Jako dugih godinu i po dana sa Citroenima

Brruno

Well-known member
Cutac Cutac Ova nasa Yaris prve generacije je nesto najpouzdanije sa cime sam se susreo do sada.. Pored samog motora mislim i na komplet ceo auto.. Nikad ni sa cim problem..
Imao sam Kiu Shumu 15-ak godina za shopping po gradu i za nosit alate ili skale akd mi je trebalo nesto. Cak sam i ponekad odradio 200-300 km u komadu i onda se liječio par dana da dođem sebi . Ulozio sam karikiram 50€ u nju. Pouzdan skroz, ali brate , kao limenka coca cole. Radije popravljam nesto dobro nego vozim pouzdano ali loše. Naravno ako ne moram popravljat svakih 15 dana.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Imao sam Kiu Shumu 15-ak godina za shopping po gradu i za nosit alate ili skale akd mi je trebalo nesto. Cak sam i ponekad odradio 200-300 km u komadu i onda se liječio par dana da dođem sebi . Ulozio sam karikiram 50€ u nju. Pouzdan skroz, ali brate , kao limenka coca cole. Radije popravljam nesto dobro nego vozim pouzdano ali loše. Naravno ako ne moram popravljat svakih 15 dana.
:)
Moj ju je otac imao kao drugi auto. Kupio ju rabljenu i koristio baš za te heavy duty poslove. Makadam do polja, prikolica, prikolica za brodić, sjećam se puta npr Pula - Rijeka, kad se isto iznimno koristio za grube poslove, umjesto da se odmoriš, izađeš iscrpljen fizički i psihički nakon vožnje. :) Ali da je auto bio neuništiv, je.
 

Jovan Avramovic

Well-known member
B Brruno A gledaj, slazem se, na slican nacin dozivljavam i ja pomenutu Toyotu Yaris, ali mislim da moze da se spoji luksuzno i pouzdano.. Evo navescu neke primere, pa ko zeli nek prokomentarise.. A takodje, moram da se ogradim da, primeri koje cu navesti su moje steceno misljenje na osnovu odredjenih foruma, recenzija tih automobila, statistika i sl., dakle ne i licno iskustvo !
1) Lexusi tipa LS 400, LS 430, LS 460, GS 430, GS 450...
2) Toyote tipa Camry, Land Cruiser...
3) Infiniti V6 i V8 benzinci
4) Stari Mercedesovi benzinci, tipa M113 (C55 AMG, SL500, CL500, CLK 500, E500...), takodje i oni sa 6 cilindara iz tog perioda
5) Stari BMW benzinci, tipa M62 i N62 (X5 4.4i, 540i, 545i, 645i, 740i...), takodje i oni sa 6 cilindara iz tog perioda

Sigurno ima jos primera, ali mi ne pada na pamet trenutno nista drugo, a mrsko mi da mozgam, boli me glava vise od auta :D
 

sfx7

Member
Luksuzno i pouzdano? Za neke razumne pare teško, previše je tu elektronike i raznih pomagala da se ništa ne bi kvarilo nakon toliko prijeđenih kilometara i godina. Kad se kupuje takav auto treba imati i dosta sreće, a ti je očito nemaš 😅
Uzmi nešto za što korisnici tvrde da je najmanje problematično i nadaj se da će dobro služit. Koji god model da odabereš teško da će bit loš, ipak se radi o luksuznim autima. Postoje samo odlična i još bolja. A razlika u održavanju mogla bi biti velika između modela.

Ja da imam 20k eura u džepu vjerovatno bih uzeo BMW F10, nekako mi se najviše sviđa od svih auta koja se mogu nabaviti za te pare. Relativno je nov i ima ih dosta po cestama, pa ne bi trebalo biti pretjerano teško naći nekoga tko ih servisira i ima dijelove. To što ih ima dosta po cestama je ujedno i mana, ne osjećaš se posebno kao npr. kad voziš Citroen C6. E sad, pitanje je koliko ti je to važno.
 
Posljednje uređivanje:

Jovan Avramovic

Well-known member
sfx7 sfx7 Dosta mi je vazno, ali ne u smislu da svi bulje u mene i taj auto, vec da to nije nesto sto masovno uzima raja. BMW F10 sam razmatrao recimo pre C6-ice koju sam imao, ali sam odustao jer su im navodno katastrofalni benzinci, a dizela iskreno vise ne bih.
U svakom slucaju auta koja sam gore naveo su samo primer kolko tolko pouzdanog i luksuznog, ne svidjaja mi se svaki primer koji sam dao..recimo Lexusi i BMW-i iz perioda 2003-2010
 

zeemax

Member
Pozdrav svima, neki ce misliti da sam skrenuo potpuno, ali posto volim da filozofiram, da dugo kuckam i pisem, a mozda sam time i trebao da se bavim, mozda ne bih proklinjao svaki dan kad krenem na svoj trenutni posao, evo jednog, pa poprilicno opseznog teksta, a na kraju istog ce se nalaziti i pitanje na koje, nekako, iscekujem odgovor koji bi trebalo da mi spasi zivot po pitanju automobila.
Iskustvo koje cu podeliti je iskljucivo moje licno i zasniva se na nekoliko Citroenovih modela koje sam posedovao, kao i ukupnoj kilometrazi od oko 100.000km sa istima.
Svoj prvi Citroen sam kupio 28.07.2021.
C5 2005, 2.0 HDi Hydroactive 3. Ladja, pliva, woow. Imao je boljki tipa povucem dugme za podizanje prozora, a prozor se spusti dole, s vremena na vreme ubacivanje u "safe mod" zbog "Depollution System Faullty Log", zatim kad ga ugasim hidraulika podivlja i podize i spusta prednji deo auta (nije bilo problema u voznji), medjutim bio je u perfektnom stanju, kupljen sa 154.000km od prvog vlasnika, a od opreme jedna velika NULA, pa je moj otac resio da ga kupi od mene, auto je i dalje besprekoran sto se motora tice, medjutim sa ucestalim, gore spomenutim, boljkama..
Sledeci Citroen, vecina vas ga se seca, bio je to:
C6 2.2 HDi. Prvi dojam je bilo odusevljenje, iako ne u najvecem paketu opreme, bio je nakrcan istom, medjutim, sve vec spomenute boljke C5-ice su i njega mucile, plus jos dosta toga....u toku voznje sve od instrumenata se gasilo (navigacija, radio, digitalni obrtomer..), voda ulazila u stop svetlo, turbo poceo da zvizdi. Auto je takodje bio sa manjom kilometrazom, negde oko 160.000km, ja 3. vlasnik, prvi i najduzi vlasnik ambasador, ozbiljan covek jelte, koji ozbiljno odrzava auto. 😁 S obzirom da niko nije hteo da ga kupi ovde (takvo smo trziste), a i zbog mojih tadasnjih potreba za nesto manjim autom, zamenio sam ga za sledeceg.
C5 X7 2.0 HDi, koji je i jedno od najvecih razocarenja. Kupljen od drugog vlasnika, redovno odrzavan, 205.000km, motor besprekoran. Najlosija zavrsna obrada u odnosu na prethodna dva Citrusa. Gomila jeftinih plastika koje krckaju cak i u toku voznje, ali najcrnje od svega jesu, pogodite sta...pa da, gore spomenute boljke, a i trap je poceo da se raspada....doduse, vec je jednom bio sredjivan...hmmmm da...i elektronska rucna koja nije htela da se spusti/otpusti...i tako jos dosta toga...
"E neces ga majci", pomislim ja i resim da kupim mali gradski auto za svaki dan i jedan stari Citroen, mislim ja u sebi i naglas: "Ma, to je stara skola, to sigurno valja..", medjutim zaEbem se i sa malim gradskim i sa "starom skolom auto industrije"..
U pitanju su Peugeot 207 1.4 HDi 2006...o njemu necu ni trositi reci, dovoljno je da kazem par stvari...pri jacem zatvaranju vrata u ruci mi je ostao tapacir vrata, tek nove stavljene sajle rucne popucale...a isto to se desilo ponovo nakon mesec dana, prilikom proveravanja ulja u motoru, sipka/merac za ulje puce na pola i upade u karter...itd...ne mogu vise...
