tzv. dekarbonizacija ili čišćenje motora pokreče se prilikom konstantne vožnje zagrijanog auta, npr. dugotrajnom vožnjom na otvorenoj cesti kod stalnih okretaja.
zbog toga kod auta koji je vožen na otvorenoj cesti može se steći dojam da je snažniji nego isti takav vožen u gradu. nakon dulje vožnje na otvorenoj cesti može nam se činiti da je auto snažniji nego prije kad smo vozili po gradu.
učinak je jednokratan i ubrzo nakon dolaska u grad motor se ponovno "zagušuje".
radi se o spaljivanju nataložene gareži na ventilima i ostalim dijelovima koji su povezani na sistem izgaranja.
ali ne znam kakve veze to čišćenje motora ima sa smanjenjem plinova koji zagađuju okolinu. da je to tako nov auto bi osjetno manje zagađivao od nekog koji nije nov, što bi se osjetilo i na eko testu.
upitan je i način ovog "prisilnog" čišćenja, sa zagrijavanjem komore za izgaranje iznad projektiranih temperatura i tlakova, i držanjem tih radnih uvjeta 1-2 sata...
čišćenje rabljenih auta voženih u gradu, svakih recimo 4 godina, svakako bi imalo utjecaja na poboljšani kratkoročni dojam u vožnji i produljenje vijeka trajanja, ali nije mi jasno ovo što se najavljuje kako CO2 pada za 30% sa postupkom