir.Oliver

Well-known member
kod mene su tri od 30A pa prazno mjesto pa jedan od 25A i jedan od 10A i jedno prazno mjesto ..... nisam uspio pronaći nikakav podatak o ovim osiguračima . ništa nema čak ni u manualu od vozila .....
 
Na vrh