DS5 ambient light (retrofit)

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Više od godinu dana sam razmišljao kako bih dodao OEM ambientalnu rasvjetu u vrata svog DS5! Radi se o osvjetljenju kvake na vratima, te u pretincima u oblozi vrata.
Mislim da su modeli prije facelifta to imali u najjačoj opremi, a nakon toga samo uz opciju. A fakat lijepo izgleda i nekako bi se to očekivalo u takvom autu koji "sve ima, osim toga" :) pa sam to probao naknadno ugraditi.

Davno sam već skupio ptrebne dijelove: ogiginalne kvake s osvjetljenjem, 12V LEDiode od 3 i 6 mm za džepove vrata, 10m žice, OEM čepove za poklopac/masku vrata te ostale sitne dijelove i alat. Samo je trebalo skupiti volje i vremena da se uhvatim toga, a pogodovalo mi je i ovo toplo vrijeme u prosincu da se ne smrznem vani dok po cijele dane radim pi*darije na autu. PS: dodajte tome i jednu cijelu noć jer je trebalo pogoditi kut LEDice i dubinu ulaska u vrata kako se svjetlo ne bi raspršivalo okolo na prag ili pod, nego samo na držač tekućine i džep za sitinice... Trebalo mi je nekih 20-ak montaža po principu pokušaja i pogreške samo za prva vrata! S ostalima je naravno išlo lakše (iz 5-6 bih pogodio). Te LEDice naime nisam mogao nabaviti originalne, pa je trebalo kemijati s ovim generičkima. Sad je najbliže onome kako izgleda original.

Naravno, najteži posao je dovesti struju u vrata. Da izbjegnem tu muku probao sam prošlog ljeta posuditi dio struje od elektromotora podizača stakla. Prc Milojka!
Čim sam spojio jednu stranu i isprobao kako radi, pojavila mi se na ploči hrpa grešaka i upozorenja. Morao sam sve vratiti u originalno stanje, te pobrisati greške dijagnostikom. Znao sam tada da ukoliko želim ti uraditi kako spada morat ću se pomiučiti i povući novu žicu od upaljača za cigarete.

Time sam se dakle bavio zadnjih 5 dana prošle godine. Dinamika je bila otprilike po jedna vrata na dan! Najviše vremena (i truda) je uzelo upravo dodavanje/povlačenje te nove žice. Nakon što sam ju doveo do A stupa i poskidao sve plastike kako bih došao do one gume u kojoj je snop ožičenja koji ide u vrata, e tu je stvar postala zahtjevna... Morao sam skinuti prednja vrata kako bih (nekako) progurao novu žicu unutra! Jednom kakd je žica prošla, onda je sve "lako".
Sa zadnjim vratima je bilo lakše u smislu da njih nisam morao skidati, ali je stvarno trebalo dosta vremena dok sam na slijepo pogodio kuda (kroz postojeći konektor unutar snopa ožičenja, a sve skupa omotano zaštitnom gumom pa se ništa ne vidi), progurati dodatnu žicu!

Naravno, sa limene školjke automobila, treba otpojiti plastično/gumeni konektror koji drži sve to skupa na A i B stupu te drugi kraj gume koji ulazi u vrata kako bi se lakše provukla žica. Upravo skidanje tog konektora je (prvi puta) trajalo više od sat vremena...
Također, kod pristupa zadnjim vratima trebalo je skinuti plastični poklopac na B stupu u kabini, onaj koji pokriva sigurnosni pojas. I to je dosta zahtjevno jer se radi na slijepo, te je potrebno imati vrćicu raznih plasičnih čepova radi toga što će se neki (sigurno) polomiti. Isto tako je potrebno imati i rezervne čepove za poklopac/masku samih vrata kako bi sve sjelo nazad na svoje mjesto (i ostalo tamo :)).

Uglavnom, nakon nekoliko dana stvarno teškog posla rezultat je tu i mogu reći da sam jako zadovoljan jer je to projekt koji imam imam u planu skoro od kad sam kupio auto (3 god.), a evo tek sam ga sad uspio realizirati! Bio bih to dakako i prije izveo, da stvar nije bila toliko za*ebana!
Anyway, me very happy now! :cool:

Skoro zaboravih: "usput" sam zamijenio i tvorničke no-name zvučnike iz 2015. s 2 para JBLovih Club 622. Sad to zvuči sasvim pristojno!!

