Iskustva i mišljenja: Xantia 1.6

johnyboy

New member
pozz ljudi..evo moj prvi topic...nisam trenutačno vlasnik citroena ali sam zainteresiran..pa ako me možete savjetovat..zanima me 1.6 motor 65kw....pouzdanost i potrošnja i naravno čuo sam za hidrauliku koja je proslavila citroen...zanima me kako ta hidraulika funkcionira i da li je to sf ili je to slično kao i obični amortizeri.hvala unaprijed
 

johnyboy

New member
Re: citroen xantia 1.6

:grin:eek:k , izgleda da sam se krivo izrazio.....mislio sam na taj sustav koji koristi xantia.....ako zna neko da mi kaže
 

Zmix

New member
Re: citroen xantia 1.6

:grin:eek:k , izgleda da sam se krivo izrazio.....mislio sam na taj sustav koji koristi xantia.....ako zna neko da mi kaže
Odvoji malo vremena, skuvaj veliku šolju kafe, prelistaj forum i naći ćeš odgovore na sva tvoja pitanja. :)
 

Lakii

Well-known member
Re: citroen xantia 1.6

A kud bas 1.6...?

I koje je godiste auto ?

to ti je najslabiji motor, 1.6 8v, od njega stvarno ne mozes ocekivati spektakularne performanse. Ugl, motor se dosta muci jer je auto dosta tezak, na to racunaj. Pouzdani jesu ali potrosnja ce ti biti izmedu 9-10-11 litara zavisno di i kako vozis...

Sta se tice hidraulike, s obzirom da je bazni model imas jednostavan sistem, sa servom, bez hydractive-a i najvjerovatnije bez ABS-a. Sutra tu napisem malo o tome.
 

jura

New member
Ja trenutno vozim takvu xantiju i moram priznati da sam vrlo neugodno iznenađen potrošnjom goriva. OK, priznajem da imam tešku nogu i da se motor vrti oko 4k okretaja ali podatak od 14-15 litara je potažavajuć čak i za najslabiju xantiju. Da ne bude sve baš tako crno, motor u mojoj xantiji baš i nije bajan pa eto razloga za povećanu potrošnju ali niti dobar motor neće trošiti spektakularno malo, teška je to kočija za tako malo konja. Što se tiće hidraulike, nema neke mudrosti, ako je kupiš napravi prvo pošten servis, provjeri i po potrebi dopuni preventivno kugle, pregledaj gumena crijeva povrata i obavezno promijeni crijebo koje dovodi lhm iz posude u pumpu, tu na onom koljenu kod pumpe garant je dotrajalo i ako ga krivo pogledaš puči će. Važno je znati da kod hidraulike doista vrijedi ona atara narodna; bolje spriječiti nego liječiti, prvenstveno zato što pucanje bilo kojeg lajtunga znači istjecanje lhma, bez njega nema vožnje a i kad računaš da 4litre košta cca 280 kuna pa kad svako malo moraš kupovati po litru dvije... Nadalje, što se tiće održavanja hidraulike, nije to svemirski brod ali zahtjeva određeno znanje i koncentraciju, ako se nisi susreo sa njom najbolje da nađeš majstora koji te neće pretjerano derati. Eh, sad da stavim veeeliki plus za kupnju xantije pa da završim roman, xantija je zaista savršen omjer uloženog i dobivenog, čak i sa najslabijim motorom, cijene na tržištu su sad već smiješno niske, ne nasjedaj na priče o 2-3k eura, možeš proći i jeftinije jer, kod nas se takvi auti teško prodaju i netko tko je želi prodati morat će spustit cijenu. Za te pare koje daješ za nju ne možeš kupiti ništa u toj klasi automobila, a o kvaliteti i udobnosti ne treba niti trošiti riječi. Xantija je velik, kompaktan i vrlo zabavan auto za onog tko je vozi i sa dobrim održavanjem može nadživjeti puno razvikanije i skuplje aute. Kako god odlučiš, sretno.
 

Sale123

New member
Ako baš želiš benzinca preporučio bi ti motor 2.0i 8v (120 ks), troši isto kao taj 1.6i a ide dosta bolje i motor je pouzdan i izdržljiv.

jedino ti je registracija malo veća!!!
 

johnyboy

New member
hvala dčki..ali pošto sam još 3 god mladi vozač a u km više iskustva nego neki od 60....samo do 80kw..što znači dda još jedino 1.8i prolazi,ovo ostalo ne msijem vozit...:(
 

Lakii

Well-known member
1.8 i (8v) ti ima 74kw. Puno je zilaviji od 1.6 ali isto je lagano trom, trosi izmedu 8 i 12 litara.
Pouzdani motori, nema sta!

