Garancija, uvijeti, produživanje i ostala rasprava

Brruno

Well-known member
Premještena rasprava o garanciji sa La Marcheve teme

Ja mislim da nece vise biti automobila dizela bez ikakvih problema po 150-200 tisuca km. Sve radi ekologije, a iskreno ni prije nije bilo, mozda malo rjeđe ali uvijek se zalomi. Po meni veci problem je garancija. Danas bi svaki auto trebao imati garanciju bar 4 god ,bas zbog ovako skupih popravaka na tako mladom autu.

Poslano sa mog MI 8 koristeći Tapatalk
 
Posljednje uređivanje od moderatora:

La Marche

Iskreni optimist
Za Citroene možeš uz doplatu produžavati garanciju dokle god hoćeš. Najkasnije pola godine (ili tako nekako) prije isteka.
 

Cutac

Prèkaroš
Ali ozbiljno, sramota je davati dvije godine garancije na auto od 250 ili koliko tisuća kuna.
Još što pol toga nije pokriveno jer eto, ne zadovoljava 30 potrebnih kriterija.
 

La Marche

Iskreni optimist
Ne sagledavaš cijelu sliku.
Kad sam kupovao taj C5, da sam želio doplatiti jamstvo na 5 godina i 160.000 km, to bi bila doplata od oko 15.000 kn, što je oko 7% cijene automobila.
Procijenio sam da mi ne treba, vidjet ćemo jesam li pogriješio, mislim da nisam, prije svega radi tih uvjeta jamstva kod svih proizvođača, koji pokrivaju uglavnom ono što ti se nikad ne pokvari.

Ali... pretpostavimo da sam odlučio doplatiti to jamstvo... čak da i to jamstvo zbrojim sa cijenom C5, još uvijek bih bio oko 50.000 kn (pedeset tisuća kuna!) jeftiniji nego što je otprilike tako opremljen, motoriziran i automatiziran koštao VW Passat.
Èiji automatski mjenjač, koliko čujem, nije tako pouzdan kao Aisin.
Koji ima, kako čujem, više problema s filterom čađe od Citroena.
Koji ima kameno tvrda sjedala, kako sam se sam uvjerio.
Èiji ovjes se ne može po udobnosti mjeriti s hidroaktivnim Citroenovim, kako sam se sam uvjerio; niti po držanju cestu u sport položaju, kako čujem.
Koji ne bi imao jamstvo 5 godina i 160.000 km.
 

Brruno

Well-known member
Ni VW nema 4-5 godina jamstva. Ne govorimo samo o c5 ,nego opcenito da je sramota za auto od 250 t kn dati jamstvo 2 godine. Ali ja razumijem zasto kia daje 7 godina i slicne marke. Nemaju ni priblizno tehnologiju/elektroniku kao recimo francuzi. Kum je tehnicki savjetnik u Hyiundaiju,prije toga je bio tehnicki savjetnik u Peugeotu 12 godina i rekao da to nema veze sa francuzima,pogotovo ne s mojim,ali su to auti koji se u pravilu ne kvare radi manje senzora,dodataka, elektronike i sl.,pa zato duze jamstvo.

Poslano sa mog MI 8 koristeći Tapatalk
 

Cutac

Prèkaroš
Da, ali zapitaj se kakav tim radi auto iza kojeg ne mogu stajati više od 2 godine.
O kolikom cost-cuttingu se mora raditi da ni ove krnje garancije ne mogu dati više nego 2 godine.

A šta to od tehnologije C5 ima toliko? Ima hidrauliku, priznajem, ali tu sve staje. Imaju dugogodišnji HDi motor, ako ima sjedala na struju i grijanje, to je tehnologija stara 30 godina, xenoni nisu neka nauka, zakretanje farova su 2 elektromotora sa šarafom, turbine su prastara tehnologija, navigacija je obični ekran u sredini, ...