PS: one slike gdje je boca vode, to su prednja vrata, a bez boce su zadnja (osvijetljenje kvake i unutar džepa za sitnice u vratima)…
 

Prilozi

Posljednje uređivanje:

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Ajde posrami me; jesi li ti to obavio za dan ili dva?
Meni je uzelo 5 dana života (i jednu cijelu noć), ali sad mi je stvarno drago kako je ispalo!
Ne smijem ni reći da se svako malo odem provozati, samo da bih bacio pogled na novi feature!! :)
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Koliko god ti vremena uzelo, svaka čast na trudu i strpljenju. Ni u ludilu ne bi skidao sam vrata
Da, nije baš jednostavno. Ali kad podložiš dovoljno drva pod vrata, oblijepiš ih da se ne ogrebu, makneš osigurače i uspiješ izbiti klinove - vrata su vani!
😎
 

sir.Oliver

Well-known member
super izgleda . samo , ne znam zašto si struju vukao od upaljača , kada je jednostavnije povući od prekidača za svetla . ( upaljena svetla , upaljeno i osvetljenje prekidača a samim tim bi radilo i osvetljenje brava i pretinaca .) od upaljača izbegavam uzimati struju , zbog mogućeg preopterećenja prilikom korištenja kompresora ili frižidera ili bilo kojeg snažnijeg potrošača. struja je tamo ograničena na max 15A .....
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
super izgleda . samo , ne znam zašto si struju vukao od upaljača , kada je jednostavnije povući od prekidača za svetla . ( upaljena svetla , upaljeno i osvetljenje prekidača a samim tim bi radilo i osvetljenje brava i pretinaca .) od upaljača izbegavam uzimati struju , zbog mogućeg preopterećenja prilikom korištenja kompresora ili frižidera ili bilo kojeg snažnijeg potrošača. struja je tamo ograničena na max 15A .....
Misliš na prekidač svjetla na ručici žmigavaca? Taj mi je uvijek na "Auto" i iskreno s tim se nisam želio zaje*avati. Imam Xenone i mislio sam da bi svaka razlika u naponu na tom vodu rezultirala uzbunom kod BSI-a i hrpom onakvih grešaka kakve sam imao kod prvog pokušaja, kad sam za istu namjenu bio ukrao struju od podizača prozora. Nisam želio ponovni "light-show" niti biti ni blizu mogućnosti da si zbog ambijantalne rasvjete spržim Xenone...

Mislio sam si da na upaljaču BSI očekuje neku potrošnju struje, a kod mene je on stalno prazan (za punjenje mobitela koristim onu utičnicu za zadnju klupu). Ne znam koliko ukupno troše ovih 8 LEDica, ali mislim da nisu neko opterećenje. Imam univerzalni multimetar (nedavno kupio), ali ne znam kako bih izmjerio koliko A vuče jedna LEDica?

PS: ambijentalna rasvjeta nije spojena na "live" žicu upaljača (onda bi svijetlila i danju i noću, čim se uključi kontakt), nego na onu drugu + žicu koja osvjetljava lampicu pepeljare. Ona se pali samo kad se svjetla upale pa to odgovara namjeni ambijentalne svjete tj. da je aktivna samo po mraku. Nisam još spajao Diagbox, ali za sad nikakvih upozorenja na dashboardu i sve radi...
 

sir.Oliver

Well-known member
ako si spajao na osvetljenje onda je OK . većina to uzima direkt sa napajanja upaljača . a da te ispravim , kada ugasiš auto ( ključ u položaju " 0 " ) upaljač bi trebao biti isključen , upravo zbog toga da se ne bi ispraznio akumulator , ako zaboraviš uključenu , recimo navigaciju , transmiter .....
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
ako si spajao na osvetljenje onda je OK . većina to uzima direkt sa napajanja upaljača . a da te ispravim , kada ugasiš auto ( ključ u položaju " 0 " ) upaljač bi trebao biti isključen , upravo zbog toga da se ne bi ispraznio akumulator , ako zaboraviš uključenu , recimo navigaciju , transmiter .....
Da, tako je spojeno. Bez kontakta niti na jednoj od te dvije + žice nema struje. Ambijentalno sam spojio na onu žicu kod upaljača koja svijetli samo kad se upale svjetla. A upravo sam izmjerio i amperažu; jedna LEDica troši 0,02A. Dakle svih 8 troše ukupno 0,64A. To valjda ne bi trebalo biti neko opterećenje za to trošilo, odn. za taj osigurač...
 

