Eat automatici

nero81

Active member
Donator foruma
U nabavci sam novog auta koji ce biti automatik, a kojeg nikad nisam vozio pa me zanima malo, kada u N , u kojoj ga palit, kako vozit... neki tips and tricks.
Kako startat na velikoj uzbrdici...
Da li se moze na manualnom modu na volanu u voznji skinut 3 brzine nize u kratkom roku?
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Ne brini puno o EATu. Radi kao Singerica! I to sam. Ti samo voziš... :)

Moje iskustvo iz osobnog DS5, 20015 g. (2.0 BlueHDi, 180 KS) s EAT6 i poslovnog P5008, 2019 g. (1.5 BlueHDi, 130 KS) s EAT8:
Oba mjenjača proizvodi pouzdani japanski Aisin, koji te mjenjače isporučuje i drugim proizvođačima vozila (lista je poduža).

Motor pališ u P(arking) položaju. Drukčije ti neće ni dopustiti.
U P ga stavljaš i kad ugasiš motor. Čut ćeš glasan BEEEP ako to ne učiniš (a izlaziš iz vozila)! 😱

EAT8 su ekonomičniji u vožnji jer prije prebacuju u viši stupanj prijenosa i na autocesti npr. na 140km/h si u 8. stupnju a na manjim okretajima negoli s EAT6 koji će za istu brzinu morati biti u 6. stupnju i na par-sto okretaja više. A to se u gradskoj vožnji ili na nekoliko sati vožnje autocestom primjeti po većoj potrošnji goriva (veća je i buka motora, moguće vibracije itd.).
Također bih rekao da su prijelazi između stupnjeva na EAT8 glatkiji tj. jedva se i osjete. Na EAT6 je taj prijelaz malo izraženiji, možda opet jer se događa na višim okretajima? I jedan i drugi mjenjač su EAT III. generacije pa bi trebali biti jednaki, ali ipak je ovaj EAT8 noviji...

Anyway, papučice na volanu ti dozvoljavaju umjerenu intervenciju u elektronički programirano mijenjanje brzina (aktivne su i u Auto modu). No, njima možeš povećati ili smanjiti stupanj prijenosa samo ako nije neka ekstremna promjena ili zahtjevan teren. Ali ako npr. na nekoj uzbrdici pokušaš papučicama na volanu ići brzinu-dvije gore, to ti neće dopustiti odn. Ecu mjenjača će ignorirati tvoju intervenciju. U istim uvjetima, vjerojatno će ti dopustiti jednu brzinu niže, ali ne i 2-3. To bi bilo silovanje i ručnog mjenjača (kvačila, motora, zamašnjaka, nosača motora...) i EAT to ne dopušta.

U manualnom modu će ti dopustiti nekoliko brzih šaltanja u niže stupnjeve, ali mu obavezno dopusti da uspori između svakog mijenjanja barem 5-6 sekundi. Nemoj spuštati za 3 stupnja prijenosa u 3 sekunde jer to nije zdravo za nijedan motor / mjenjač pa tako ni za ovaj. Priznajem da to nisam probao! :)

Ako želiš ubrzati, samo opali po gasu (možeš ga i "floor-ati") pa će mjenjač ići stupanj-dva-tri niže, koliko već treba da što prije odreagira na tvoj input.
Programiran je tako da "više sluša" papučicu gasa, nego papučice + i - na volanu. Njih koristiš npr. onda kad osjećaš da će uskoro prebaciti u viši stupanj, pa mu samo "pomogneš" da to učini malo ranije, ili isto tako u niži. A papučica gasa mjeri ne samo kut (= količinu gasa), nego i brzinu kojom ju stišćeš pa EAT po tome kuži hoće li lijepo i polako ubrzavati, ili će ići 2-3 stupnja niže kako bi skoro trenutno ispunio zahtjeve vozača.
Također će sam spuštati stupnjeve prijenosa da bi pripomogao kod kočenja.

N(eutral) koristiš rijetko; npr. kad stojiš na semaforu. Ako ti je tada mjenjač u D(rive) položaju i noga na kočnici, to je kao da ručni mjenjač držiš u brzini, a noge na kvačilu i kočnici. Osjetit ćeš da vozilo stoji "u niskom startu", spremno je krenuti, ali ga zadržava kočnica. Nema potrebe za tu napetost ako je dulja od nekoliko sekundi. Jer čim je u Drive modu, on će nastojati pokrenuti vozilo čak i kad je gas na minimumu.

U R(everse) ubacuj samo kad se vozilo potpuno zaustavi (kao i ručni mjenjač). Zato EAT i traži da noga bude na kočnici kad ideš u R.

Sport mode možeš aktivirati bilo kad i vidjet ćeš da će odmah odreagirati prebacivanjem u niži stupanj prijenosa za promptnija ubrzanja. Također, u S modu će kasnije prebacivati u viši stupanj i motor će biti u višem režimu okretaja. Bilo kad ga možeš isključiti.

