Citroen C5 2.0HDi

Pavel

Lepi™
Pozdrav!

Evo nakon kraćeg raspitivanja i traženja, ušao u Citroen obitelj. :)

Kupljen je Citroen C5 2.0HDi, Confort paket opreme (plus neki sitni dodaci).
Automatski mjenjač, hidrauličar.



Automobil je kupljen sa stvarnih 172.000km na satu, održavan je u ovlaštenom servisu, uredna servisna. Promjenjen je i nekakav GM senzor i nekakav senzor goriva. Za to sam dobio račun, plus upisano je u nekakvu Bosch knjižicu. Na njemu su nove ljetne gume i auto je očuvan.

U svakom slučaju prezadovoljni smo, udoban, fenomenalan. Kupljen je zapravo nakon što smo ostali oduševljeni sa C5 od jednog forumaša ovdje. Njemu puno hvala na svakom savjetu, ugnjavili smo ga do besvijesti (hvala Basa). :D

No, naravno..Postoje sitne mane. Nisu utjecale puno na samu kupnju ali bitne su pa evo, uz prilog slikica navest ću ih ovdje.

Središnji zaslon (na središnjem grebenu, koji prikazuje temperaturu, radio postaje i sl.) ima crne crte preko sebe. One su izražene preko dana, međutim rano ujutro oko 6 (dok je hladno) ih gotovo nema. Ekran savršeno čist. Èim temperatura poraste, on potamni. I dalje su sve informacije vidljive ali bode u oko pa bi to htjeli popraviti.

Kopao sam po internetu ali nisam našao nešto posebno. Neki kažu da su konektore očistili i da je problem riješen, neki da im ni to nije pomoglo. Nekakav savjet?

Isto tako ova mini ladica odmah ispod njega je malo utisnuta u gornjem desnom kutu. Sama ploča (greben, što već) nije oštećen no ta ladica je, pa na pritisak se nekad otvori, nekad se zaglavi. To bi htjeli popraviti iz estetskih razloga. Kako bi to riješio? Nije mi potrebna sama ladica, prostora po samom automobilu ima i više nego što mi treba, ali da bar mogu izvuć taj prednji poklopac da je u ravnini sa ostatkom ploče.

Evo i slika zaslona i ladice:

 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Mislim da ćeš ekran morat zamjenit... a kad budeš sve otvarao raskopaj i ladicu pa pregledaj kompletan mehanizam. Ako se neda popravit, fiksiraj poklopac u ravninu.

A riješenje jednog i drugog istovremeno, najskuplje naravno, bi bila nabavka 2 din plastike i uređaja :cool:

Èestitke na novom autiću :palac-gore:
 

Pavel

Lepi™
Još ne baratam toliko dobro pojmovima, ali...

Pod 2 DIN misliš na onaj display u Exclusive paketu (kolokvijalno rečeno navigaciju)?

Nisam znao da se to može naknadno ugrađivati na niže modele (iako je logično).

Postoji li neki službeni naziv za taj dio, čisto da vidim cijene? Znači originalna ta "navigacija", pa da vidim isplati li se uopće tražiti riješenje u tom smjeru.

Hvala :)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ima kolega tu na forumu koju će te uputit u detalje, samo strpljivo :D Mislim da čak ima i tema posvećena tome. Al to ti je to pojednostavljeno, 2din =veliki ekran.



Ima ovakvih kompleta iz Kine, al oni su +700€ pa je upitna isplativost. Moglo bi se za tu lovu i origigi složit vjerovatno.
Ali da je moja... android tablet bi ubacio unutra, mislim da bi se do 300€ to moglo izvest do kraja, sa svim spojevima i uređenom plastikom.
 

vborovic

C5 modifikator
Ima kolega tu na forumu koju će te uputit u detalje, samo strpljivo
Nemam pojma na kog misliš ... :D

Prema oštećenju ladice i ekrana, prvo što mi pada na pamet da je nešto udarilo u konzolu i tako oštetilo i jedno i drugo (tupi predmet, nije nužno da će ostati tragovi na okolnoj plastici) ... pored toga, ovaj tip ekrana ima čestu boljku da gubi kontakt na sitnim spojevima što će rijetko koji elektroničar uspjeti popraviti, ide se na zamjenu ekrana ... a ovisno što je otišlo na malim vratašcima, možda se samo ona mogu zamijeniti, a možda će morati čak ići i cijela plastična obloga (sam mehanizam je krhki, i do danas nisam vidio C5 sa tim pretincem da ga ima ispravnog/cijelog nakon 150 tkm).