Milosh

Test
Ajde posrami me; jesi li ti to obavio za dan ili dva?
Meni je uzelo 5 dana života (i jednu cijelu noć), ali sad mi je stvarno drago kako je ispalo!
Ne smijem ni reći da se svako malo odem provozati, samo da bih bacio pogled na novi feature!! :)
Meni je za to trebao jedan dan, ali sam radio samo prednja vrata i nisam skidao vrata. Ali isto sam provlačio kroz oba konektora i gumu, nije bilo nimalo jednostavno.

Ja nisam pravio ambi rasvjetu u vratima (Focus MK2 nema ambi u vratima) već sam provlačio žice za originalni žmigavac u retrovizoru, koji sam naknadno ugradio.

Moraću otvoriti jednu temu za tog FF, samo da predstavim šta sam sve na njemu uradio. Imam spisak svega, jer nema šanse da bih se svega sjetio. :ROFLMAO:

Evo par slika mojih radova (iz 2015.):









 

szahtila

Well-known member
. Imam univerzalni multimetar (nedavno kupio), ali ne znam kako bih izmjerio koliko A vuče jedna LEDica?
Mjerno područje postavi na A(amperi), ako imaš izbor ac/dc odaberi dc. Pipalice, ako imaš izbor, jednu postavi na COM, drugu na A(ili mA). Polaritet je nebitan u ovom slučaju. Zatim odspoji žicu koja ti vodi na ledice i spoji je sa jednom pipalicom a drugu pipalicu spoji na mjesto odakle si odspojio onu prethodnu žicu. Pojednostavljeno, kad mjeriš struju multimetar mora biti spojen u seriju sa trošilom. Kad mjeriš napon mora biti spojen paralelno sa trošilom
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Mjerno područje postavi na A(amperi), ako imaš izbor ac/dc odaberi dc. Pipalice, ako imaš izbor, jednu postavi na COM, drugu na A(ili mA). Polaritet je nebitan u ovom slučaju. Zatim odspoji žicu koja ti vodi na ledice i spoji je sa jednom pipalicom a drugu pipalicu spoji na mjesto odakle si odspojio onu prethodnu žicu. Pojednostavljeno, kad mjeriš struju multimetar mora biti spojen u seriju sa trošilom. Kad mjeriš napon mora biti spojen paralelno sa trošilom
Da, mislim da sam tako mjerio (našao na YT)... Masa prema LEDici ide izravno iz akumulatora, a struja za + žicu prolazi "kroz" multimetar, tj. on je postavljen između akumulatora i LEDice tako da jedna pipalica dira + klemu akumulatora, a druga pipalica ide na crvenu žicu LEDice. Multimetar je bio postavljen na A i pokazao je 0,02.
Zapravo, ništa mi se više ne da na taj način prčkati po autima.
Postali smo kao Danny Glover u Smrtonosnom oružju... :)
 

Prilozi

Posljednje uređivanje:

Milosh

Test
Ma, skontao sam da šta god da uradiš nekom autu, to će opet biti taj auto, tj. ne možeš tim izmjenama/dodacima izmijeniti njegovu suštinu. Možeš dodati korisnu funkciju ili fora feature, ali opet je to u principu isti FF, C5, ili šta već.

Ne bi mi bio problem ponovo autu dodati neku stvar koja je stvarno korisna, ako to ne zahtjeva previše posla/petljanja, ali dodavati nešto samo da bih to imao, a-a. Radije ću potrošiti više para u startu ako mogu već takav auto kupiti.
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Ma, skontao sam da šta god da uradiš nekom autu, to će opet biti taj auto, tj. ne možeš tim izmjenama/dodacima izmijeniti njegovu suštinu. Možeš dodati korisnu funkciju ili fora feature, ali opet je to u principu isti FF, C5, ili šta već.

Ne bi mi bio problem ponovo autu dodati neku stvar koja je stvarno korisna, ako to ne zahtjeva previše posla/petljanja, ali dodavati nešto samo da bih to imao, a-a. Radije ću potrošiti više para u startu ako mogu već takav auto kupiti.
Meni je sad na redu dodavanje prednje CVM kamere za aktivaciju dvije funkcije: HBA (High Beam Assist), oliti automatsko prebacivanje kratka/duga svjetla i Lane Assist (upozorenje na nenamjerno prelaženje crte).
To su mi dvije korisne funkcije koje bih još volio ugraditi...
 
Na vrh