Imas li koji auto vec na piku? Probaj si naci neki bazni model, sto kasnijeg godista. I sa osnovnim modelima dobijes klimu, el. prednja stakla i servo. Na boljima je malo kompliciraniji ovijes sto bi ti moglo davati vise muka za odrzavanje. Ne previse ali cisto se radi o vise stvari koje se mogu pokvariti...

1.6 su se ugradivali i u II. seriju Xantie, 1.8 8v do kraja I. serije.
 

johnyboy

New member
ok.hvala.potrošnja mi nije problem jer ga vozim max. jednom tjedno jer kao student koji živi daleko od kuće nema razloga da ga vozim svaki dan.....vozim inače fiata i mislim ga se što prije riješit jer svakih 6 mjeseci moram neki veliki popravak radit na njemu a uopće ga ne gazim ni ništa.....xantia mi je među top 5 zasada pa ćemo vidjeti :)
 

Lakii

Well-known member
OK, zato bi ti bilo najbolje uzeti jednu od zadnjih godista 1.6.

Ovako nesto: http://www.njuskalo.hr/auti/citroen-xantia-1.6-sx-oglas-3337782

Doduse, ovom je cijena malo prenapuhana, 1500-2000 eur max.! I naravno, da je u dobrom stanju...


EDIT:
Rekao bi ti da gledas 1.8i (8v) ali te ces naci samo I. seriju. S njom bi ti bili vezani problemi kapa prednjih amortizera (1200 kn./kom), ako nisu mjenjani, i cinjenice da se radi o par godina starijem autu.
Razmisljaj i o 1.8i!

I ne opterecuj se previse s kilometrazom, trazi auto koji je ocuvan i uredno servisiran, to ti je najbitnije.
 

johnyboy

New member
istina,ali i šta će mi tako jaki auto..meni je oko 100 konja dosta,eventualno do 115,dalje ni sa 50 godina mislim da neću vozit jer neće biti potrebno....nemamo mi autobahn da 250 se vozikamo...:D
 

Dalibor

Dado Tornado
Meni izgleda dobra ponuda. Spusti na 1500 E i to je ok.

http://www.njuskalo.hr/auti/citroen-xantia-2.0-16v-sx-oglas-3349730
izgleda jako lijepo ali treba biti oprezan jer cijena nije velika, iduči kupac bi bio treči vlasnik, a pitanje i kako je taj auto servisiran jer već se u oglasu spominje nešto oko nedostatka novca... no u svakom slučaju vrijedi je razmotriti, cijena je popularna...

ponekad je jeftina xantia najskuplja xantia...

johnyboy, potraži si xantiu sa što manje opreme i slabijeg motora. jer to automatski povlači recimo i niže cijene rege, kočnica, guma... manje elektrike automatski povlači manje problema, i sasvim je ispravno što gledaš 1.6 model. to jeli ti preslab sam odluči
 

Matija

New member
Nije zakon debilan nego starci koji djeci kupuju aute kao ovaj sa 150konja pa onda ginu i ubijaju druge jer nemaju ni sekunde iskustva...
Ja i dalje stojim iza svoje rečenice da je takav zakon debilan. Kao i uvijek smislili su neko rješenje koje nema veze sa pameti. Recimo Xantia sa 1.8i 16v motorom nije nikakav trkači auto. Ili još bolji primjer C5 sa istim motorom. Dapače, veoma trom auto koji najbolje vuče i ide po autoputu preko 140. Prije toga se poprilično vuče. A uzmi neki bilo koji gradski autić, zvrk sa jedva preko 1000kg i brojem konja taman ispod dozvoljene granice. Taj je puno veća opasnost. C5 je duplo sigurniji kako i za putnike, tako i za ostale sudionike nego mali gradski zvrk.

Ako su već htjeli uvoditi ograničenje u konjima/kilovatima, onda su trebali to napraviti po principu nekog limita kW/kg. To je po meni jedino logično rješnje za takav zakon.

A realno, uopće nije potreban takav zakon, nego pravilna obuka (pogledajmo na što uopće liče naše auto škole), te veoma rigorozan zakon za mlade vozače. Recimo da ako si u toj kategoriji "mladog" vozača (neovisno o starosti) možeš voziti što god hoćeš, pa i Ferrari. Ali ako te uhvate da u naseljenom prekoračiš brzinu više od 10 km/h, a van naseljenog više od 20 km/h oduzimanje dozvole, plaćanje visoke kazne i ponovno na polaganje. I da se to primjenjuje. Da vidiš kako bi svi "mladi" sigurno vozili...

