Citroën Grand C4 Picasso (B78) 2.0 hdi 150 (DW10FD) BVA6 by pokra89

gule

Active member
Tako je, samo povjerenje i otvorene karte mogu uroditi kvalitetnim rjesenjem. 👍👍

I još nešto. Nastoj ne postati putujući džindas, tj. osoba koja mijenja servise kao ćarape i kad dođe u drugi, žali se kako su ovi prije bili loši. To je sve isti "klub", većina ih se zna i što kažu u narodu " u istu pišaju". Štaviše većina se vrlo dobro znaju i komuniciraju kad im nešto treba na jako prijateljskoj osnovi.
 

Cale81

Active member
Naravno. Ali ja sam prije servisirao auto u prijatelja kojeg znam cijeli zivot, a sada ovdje u novoj sredini cu morati prihvatiti onoga kojeg mi prijatelj preporuci. 😉
 

pokra89

Well-known member
Dušu dao za šverc kojekakvih supstanca, ni vlasnici još ne znaju za pola pretinaca 😎
Mene zadnji put kad su pregledavali, prvo što je gledao jeste taj pretinac. Pa kad je vidio da tamo držim pelene i baby maramice, još mu sumnjivije bilo.
 

Cutac

Prèkaroš
Kad je mene na carini pitao jel imam šta za carinit, ja velim nemam, a u autu pola prednjeg kraja.
Ma to je moje znate, vozam vamo tamo.

Dobro da me istukli nisu.
 

Milosh

Test
Ja sam imao još goru situaciju. Na Focusu se hauba otvara ključem, stvarrno glup sistem. I ima tu jedna polugica koja povezuje bravu i rupu za ključ koja zna ponekad spasti. Ja taj radio veliki servis i majstor sve uradio i normalno zatvorio haubu. Ja idem za Beograd, kasno krenuo, dolazim oko 22h na Bajakovo. Kaže meni HR policajka ''kolega iz EU je tu da nam pomaže pa će on malo detaljnije pregledati vaš auto, stanite tamo sa strane''. Ja se nisam ni trznuo, znam da nemam šta kriti. Čovjek lijepo kulturno pregleda cijeli auto i traži da otvorim haubu. Ja da otvorim, ono neće. Znam ja odmah šta se desilo. Krenuo ja njemu objašnjavati kako je to kod Focusa, da sam taj dan radio servis, bla, bla, i čovjek me pusti. Mogao je 'ladno posumnjati da Bog zna šta krijem ispod haube i zadržati me satima.
 

pokra89

Well-known member
GODIŠNJI OBRAČUN TROŠKOVA
Prošla je i godina druga kako se vozimo s Grandom. Sad ćemo napraviti mali obračun troškova i vidjeti na čemu smo. Jer, kako ono kažu, čist račun, duga ljubav. Pa haj'mo napraviti račun i vidjeti tu ljubav
:smile:

Vodit ću se istim pravilima i procedurama kao i nakon prve godine, s tim što ću napraviti presjek druge godine eksploatacije, usporedbu s prvom godinom kao i kumulativni prikaz obje godine da bi se vidjelo cjelokupno stanje.

[GODINA DRUGA]

Statistika

Početna kilometraža (a): 190.546 km (kilometraža na dan 14.2.2020.)
Trenutna kilometraža (b): 214.749 km (kilometraža na dan 14.2.2021.)
Godišnja kilometraža (b)-(a): 24.203 km
Prosječna potrošnja: 4,95 l/100 km
Prosječna brzina: 50,4 km/h
Radnih sati: 480 h (1:19 h u prosjeku dnevno)

