DIY prednje lampe

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ovo sam krenuo radit nakon zadnjeg tehničkog, a do sljedećeg je plan uzeti nove farove i u njih posložit projektore i ostalo. A u stare vratit halogen i sa njima ić na tehnički.
Da je i nešto hitno, u par sati vratim ih u originalno stanje pošto nema velikih modifikacija na faru, već je sve ''na šaraf''.

Pozicije i žmige su ove, modul dođe sa njima. Ista stvar kao i što sam koristio za stražnja svjetla, samo je umjesto crvene naranđasta. Postoje i duži modeli, ako bi netko od ruba do ruba pokrio, al meni je bolje ovako.

E sad, mislim da sam se zaebo što sam farbao sjenila žmigavca u crno, pošto se onda ova traka previše vidi kad je sve ugašeno. Inače sam zadovoljan sa samim sklopom, jedino sam morao lemit spojeve na modul pošto sam to razmrdao kod montaže. I kabel koj ide iz trake se primjeti izvana, a mislio sam da će se utopit u crnilo. Uglavnom, moram se malo više oko toga potrudit. Malo izgleda sfušano naspram projektora koji su ko iz tvornice :D



 

Kizokc

Active member
Mene sad zanima jedan stvar, pošto postoji C4 kakav je moj, sa original xenon farovima, tj lecama, kao takav valjda bi tebao prolaziti na tehničkom.

To nigdje ne piše u papirima ima li ili nema xenon, kad bi si ja složio farove kao ti sa projektorima, jel bi me zezali na tehničkom? tj kako bi oni znali ima li to moj auto original ili ne.:confused::confused::confused:
 

diegos

Well-known member
Uz xenon moras imat pranje farova i autonivelaciju. S druge strane, ima jedna zanimljivost, a to je da Škoda na nekim modelima to nema, iako tvornicki ima xenon. Istrazite malo ovo, navodno se koriste slabije zarulje (25W) koje daju svjetlosni tok do max 2000lm pa za takve nije potrebno pranje farova... To je što sam ja uspio pronaci :D
 

Kizokc

Active member
Hvala diegos, pa da to i meni zanimljivo, koliko sam auta vidio sa xenonima+leca a nemaju nikakvo pranje farova...:whistling::whistling::confused:
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Možda si ih i vidio, al ne puno legalnih.
Da bi sve bilo legalno, xenon kit (sa ce oznakom) se mora ugradit u kućište fara koje je unaprijed homologirano za xenon. A to neće nitko napravit.

Tako da se po meni ne treba zamarati oko legalnosti... već samo o tome dali na cesti smetaš drugima ili ne.

A za tehnički je idealno uzet ili najjeftinije a funkcionalne farove sa otpada, ili se ispraksirat da se u kratko vrijeme makne leća za tu prigodu.
 

Franzg

New member
frend na sciroccu ugradio xenone kod onog nekog jensa kaj radi najbolje sve izgleda ko pravi xenon i košta ko vrag, al svejedno je pao jer nema špricalica, tak da ništa bez špricalica nažalost
 

Krky

Lakerski profesionalac
Ivan, ja mislim da sa lečom prolaziš tehnički bez problema, samo trebaš u njih staviti halogene žarulje h1, i riješena stvar, to je 5min posla prije tehničkog... čemu mijenjat far ili leču vadit van...
Skoro svi puntoji imaju leče, audi a3 skoro svi, da sad ne nabrajam te sve škart marke :D:D
 

Kizokc

Active member
Slažem se s Krkyijem, jer evo baš danas vidio od svoj susjeda u zgradi ima ovaj auto



A evo sad slike njegovih farova, ima leću, a sad neznam el ima xenon ili ne, ali ja tu ne vidim nigdje nikakve špricalice :confused::confused::confused:



Dok ga sretnem pitat cu ga el ima kakvih problema na tehničkom ili ne
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Krky, ova leća je namjenska za xenon, pitanje je kako bi bacala halogeno svjetlo i dal bi prošla tehnički. Al bože moj... ima opcija da se prođe tehnički i bez skidanja, naravno... svakom po volji ;) Meni je lakše/draže zamjenit farove nego uvalit ispitivaču 100kn.

