Već je istaknuto kako uključenje, iskključenje i trajanje rada grejača na modernim tj. common-rail dizelima (kakvi su HDi) zavisi od više faktora.
Napominjem da to zavisi od izvedbe (čitaj - varijante/verzije) sistema ubrizgavanja odnosno toga kako je to programirano u računaru koji fa kontroliše.
Ovde ću dati konkretne podatke a koji se odnose na sistem ubrizgavanja Siemens SID 802 koji je bio ugrađivan u npr. 1,4 HDi prvih godišta. Kasnije verzije sistema ubrizgavanja mogu imati nešto drugačije postavke ali verujem da će se i iz sledećih podataka prilično konkretno videti šta od čega zavisi.
Predgrevanje dizela (tj. trajanje uključenosti grejača, pre nego se startuje motor) zavisi od temeperature rashladne tečnosti i to na sledeći način (u konkretnosm slučaju za SID 802) Na -20 C 10 sek, na -10 C 7 sek, na +5 C 3,5 sek.
Za vreme paljenja, grejači su uključeni u sledćim slučajevima:
-Temperatura rashladne tečnosti ispod 20 C
-Motor se okreće na 70 RPM (ili više) 0,2 sek (i više)
Ukoliko se nakon davanja kontakta ne izvrši paljenje - uključeni grejači se gase nakon 5 sekundi.
Dalje, grejači ostaju uključeni nakon paljenja motora (i cilju efikasnijeg sagorevanja najkraće rečeno) pod sledećim uslovima. Temperatura rashladne tečnosti -30 C 3000 sekundi, +20 C 2200 sekundi, +60 C 1000 sekundi, +65 C nula sekundi
Tri parametra mogu da prekinu/isključe grejače nakon paljenja:
-Temperatura rashladne tečnosti iznad 60 C
-Količina ubrizgavanja goriva (izražena kao mg goriva po taktu u zavisnosti od RPM, prema priloženoj tabeli (pogledati link na kraju posta tj drugu tabelu na 83. starni)
-Temperatura rashladne tečnosti u rasponu +20 do +60 C i nadmorska visina ispod 1000 m
Dakle to je slobodan prevod 82. i 83. strane citroenovog dokumenta, gde se i nalazi pomenuta tabela
https://prepa205gti.files.wordpress.com/2014/01/siemens_sid_802_moteur_dv4td.pdf
( Btw, na mom c3 u kome je SID 806 (a za kojji nemam zvanične podatke) nikada nisam video na tabli oznaku za paljenje grejača kada je temperatura bila viša od npr. -3 C.)