1-DIN i 2-DIN se ne odnosi na veličinu displaya, nego na veličinu radio/nav uređaja, velika većina dostupnih PSA uređaja je 1-DIN, dok je jedan jedini 2-DIN uređaj 3D Navidrive iliti NG4, a izgleda ovako:



 

Pavel

Lepi™
Hvala svima na savjetima, uglavnom ići ću od najjeftinije solucije prema skupljoj.

Prvo ću vidjeti kako stoje stvari sa elektronikom, tj. da li se mogu pregledati žice pa vidjeti jel tu problem. Jer evo, nakon gotovo nečitljiva zaslona preko dana, kako noć pada (a s njom i temperatura) zaslon je sve čitljiviji, a crtica gotovo da nema. Nevjerojatno.

Ladicu ću vjerojatno izvući i dati je samo fiksirati.

Ako neće pomoći elektrika, ići ću na zamjenu zaslona. Simpa mi je taj zaslon iako je navigacija puno ljepša i digne interijer. Ali nekako vjerujem da bi me opcija zamjene zaslona izašla jeftinije od nabave i ugradnje navigacije. :D
 

mamut

C5
Donator foruma
navigacija je ja mislim oko 1000€, možda sam u krivu al negdje mi je ostala ta cifra kad sam gledao, možda i više

to je H7?
 

liberty

Well-known member
prelijep auto
lijepa kombinacija boja unutrašnjosti
čestitke - želim di da s njime napraviš bar idućih 172.000 km:)
 

Pavel

Lepi™
Hvala Liberty!

Danas sam primjetio da mi desno dnevno svjetlo ne radi. Isključio sam u sustavu DRL, vidjet ću cijene sijalica pa ću uzeti i zamijeniti obje. HP24W ako se ne varam.

Ekran me isto zafrkava, preko dana je potpuno crn, preko noći je čitljiv. Nit vidim vrijeme, ni radio postavke, ništa. Mislim da ću to morati mijenjati. Očekujem da će me u Citroenu razveseliti ponudom.

Nego jedno turboblesavo pitanje. Naime, mama pegla već danima sve u kući zbog krom lajsni. U Confort paketu je sve kromirano osim one linije po prozorima, pri dnu.

S tim nas je udavila i kod kupnje. Pa sad pitam, jel postoji mogućnost naknadne ugradnje te krom lajsne?

Svjestan sam da je to nepotrebno i sve, ali ja znam kad ona nešto napne da to na kraju tako bude. Pa sad, jel postoji mogućnost ugradnje od strane Citroena ili neka druga opcija?

Hvala! :)
 

vborovic

C5 modifikator
LED alternativa HP24 žaruljama može biti bilo koja G4 12V žarulja, koja stane u kućište, do 5W, pun eBay ih je.

Primjer rabljenog display-a koji trebaš je ovdje:
http://www.ebay.co.uk/itm/Citroen-C5-EXCLUSIVE-09-14-Dashboard-Computer-Display-Screen-Monitor-9665989780-/272188083186?hash=item3f5fac8bf2:g:40EAAOSwdU1W9sfd

jel postoji mogućnost naknadne ugradnje te krom lajsne
Naravno, uvijek sve se da napraviti na autu, samo je pitanje isplativost ... nova krom lajsna, za jedna vrata, je cca 60 € komad (nije tipfeler) ... jeftinije rješenje ti je kvalitetna 3M krom naljepnica/traka, i nalijepiš preko postojeće gumene ... rabljeno ćeš to teško naći, rijetke su, i u pravilu ih ne žele odvajati od vrata ... sama zamjena istih je više nego jednostavna, ne treba ni alat za to
 

Pavel

Lepi™
LED mi se sviđa, volim bijela svjetla iako nisam fan "seljo čjuninga" ali slab sam na njih. :D

Znači i G4 12V odgovara, a za promjer ću vidjeti i raspitat se. Realno 250-260kn bi me izašla HP. Nije mi hitno tako da se mogu strpit i naručiti sa eBaya jeftiniju varijantu.

