Dodaci gorivu u HDi

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Danas napravio polugodišnji servis nakon 25tkm. :) Ulje, svi filteri (zrak, ulje, gorivo, ventilacija), pozdravio jedan grijač, sva četiri nova, itd. :)
Sad, čovjek radi u ovlaštenom, i kaže mi da bih trebao svako malo na pun tank dodat 0,2 l dvotaktola. Da je gorivo šit, radim puno kilometara, i da ću tako očuvati dizne, pumpu...

Navodno da je prije pola godine imao na servisu isti motor i godište 2,2 2013 sa začepljenim diznama na 105tkm. :D

Njegov zaključek je kako "je gorivo u HR šit". Meni je palo napamet da dotični možda živi u pograničnom području, pa se ide poreko granice po "uštede". :)

Sad da u moderni dizel sa svim tim eko čudima stavljam taj dvotaktol mi je glupost.

Kakva je vaša praksa?
 

citronaut

Member
Moja preporuka bi bila DATACOL.
Najbolji aditiv koji se može nabaviti, uklanja vlagu iz goriva i čisti gorivo.
DATACOL se može nabaviti u TOKIÆU, postoji sredstvo koje čisti benzinske i dizel motore, čak i plinske sustave.
 

Dalibor

Dado Tornado
Sad, čovjek radi u ovlaštenom, i kaže mi da bih trebao svako malo na pun tank dodat 0,2 l dvotaktola.
to se na autima radilo prije 30 i više godina, kada su pumpe bile klipne i gorivo ih nije dovoljno podmazivalo. to vrijedi do recimo citroen AX ili saxa, i te generacije dizela čijim pumpama možda još može nešto značiti.
danas se to može raditi na starijim traktorima. možda i na novijima, ali ako imaju ubrizgavanje kao radni strojevi ne treba o tome voditi previše računa, loše riješena pumpa otići će taman da se točio cijeli dvotaktol.
dvotaktol ništa ne znači starim generacijama injekotora, to su bile samo šprice bez pokretnih dijelova, dok može samo štetiti novim dizelima sa direkt ubrizgavanjem na 200 bara

Navodno da je prije pola godine imao na servisu isti motor i godište 2,2 2013 sa začepljenim diznama na 105tkm.
siguran sam da 2013. niti jedan C5 2,2 nije kupljen nov u osijeku, pa niti cijeloj slavoniji, nego se radi o rabljenom koji je 300.000 prošao još 2018.
 

Ax boy

Well-known member
Mahh možda kod adblue treba taj dvotaktol?? Hmmm čudno, napredniji su novi Hdi pogotovo euro 5 u odnosu na starije dizele? Mahh a taj c15 2.2 to je tako tako motor,2.0 hdi je oduvijek najbolji za taj auto. 300 000 je na 2.2. (sa tim filterom čestica) na kraju svog vijeka sigurno dalibore,zar ne? :)
 

visaluteju

Well-known member
Meni je vise majstora savjetovalo da oko 0.2l sipam na pun rezervoar dok sam vozio xsarupicasso 2002 sto sam cesto i oraktivao jedno dvije godine jer su mi se bile cesto kvarile pumpe goriva. Ne znam da li pomoglo ali za to vrijeme nije odmoglo. E sad u ove novije motore ne znam koliko je pametno ili nije. Mozda radije neki tako namjenski dobar aditiv sipati
 

MEDOLINO

New member
Zdravo drustvo.

i ovde u Makedoniji sam cuo to za sipanje dvotaktola u rezervoaru kod HDI motora od renomiranih boshista,ali....
Ja sam juce stavio originalni aditiv iz PSA " UNIK PLUS" Cleaner i Booster" koi sam i do sada koristio.

 

Milosh

Test
To dodavanje dvotaktola ima smisla, barem meni. Pogotovo u zemljama u kojima se sumnja (ili zna) da je gorivo loše.

Ne treba to miješati sa raznim aditivima za čišćenje koje spominjete.

Radi se o činjenici da se svi elementi common rail sistema podmazuju isključivo gorivom. Do njih ulje ne dolazi. Pri tome se radi o dijelovima koji rade u jako malim tolerancijama, pri velikim pritiscima i velikim brzinama. O samoj pumpi ne znam puno, ali znam da injektori rade jako brzo sa puno ciklusa otvaranja/zatvaranja u sekundi (dužine otvorenosti se mjere u desetinama ili stotinama milisekundi), pri pritiscima od cca. 1000, 1600 ili 2000 bara, u zavisnosti od generacije CR sistema. A pri tome ih podmazuje samo dizel. Nije onda čudo što injektori stradaju jako brzo ukoliko se u gorivu nađe voda.

Sad u tu računicu ubacite sumnju da gorivo nije dovoljno kvalitetno, i imate osnova da vjerujete da će dodatno podmazivanje injektora dvotaktolom spriječiti njihovo propadanje.

I sam sam više puta čuo da ljudi sipaju dvotaktol i to mahom u novija auta, i to uvijek u BiH. Npr. pričalo se jedno vrijeme da gorivo iz Broda ima previše sumpora i da laički rečeno nije dovoljno masno.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Mislim da je o dvotaktolu Dalibor sve lijepo rekao.

O učinkovitosti aditiva ne znam dovoljno. Ali haj'mo pretpostaviti da su učinkoviti. Logikom stvari bi ih imalo smisla koristiti jedino svakih X kilometara od 0 kilometara. Uliti ih nakon 50-100-150-200.000 km, mislim da nema smisla, jer će ta sva nečistoća, koju otope zavrišti prvo u filteru, a onda i u injektorima. Mnogi su završili ne remontu injektora nakon aditiva. Je li baš bio problem u ovome što sam opisao, ne znam pouzdano. Možda samo neobična slučajnost. :)
 

Spallato

Active member
Imao sam problema, dijagnostika mi je pokazivala greške na sva 4 injektora.

Kupio sam bočicu Tunap, i nakon toga su mi samo ostale greške injektora 1 i 2 (koje su još tu, ali nikakvih problema nemam).

Još jednom sam stavio Datacol, kojeg jako hvale.

Ne znam jel pomoglo, ali odmoglo sigurno nije.
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Te priče o dvotaktolu u CR dizelima zaboravite. Nije tako prosto, masno pa podmazuje.
Što se tiče aditiva, u glavnom podstiču jače sagorevanje postojećeg dizela i na taj način postižu učinak. Ne bi trebalo da štete.
 

Milosh

Test
Te priče o dvotaktolu u CR dizelima zaboravite. Nije tako prosto, masno pa podmazuje.
Što se tiče aditiva, u glavnom podstiču jače sagorevanje postojećeg dizela i na taj način postižu učinak. Ne bi trebalo da štete.
Zvuči kao da si stručan po tom pitanju, objasni slobodno da i mi ostali naučimo.
 

Dalibor

Dado Tornado
znači točite u svoje dizele super specijalno preskupo ulje da ne bi naštetili filterima čađe, i onda u ovlaštenom servisu majstori preporuče da se u gorivo dodaje ulje za dvotaktne motore...................
 
Na vrh