Ne brini puno o EATu. Radi kao Singerica! I to sam. Ti samo voziš...
Moje iskustvo iz osobnog DS5, 20015 g. (2.0 BlueHDi, 180 KS) s EAT
6 i poslovnog P5008, 2019 g. (1.5 BlueHDi, 130 KS) s EAT
8:
Oba mjenjača proizvodi pouzdani japanski Aisin, koji te mjenjače isporučuje i drugim proizvođačima vozila (
lista je poduža).
Motor pališ u
P(arking) položaju. Drukčije ti neće ni dopustiti.
U P ga stavljaš i kad ugasiš motor. Čut ćeš glasan BEEEP ako to ne učiniš (a izlaziš iz vozila)!
EAT8 su ekonomičniji u vožnji jer prije prebacuju u viši stupanj prijenosa i na autocesti npr. na 140km/h si u 8. stupnju a na manjim okretajima negoli s EAT6 koji će za istu brzinu morati biti u 6. stupnju i na par-sto okretaja više. A to se u gradskoj vožnji ili na nekoliko sati vožnje autocestom primjeti po većoj potrošnji goriva (veća je i buka motora, moguće vibracije itd.).
Također bih rekao da su prijelazi između stupnjeva na EAT8 glatkiji tj. jedva se i osjete. Na EAT6 je taj prijelaz malo izraženiji, možda opet jer se događa na višim okretajima? I jedan i drugi mjenjač su EAT III. generacije pa bi trebali biti jednaki, ali ipak je ovaj EAT8 noviji...
Anyway, papučice na volanu ti dozvoljavaju umjerenu intervenciju u elektronički programirano mijenjanje brzina (aktivne su i u Auto modu). No, njima možeš povećati ili smanjiti stupanj prijenosa samo ako nije neka ekstremna promjena ili zahtjevan teren. Ali ako npr. na nekoj uzbrdici pokušaš papučicama na volanu ići brzinu-dvije gore, to ti neće dopustiti odn. Ecu mjenjača će ignorirati tvoju intervenciju. U istim uvjetima, vjerojatno će ti dopustiti jednu brzinu niže, ali ne i 2-3. To bi bilo silovanje i ručnog mjenjača (kvačila, motora, zamašnjaka, nosača motora...) i EAT to ne dopušta.
U manualnom modu će ti dopustiti nekoliko brzih šaltanja u niže stupnjeve, ali mu obavezno dopusti da uspori između svakog mijenjanja barem 5-6 sekundi. Nemoj spuštati za 3 stupnja prijenosa u 3 sekunde jer to nije zdravo za nijedan motor / mjenjač pa tako ni za ovaj. Priznajem da to nisam probao!
Ako želiš ubrzati, samo opali po gasu (možeš ga i "floor-ati") pa će mjenjač ići stupanj-dva-tri niže, koliko već treba da što prije odreagira na tvoj input.
Programiran je tako da "više sluša" papučicu gasa, nego papučice + i - na volanu. Njih koristiš npr. onda kad osjećaš da će uskoro prebaciti u viši stupanj, pa mu samo "pomogneš" da to učini malo ranije, ili isto tako u niži. A papučica gasa mjeri ne samo kut (= količinu gasa), nego i brzinu kojom ju stišćeš pa EAT po tome kuži hoće li lijepo i polako ubrzavati, ili će ići 2-3 stupnja niže kako bi skoro trenutno ispunio zahtjeve vozača.
Također će sam spuštati stupnjeve prijenosa da bi pripomogao kod kočenja.
N(eutral) koristiš rijetko; npr. kad stojiš na semaforu. Ako ti je tada mjenjač u
D(rive) položaju i noga na kočnici, to je kao da ručni mjenjač držiš u brzini, a noge na kvačilu i kočnici. Osjetit ćeš da vozilo stoji "u niskom startu", spremno je krenuti, ali ga zadržava kočnica. Nema potrebe za tu napetost ako je dulja od nekoliko sekundi. Jer čim je u Drive modu, on će nastojati pokrenuti vozilo čak i kad je gas na minimumu.
U
R(everse) ubacuj samo kad se vozilo potpuno zaustavi (kao i ručni mjenjač). Zato EAT i traži da noga bude na kočnici kad ideš u R.
Sport mode možeš aktivirati bilo kad i vidjet ćeš da će odmah odreagirati prebacivanjem u niži stupanj prijenosa za promptnija ubrzanja. Također, u S modu će kasnije prebacivati u viši stupanj i motor će biti u višem režimu okretaja. Bilo kad ga možeš isključiti.
M(anual) mode ne pamtim kad sam koristio! Ako baš želiš, možeš naravno i tako voziti. Na displayu će te strelicom podsjetiti kad bi trebao prebaciti u viši/niži stupanj prijenosa. To onda možeš papučicama na volanu, ili pomicanjem ručice mjenjača naprijed za viši i nazad za niži stupanj (ako se dobro sjećam).
Ako želiš voziti "u leru" možeš ga iz D gurnuti u N i nakon nekog vremena opet vratiti u D. EAT će skužiti da se brzina kretanja u međuvremenu smanjila/povećala pa će povratkom u D angažirati adekvatan stupanj prijenosa.
Svi EAT mjenjači dolaze s elektroničkom ručnom kočnicom koja se sama zateže kad staneš i otpušta kad krećeš (nema potrebe to ručno raditi). Također dolaze sa sustavom Hill assist koji ti na uzbrdici prilikom kretanja na 2 sekunde drži (i postupno otpušta) el. ručnu kočnicu, tako da vozilo ne kreće unazad.
Elektronička ručna kočnica služi i kao pomoćna kočnica ako radna kočnica zakaže. Neće zablokirati kotače npr. pri brzini od 100 km/h (pa da nekontrolirano kliziš po cesti), nego će postupno, ali žurno zaustaviti vozilo. To se naravno koristi samo u iznimnim situacijama (npr. vozaču pozli pa bilo tko u vozilu može ručno zakočiti)...
Ukratko; sve je to smišljeno i posloženo kako treba.
Moja preporuka je da ga voziš papučicom gasa! One na volanu su samo "pomoćne".
Ako je vožnja razumna, onda će biti i bezbrižna i ugodna (i dugoročna)...
Uživaj!
PS: sve ti to piše i u uputama za vozilo. Možeš već sad skinuti myCitroen mobile app i preuzeti upute prema broju šasije (VIN), ili ako nemaš VIN onda preuzmi Scan my Citroen i izaberi vozilo koje te zanima. To je digitalni korisnički priručnik sa svim uputama i preporukama za pojedino vozilo.