M(anual) mode ne pamtim kad sam koristio! Ako baš želiš, možeš naravno i tako voziti. Na displayu će te strelicom podsjetiti kad bi trebao prebaciti u viši/niži stupanj prijenosa. To onda možeš papučicama na volanu, ili pomicanjem ručice mjenjača naprijed za viši i nazad za niži stupanj (ako se dobro sjećam).

Ako želiš voziti "u leru" možeš ga iz D gurnuti u N i nakon nekog vremena opet vratiti u D. EAT će skužiti da se brzina kretanja u međuvremenu smanjila/povećala pa će povratkom u D angažirati adekvatan stupanj prijenosa.

Svi EAT mjenjači dolaze s elektroničkom ručnom kočnicom koja se sama zateže kad staneš i otpušta kad krećeš (nema potrebe to ručno raditi). Također dolaze sa sustavom Hill assist koji ti na uzbrdici prilikom kretanja na 2 sekunde drži (i postupno otpušta) el. ručnu kočnicu, tako da vozilo ne kreće unazad.
Elektronička ručna kočnica služi i kao pomoćna kočnica ako radna kočnica zakaže. Neće zablokirati kotače npr. pri brzini od 100 km/h (pa da nekontrolirano kliziš po cesti), nego će postupno, ali žurno zaustaviti vozilo. To se naravno koristi samo u iznimnim situacijama (npr. vozaču pozli pa bilo tko u vozilu može ručno zakočiti)...

Ukratko; sve je to smišljeno i posloženo kako treba.
Moja preporuka je da ga voziš papučicom gasa! One na volanu su samo "pomoćne".

Ako je vožnja razumna, onda će biti i bezbrižna i ugodna (i dugoročna)...
Uživaj! :cool:

PS: sve ti to piše i u uputama za vozilo. Možeš već sad skinuti myCitroen mobile app i preuzeti upute prema broju šasije (VIN), ili ako nemaš VIN onda preuzmi Scan my Citroen i izaberi vozilo koje te zanima. To je digitalni korisnički priručnik sa svim uputama i preporukama za pojedino vozilo.
 

Prilozi

Cale81

Active member
Vidim da u temi ima pravih eksperata u korištenju automatskih mjenjača, pa da pitam jedno pitanje koje me muči od kada vozim ovog svog prvog C4GP 2.0HDI iz 2017 s 220 tkm automatika koji isto ima 6 brzina ali nema S mod nego P R N D M.
Imam kolegu u Zagorju tako da se redovito vozim po zagorskim bregima i uvjek imam situaciju da kada se spuštam niz brijeg brzinom manjom od cca 30 km/h mjenjač se uvijek "otkači" od motora (okretaji padnu na minimum) i više ne koči motorom nego sve ostaje na kočnici 🤨. Pokušavao sam i u D i M modu ali nema neke razlike 🤷‍♂️. Preko cca 30 km/h se može kočiti motorom.
E sad, ima li se tu nešto za napraviti ili je to jednostavno tako na malim brzinama?
Inače mjenjač kao i većina sustava na autu funkcionira izvrsno 🙏👍
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Tipke S(port) i ❄(snow) nisu na samome mjenjaču, nego negdje u blizini. Na mjenjaču su samo P, R, N, D i M (kao i kod tebe). Ove druge dvije bi morale biti negdje lako vidljive i lako dostupne.
Nisam još vidio EAT6/8 bez Sporta i Snowa pa vjerujem da ih i C4GP ima (negdje).

Glede isključivanja kočenja na nizbrdici ispod 30 km/h; ne znam što bih ti rekao. Nisam imao to iskustvo, odn. nisam to primjetio. Mislim da kočenje potpomognuto automatskim prebacivanjem u niži stupanj prijenosa radi uvijek, ali probat ću obratiti pažnju na to kad sljedeći put budem vozio...
Ima i u Istri po koji brijeg pa budem probao!
😎
Tipke S ❄ u DS5 Eat6:
Tipke S ❄ u DS5 Eat6:
EDIT:
Sad Sam pretražio cijeli Internet i Scan myCitreon app za Spacetourer i fakat se nigdje ne vide / ne spominju te dvije tipke / funkcije?
Nevjerojatno mi je da isti motor i isti mjenjač kod istog proizvođača ne pružaju iste mogućnosti?

