Citroën C4, 1,6 VTI

zulufer

Active member
Autić mi je okrenuo 155.000 km, servisni interval mi pada na 158.000 (15.000 od zadnjeg) i u travnju mu je roćkas, jubilarni, 10.!

Sve se svodi na to da bi u travnju radio servis. Pa Vas molim za nekoliko savjeta.

Naime, budući sam od tasta kupio auto i imam sve račune znam što je sve točno rađeno, podaci su fascinantni...

- 04/2012 auto je plaćen 110.935,33 kune
- prosjek potrošnje je oko 6,2 l/100 km i ako uzmem u obzir da je prosjek cijene goriva 10,20 kn zavezeno je 98.022 kn goriva
- 10 registracija i osiguranja vozila po cca 2500 kuna - 25.000 kuna
- odrađenih 9 redovnih servisa koji su uključivali izmjene ulja u motoru, filter ulja i svaki drugi put filter kabine i zraka, 2x mijenjane svjećice i jednom akumulator te jednom natezač micro V remena - 9.127,21 kuna
- nenadan trošak bila je zamjena hladnjaka klime s punjenjem klime i dijagnostika kvara - 1.800 i kučište osigurača - 1.350 ukupno bi bilo 3.150 kuna
- 2 seta guma (Good year 4season) i Good Year Ultra grip 9+ (zimske) - ukupno s montažama 6.491,50
- od dodataka sam kupio čelične felge x4 (hvala Cutac :) super su!), kadicu prtljažnika i deflektore za prozore - 1.450,00 kuna.

U auto koji je plaćen 110.935,33 kune nakon 10 godina i 155.000 kilometara "uloženo" je 143.240,71 kuna.

Naravno, auto se kupuje s namjenom, da služi svrsi, da se vozi, putuje, stječu lijepa iskustva i uspomene, zarađuje za život itd., ali zaključak bi bio da pri kupovini novog auta najmanje košta redovno održavanje i uz malo pažnje i sreće da izostanu neke nepredviđene situacije najveći trošak su gume i naravno tehnički pregled s održavanjem.
Budući da bi mojem cijena bila između 30.000 i 35.000 da ga prodajem, a pošto nisam trgovac prodao bih ga valjda za 27.000 :) odlučio sam da ostane u mom vlasništvu i služi me i dalje makar dok ne dosegne prosječne godine starosti automobila u RH (14,3).
E sad,
za naredne 3.000 km, na ukupnih 158.000 radio bih servis (10 godina starosti - 10. servis).
- izmjena ulja u motoru
- izmjena svih filtera
- mijenjao bih svjećice
- stavio novi akumulator.
Zanimaju me savjeti što bi još bilo dobro sada zamijeniti ili makar obratiti pažnju (mada mi majstor uvijek sve pregleda i veli "samo peglaj sve je u redu") budući da kočnice nisu nikada ni taknute (pakne, diskovi, kočiono ulje), remenje (lanac?), getriba, amortizeri?
Svaki savjet i iskustvo je dobrodošlo!
 

bono

Active member
možda si zaboravio napisat u serv. intervalima ili piše gdje prije u temi. set zupčasti, pumpa, lala... bliži se 10. rođendan.
btw uredna prošlost citrača 👍
 

Cutac

Prèkaroš
Da, ja sam na 160k mijenjao lanac i dok on nije bio rastegnut, španer je bio slab i vodilice su bile pojedene.
Mislim da sam sve u originalu platio oko 900 kuna, a ruke i nešto sitnih dijelova 970 kuna.

A kočionu tekućinu ako nisi nikad mijenjao, trebao bi, preporuka je mijenjati ju svakih godinu do dvije dana.
 

zulufer

Active member
Hvala svima na sugestijama.
Istina, kočnice nisu taknute. Ne vozim agresivno. Na posao putujem 30ak km lokalnom cestom. Vrlo često kad se uključim iz ulice na glavnu cestu pa sve do prvog semafora u mjestu gdje radim niti ne kočim. Kočim motorom, prebacim u nižu, unaprijed se pripremim... Otprilike je i tast vozio na isti način. Mislim da je to uzrok što po kočnicama nije dirano.
 

Mirage

Well-known member
Hvala svima na sugestijama.
Istina, kočnice nisu taknute. Ne vozim agresivno. Na posao putujem 30ak km lokalnom cestom. Vrlo često kad se uključim iz ulice na glavnu cestu pa sve do prvog semafora u mjestu gdje radim niti ne kočim. Kočim motorom, prebacim u nižu, unaprijed se pripremim... Otprilike je i tast vozio na isti način. Mislim da je to uzrok što po kočnicama nije dirano.

Ja sam na Opel astri prve diskove na nekih 300 000 mjenjao. Ne žive svi u urbanim sredinama i voze gas kočnica.
 