84 funte za rabljeni display? Znači ovlašteni ne moram ni gnjavit. :D

Znači 60€ po komadu? Ako sam dobro shvatio to znači 120€ po jednoj strani automobila? Brutalno. Vidjet ću za te naljepnice, iako sumnjam da će se mami ideja svidjet. Ah, ništa. Hvala na pomoći. Dobro dok su takve sitnice.

Zasada sam zadovoljan svime, od udobnosti do potrošnje. Nemam prigovora. :) Hvala još jednom. S obzirom na to koliko pitanja imam i koliko sam naporan, morat ću uplatit nešto u forumsku kasicu. ;)
 

vborovic

C5 modifikator
LED mi se sviđa
Za HP24 alternativu tražiš ovako nešto:

http://www.ebay.co.uk/itm/HP24W-DRL-Day-Lights-HIGH-POWER-CAR-LED-SMD-BULBS-CANBUS-CITROEN-PEUGEOT-/141120228105?hash=item20db6bcb09:g:~LgAAOxyRNJSi3kw

S time da, bitan ti je promjer, bolje ići na nešto manju/slabiju žarulju, nego da ti zbog kineske preciznosti fali pola milimtera i neće žarulja htjeti ući u far.

84 funte za rabljeni display? Znači ovlašteni ne moram ni gnjavit
Postoje razne varijacije ekrana, trebao bi provjeriti prema broju šasije koji je tvoj ekran, ali ti uski ekrani se inače prodaju novi od 290 - 700 €, dakle, sve jasno.

Znači 60€ po komadu? Ako sam dobro shvatio to znači 120€ po jednoj strani automobila?
240 € za sva 4 vrata, +/- 20 €, stražnja vrata imaju kraći lajsnu, trebalo bi biti nešto jeftinije za njih.

Dobro dok su takve sitnice
Ja na te "sitnice" potrošio za sasvim dobar rabljeni C5 ... :D
 

Pavel

Lepi™
Za HP24 alternativu tražiš ovako nešto:

http://www.ebay.co.uk/itm/HP24W-DRL-...gAAOxyRNJSi3kw

S time da, bitan ti je promjer, bolje ići na nešto manju/slabiju žarulju, nego da ti zbog kineske preciznosti fali pola milimtera i neće žarulja htjeti ući u far.
Ma da, ne bi baš sad riskirao. Bitno je da odgovaraju utoru i da rade, tj. da koliko toliko osvjetle a da ne smetaju drugima.

Postoje razne varijacije ekrana, trebao bi provjeriti prema broju šasije koji je tvoj ekran, ali ti uski ekrani se inače prodaju novi od 290 - 700 €, dakle, sve jasno.
Ništa, poslat ću mail Citroenu da mi po broju šasije daju podatke o opremi, gumama i slično pa ću odmah pitati o kojem se modelu zaslona radi. Gume mi se razlikuju u prometnoj od onih koje pišu na vratima i koje su na autu pa da nemam problema u STP. A odmah usput nek mi provjere o kojem se modelu uređaja radi pa potražim rabljeno, šta sad.

240 € za sva 4 vrata, +/- 20 €, stražnja vrata imaju kraći lajsnu, trebalo bi biti nešto jeftinije za njih.

Ja ne te "sitnice" potrošio za sasvim dobar rabljeni C5 ...
Ako dobijem sad posao, kako mi se čini i ja ću tim stopama. Malo po malo, od zaslona pa nadalje. Sad je moj dok se ne raspadne. Nadam se da to neće biti skoro. :D

EDIT:
Zvao servis u Kovinskoj. 1731kn je zaslon i oko 240 kn ugradnja i kalibracija. Objasnio sam problem i kaže da nema tu sreće. Što bi rekli ne pomaže voda majko.. Nikakvo čišćenje konektora ni išta drugo.
 
Posljednje uređivanje:

Pavel

Lepi™
Hvala Zlatko!

Počni se privikavati na takve cijene za svoje "sitnice" ...
Kupio sam automobil iz D segmenta i očekivao sam troškove u tom rangu. Ako dobijem sad ovaj posao to mi neće biti toliki problem, ako će troškovi ići u nekakvom prihvatljivom intervalu.