Zar su mislili da Spacetourer nikad neće ići na snijeg ili da vozač neće htjeti izabrati program dinamičnije vožnje??
Unbelivable…
Neka me netko demantira, molim vas!
EDIT2:
Sad se sjetih da 5008 ima samo tipku Sport (nema ❄). Moguće da taj Snow dio odrađuje računalo i svi oni sustavi za neproklizavanje u dogovoru s mjenjačem?
Ali sve te sustave ima i DS5, pa opet ima tipku ❄. No, DS5 ima jači motor…
Ali Spacetourer nema ni jednu ni drugu tipku?
Valjda on čita misli vozača?
🤔
 

Prilozi

Posljednje uređivanje:

Rovan

Member
Donator foruma
EDIT:
Sad Sam pretražio cijeli Internet i Scan myCitreon app za Spacetourer i fakat se nigdje ne vide / ne spominju te dvije tipke / funkcije?
Nevjerojatno mi je da isti motor i isti mjenjač kod istog proizvođača ne pružaju iste mogućnosti?

Zar su mislili da Spacetourer nikad neće ići na snijeg ili da vozač neće htjeti izabrati program dinamičnije vožnje??
Unbelivable…
Neka me netko demantira, molim vas!
EDIT2:
Sad se sjetih da 5008 ima samo tipku Sport (nema ❄). Moguće da taj Snow dio odrađuje računalo i svi oni sustavi za neproklizavanje u dogovoru s mjenjačem?
Ali sve te sustave ima i DS5, pa opet ima tipku ❄. No, DS5 ima jači motor…
Ali Spacetourer nema ni jednu ni drugu tipku?
Valjda on čita misli vozača?
🤔
C4 Picasso 2018, EAT6, nema tipke sport i snow...
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Meni je to van pameti!
I P5008 je obiteljski monovolumen s istim 1.5 BlueHDi motorom, ali je razlika što ovaj moj ima EAT8 pa možda zato ima Sport mode (Snow također nema)?
Ne kužim…
Ali mi je potpuno blesavo da Spacetourer nijedno od toga nema!
😳
 

nero81

Active member
Donator foruma
Vidim da u temi ima pravih eksperata u korištenju automatskih mjenjača, pa da pitam jedno pitanje koje me muči od kada vozim ovog svog prvog C4GP 2.0HDI iz 2017 s 220 tkm automatika koji isto ima 6 brzina ali nema S mod nego P R N D M.
Imam kolegu u Zagorju tako da se redovito vozim po zagorskim bregima i uvjek imam situaciju da kada se spuštam niz brijeg brzinom manjom od cca 30 km/h mjenjač se uvijek "otkači" od motora (okretaji padnu na minimum) i više ne koči motorom nego sve ostaje na kočnici 🤨. Pokušavao sam i u D i M modu ali nema neke razlike 🤷‍♂️. Preko cca 30 km/h se može kočiti motorom.
E sad, ima li se tu nešto za napraviti ili je to jednostavno tako na malim brzinama?
Inače mjenjač kao i većina sustava na autu funkcionira izvrsno 🙏👍
Ja danas vozio po nizbrdici u kojoj sa rucnin mjenjacem uvijek vozim u 1 brzini i nizbrdo i uzbrdo. Ima stotinjak metara i jako je strmo. Uglavnom automatik mi je iz 1 prebacio u 2 brzinu totalno besmisleno pa sam prakticki bio na kocnici. Nikakvo kocenje motorom. I na povratku uzbrdo mi ubacio u 2 brzinu. Ok to je izvedivo jer ima dosta snage ali opet mi se cini da se mucio. Radije bi da je ostao u 1 brzini
 

Cale81

Active member
Ja danas vozio po nizbrdici u kojoj sa rucnin mjenjacem uvijek vozim u 1 brzini i nizbrdo i uzbrdo. Ima stotinjak metara i jako je strmo. Uglavnom automatik mi je iz 1 prebacio u 2 brzinu totalno besmisleno pa sam prakticki bio na kocnici. Nikakvo kocenje motorom. I na povratku uzbrdo mi ubacio u 2 brzinu. Ok to je izvedivo jer ima dosta snage ali opet mi se cini da se mucio. Radije bi da je ostao u 1 brzini
Ako ne diraš gas onda ne bi trebao ni u D prebaciti u viši stupanj na nizbrdici, dok naravno ne dođe na visoke okretaje pa da zaštiti motor će prebaciti.
Da li ti mjenjač drži na nizbrdici (kada je u D1) na malim brzinama (ispod 30km/h) ili se "otkači" od motora?
 

nero81

Active member
Donator foruma
Mismim da se otkaci jer nisam primjetio nikakav otpor motora tj da motor koci.
Mismim da se otkaci jer nisam primjetio nikakav otpor motora tj da motor koci.
Morat cu jos par puta na tu dionicu da tocno vidim sta radi
 

Cale81

Active member
Mismim da se otkaci jer nisam primjetio nikakav otpor motora tj da motor koci.
Ako broj okretaja motora padne na minimum cca 750 onda definitivno otkači
Meni je ista situacija i u D kao i M na malim brzinama otkači 🤷‍♂️
 
Na vrh