Milosh

Test
I meni je nevjerovatno da kočnice nisu do sada dirane, al sve je moguće.

A stanje tj. kvalitet kočionog ulja možeš provjeriti kod majstora pa zamijeniti ako je potrebno.

Ja sam na Opel astri prve diskove na nekih 300 000 mjenjao. Ne žive svi u urbanim sredinama i voze gas kočnica.
Diskove i mogu zamisliti, ali pločice..
 

Mirage

Well-known member
Diskove i mogu zamisliti, ali pločice..
Pločice su ako se ne varam jedne primjenjene ali diskovi do 300 000 nisu diran, primjera radi na berlingu sam pločice morao mjenjati na 70 000. Što opet nisam mogao vjerovati kako tako brzo ali ipak je to puno teže vozilo i radi u drugačijim uvjetima.
 

Milosh

Test
Ma da, zapravo sam mislio na originalni post, da mogu zamisliti da su diskovi novi na 150 hiljada, ali da mi je teško povjerovati da su i pločice izdržale toliko. Ali opet, uz pravu kombinaciju režima i načina vožnje sve je moguće..


Zajebo bi se, moj pojede diskove i još mu ostane pola pločica.
Rekao bih da je to do loših pločica. Ne troše se same ali jedu diskove.
 

Cutac

Prèkaroš
Rekao bih da je to do loših pločica. Ne troše se same ali jedu diskove.
TRW high carbon diskovi i odgovarajuće TRW pločice.
Mali su diskovi, 266mm i dosta se griju pa se troše.

Znam da sam par puta uspoređivao, ista tura do doma, isti način vožnje - diskovi na c4 vreli, na VTS hladni, jedva mlaki.
 

zulufer

Active member
Citroenka mi ima 159.000 km i za koji tjedan navršava 10. roćkas.
Kupio sam nove ljetne gume Bridgestone Turanza T005 i obavio veliki servis.
Stavili smo nove prednje diskove, nove pločice naprijed i straga. Straga su potokareni doboši i promijenjeno je ulje u kočnicama.
Promijenjeni su seleni zadnjeg mosta i kugle naprijed. Napravljena je optika.
Promijenjena je remenica alternatora i natezač remena, vodena pumpa, remenica pumpe i natezač.
Promijenjen antifriz, promijenjeno ulje u motoru i filter ulja.

Akumulator je rekao da je dobar (ove godine 5 godina star), a filteri zraka i kabine da su u redu. Svjećice su promijenjene prije 50ak tisuća km i kaže da su ok, pa ću ovo zadnje pobrojano što je "u redu" izmijeniti sam, da sve bude "odjednom". Slijedeći mjesec mi je rega, a slabo mi svijetle registracijske žaruljice pa ću i to promijeniti.

Glede lanca kaže da se ništa ne čuje, pregledom nije ustanovio da bi nešto trebalo mijenjati i kaže kako je kod nekih drugih auta, da ovaj motor i nije toliko loš, opet, referirajući se na redovite servise i bla bla bla...

Inače glede kočnica rekao je da je bilo potrebno mijenjati pločice (prvi put, originalne su bile gore) a diskovi da su još mogli potrajati, ali sam htio budući da je auto 10 godina star i maltene 160.000 km, da se zamijene.

S autom, sam stvarno zadovoljan. Koristim ga svakodnevno, lijep mi je :), zadovoljan sam i kako ide i potrošnjom i nemam ga namjeru mijenjati barem dvije godine a ako me i dalje bude solidno služio cilj mi je voziti ga do 14. godine starosti :)

Pozdrav svima!
 

dinko1981

Well-known member
Kad kažeš da su potokareni doboši, predpostavljam da misliš na diskove?
Inače na 1.4vti se po servisnim uputama svjećice mjenjaju svakih 40 tisuća a predpostavljam da je isti termin i na 1.6 jer su manje više identični. Ja nebi čekao da mi svjećice postanu loše pa da ih onda idem mjenjat
 

zulufer

Active member
Diskovi da.
Znam za svjećice da bi im bilo vrijeme zato ih i budem sam mijenjao. Isto kao i filter kabine i zraka. Malo mi je bezveze odraditi veliki servis a to ne promijeniti.
 

mali_BB

Active member
Ja sam skužio da su mi tanke prednje pločice? Savjeti koje da uzmem?
edit: sad sam vidio da je cutac gore napisao TRW
 
Posljednje uređivanje:

zulufer

Active member
Meni je majstor stavio neke "Pagid". Nikad čuo, ali pošto sam originalne mijenjao na skoro 160.000 računam da će ove izdržat nekih 40.000, mojim stilom vožnje
 
Na vrh