Citroen C5 X7 - by milos_pav

milos_pav

New member
Pozdrav ljudi, pisem vam zbog jednog problema sa mojom limuzinom pa cisto necije misljenje da cujem, mozda je neko imao slicno iskustvo. Drugi put u roku od skoro pet meseci mi se pali Check Engine lampice, i to u identicnoj situaciji - preticanje i kickdown(automatik je), znaci auto presalta iz 3. u 2. i krene da vuce i tokom preticanja mi izleti greska na bordu. Pored zvucnog signala nisam ni prvi put, a ni drugi(juce) osetio ikakav pad u performansama ili promenu ponasanja automobila. Prvi put kada sam otisao na dijagnostiku pre pet meseci majstor mi je rekao da je ugasio, da se ne pali greska opet i da je lose gorivo i zaprljana dizna - kaze kupi Wurth sredstvo za ciscenje common rail sistema i sipaj u rezervoar, sto sam i uradio - tad je bila greska valjda nesto oko klapne gasa/ubrizgavanje pa losa smesa tako nesto, nisam bas obratio paznju. Medjutim, danas kad sam otisao na dijagnostiku covek je ocitao 3 koda koja su se juce upisala u memoriju pri paljenju greske: za senzor pritiska dpf filtera, nesto za geometriju turbine i jos jedan nesto oko sistema ubrizgavanja.
Pitanje je, sta da radim? On mi je obrisao gresku i rekao da vozim, ali da ce verovatno morati da se poravlja u jednom trenutku sve od toga, fazon kroz mesec-dva, tj kad se upali opet greska. Sad mene malo kopka zasto, ako je i turbina i pritisak dpf-a bar ne osetim neku blagu promenu, tipa da auto slabije malo vuce, trzne ili takon nesto- iako moram da priznam da sam ocekivao da auto od 163ks kopa po asflatu na kickdown, sto nije slucaj sa C5, pa sad ne znam da li je to do toga da je de fakto turbina slaba otkad sam ga kupio pre pet meseci, pa svakako ne mogu da primetim razliku sad. I sto se tice turbine i zvuka, jedino sto se cuje jeste kad otvorim prozore pa se cuje onako sistanje turbine, ali to cujem na svakom turbo dizelu kad se nagazi. Da l da cekam sledecu gresku pa da se oprastam od par stotina krvavih evpropskih jevreja, ili da odem vec sledecom prilikom da neko to malo oziljnije pogleda, iako auto sad ne prijavljuje nista i ide kao sto je isao i pre paljenja greske?
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Sto se tice sistanje turbine, na mom C4P se to ne cuje, ali su culo 6 god na Scenic 1 koji sam vozio pre toga. Turbina se reparirira pa se reparira, kad krene da se cuje, ode osovina, tu hoce malo ulja da prolazi. Kod mene je upadao u safemode(Scenic 1) kada sam davao gas pri preticanju, generalno, pri jakom gasu. Na kraju je ustanovljeno da je crevo oko turbine bilo lose i da je ulazio falš vazduh.
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Prvi put kada sam otisao na dijagnostiku pre pet meseci majstor mi je rekao da je ugasio, da se ne pali greska opet i da je lose gorivo i zaprljana dizna. Medjutim, danas kad sam otisao na dijagnostiku covek je ocitao 3 koda koja su se juce upisala u memoriju pri paljenju greske: za senzor pritiska dpf filtera, nesto za geometriju turbine i jos jedan nesto oko sistema ubrizgavanja.
Koju dijagnostiku koristi majstor? Za tvog Citroena to treba biti Diagbox. On će ti točno očitati stanje DPF filtera (stupanj začepljenosti, podatke o zadnjoj regeneraciji, razinu aditiva itd.). Ako je DPF dosta napunjen, moguće je da auto bude malo slabijeg (sporijeg) odziva na papučicu gasa... A možeš ga i sam "ispuhati": stavi mjenjač u Manual mode, odi na autocestu i pola sata ga vozi u 4. na 120 km/h.