U odnosu na godinu dana ranije, imamo pad kilometraže od 23.27%, prošla godina 31.544, prema 24.203 kilometra ove godine. Naravno, glavni uzrok tome je pandemija i sva zbivanja koja su s njom povezana. Recimo, prosječni period između dva sipanja goriva mi iznosi 14 dana, a u jeku pandemije on je u jednom trenutku iznosio čak 55 dana! Inače bih u tih 55 pravio cca 4.500 km, a tada sam napravio samo 1.095 km, znači da sam samo u ta nepuna dva mjeseca “izgubio” skoro 3.500 km. Druga stvar koja je uzrokovala pad kilometraže jeste i ta što sam Grandom puno manje išao na posao, a puno više ga je gospođa koristila za odvesti djecu u vrtić i iz istoga ih vratiti. Doduše, nisam se sjetio instalirati MY CITROEN aplikaciju da točno vidim njezine rute i je li u pitanju bio samo vrtić, ali za treću godinu ćemo i to nadograditi
:D
. Vikendi su, pak, i dalje ostali rezervirani za putovanja i izlete (barem nam to, za sada, nitko ne može uzet kad sve drugo skoro jesu), samo ovaj put puno manje preko granice. Međutim, i s ovim brojkama i uvjetima, a uzevši u obzir:

a) prosječnu dnevnu kilometražu,
b) konfiguraciju terena,
c) način na koji se vozilo eksploatira,

mislim da je kupnja rabljenog dizela sa svim negativnim stvarima koja dolaze uz njega (EGR, FAP, SCR, urea, aditiv…) i dalje jako opravdana investicija. Dok god su mi zadovoljena dva uvjeta, a to je da:
1. s autom prelazim +20.000 km godišnje,
2. s prosječnom brzinom od minimalno 40 km/h,
za mene je dizel, barem u ovakvim okolnostima, najbolja opcija. Kad i ako se okolnosti promijene, vjerojatno će se mijenjati i preferencije.

A sad malo idemo sa sličnim, malo dopunjenim
:D
predloškom kao i nakon prve godine.

Troškovi su, kao i nakon prve godine, podijeljeni u nekoliko grupa, i to:
-gorivo
-redovno održavanje
-popravci
-rezervni dijelovi
-registracija
-osiguranje
-njega auta
-cestarine
-dodatna oprema
-promjena guma

Gorivo (Fuel)

Pod gorivo se ubraja utrošena količina goriva i AdBlue-a od prvog sipanja do danas. Kao što je gore navedeno, u periodu 14.2.2020.-14.2.2021. sipano je 1.217 l goriva, te 14 l AdBlue-a. Na tablici se vidi datum, kilometraža, količina u litrima te trošak. Ukupan trošak goriva je 2.140,70 KM (1.094,54 €) i 18 KM/9,20€ AdBlue, odnosno prosječna cijena goriva zadnjih 365 dana bila je 1,76 KM (0,90 €).


A sad malo o studiji vožnje i eksperimentiranju
:D

Što se tiče goriva, prije sam gorivo sipao na dvije benzinske, i to Hifa i Gazprom. Kod obje sam sipao samo i isključivo ona skuplja, „aditivirana“ goriva, koje se kod Hife zove HPLUS Euro 6 premium, a kod Gazproma G-Drive, a koja sam u gornjoj tablici naveo pod imenom "premium diesel" . U zadnje vrijeme gorivo sipam na benzinskoj BSP Oil, koja nema u ponudi „obični“ i „skuplji“ dizel, nego DIESEL BAS EN 590 10 ppm, koji sam u gornjoj tablici nazvao "diesel". Sa ova dva dizela s "moćnim imenom" sam prešao ukupno 10.269 km i za to potrošio 508 l, dok sam s ovim „običnim“ prešao 14.316 km i za to potrošio 710 l. Prosječna potrošnja s „aditiviranim“ bi bila 4.95 l/100km, a sa „običnim“ 4.96 l/100km. Obzirom da je „aditivirano“ puno više sipano u toplijim danima, a „obično“ u hladnijim, moj zaključak je da tu nikakve razlike u kvaliteti – nema! To pokazuje i potrošnja i fliter goriva, koji je prilikom zadnje promjene u 9.mjesecu 2020., bio u sasvim normalnom stanju, nimalo lošiji negoli do sada, kada je u auto išlo samo G-Drive/HPLUS Euro6 premium gorivo. Na ljetnim gumama je prosjek 4.84 l/100km, dok je na zimskim on 5.18 l/100km. Prosječna potrošnja kroz godinu dana prikazana je na sljedećem grafu.


