Elektronika Xm

Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.

jurapz

New member
Kako je svima poznato da xm serije 1 ima dosta problema sa elektronikom zbog čega je i došao na loš glas. Problem se najviše pojavljuje na seriji 1 koja je bila proizvedena do negdje 6-7 mj. 92`. Razlika se vidi u tome što modeli serije 1 iza 6-7mj. 92` imaju volan sa dva kraka( po meni puno ružniji od onoga sa jednim krakom) i svjetla se pale na ručici od žmigavaca. Najvažnija razlika u elektronici koja je napravljena je da su zamjenjeni konektori masa u motornom prostoru koji su se lako zaprljali(malo iza farova) sa O ringovima koji se ne mogu lagano zaprljati i daju puno bolji kontakt.
Ako kod sebe vidite da konektori nisu zamjenjeni sa O ringovima OBAVEZNO NAPRAVITI. Budem stavio slike, kod sebe ću raditi za vikend, jer svi problemi nastaju zbog toga. Kada se već radi to sve treba sve konektore i releje odspojiti i našpricati kontakt sprejem, po mogučnosti i dva konektora ispod posude lhm-a koji vode u kabinu.
 

fullcool

New member
to sam čitao da su bušili unutarnje blatobrane da se može masa zavrnuti za njih, a kod kasnijih modela su već tvornički bili uvrnuti konektori mase.
 

jurapz

New member
Nije potrebno ništa bušiti, na postoječe konektore masa se stave O ringovi, ako je netko poznavao xm onda je to odmah napravio, nije sada to da ti nece upaliti motor nego ti se dešava stalno da ti malo abs šteka, počne ti se gasiti na leru, teško pali topal, i sto gluposti. 99 posto problemi na xm-u sa elektronikom se popravi sa kontakt sprejem i O ringovima.
 

Petey2501

Member
Daj samo stavi slike ili nešto da mi ostali znamo što nam je činiti, ja moram to na svom napraviti jer me zezaju svijetla i komp za wind shield.
 

jurapz

New member
Daj samo stavi slike ili nešto da mi ostali znamo što nam je činiti, ja moram to na svom napraviti jer me zezaju svijetla i komp za wind shield.
Nemam sada tu ništa, stavim u sub ili ned kada budem išao za pž, auto mi je sada tamo malo odmara:grin:
 

jurapz

New member
Evo uhvatio sam se malo posla i sa O ringovima. Našao sam u trgovini neke što po meni su malo preveliki jer se mora staviti 3 žice u jedan ja sam mislio više malih staviti ali nije bilo drugačije
evo slika, ovo su stari konektori koje treba izbaciti

O ring

kako treba biti spojeno, nisam imao alata da to malo bolje izvedem i manje O ringove

evo spojeno:grin:
 

Petey2501

Member
Bio sam danas kod strujića jer mi već 2 tjedna nije šljakao ventilator motora ni svjetla, čovjek je za 300kn složio , očito se prijašnji vlasnik igrao po autu, zamijenjena su 4 releja i onaj kupus žica oko motora je je lijepo povezan i svrstan.
 

Petey2501

Member
4 releja i svrstao je one žice oko motora, svijetlo u kabini i na vratima ću riješavat kasnije, to je drugi sklop koji će morat promijeniti. Sad mu nisam ni rekao da se time bavi. Nego htio sam te pitati jer imaš ti aparat za varenje tu u ZG?
 

Petey2501

Member
Da, mora ići jer xm, naravno, ima senzor temperature upravljan preko kompjutora i reagira na 95 stupnjeva, nema termo prekidač koji bi ga zavrtio na 87 i kasnije na 95. Šteta da se to ne može nekako podesiti na kompu, jer sad ide na 100 kao i prije ali ne prelazi iznad 101.
 

jurapz

New member
Mislio sam da je to samo kod v6, on pali prvu brzinu na 87 i drugu na 95 i onda zna otiči do 100 ali nikada preko 100 nije otišao, ali nije baš ugodno gledati kada ide na 100 po autoputu i tako, po zimi mi bude oko 87, ali na ljeto 100:(
 

Sale123

New member
Mislio sam da je to samo kod v6, on pali prvu brzinu na 87 i drugu na 95 i onda zna otiči do 100 ali nikada preko 100 nije otišao, ali nije baš ugodno gledati kada ide na 100 po autoputu i tako, po zimi mi bude oko 87, ali na ljeto 100:(
Isti slučaj je bio i kod moga XM-a, po ljeti je često bio na 100 :eek:
čovjek u Citroenu mi je bio rekao da je to normalna temperatura za XM-a, ali to se da srediti tako da se stavi termostat koji ranije otvara i zatvara (ja sam bio stavio termostat od Jumpera) ;)

jedino sam onda imao problem po jakoj zimi sa grijanjem (morao sam zakloniti pola hladnjaka)
 

Petey2501

Member
Trebalo bi direktno na kuehler umjesto onog čepa staviti obični termoprekidač i spojiti ventilator na njega, onda bi se palio kao i na ostalim autima na 87 i 92 ili 95 tako da bi radna temp bila max 90. Auto je beba ali evo nije ni on savršen, morali su nešto zaribat da bi se i mercedes s klasa prodavala ;)
 

jura

New member
Dali i XM ima Bitron sustav da mu upravlja hladenjem??
Mislim da ima, znam da ga ima na 406 i 806, vjerujem da je i u XMu, a s obzirom da temperatura vode nikad ne prelazi 100 stupnjeva to me i navodi na zaključak da je senzor zadužen za to ipak prisutan...

Jurapz, o kakvom ti o-ringu govoriš??? Nije li ovo što si ti nazvao o-ring u biti obična električarska stopica?

http://www.kronos.hr/razni-elementi-stopice-c-74_75.html

http://en.wikipedia.org/wiki/O-ring

čisto da ne bi bilo zabune, ne treba tako brkati pojmove...
 

fullcool

New member
Mislim da ima, znam da ga ima na 406 i 806, vjerujem da je i u XMu, a s obzirom da temperatura vode nikad ne prelazi 100 stupnjeva to me i navodi na zaključak da je senzor zadužen za to ipak prisutan...

Jurapz, o kakvom ti o-ringu govoriš??? Nije li ovo što si ti nazvao o-ring u biti obična električarska stopica?

http://www.kronos.hr/razni-elementi-stopice-c-74_75.html

http://en.wikipedia.org/wiki/O-ring

čisto da ne bi bilo zabune, ne treba tako brkati pojmove...
i mene je zbunio u početku, mislio sam da stavlja neke "O" ringe u konektore da spriječi ulazak vlage, kad ono jura misli na stopice:)
 
Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.
Na vrh