Sve što i najopremljeniji C5 ima, auti imaju od 90-ih, a da se za 30 godina staru tehnologiju na skoro toliko staroj platformi može garantirati samo 2 godine, e onda stvarno...

Ajde, da imaju cutting edge laserske farove, milijun krilaca koja se otvaraju i zatvaraju radi otpora zraka/hlađenja, da ima autopilot(makar je i to skup starijih tehnologija), da ima super duper računalo za render 3D parking pogleda(poput BMW-a), da ima ovjes koji kamerama vidi cestu i priprema se za neravninu, ...

I to ne govorim samo za C5, on je primjer. Hrpa auta ima prastaru tehnologiju i daju 2 godine garancije. To jedino znači da kupujemo šrot upitne kvalitete komponenata.
 

Brruno

Well-known member
Motor je izmisljen prije 100 godina pa nije isti kao danas. Danas s jednim C5 ides 150 kao da si doma ,kao da ides 70 s puntom nekad. Sve je standard ali puno bolje,udobnije,brze,manje trosi,sve automatski radi itd. To je ta tehnologija o kojoj pricaju mehanicari koji se razumiju bolje od mene. I ts tehnologija naravno steka vise od ciste mehanike i kije iz 2008 koja ima 230tkm a nije mijenjano nista pa ni amortizeri,osim jedne jabučice,ali zato nema nista od gore navedenog. Ni udobnost,ni elektroniku , ni automatiku ni izolaciju ni dpf itd. Zato se manje kvari.
Ovaj C5 ce također imati probleme kako budu godine išle ali najmanje radi motora. Sve neki senzori, ekologija, žice za sve te senzore i điđe miđe koje recimo i40 nema ni upola. Naravno, moze biti neki drugi hyindai u cjenovnom rangu c5,nije uopce bitno, meni samo smeta garancija od 2 godine koja se davala prije 10 godina. Nekakve nadoplate i to jos na neke stvari koje uopce ne rikavaju su smjesne.

Poslano sa mog MI 8 koristeći Tapatalk
 

Milosh

Test
Slažem se sa Cickom. :)

I sam sam htio napisati nešto slično. Stvarno mislim da daleko pretjerujete sa tom elektronikom u C5 (i ostalim Citroenima) i pravdanjem loše kvalitete navodnom velikom količinom elektronike. Kao što je Cutac rekao, hidro ovjes na stranu, količina elektronike u najopremljenijem C5 je jednaka ili manja nego u dobrom dijelu današnjih limuzina. Ako je ta količina elektronike razlog nepouzdanosti, zašto se to ne dešava u toj količini i drugim proizvođačima? Pri tome ne mislim na Kiu i Hyundai, već na brendove kao što su Audi, Mercedes, BMW, Volvo, pa i Ford.

A što se tiče garancije, nisam siguran tj. nisam se nikad zanimao za podatke o tržišnim udjelima i prodaji, ali imam osjećaj da ti Korejski brendovi daju toliku garanciju da privuku kupce, da je to glavni razlog.

Ivaneee, OT! :D
 

Brruno

Well-known member
Treba najprije usporediti modele iz 2008 jer c5 x7 je iz 2008. Novi C5 nije izasao pa ne znam kakav ce biti.
A sto se tice brendova, nisam jos nasao Audi,Bmw,Mercedes itd za novac od C5. Oni rade bolje materijale,ali ne za taj novac.
Izvinjavam se na offtopicu , nadovezli smo se na C5 od La Marche pa ostalo u ovoj temi. :)

Poslano sa mog MI 8 koristeći Tapatalk
 
Posljednje uređivanje:

Dalibor

Dado Tornado
garancija je marketinška fora i ne bi rekao da ima veze s kvalitetom auta.
da je važan faktor kod odabira, proizvođači bi ga itekako produljili.
ne bi me iznenadilo da je 2 god. prešutni dogovor među proizvođačima, i svima bolje odgovara nego ranije 3 god. opće garancije
 