Ostale greške: vidjeti točno koje su i prema tome postupati...
 

milos_pav

New member
Koju dijagnostiku koristi majstor? Za tvog Citroena to treba biti Diagbox. On će ti točno očitati stanje DPF filtera (stupanj začepljenosti, podatke o zadnjoj regeneraciji, razinu aditiva itd.). Ako je DPF dosta napunjen, moguće je da auto bude malo slabijeg (sporijeg) odziva na papučicu gasa... A možeš ga i sam "ispuhati": stavi mjenjač u Manual mode, odi na autocestu i pola sata ga vozi u 4. na 120 km/h.

Ostale greške: vidjeti točno koje su i prema tome postupati...
Nisam siguran za tip dijagnostike, ali je servis specijalizovan za PSA grupu, tako da sigurno ima odgovarajuci za Citroen vozila. Sto se tice DP filtera, pri kupovini vozila prilikom provere u ovlascenom servisu je provereno stanje i filtera, ocitao je covek nesto 24-5 pri turiranju u mestu i rekao mi da je to dobro stanje - a pre toga je i prethodni vlasnik pomenuo da je cistio DP filter u martu prosle godine. Pored stanja zapusenosti rekli su mi da je jedino aditiv filtera na izmaku, da je ostalo oko 600 ml tecnosti i da u nekom trenutku moram to da dospem. E sad posto sam ja otkad sam ga kupio, znaci nekih 5 meseci, presao mozda 4 hiljade i to 90 posto otvoren put, najvise autoput, nisam bas siguran da je DP filter mogao tako brzo da se zapusi, ali valja svakako to opet proveriti. I nisam pribegavao nikakvom produvavanju na autoputu niti sam ijednom osetio da auto radi regeneraciju, negde sam citao da se regeneracije lako postizu i na 1700-1800 obrtaja tako da se nisam opterecivao gazenjem auta, malo mi je nonsense da su inzenjeri napravili filter zbog kojeg moras da gazis auto svakih 20 dana po pola sata na 3.5-4 hiljade obrtaja.
Post je automatski spojen:

Sto se tice sistanje turbine, na mom C4P se to ne cuje, ali su culo 6 god na Scenic 1 koji sam vozio pre toga. Turbina se reparirira pa se reparira, kad krene da se cuje, ode osovina, tu hoce malo ulja da prolazi. Kod mene je upadao u safemode(Scenic 1) kada sam davao gas pri preticanju, generalno, pri jakom gasu. Na kraju je ustanovljeno da je crevo oko turbine bilo lose i da je ulazio falš vazduh.
Pa ja isto sumnjam na crevo neko jer ponekad zaredja po par dana da stalno cujem tacno na 1500 obrtaja neki konstantak huk iz motoronog prostora(kao vazduh da negde pusta), i to jedino mogu da cujem kad zatvorim prozor i sve smanjim jer je plitak zvuk i izgubi se odmah posle 1700-800 obrtaja, znaci ne povecava se sa gasom nego se uvek na 1500 cuje i nestane tren posle kad krenu obrtaji da se dizu - i uglavnom se cuje samo 1-2 brzina. Identican zvuk sam imao na caletovom fiat stilu, koji je benzinac i nema turbinu, ali nismo nikad ustanovili sta je bilo jer nismo ni pokusavali, pa je vremenom proslo. Gledao sam ovih dana nacine provere turbine, pa cu i sam da probam da cujem turbinu sa otvorenom haubom i malo turiranja, da pogledam da ne baca negde ulje oko i ako uspem da snimim wastegate ventil da li pravi vakuum. Pa cu nakon toga otici neki dan kod nekog ko je voljan da zavuce glavu pod haubu i proveri mi creva, aksijalno/radijalno pomeranje turbine, ventile i solenoid - ne planiram sigurno da remontujem trubinu jer je ecu zakukao jednom oko neceg a niko nije ni probao da se uveri da je stvarno ona problem.
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh