Citroen C5 Hidraulika vs Klasika

Pavel

Lepi™
Ja sam više para ulupao u razne senzore i elektroniku nego u hidrauliku. Senzor protoka goriva, senzor zraka, senzor pritiska, senzor širine guznog lista, senzor p..de ma..ine..
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
To još jednu stvar treba napisati.
Prvo: hidraulika, po pitanju udobnosti i mekoće, nije ista na prvoj generaciji i ovoj "aktualnoj".
Stari C5 guta naše ceste kao da levitira. Toliko je dobra hidraulika (ako je ispravna).

Kad sam kupovao ovaj aktualni, onda sam trebao čekati još ekstra mj. dana za hidrauličara. I bio je nešto zanemarivo skuplji. Prethodno sam ga isprobao i nisam ostao impresioniran. Èak i malo indisponiran osjetnim padom udobnosti. Žurilo mi se kupiti auto i uzeo sam ovaj s klasičnim ovjesom. Naravno da je manje udoban od hidraulike na starom C5, ali da je drastično manje udoban od C5 II modela hidrauličara, tu je, onako, li-la.

Drugo: Od kvarova, na C5 prve generacije, meni je u 300tkm+ otišla samo hidro pumpa + hidro tekućine što je trebalo doliti. Pao auto skroz, jedva sam se dovukao do 60 kmh u radionu. To mi je kleknuo u Belgiji. Platio sam servis u ovlaštenom da se ne želim ni sjećati. :) Provukao sam karticu i suspregnuo suzu. :)

Treće, ali najvažnije: moraš računati da će te auto te klase, s registracijom i održavanjem, koštati najmanje 1000 do 1500€ godišnje u HR. To je cijena vlasništva, odnosno posjedovanja takvog auta. Sve jeftinije od toga je fuš. To je moje iskustvo. U DE vjerojatno i više, jer su usluge skuplje. Je l' tako?

P.S. Samo za ilustraciju nenadanih (trivijalnih) troškova: Meni su preklopni retrovizori otišli dvaput. Jednog sam ja slomio kad se smrznuo, drugi put je otišao motor na suvozačevom. 1500 kuna jedan i 2000 kn drugi.
 

track

Active member
Hmmm...alternativa mi je zadnja linija C4 sa 2.0 HDI motorom.
C5 mi je top al mi se cini ipak da je klasu vise od mene...ne znam sta napravit... :D

Iako 1000 do 1500 eura godisnje mi malo previse djeluje (pogotovo kad se uzmu u obzir troskovi koje je par vlasnika vec spomenulo ovdje) ali nisam to auto vozio do sad pa ne mogu potvrditi.
Smatraju ga srednjom klasom ako sam dobro razumio a ne premium.
 
Posljednje uređivanje:

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Iako 1000 do 1500 eura godisnje mi malo previse djeluje ali nisam to auto vozio do sad pa ne mogu potvrditi.
Nije puno. To je u prosjeku. Tehnički i osiguranje 3000 kuna + izmjena ulja svakih 10 tkm + (...) + gume svakih 60 tkm...

Radim oko 25-30 tkm godišnje.
 

track

Active member
Nije puno. To je u prosjeku. Tehnički i osiguranje 3000 kuna + izmjena ulja svakih 10 tkm + (...) + gume svakih 60 tkm...

Radim oko 25-30 tkm godišnje.
U biti i nije, u pravu si. Moj bi bio u Njemackoj osiguran i registriran tako da stoji sve napisano. Iako kad usporedim zadnju liniju C4 koja mi je alternativa, mislim da cak nije velika razlika godisnjeg troska ako C5 uzmem sa oprugama. Ja radim oko 20 tkm godisnje.
 

gambler072

C5 enthusiast
Evo da se i ja malo nadovezem, kao hidraulicar :) Naravno da je udobnost na strani hidraulike, ali nije samo udobnost u pitanju, vec i lezanje na cesti i sigurnost jer je hidraulicar koliko god opterecen uvijek iste visine, bio prazan ili pun, neces vidjeti da struze auspuhom od cestu kada je pun gepek i 3 covjeka na zadnjem sjedistu. Osim toga, imas i sport dugme gdje se dodatno ukruti ovjes ako hoces malo ostriju voznju.
 

track

Active member
Evo da se i ja malo nadovezem, kao hidraulicar Naravno da je udobnost na strani hidraulike, ali nije samo udobnost u pitanju, vec i lezanje na cesti i sigurnost jer je hidraulicar koliko god opterecen uvijek iste visine, bio prazan ili pun, neces vidjeti da struze auspuhom od cestu kada je pun gepek i 3 covjeka na zadnjem sjedistu. Osim toga, imas i sport dugme gdje se dodatno ukruti ovjes ako hoces malo ostriju voznju.
Jel mozes prokomentirati tvoj dojam pouzdanosti hidraulike na koliko prijedenih kilometara si koje kvarove/troskove imao na hidraulici?

Ja sam sve vise dojma da zapravo uopce nije toliko strasno to odrzavati koliko se prica zapravio. Par iznimnih kvarova za koje sam do sad cuo ali u pravilu ne izgleda kao nesto sto se kvari jednom mjesecno...