Prilikom svakog sipanja, provjeravao sam stanje s boarda i uspoređivao ga sa realnim stanjem. Tu je teško izmjeriti sve u decimalu, jer nije isto sipam li ga do prvog pucnja, do drugog, ili „do čepa“, kao što nije svaki pištolj isti. Međutim kroz određeni period, dođe čovjek do nekih zanimljivosti. Pa sam tako otkrio koji pištolji u pojedinoj benzinskoj lažu u moju, a koji u njihovu korist. Kad se, dugoročno, ovo skuži, ušteda zna bit poprilična. U razgovoru s jednom osobom, koja je usko vezana za prodaju nafte i naftnih derivata, on je moju priču potvrdio, pa ja od tada nastojim uvijek sipati na istom pištolju. Naravno, to nije uvijek moguće, ali kad god mogu, nastojim, i tada u pravilu uvijek board pokazuje veću potrošnju od realne. Rezultati zadnjih godinu dana kažu ovako:


Uz statističku grešku od 5% pod koju upadaju vrijednosti +0,2 do -0,2 l/100km, istaknute su samo one koje premašuju te vrijednosti. Od 24 sipanja, 14 puta su vrijednosti u odnosima BC/realno bile zanemarive, 6 puta su bile u rasponu od +0,3 do -0,3, dva puta su bile u rasponu +0,4 do -0,4, i dva puta u većem rasponu (+0,6 odnosno -0,8). Prosjek prosjeka, odnosno srednja vrijednost po BC-u je 4,9(83) l/100 km, dok je prosjek prosjeka realni 4,9(73) l/100 km, što će reći da je dugoročno (24.000+ km) realna potrošnja niža 0,01 l/100 km od one prikazane na BC-u, odnosno gledajući na jednu decimalu BC i stvarna potrošnja su identične!
Redovno održavanje (Maintenance)
Pod troškove redovnog održavanja ulazi svi troškovi malog i velikog servisa, odnosno oni troškovi koji nisu došli iznenada, nego se za njih zna da će nastupiti po planu održavanja. Detaljnije, tu je išlo sljedeće:


Popravci (Repair)
Pod popravke idu svi troškovi popravka koji su nastupili iznenada i u datom trenutku nisu bili predviđeni.


Rezervni dijelovi (Spare parts)
Imaju dodirnih točaka sa gornjom stavkom, popravcima, a tiču se svih dijelova koji su kupljeni jer su stari dotrajali, pohabani, ili se više ne mogu koristiti.


Registracija (Registration)
Trošak police osiguranja, zelenog kartona, kaska stakala, cestarine, stikera i svih nameta koji idu prilikom registracije vozila.


Osiguranje (Insurance)
Pomoć na putu, odnosno članstvo u BiHAMK-u


Njega auta (Care)
Kozmetika, preparati za čišćenje i održavanje auta. Nekome je ova stavka beznačajna, nekome poprilično bitna, stvar osobnih afiniteta.


Cestarina (Toll)


Dodatna oprema (Accessories)
Tu ide sve ono što je kupljeno u vezi auta, a nije bilo nužno. Nekome bi ova kolona bila prazna, ali pošto sam ja malo ćaknut, onda se to fino ispopunjavalo, a bome ni troškovi nisu zanemarivi.


Promjena guma (Change tires)
I ovdje je samo trošak promjene guma i balansiranja.