Cutac

Prèkaroš
Danas s jednim C5 ides 150 kao da si doma
Pa možeš i sa C3 ići 150 kao da si doma. Mapiraš 1.6 HDi, nabiješ izolacije koliko možeš i eto.
Sve je standard ali puno bolje,udobnije,brze,manje trosi,sve automatski radi itd.
Ali to nije neka nova tehnologija, to je usavršavanje nečega što je u osnovi staro više desetljeća.
Sjedi u očuvani E39 i usporedi sa C5 na autocesti. Jednaka razina buke, jednaka oprema(automatska klima, xenon, grijanje siceva, navigacija), ista stvar, samo je na C5 malo ulickanije jer ima više redizajneva iza sebe.
Usporedi 2.0 HDi u C5 prve generacije i u zadnjem. Koja je razlika, revizija nekih dijelova i dodatak tekućine koja kemijskom reakcijom neutralizira nešto u auspuhu. Ali isti klipovi, ista turbina, iste bregaste, iste pumpe kao na Escortu Cosworthu iz 80 i neke, 90 i neke, ne znam.
Sve neki senzori, ekologija, žice za sve te senzore i điđe miđe koje recimo i40 nema ni upola.
Može jedino ne imati senzore visine. U motoru ima iste, za klimu ima iste, za parking ima iste...

pravdanjem loše kvalitete navodnom velikom količinom elektronike
Upravo to. Nema apsolutno nikakve razlike u elektronici između Hyundai i Citroen vozila. Imaš PCB, imaš potrebni čip, imaš komponente u vidu kondenzatora, zavojnica, bla bla.
I Hyundai prati sve parametre vožnje kao Citroen(izuzev hidraulike, ali hidraulika ima svoj ECU), klima radi na istom principu, automatski brisači, automatski farovi, ESP, ABS(koji je vjerojatno Bosch ili Continental), airbag modul...

Ali ja ne pričam o razlici između auta sa 2 i 7 godina jamstva, ja pišem o autima koji imaju tehnologiju staru desetljećima, a i dalje je garancija 2 godine.
Sve što današnji C5 ima, XM je imao 90-ih, pa se ne mogu ne zapitati koliko je tehnologija u C5 zastarjela ili jeftina(tj. koliko su dijelovi jeftini) da se garancija nije digla sa 2 godine nakon upitnih 30 godina razvoja te iste tehnologije.

A budući da se spominje da je garancija markentiška fora, mislite da Citroen ne bi ponosno istaknuo cijenu, opremu i još na to 4 godine garancije na svoje modele? Bi, ali ne vjeruju da će im skupi sklopovi durati toliko.

Ne pratim to toliko, ali koliko znam, denox koji je otišao na koleginom C5 je najobičnija dizna sa ECU-om koja štrca neki neutralizator u cijev auspuha. Pa ako je to trajalo dvije godine, onda ne znam di su našli komponente za to.

Zašto su Prince motori bili daleko lošiji u prvoj generaciji? Zato što nisu htjeli platiti inženjere dovoljno da slože to kako spada. Jel radi? Radi.
Èini mi se kao da je jedna od glavnih misli vodilja u razvojnim(zbog ekonomista, najvjerojatnije) "That'll do.".
-Šefe, ovaj ekran na C4 II je smješten taman ispod kokpita kraj ventilacije pa ga zimi kuri grijanje, a ljeti sunce, nije to dobro za njega.
-Oćel radit 5 godina?
-Oće.
-Èkomi i meći ga unutra.


Ne krepava elektronika jer je ima puno, nego jer nije kvalitetno napravljena.

Odi u HEP u Pazin, di već, u termoelektranu i glumi reportera da te provedu kroz Švapsko postrojenje kakvo imamo u Sisku.
Radio Švabo, dijelove omogućili Japanci, a država odriješila kesu. Milijun svega tamo ima, spojeva, ventila, mjerača, kompjutera, senzora, upravljačka soba izgleda ko NASA-in HQ, a godinama radi bez da je zaškripalo nešto, a kamoli krepalo. A temperature su tolike da se ispod starog Sovjetskog krana skuplja lokva litijeve masti, tj. ulja.