A "stara skola" je XM 2.5 TD 1997. Bio je sa nesto vecom kilometrazom, medjutim odrzavan lepo i redovno, kupljen od 2. vlasnika. Dzabe sve, bombe napunio one se "ispumpaju" (menjane i punjene Bog sam zna koliko puta pre toga), dizne, pumpa, grejaci, brava, kocnice, letva volana....nema svrhe pisati vise...
Prodam ja sve to, resim se nekako bede i pre oko 2 meseca odem ja da gledam Toyotu benzinca, jer vise nenam snage za majstore, ali budala opet kupi Citroen...
C5 2007 2.2 HDi 170ks, automatik, Exclusive (wooow), Hydroactive 3+. U sustini super auto, osim sto...vec drugi put moram da menjam nova kociona klesta, menjac grubo prebacuje, ubacim u rikverc podigne se skroz zadnji deo auta (svih 6 bombi NOVE), turbo zazvizdi kad prodjem pored lepe devojke, procurelo dole nesto kod kartera, majstor ne zna sta je jer je sa autom sve u redu i ne vidi se sta i odakle curi, a ulje ne gubi (slobodno pitajte, znam svakog majstora u Beogradu), ceo motor se naginjao "napred-nazad" kao da hoce da iskoci iz auta...sva sreca trajalo je 5 minuta to opsedanje demonima, i za kraj udari me budala skoro u deo auta koji se tesko sredjuje kod limara...mrsko mi da objasnjavam detaljno..
Sledi moj zakljucak i pitanje..
Srbija dosta ulaze u puteve, pre svega glavne puteve, tipa auto put, motoput, magistrale koje spajaju vece gradove i turisticka mesta, ali zato u doslovno svakom gradu, naselju i selu u Srbiji putevi su prepuni zakrpa, sahti koje su oko 20ak cm ispod nivoa asfalta, ostrih rupa (nekad i vise od 20cm dubokih)... Na takvim putevima, pre svega takve sahte i ostre rupe, Citroeni hidraulicari su jako losi i skoro pa neudobni, jako lose se hidraulika snalazi u takvim uslovima, dok je sa lezecim policajcima druga prica.
Tako da osim preletanja preko lezecih (30km/h - 50km/h) i ne osecanja nicega u tom trenutku, ja iskreno vise ne znam koji bih razlog imao da kupim ponovo Citroena. Razmisljao sam o kupovini novog auta, u salonu, sledece godine, ali ne mogu da se pomirim sa tim da se gubi recimo 20.000e na autu, nakon recimo 2 godine od izlaska iz salona. Tako da, resio sam da gledam automobile do oko 20.000e, od 2014 godine ili mladje, od prvog vlasnika i sa manjom predjenom kilometrazom. Sta biste mi preporucili ? Svaka preporuka mi je korisna.
Ono sto mi treba, na prvom mestu, jeste da ne osecam srpske puteve, koje sam opisao gore kakvi su i da ne posecujem majstore na nedeljnom nivou. Vise bih voleo benzinca, ali svakako i dizel dolazi u obzir, sporije od 10s 0-100km/h ne dolazi u obzir, sto mislim da nije neki zahtevan uslov za danasnje vreme. Potrosnja mi je bitna, ali u toj meri da ne trosi 20L otvorenog puta, sto je ekstrem, tako da moze se reci da ni potrosnja nije neki ozbiljan faktor koji gledam, kubikaza manje-vise nebitna.
Hvala od srca svakome ko je procitao ovu "recenziju" Citroena.
Znam da ce svako imati svoju interpretaciju ovog teksta, da se nekome nece svideti mozda, ali zamolio bih vas da shvatite i osvrnete se na pocetak samog teksta, gde sam napisao da je ovo samo i iskljucivo moje licno iskustvo i misljenje, na osnovu svega prozivljenog.
Hvala unapred i unapred srecna Nova Godina svima i, sa zakasnjenjem, katolicki Bozic onima koji ga slave i obelezavaju !
A ja mislio samo moj c5 2006 ima demone (prozori, otkazao brzinomjer nakon drndanja kazaljke,brava suvozačkih vrata, ESP error, suspension fault 90,...). Srećom nema dpf
 
Na vrh