Ovaj Audi, kao i mnogi auti ima leće sa halogenim svjetlima (Passat B6, mnogi Renoli, Škode i Nissani, nastavite niz...) . Tvorničkih instalacija je bilo svakakvih. Renault Laguna 2. gen ima xenone bez leća, prvi Audi A8 također (namjenski reflektori za xenon), Škoda Rapid i Seat Toledo imaju low power xenon bez perača...

Oću reć, nemojte se držat perača, nivelacije i leća ko pijan plota. Stvar je vrlo jednostavna... ili je far homologiran za xenon ili ne. Također, zakon ne dopušte nikakve modifikacije na farovima. E sad, pošto ipak živimo u zemlji mentalnog razvoja razine Rumunjske - zakoni i praksa se razlikuju. Kako i koliko, ovisi o vama.
 

Kizokc

Active member
Znači odem u AutoProCentar i kupim si ove farove 1800 kn par.



I stavim unutra xenon, i ti bi farovi trebali onda prolaziti tehnički?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Hehehe... ma nemoj se zamarati tehničkim. To se uvjek prođe ovako il onako... Napravi što ti je gušt, a poslije si misli za tehnički. Ako staviš ove farove gore, uvijek možeš vratit stare za pregled.

Ali kad već pitaš, po zakonu bi otprilike bilo ovako... ako ti farovi imaju CE oznaku, i ugradiš xenon kit sa istom tom oznakom koji je slabiji od 2000lm, onda možeš pristupit atestiranju i to bi ti vjerovatno odobrili. Koliko u sekundi vidim, ima recimo Philips xenon kitova sa oznakom od nekih 200€ na gore.

Mada je pitanje dali su uopće ti farovi za Xenon ili ne...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Najjednostavnija kombinacija... probaj saznat unaprijed za kakve žarulje su namjenjeni ti farovi pa si i to odmah naruči ;)
 

Krky

Lakerski profesionalac
Daj mi reci Ivan dali sa tim lačama i tim lošijim xenonom DC svijetli nešto jače nego bi svijetlili Osrami ovi kaj su malo bolji kao +110 u običnom faru?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Osram Cool Blue Intense su bili... pa meni se čini da da. Sjećam se oduševljenja prvog dana, jednostavno su drugačija svjetla, meni bolja. Halogen baca širi snop, slabijeg intenziteta, a sa ovime je uži i jači što meni odgovara. Ako fali svjetla uvjek je tu kvartet dugog svjetla :D I maglenke za crnilo Gorskog Kotra

Farove sam slagao odjednom, pa nažalost nisam mogao direktno usporedit jedne i druge... i zaboravil sam slikat halogenke uz onaj zid. Al sam zato poslikao tvornički xenon, Philips D1S 4300k u leći, sa H1 dugim svjetlima. Kopirat ću slike sa prošle strane za lakšu usporedbu. Nači ista udaljenost, zid, mobitel, OEM vs najjeftiniji čajna xsenoni. OEM ima autonivelaciju, kinezi su na dva zuba iznad najniže pozicije.

Kratka svjetla, gore kina dole OEM.



Prvo se primjeti da su moja svjetla pre nisko, moglo bi to malo više. Ono što me najviše čudi što tvorničim lampama više svjetla bježi preko cutoffa. Al valjda znaju što rade... Najveći nedostatak kineza je što je hotspot snopa duplo uži, barem po ovim slikama.

Duga svjetla:



Tu je po meni Citrać u prednosti... samo treba dignut mrvu svjetla i to je to. Bixenon lijepo podeblja H1 duga svjetla kod mene, dok ovi origigi farovim imaju samo xenon kratka i H1 duga.
 