Sad ja malo imam rant :D, ali samo sam htio reći da bi današnji jeftini/obični auti(mehanika i elektronika) trebali trajati 20 godina i milijun kilometara bez kvara(osim greške u proizvodnji i potrošnih dijelova).
 

Milosh

Test
nisam jos nasao Audi,Bmw,Mercedes itd za novac od C5
To stoji, ali ne pričamo o tome. Pričamo o tome da vi potencirate ''ogromnu'' količinu elektronskih sistema u Citroenima kao razlog velikog broja problema s njima. Ja sam naveo druge brendove koji često imaju i puno više elektronike ali manje problema zbog nje.

Oni rade bolje materijale
Ne radi se ni o tome. Bolji materijali sigurno imaju znatnu ulogu u drugim sistemima, motoru, ovjesu, prenosu, karoseriji, unutrašnjosti itd. Kad se radi o elektronici, nije problem u kvaliteti materijala, već u načinu kako je ona napravljena.

Ja nisam elektro inžinjer ali smatram da znam podosta o struji i elektronici i nagledao sam se šema auta i elektronskih auto sklopova. U nekim šemama kod Citroena se vide takve nelogičnosti da ne bi nekome u snu na pamet pale. Koji sistemi su povezani zajedno, na koji način, i takve stvari. Danas je u auto industriji takva situacija da određene grupe dijelova proizvodi nekoliko (deset ili više) specijalizovanih kompanija i svi proizvođači koriste dijelove od tih proizvođača. Primjer toga su npr. audio uređaji koje između ostalih proizvode Visteon, Blaupunkt, Sony, i drugi. Ostale elektronske module u autima najčešće proizvode Bosch, Visteon, Denso, i sl. I svi koriste njihove sklopove, ali jednostavno način na koji su ti sklopovi uvezani i kako komuniciraju je drugačije napravljen.

Druga stvar je softver.

Prvo dijagnostički softver: npr. Volvo Vida softver koji se koristi u ovlaštenim servisima nudi sve iste mogućnosti kao Diagbox ali je što se tiče lakoće pokretanja, kretanja po softveru, otvaranja raznih poddijelova sw-a, i logičnosti rasporeda u njemu deset puta jednostavnija od DiagBox-a. DiagBox je glomazan, spor, nelogičan, čudno raspoređen (neke stvari se mogu uraditi na više načina, nekim stvarima se može pristupiti kroz različite menije).

Drugo, softver u vozilima. Zašto se tako često javljaju problemi sa DPF-om a drugi proizvođači uzmu PSA motore i nemaju problema sa DPF-om (imaju ali ne toliko). Imaju i oni DPF, zadovoljavaju iste norme, ali jednostavno drugačije naprave upravljanje motorom, filterom, i cijelu logiku regeneracije.


Mene kod tih francuskih tehničkih stvari najviše čudi jedna druga činjenica. Sva tri glavna francuska proizvođača auta te stvari vezane za struju i softver rade na manje-više isti način. S druge strane, postoje mnogi francuski tehnički proizvodi koji su savršeni ili blizu toga. Èak i jedan od najnaprednijih softvera na svijetu bez kojeg mnoge stvari koje danas postoje ne bi mogle biti napravljene i u kojem skoro sve radi cijela auto, aero i space industrija je francuski proizvod.
 

pokra89

Well-known member
Ma imaju Francuzi logike, nego nijemci i japanci ne shvaćaju tu logiku :D
Zato ljudi i kažu da se na francuskim vozilima najprije pokvari dio iz njemačke.
 