Ukupni troškovi
Kad se sve zbroji, ukupni troškovi druge godine iznose 4.290.53 KM (2.178.40 €) (nakon prve godine 7.195,37 KM/3.678.99 €). Na prijeđena 24.203 kilometra (nakon prve godine 31.544 kilometara) to dođe po kilometru 0,177 KM (nakon prve godine 0,2281 KM), odnosno 1 kilometar me košta 0,177 KM/0.0906 €) (nakon prve godine 0,2281 KM ili 0,1166 €).


eto, dalje ne mogu pisati, javlja mi forum: ops! We ran into some problems.
Please enter a message with no more than 10000 characters.

Toliko!
 
Posljednje uređivanje:

pokra89

Well-known member
Sad mogu nastavit :D
Ako ćemo računati obje godine odnosno ukupan dosadašnji trošak posjedovanja Autobusa, tada na ovogodišnje cifre dodajemo i prošlogodišnje, kao i 23.000 KM, koliko sam vozilo platio. Tada dolazimo do sveukupnog troška od 23.000,00 + 7.195,37 + 4.290.53, što daje 34.485.90 KM/17.632.63€, što će reći da me kilometar ukupno do sada koštao 34.485,90 KM podijeljenjeno sa 55.747 km, to jest 0.6186 KM/0.3163 € po kilometru. Ako znamo da živim u mjestu bez javnog prijevoza, jedina alternativa je taxi, čija cijena iznosi 1,20 KM po kilometru (skoro duplo skuplje), plus čekanje, plus nemogućnost utovara svih stvari, sjedalica itd., zaključak je da u ekonomskom pogledu kupnja i posjedovanje Autobusa apsolutno opravdana već nakon prve godine, dok je druga godina to samo potvrdila.

U drugoj godini korištenja, više od 50% vrijednosti svih troškova je otišlo na gorivo (50.31 %), što je dobar znak. Druga stavka bili su rezervni dijelovio (nove gume, obje prednje manžetne te stražnje pločice) sa 17.56%, a treća stavka je registracija (14.92%). U sljedećoj tablici se vidi pregled i udio troškova u prvoj godini, u drugoj godini kao i ukupno.


Zaključak
U konačnici, bez ikakve fige u džepu mogu reći da je ovo neloš auto, pogotovo automatik u kombinaciji s 2.0 motorom od 110 kW. Tko god ima potrebu za većim vozilom s tri odvojena sjedala na zadnjoj klupi (a pogotovo ukoliko je potrebno jedno ili dva dodatna sjedala), a dosta vremena provodi na cesti (tu ne mislim na dvosatno čekanje u špici na semaforima prilikom dolaska i odlaska na i s posla), s ovim autom definitivno neće pogriješiti! Ovo je auto koje obožava biti nakrcan djecom/stvarima i biti vožen. Apsolutno nije za one koji se voze sami ili je auto većinom prazan. To govorim jer je auto osjetno udobniji kada je u njemu 5 osoba, a razlika u potrošnji, (među)ubrzanjima, vožnji po uzbrdici je neprimjetna, tako da je 110 kW prava, ali baš prava mjera. Natovaren do plafona, s dvije odrasle osobe i troje djece u autosjedalicama, i sada, s preko 200+ k km, Crni Autobus, kad i ako zatreba, ide preko 200 km/h, a na bilo kakvoj uzbrdici ili prijevoju lagano zaobilazi bilo koga sporijeg od sebe :)

Također, Autobus definitivno nije ni za one koji su većinu vremena u gradu i u režimu loko vožnje, bez mogućnosti za redovitu regeneraciju FAP-a (pa se onda s vremena na vrijeme ide to na silu isforsirati vožnjom u visokim obrtajima) kao što za to nije, barem po mojem shvaćanju i razmišljanju, niti jedan moderni dizelaš, bez obzira i na marku i na model.

Eto, ako ima kakvih pitanja, stojim na raspolaganju!
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Svaka ti čast brate, detaljno do jaja, da te ne znam, rekao bi da si za psihijatrije...
Ja da za XMa počnem računat nešto i pisat, stuko bi ga čekićem odma i pješke bi 'odo 😁
 
Na vrh