Za sad:
Hrvoje Marin - 12 godina i 100 000 km - 60kn ulja
Profiler07 - na 240 000 km - dvije bombe, par crijeva, manzetnu i ulje. trosak manji od cca 4000 kn (jesam dobro procijenio?)
Pavel - na 100 000 km - 80 kn na ulje (on je mijenjao jos cilindar koji kosta ali ga je razbio sam jer je naletio na nesto prebrzo)
ghorvat na vise od 300 000 km je otisla pumpa plus ulje. trosak je gadan bio izgleda jer je bio u Belgijii dospio u ovlasteni pa su ga oderali (Je li bilo manje od 2000 eura?)
Gambler - ? :)
 

markan1000

Well-known member
Track, nemoj se ljutiti, ali mislim da si ti malo previše matematički pristupio kupnji auta, pokušavajući predvijeti sve troškove koji ti se mogu desiti na C4, C5, dizelima, benzinima...
Citroeni su po održavanju u prosjeku sa svim drugim autima, jedni su slabi na jedno, drugi na drugo, kod nekog je skuplja jedna stvar, kod nekog nešto treće... ali u prosjeku od X godina ti sve to dođe na isto. i najbitnije od svega je na kakav ćeš primjerak naletjeti.
sad na tebi je da procijeniš, kolika ti je obitelj, koliko kilometara radiš kakve vožnje (grad ili autoput), i da vidiš treba li ti benzin ili dizel, manji ili veći auto. ako imaš viška love, naravno da možeš uzeti c5 s V6 motorom, makar radio i 10 tkm godišnje. Ali svaki veći auto nosi i veće troškove održavanja, jer se ipak radi o klasi iznad.
Stoga ti je moj savjet da najprije ponovno razmisliš o svojim potrebama, onda procijeni mogućnosti fokusirajući se na redovito održavanje i gledaj da te već to ne rastegne na maksimum mogućnosti, širom otvori oči i uši kod kupnje, a izvanrednih kvarova će uvijek biti. Na C4 te npr. može izuti iz cipela dupli zamašnjak, na Golfu dizne (bubam), na c5 hidro-pumpa, na Peugeotu letva volana itd. - uvijek se nešto izvanredno može dogoditi, ali to ćeš teško predvidjeti
 

Profiler07

Well-known member
Glupost je ikako kalkulisati izmedju auta tipa c4 i c5,nije ni klasa ista niti je za istu upotrebu!ako si naumio na c5 odvezi ga na strucan pregled i uzmi ga,ostalo ce doci sve samo po sebi :)
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
ghorvat na vise od 300 000 km je otisla pumpa plus ulje. trosak je gadan bio izgleda jer je bio u Belgijii dospio u ovlasteni pa su ga oderali (Je li bilo manje od 2000 eura?)
Ne, ne. Auto je tada imao oko 60000-70000 i bio prilično mlad. :) Pumpa nova mi je naplaćena 1300 eura. Rad, potrošni materijal, ulje, ovo, ono... Da mi sad na 320.000 oda pumpa, pusitio bih ga na otpadu. :) Pogotovo u inozemstvu. Kad mi je taj auto ionako višak. :cool:
 

track

Active member
Track, nemoj se ljutiti, ali mislim da si ti malo previše matematički pristupio kupnji auta, pokušavajući predvijeti sve troškove koji ti se mogu desiti na C4, C5, dizelima, benzinima...
Ma nema ljutnje (ja to znam i sam), to mi je profesionalna deformacija. :)
 

gambler072

C5 enthusiast
Jel mozes prokomentirati tvoj dojam pouzdanosti hidraulike na koliko prijedenih kilometara si koje kvarove/troskove imao na hidraulici?
Nisam ti ja bas mjerodavan, presao sam cca 9000-10000km sa ovim C5, prvi hidraulicar, trosak odrzavanja je bio 1L LDS ulja (8-9 eura) i spona zadnjeg senzora visine - 6 eura. Kvarovi su moguci kao i na svakom drugom polovnom autu, sto se tice hidraulike - imas 7 kugli / bombi koje se ne mogu puniti kao na starijim verzijama hidraulike nego se moraju mijenjati, mogu procuriti amortizeti / teleskopi, moze otici pumpa, mogu zezati ventili, mogu otici senzori visine... E sad, sve zavisi sta te zakaci, ja sam prezadovoljan, i nadam se da necu imati nekih glavobolja vezanih za hidrauliku, na kraju krajeva citroen godinama radi hidrauliku, nije da je dacia odjednom ubacila hidro ovjes u neki svoj model pa da se mislis je li dobro ili nije. a i sve nabrojano se moze kupiti i polovno, a i od zamjenskih proizvodjaca (za pumpu nisam siguran, ali se moze reparirati)
 

track

Active member
Jel predstavlja ikakav problem za hidrauliku ako se auto nekoliko tjedana vozi pa nekoliko ne vozi (lezi) i tako stalno...?
 

gambler072

C5 enthusiast
ne, bar koliko ja znam. ne vidim zbog cega bi, auto se odmah po gasenju malo spusti, ako stoji duze, prednji kraj jos malo "cucne",a ako bas zelis mozes ga spustiti i u najnizi nivo da rasteretis sistem
 
Na vrh