Brruno

Well-known member
Pa dobro ajde navedite mi auto ,model da parira c5 u klasi, po cijeni i svemu a da ima novu tehnologiju,a ne poboljsanu 30 godina staru tehnologiju osim redizajniranja redizajniranog. Ili Citreonovu tehnologiju da radi bolje negdje drugdje u istoj klasi i cijeni. Pustimo hidrauliku na stranu.Model 2008 ili priblizno.

P.S. Ne mozes se u C3 vozit kao u C5 na 150 pa da ne znam sta napravis od njega. Totalno drukciji auti.

P.S. 2 Ne trolam nego me zanima :D

Poslano sa mog MI 8 koristeći Tapatalk
 

Cutac

Prèkaroš
Ja se ne osvrćem na tržišne usporedbe nego na proizvođača kao takvoga.
Evo primjer, ovdje omraženog, VAG-a.
Da sve drugo stavimo po strani, baš sve, gdje je Citroenu virtualni kokpit, neki zapravo razvijeni infotainment, aktivni farovi(to i Leon danas ima)?
Insignija je još 2008. imala farove koji imaju milijun modova rada, tj. podešenja snopa, zavisno o brzini, uvijetima, volanu... Šta C5 ima? U 2017. je imao istu tehnologiju farova kao C4 iz 2004.
Prepoznavanje znakova? Klimatizacija u kojoj možeš odvojeno postaviti temperaturu za noge?
To sve VAG koncern ima već godinama.

Ja ne poričem da je C5 udoban i lijep, ali po pitanju tehnologije je oho-ho zastario i za tu staru tehnologiju nudi garanciju(ili manje) koliko drugi nude za auto sa praktički svemirskom tehnologijom.

Navedi što perjanica ponude(C5) ima, a da D segment nema već barem 10 godina.
Ok, Pokrin GC4P je moderniji, ima automatsko parkiranje.
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Zanimljiva rasprava! Ja sam 2007 na novi c3 imao godinu dana garancije, mogli su to bili komotno na tri natjerat, dotad nikakva problema! A kum mi je nedavno prodao kiu ceed 1.6benzin kupio ju novu i imao 7god garancije i u garantnom roku mu mjenjali prednja sjedala i armaturu kokpita! Tolko mu je bila omrzla da ju je odmah po isteku dao za smješne novce
 

pokra89

Well-known member
Cutac, sad vec malo pretjerujes. U nacelu sam se s tobom slagao u vecini toga, ali sad... Ako te bas zanima, jedan yebeni berlingo, u OSNOVNOM paketu opreme nudi:
Upozorenje za naglo približavanje drugom vozilu
Samostalno upravljanje prilikom prelaska linije
Prepoznavanje prometnih znakova

ajde mi reci tko još to nudi u osnovnom paketu, bez ikakvih nadoplata, i koliko košta taj osnovni paket? Usporedbe radi, taj Berlingo košta nekih 132-133 k kn u HRV i 31-32k BAM u BiH (cca 16.000 eur).

A sto se tice c5, ne znam koliko to auta i danas ima mogućnost dvozonske klime u punom smislu te rijeci, znaci da suvozac neovisno od vozaca bira i temperaturu i smjer. Ja kao vozac recimo hocu da mi puše u glavu i to hladno, a žena hoće u noge, ali da grije? Evo recimo Superb koji trenutno vozim, 2016. godište, kao i GC4P 2015., to ne mogu. Znaci pricamo o autu iz 2008. godine.
I nemojte mi vise insigniju 1 stavljati u istu recenicu sa c5, svega vam.

