Grijači na dizelu

Franz

Active member
Pozdrav,

zanima me kako točno rade grijači na dizelu. Odnosno rade li cijelo vrijeme, neko vrijeme ili samo kod paljenja? Meni se čini da rade samo kod paljenja. Zašto pitam, naime jedan kolega mi je nedavno rekao da mu je auto kod paljenja radio bučno, da nisu injektori bili problem, nego grijači. Kaže da otkad ih je zamijenio da sad auto radi fino i uglađeno. Zašto?
 

visaluteju

Well-known member
Grijač motora, kao električni dio, ima svrhu pomoći pri paljenju hladnog dizel motora. Oni služe za zagrijavanje zraka u komori i time pripremaju uvjete za samopaljenje ubrizganog dizel goriva. Grijač motora, kao i svaki drugi grijač, je otpornik koji za nekoliko sekundi u strujnom krugu postiže zagrijavanje na temperaturu od 800-1000°C. Vrijeme rada grijača – zagrijavanje, je vrijeme koje počinje od trenutka kad vozač da kontakt ključem i tad se upali žuta lampica, pa sve do njenog gašenja kad je zrak u komori zagrijan za paljenje.

Bez obzira na izvedbu dizel motora sa pretkomorama, vrtložnim komorama, motorima sa direktnim ubrizgavanjem, svi imaju za potrebu predgrijanje zraka, pri hladnom startu, na niskim temperaturama. Svi grijači imaju istu namjenu – zagrijati zrak, a razlikuju se samo konstrukcijski i po vremenu rada, a to je ovisno o konstrukciji i potrebama motora.


Moguće da mu je auto radio bučno PRILIKOM PALJENJA tj da je brundao nakon paljenja - ono kao da će se ugasiti, nepravilno... baš zbog gore pomenute niske temperature i loših uslova za rad motora (sve dok se motor ne zagrije malo)....

Ako je auto bučno radilo i nakon zagrijavanja (tj par minuta nakon paljenja) onda (po meni) ne može biti do grijača
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
Grijači na modernim dizelima rade dosta drukčije nego na starijim dizelima. Rade uvijek ili gotovo uvijek pri paljenju auta, bez obzira na vanjsku temperaturu. Od vanjske temperature zavisi samo da li će vozaču biti prikazana lampica grijača kao znak da pričeka njihovo gašenje. Takođe često rade i tokom rada motora, i kad je motor zagrijan. To zavisi od mnogo faktora koji su vezani za uslove vožnje, sagorijevanje i gasove. Tako da je vrlo lako moguće da mu radi ljepše nakon zamjene grijača.

Kao primjer, na mom prethodnom autu sa 1.6 TDCI (HDI) motorom, sva četiri grijača su bila neispravna tokom dvije godine. Obe zime je auto palio bez ikakvih problema, čak i na -21. Ali nakon paljenja (prvih par minuta) je uvijek radio pomalo neravnomjerno. Nakon zamjene grijača identično je palio, ali je nakon paljenja radio mirno.
 

sir.Oliver

Active member
točno tako , kako veli Milosh . jedan od glavnih faktora koji utječu na rad grijača je senzor temperature motora ( antifriza ) . uglavnom na osnovu podatako o temperaturi motora , centralna jedinica odredjuje hoće li grijači raditi , koliko dugo .....
 

DS9

Active member
Već je istaknuto kako uključenje, iskključenje i trajanje rada grejača na modernim tj. common-rail dizelima (kakvi su HDi) zavisi od više faktora.

Napominjem da to zavisi od izvedbe (čitaj - varijante/verzije) sistema ubrizgavanja odnosno toga kako je to programirano u računaru koji fa kontroliše.

Ovde ću dati konkretne podatke a koji se odnose na sistem ubrizgavanja Siemens SID 802 koji je bio ugrađivan u npr. 1,4 HDi prvih godišta. Kasnije verzije sistema ubrizgavanja mogu imati nešto drugačije postavke ali verujem da će se i iz sledećih podataka prilično konkretno videti šta od čega zavisi.

Predgrevanje dizela (tj. trajanje uključenosti grejača, pre nego se startuje motor) zavisi od temeperature rashladne tečnosti i to na sledeći način (u konkretnosm slučaju za SID 802) Na -20 C 10 sek, na -10 C 7 sek, na +5 C 3,5 sek.

Za vreme paljenja, grejači su uključeni u sledćim slučajevima:
-Temperatura rashladne tečnosti ispod 20 C
-Motor se okreće na 70 RPM (ili više) 0,2 sek (i više)
Ukoliko se nakon davanja kontakta ne izvrši paljenje - uključeni grejači se gase nakon 5 sekundi.

Dalje, grejači ostaju uključeni nakon paljenja motora (i cilju efikasnijeg sagorevanja najkraće rečeno) pod sledećim uslovima. Temperatura rashladne tečnosti -30 C 3000 sekundi, +20 C 2200 sekundi, +60 C 1000 sekundi, +65 C nula sekundi

Tri parametra mogu da prekinu/isključe grejače nakon paljenja:
-Temperatura rashladne tečnosti iznad 60 C
-Količina ubrizgavanja goriva (izražena kao mg goriva po taktu u zavisnosti od RPM, prema priloženoj tabeli (pogledati link na kraju posta tj drugu tabelu na 83. starni)
-Temperatura rashladne tečnosti u rasponu +20 do +60 C i nadmorska visina ispod 1000 m

Dakle to je slobodan prevod 82. i 83. strane citroenovog dokumenta, gde se i nalazi pomenuta tabela

https://prepa205gti.files.wordpress.com/2014/01/siemens_sid_802_moteur_dv4td.pdf


( Btw, na mom c3 u kome je SID 806 (a za kojji nemam zvanične podatke) nikada nisam video na tabli oznaku za paljenje grejača kada je temperatura bila viša od npr. -3 C.)
 
Na vrh