Ali ne, oni zbog toga što "neki" rade gluposti i što im ne mogu staviti soli na rep donesu zakon koji nema logike, obuhvaća sve, a ti isti radi kojih je zakon donesen i dalje rade što ih je volja...

U Švicarskoj se voze samo jaki auti. A kako smiješno izgleda kad ideš po autocesti i u lijevoj i desnoj traci voze svi 100-110. I mi, sa "običnim", i oni sa zvijerima. Samo gledaš oko sebe i paseš oči, V6, V8, V12. Od 2.7 litara pa naviše. A zašto? Zato što kad te kamera snimi ti plaćaš kaznu. Nemaš mogućnosti žalbe. Uopće. Niti kod suca za prekršaje ni ništa. Ako ne platiš, na kraju godine ti ili to zaračunaju na prijavi poreza ili ti sjednu na račun. Sa kamatama.

Ja sam imao vozačku 5 godina i napravio sam 100tinjak tisuća km u tom periodu i niti sam imao prometnu niti sam platio i jednu kaznu i taj debilni zakon je donesen i mene je za nekih 6 mjeseci kačio, u smislu dok ne napunim 24 godine. Moja sestrična je tada polagala vozački i bila je starija od 24 godine i mogla je voziti što je htjela... Kreteni... :mad:

Naravno da mi nije padalo na pamet ga se uopće pridržavat i da su me kaznili žalio bih se i Bogu i vragu ako treba da ih pobijem. Kasnije su ga kao fol malo modificirali, nije šija neg je vrat.

Sad sam se samo naživcirao kad se sjetim toga. :) Ljude treba poticati da što više voze, da se stekne iskustvo, na ceste postaviti logična ograničenja, a ne sačekuše i postaviti kamere. Tolerirati onih 10% ili 10km/h preko ograničenja, sve više od toga slikati i kazniti. Pa tko želi juriti nek ide na Grobnik. Tako se to radi.

A sad što se tiče Xantie. :grin: Gume na Xantiji su sve iste osim za 2.0 i jače. 185/65R15. Serije 1 su imale i 14 coli, ali tako stare serije 1 bolje izbjegavaj. Moj prijedlog? S2 sa 1.6 motorom. Trošit će ti po gradu preko 11 litara, po zimi i 13, neovisno koliko tešku ili laganu nogu imao i na to se pripremi. Ali će ti zato na otvorenoj cesti trošiti i 7 ako se potrudiš. Možda čak i manje ako si jako štedljiv i putuješ sam, bez puno stvari. Xantie su generalno poprilično pouzdani auti, samo naravno ako se pravilno održavaju. Problemi na koje možeš naići su motorić ler gasa, bobina, kontakt brava i kojekakvi prekidači. Standardni problemi s godinama. Što se mehanike tiče, odgovorno tvrdim da je tu Xantia jedan od najpouzdanijih Citroena. Motori su veoma izdržljivi i dugotrajni, jedino ako netko nije zaklao motor. Prelaze po 300 000 km bez apsolutno ikakvih zahvata. Hidraulika je veoma jednostavna (na baznim modelima), jedino je problem što se prednji amortizeri ne mogu reparirati.

Auto kad se upali mora početi sa dizanjem u roku od maksimalno dvadeset sekundi (ako prethodno nije radio par sati). Kad se visina stabilizira probaj zaljuljati auto iznad svakog kotača. Osim što ne bi smjelo biti prevelikog otpora, veoma je bitno da je mekoća na istoj osovini podjednaka. Ako je auto bilo gdje tvrd kao kamen znači da je probila membrana i da ćeš morati mijenjati barem tu kuglu. Problem je ako ne znaš koliko je tako voženo, jer dugotrajna vožnja oštećuje elemente ovjesa. Također osluškuj veoma specifičan zvuk kliktanja ili zujanja iz predjela motora. To je regulator pritiska. Ako je vremenski razmak između tih zvukova manji od 30 sekundi a auto je mekan, onda ti je vjerojatno 5. kugla loša i/ili probila. Tek u jako gadnim situacijama to može biti pokazatelj da nešto drugo ne štima, no vrlo rijetko (da negdje gubi pritisak, npr u amortizerima).

I tako, pitaj što te još zanima. :D
 
Na vrh