Iskustva i mišljenja: Xantia 1.6

Lakii

Well-known member
Evo dio teksta koji sa pisao za kupnju BX-a ali odnosi se i na Xantiu, za hidraulicni dio:

4. hidraulika:
- otvori poklopac rezervara LHM, umoci maramicu unutra. ulje bi trebalo biti od svijetlo do tamno zelene boje. Nikako crno, narancasto ili zuto jer to znaci da se LHM ulje ne mjenja redovito. A ono nam je jako vazno da se cijeli hidraulicki sustav ne zacepi i ne istrosi.

- idi do svakog kuta auta, dok je na normalnoj visini. pritisni karoseriju iznad svakog kotaca, sjedni na nju i ostani sjediti . auto bi trebao potonuti pod tvojom tezinom i onda se nakon nekoliko trenutaka SAM vratiti na normalnu visinu dok ti jos uvijek sjedis na njemu. Zadnji kraj bi tako trebao potonuti skoro do poda! Ako auto ne potone, nego je tvrd, znaci da ima praznu kuglu(e). Ne nesjedaj da ju samo treba napuniti plinom nego da ti treba nova/polovna i racunaj da moras kugle uvijek mjenjati u paru!

- centralna kugla: cut ces kliktanje svakih nekoliko sekundi ili cak do svakih 30-ak sekundi i vise. sto duze traje interval izmedu kliktanja, to je hidraulicki sustav ispravniji. Ako je kliktanje svaku sekundu dvije, nije dobra vijest! moze biti samo da je centralna kugla prazna ali i da je ostatak hidraulickog sustava istrosen. Ako je kliktanje stalno, probaj auto spustiti na najnizu visinu. Ako se interval produzi, znaci da autu propustaju amortizeri. Probaj stisnuti kocnicu. ako regulator pocne stalno kliktati, znaci da je otisao kocioni ventil.

- servo: mora raditi ravnomjerno, bez trzaja i zapinjanja.

- spusti auto na najnizu visinu. kad se spustio stavi ga na najvisu visinu. trebao bi se dizati tecno, bez trzanja i zapinjanja i ne prespori, nikako ne duze od 30-ak sekundi!

- naravno, malo pogledaj ispod i okolo auta, kaoserija i dijelovi nigdje nesmiju biti mokri od ulja
To ti je za prvu ruku osnovno za provjeriti od hidraulike.
Jos mozda za napomenuti, II serije Xantije ima i antisink ventil. To znaci da auto ne propada do poda kao stari Citroeni. Znaci ni nakon nekoliko dana ne smije se spustiti. Jedino kad sjednes u ugasen auto, pod tvojom tezinom ce se spustiti a kad upalis motor, vratiti na normalnu visinu.

Od mehanike, na prednjem kraju znaju otici uporne spone, spone letve volana i jabucice. Ako prednji kraj lupa kod naglog kretanja i stajanja - jabucice, ako lupa preko neravnina - uporne spone.
Odozada jedino treba paziti na lezajeve zadnje ruke, znaci da zadnji kotaci nisu s unutarnje strane vise istroseni nego s vanjske i da ti kotaci kad ih gledas odozada ne stoje koso / \ .


Ostale stvari kao i na drugim autima...

JGume na Xantiji su sve iste osim za 2.0 i jače. 185/65R15. Serije 1 su imale i 14 coli, ali tako stare serije 1 bolje izbjegavaj.
Sve I. serije su imale 14" osim 2.0 i jacih!
 

fullcool

New member
i serija I je imala antisink ventil i hydractiv ovjes druge generacije, to je bilo kod bolje opremljenih modela, također serija I je imala 14 cola gume i kod 2.0 motora, a 15 colke su išle u bogatim paketima opreme uz alu felge.
tako nekako, otprilike;)
 

Lakii

Well-known member
Znam za antisink i hydractive i na prvoj seriji, napisao sam tako jer sam ga mislio koncentrirati na sto novije i sto baznije modele i da mu netko ne proda pricu na neispravnom autu da ti auti trebaju lezati.

Samo Kantije s znackom na haubi nisu imale antisink (iako je i njih bilo s A/S).

A felne 14" su bile do 2.0i, vec 2.0 16v je trebao imati 15" serijski, i naravno sve jace od SX opreme. Nije mi se dalo pisati 16v zadnji put...

II. serija ima 15" kao osnovnu dimenzju...


Zaboravih napomenuti da mali kileri znaju propisati na autima na kojima se ne pazi na antifriz. A to je bas sex za promjeniti...
 

1587 VTS

New member
Ja sam imao vozačku 5 godina i napravio sam 100tinjak tisuća km u tom periodu i niti sam imao prometnu niti sam platio i jednu kaznu i taj debilni zakon je donesen i mene je za nekih 6 mjeseci kačio, u smislu dok ne napunim 24 godine. Moja sestrična je tada polagala vozački i bila je starija od 24 godine i mogla je voziti što je htjela... Kreteni... :mad:
Ma taj zakon je totalno u banani, ali u slucaju koji spominjes nije te mogao kaciti (vjerojatno nisi znao) jer se, prema stavku xyz, ranije stecena prava ne mogu oduzimati ;) Dakle, polagao si po starom zakonu i za tebe je takav vrijedio neovisno o tada navrsenim godinama. Imao sam donedavno isti "problem", s pravom se zalio prvi put, bio na sudu i oslobodili su me "krivnje" s gore istaknutim obrazlozenjem, a troskovi suđenja naplatili su se iz drzavnog proracuna ROFL Jos dva puta nakon toga uz zalbu bi samo prilozio kopiju prve presude i opet sam bio cist!
 

luka1404

Member
Općenita iskustva s Xantiom 1.6i

Zanima me 1.6i (65kW). Da li se kvari? Kolko je pouzdan? Zna li netko koliki je omjer kompresije na tom motoru?
 

Lakii

Well-known member
Re: Općenita iskustva s Xantiom 1.6i

Pa, ovako:

To ti je bazni model Xantie s najslabijim motorom. Po iskustvu, cak se i OK nosi s tako teskim autom, skoro kao i 1.8 (8v), samo sto je malo manje elastican pa ima vise posla s mjenjacom.

E sad, XU5, taj 1.6 motor, je jedan od najboljih motora svog vremena; jednostavan, pouzdan. Ugradivao se u sve aute PSA grupacije od pocetka 80-ih do kraja 90-ih! Radi se o klasicnom 8 ventilskom motoru, tako da performanse nisu svemirske ali dovoljne. Potrosnja je oko 10-11 litara, uvijek. Taj motor je bazdaren na 10-ku! To je naravno za pravu gradsku voznju. Da se spustiti do 7 litara na otvorenoj cesti ako si pazljiv.

Kompresija te zanima? Zasto? 9,25:1

1580 cc
66(90)/6000 KW(hp)/RPM
130/2600 Nm/RPM
83 x 73 mm

Pouzdan? apsolutno! ali to jako ovisi o tome kako su se vlasnici ponasali prema autu! Znaci, redovne zamjene ulja i filtera i antifriza i on moze vjecno voziti.
Na autima s vecim kilometrazama (>150 000) moze se pojaviti lagano zvonjenje ventila u glavi, koje se uglavnom moze zanemariti. Ako bas hoces se rijesi stimanjem. Isto tako, moze se javiti lagana potrosnja ulja, jer gumice na ventilima odu. I to je to...

PS. bilo bi lijepo da se predstavis u rubrici za to!
 

luka1404

Member
Re: Općenita iskustva s Xantiom 1.6i

zato sto su mi neki pametnjakovici rekli da o tome ovisi dal ce auto ic na plin ili ne, pa sam skužio da uopce nije u tom problem, uglavnom, nebitno! zahvaljujem se na odgovoru :)
 

Lakii

Well-known member
Re: Općenita iskustva s Xantiom 1.6i

Sa plinom u tom autu s tim motorom neces imati problema!
Jedino je problem sto je najslabiji motor pa nece biti zivahan!
Ali, dobro podnosi plin i ne treba ti flashlube.

PS. u te Xantie 1.6 (a i 1.8) je Citroen i tvornicki ugradivao plin!
 

luka1404

Member
Re: Općenita iskustva s Xantiom 1.6i

o tome mogu razmisljati samo kada prodam svog golfa, ali meni se vise sviđa jedna druga xantia.
 

jurapz

New member
Re: Općenita iskustva s Xantiom 1.6i

Ja sam nedavno kupio takvu 1.6 i mogu reći da nije toliko slabašna za takav auto, ima dosta dugačak mjenjač i meni nije trošila preko 8 litara kombinirano, a motori su izdržljivi
 

luka1404

Member
EDIT:
Rekao bi ti da gledas 1.8i (8v) ali te ces naci samo I. seriju. S njom bi ti bili vezani problemi kapa prednjih amortizera (1200 kn./kom), ako nisu mjenjani, i cinjenice da se radi o par godina starijem autu.
Razmisljaj i o 1.8i!

a problemi s kapom prednjih amortizera je bilo samo s 1. serijom? U onoj novijoj nema tog problema?
 

jurapz

New member
Sve zavisi, znaju biti kape kao nove na seriji 1 pogotovo 96`,97`, nije to tako strašan problem polovna u dobrom stanju je oko 300kn, a naravno da se bolje isplati serija 2 pogotovo jer nije toliko razlika u cijeni
 

LHM

Member
1.8 i ti je najbolji izbor, najpouzdaniji motor , troši oko 10 litara po gradu
1.6 je jako slab za nju
 
Na vrh