Imam kuci Astru J sedan, osim sto je malo kraca, ni po cemu se ne razlikuje od Insignije, odnosno insignia od nje. Totalni promasaj Opela, s redizajnom su koliko toliko popravili neke stvari, ali prva verzija je da te Bog dragi sacuva
 

Brruno

Well-known member
Navedi što perjanica ponude(C5) ima, a da D segment nema već barem 10 godina.
Ok, Pokrin GC4P je moderniji, ima automatsko parkiranje.
Sta je passat nudio 2008? Sta je seat,skoda nudio 2008? Sta je opel nudio 2008? Nista posebno. Te farove. S druge strane kvarova kao u prici. Isto kao C5. Passat 2008 problema kao u prici, rođak ga prodao sa 100000km a vec se bio raspao dsg. Kad sam sjeo iz passata 2008 u C5 2008 iste opreme kao da sam u avion sjeo. Iz insignije također. Iz Mondea 2008 1.8 također. Vozio sam ga cca 10000km kad je bio skoro nov,nije imao nista unutra, oni srebrni dugmici su se gulili nakon 20000km a cijena 230tkn. Ako si htio ekran poput na C5 trebao si nadoplatit masnu lovu za titanium x extra sta ja znam opremu, ili bi dobio ekran kao na nokiji 3310. Passat 2008 je imao sjedala kao od mramora pa te kicma boli nakon 200km. Sve je to za mene tehnologija, a ne samo farovi. C5 i danas izgleda moderno (izvana)a vidi gore navedene. Automatsko skoro sve. Ali da ne duljimo,tada je jako malo automobila nudilo sto je c5 nudio za taj novac. Sada je prica drukcija jer je c5 ostao isti a navedeni se promijenili skroz.


Poslano sa mog MI 8 koristeći Tapatalk
 

Cutac

Prèkaroš
u OSNOVNOM paketu opreme nudi:
Upozorenje za naglo približavanje drugom vozilu
Samostalno upravljanje prilikom prelaska linije
Prepoznavanje prometnih znakova
To je pohvalno :)

No fulali ste poantu mojih postova. Kao što rekoh, uspoređujem garancije.
Možda C5 2008. je imao dobru opremu u odnosu na konkurenciju i nudio poštenih 2 godine garancije. Ajde.
No 2017. je nudio iste 2 godine garancije za opremu(elektroniku) koja je stara, samo u tom modelu, 9 godina.
Budući da smo ustanovili da je garancija dobra marketinška stavka, a isto tako, proizvođač ne smije zagristi više no što smije progutati, tj. ne može dati garanciju dulju od perioda za koji realno može garantirati, dolazimo do pitanja o kojemu ja pišem - kakvu to lošu elektroniku Citroen mora ugrađivati da usprkos godinama na tržištu i u eksploataciji, on ne može stajati iza nje dulje od 2 godine?

Citroen je ovdje primjer jer smo krenuli od koleginog C5, ali općenito, kakav šrot se ugrađuje u aute kada na jednostavne i milijun puta revizirane sklopove proizvođač ne može dati više od 2 godine garancije?
Ja pričam o tome, ne o uloženo-dobiveno za razne modele auta.

A isto tako, što to Hyundai stavlja u svoje ECU-e, da im se za ne tako skup auto isplati 7 godina garantirati da će raditi.
Ja koristim kompjuter za rad i upaljen je barem 10-12 sati dnevno svaki dan, komponente su high end po pitanju proizvođača i "komponenti komponenata", a opet teško da izdura više od 4-5 godina u idealnim temperaturnim uvjetima.
Kakva tek onda kvaliteta dijelova mora biti u Hyundaiju koji se usudi tvrditi da će 7 godina trajati na temperaturama od -30 do +80, u svim uvjetima vlažnosti, uz vibracije i što sve ne?
A s druge strane, kakva je kvaliteta Citroenovih dijelova koji daje minimum propisan ustavom Europske Unije?
 

Doomsday

U prolazu...
Garancija na nešto nije uvjerenje kako će to na čemu je garancija sigurno i trajati toliko bez greške, već da će potencijalni kvarovi u garanciji biti dovoljno mali da se dužom garancijom privuče kupce, a ne izgubi previše novca...

Ukoliko nemaš potrebe extra dugom garancijom privlačit kupce, onda čemu je i nuditi...

Valjda...

:hmmm:
 
Na vrh