Kizokc

Active member
A poslije svih tih razglabanja nismo spomenuli da li će npr. u mojem C4 bacati kakvu grešku na ekranima? ono ipak ima u autu mnogo elektronike...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Meni je bacalo grešku kratkog svjetla prvih par dana, al tek kad bi ih ugasio. Nakon toga je prestalo, i sad sve radi bez grešaka. Valjda se privikao.
No ako do njih dođe... otporniciiiiiii!!!! :D Sve se riješi

Još par slika, od onu večer kad su bila prenisko...





...i na cesti

 

Kizokc

Active member
Otkako razglabamo o toj temi, sve više i više zamječujem aute sa lečama u faru, a špricalica nigdje!! Honda accord novija, Renault scenic 2 , hyundai i30 onaj prvi model, itd itd... lepo uredno imaju leču i halogenu unutra i nikome ništa nitko ih ništa ne pita svi prolaze lijepo tehnički.

Ništa na proljeće ću i ja rastvarat svoje farove i ide leča unutra :grin::grin::grin:
 

Krky

Lakerski profesionalac
Da.. kak veli Ivan, to su leče predviđene za halogene žarulje..
Baš me zanima koja je razlika između tih leča?
Daj je deblja jedna od druge, ili grublje polirana ili??
I kak bi xenon svijetlil u ovoj leči i opet kak bi halogena svijetlila u ovoj sa ebaya koja je predviđena za xenon...
Meni bi se svidlo da sve paše svagdje.. :D
Mada vidim na dosta auta, da u tim tvornički ugrađenim lečama kak veli Ivan za halogenu žarulju, furaju xenone sa ebaya..
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Da... znači leća nije isključivo za xenon, nit je xenon isključivo u leći. Brdo je auta sa halogenim lećama kao što primjećuješ. Al sve mora bit namjenski da bi funkcioniralo.

Što se špricalica tiče problem je sljedeći... zaprljani farovi u biti mijenjaju optiku i dolazi do raznih presijavanja što može smetat vozače iz drugog smjera. Što je jača svjetlost, to je jače presijavanje... zato je zakon da farovi s preko 2000lm moraju imat perače, neovisno o tome jesu halogen, xenon ili led. Druga stvar, koja nije u zakonu al se primjeti u praksi - xenon ne zagrijava jako far, i ako nema halogenog dugog/dnevnog, po vožnji u lošim uvjetima se nakuplja dosta leda i blata na faru. Halogena zagriju far dovoljno jako da se većina snjega i leda topi te sklizne sa fara.

Neke osnove razlike xenon i halogen žarulja sam bio dao u drugoj temi, mislim za C4. A razlike u reflektorima i lećama prate te razlike. Konkretno, hal. i xen. leće su na različitoj udaljenosti od reflektivne površine koja je ujedno drugačije zakrivljenosti. I sama leća je drugačije optike.
Evo konkretan primjer sa istog auta (Avensis), tvorničke xenon i halogen leće.









Razlike su primjetne. Isto tako bi bilo i sa svjetlom koje stvaraju. Ne kažem da xenon nebi radio u Hal. leći... bi, cutoff linija bi postojala, al bi svjetlost bla nefokusirana, postojale bi nepoželjne refleksije opet si nigdje (ako ti je stalo do drugih sudionika na cesti).

Kod običnih reflektora bez leća je isto zanimljiva situacija. Ako primjetite origigi xenon reflektore (stare Mečke i Audiji, Laguna 2.gen, Civic...) skužit će te da od cijelog fara, svjetli samo gornja polovca reflektora(Gotovo isto kao i oblik sjenila u leći). To je rezultat posebne optike fara koji i bez leće ne zasljepljuje i kvaltetno raspršuje snop.
Kod halogenih, reflektor svjetli cjelom površinom vanjskom promatraču.

U svakom slučaju, za svoje i tuđe zadovoljstvo preporučam korištenje namjenskih proizvoda.
 
Na vrh