Samo nek se ne nižu jedan za drugim, s vremenom ću nešto i urediti i srediti. :)

Znam da neke stvari nije racionalno mijenjati ni popravljati i da su cifre možda i iznad očekivanja, al ne mogu to drugi shvatiti. Doista sam fan auta i pomalo. Prvi mi je auto pa će mi trebati da se uhodam, šta, gdje i kako. Hvala svima na pomoći.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Samo nek se ne nižu jedan za drugim, s vremenom ću nešto i urediti i srediti.
Taj motor i sam auto je jako udoban i nije mjerljiv sa bilo kojim autom u tom segmentu jednostavno je to prava krstarica. Motor i karoserija su im dugotrajni i nečeš sa tim imati nekih problema uz naravno redovno preporučeno servisiranje. prema intervalima. a interijer se uvijek može srediti dodatno kad naravno bude mogućnosti i prilike za istim. :cool:

Nisam nigdje pročitao dali je na njemu odrađen veliki servis ?
 

Pavel

Lepi™
Prvi auto pa odmah Citroen.
Kud ćeš bolje!

Èestitke na kupnji i puno udobnih kilometara želim.
Hvala na lijepim željama. :)

Taj motor i sam auto je jako udoban i nije mjerljiv sa bilo kojim autom u tom segmentu jednostavno je to prava krstarica. Motor i karoserija su im dugotrajni i nečeš sa tim imati nekih problema uz naravno redovno preporučeno servisiranje. prema intervalima. a interijer se uvijek može srediti dodatno kad naravno bude mogućnosti i prilike za istim.

Nisam nigdje pročitao dali je na njemu odrađen veliki servis ?
Karoserija je odlična, pregledana, nigdje udarca ni ogrebotine. Nisam primjetio nikakve greške na njoj. Èak ni interijer nije pohaban, jedino eto taj središnji ekran i ladica su malo van uporabe no to planiram s vremenom urediti.

Eh sad, što se tiče održavanja.

Većina je upisana u servisnu knjigu (do nekih 130.000km). Nakon 130.000km imaju kartice na motoru, od Citroena u Zagrebu, čini mi se Dubrava i Citroena u Kovinskoj. Zašto nije u samoj servisnoj ne znam.

Te kartice, tj. servisi su rađeni svakih 25.000km (prosjek, neki su rađeni nakon 20, neki nakon 30). Tu su izmjene ulja, filtera, svih mogućih gluposti. Imam račun za nekakav GMT senzor, to je promijenjeno. Imam i Boschovu knjižicu gdje je napravljena izmjena nekakvog senzora na samom motoru, pisalo je nekakav Diesel senzor) i to je napravljeno krajem 2015.
U principu uspoređivao sam podatke sa kartica sa planom održavanja i sve je rađeno kako treba, od izmjena do provjera.

Pod veliki servis ako mislite na izmjenu zupčastog remena, to nije napravljeno. Remen je dobar, automobil ima 172.000km a u knjižici piše da bi se trebalo promijeniti na 180.000 u teškim uvjetima ili na 240.000 u normalnima.

Kod provjere servisnog intervala (Check gumbić), stoji mi da je potrebno isti napraviti za 8000km. Ne znam dal da čekam toliko ili da idem odmah? Ja bi radije već za dan dva napravio još jedan preventivni veliki pregled, a ovo ostavio, pa za 8000 nastavio održavanje po planu. Na kartici mi piše da bi trebao sljedeći servisni interval napraviti između 178 i 180.000km (to i je cca. 8000km).

Ono što me brine je što je na većini kartica koliko sam vidio (kao i u knjižici) ulje u mjenjaču kontrolirano. Ne znam podrazumijeva li to izmjenu? Sva ostala su mijenjana. Motor, kočnice itd. Mjenjač je kontroliran, kao i hidraulika. Oboje radi besprijekorno ali svejedno bi htio to prekontrolirati.

Ja bi osobno volio promijeniti ulje jer neki kažu da je to potrebno unatoč savjetima iz Citroena. Sjećam se da je slično bilo sa Volvom oko 2006. Ne treba, ne treba pa im je čitava serija XC90 do 120.000km ostala bez mjenjača. Pa su na kraju priznali da možda ipak treba.

Možda i je mijenjano, nisam siguran, možda sam previdio to na cijelom popisu ali bi volio svejedno ako treba ulje promijeniti. Tako da ću sutra ili prekosutra otići još jednom do mehaničara po mišljenje. Èisto da sam miran.
 
Na vrh