C5 ulje prelazak sa 0w30 na 5w30

dinko1981

Well-known member
Onda imate i socijalne gume, ili je to rezervirano za elitu s autima od pola milje? Znam, znam, odo ja u off...
Imam gume sukladne financijskim mogućnostima i realnim potrebama, isto vrijedi za ulje i većinu drugih stvari. A ako se već vučemo za jezik ulje od 17€/l je za moj pojam čisto bacanje novca kad govorimo o citroenu dizelu sa 170tkm, bila bi druga stvar da pričamo o nekom sportašu koji povremeno ode na neku stazu, ali dajem za pravo da svatko radi sa svojim novcem šta želi, možeš sipat i ekstraa djevičansko ako te to veseli
 

dinko1981

Well-known member
današnji motori u "socijalnim autima" nisu ništa puno drugačiji nego u sportskim autima, i pogotovo zahtjevaju njegu sa 170tkm.
za "aute sa staze" su ulja 10w50 i 10w60, yacco recimo ima dva jako dobra
Kako nisu drugačiji? Ok, imaju isti princip ali jedan je predviđen da se vrti na 2000-3000 a drugi 5000+ okretaja. U tim ekstremnim uvjetima je potrebno ekstremno (skupo) ulje. Više koristi ćeš imat da ga češće mijenjaš nego od same kvalitete/cijene kada i nije nužno da kvaliteta prati cijenu. To je kao da staviš neke Michelin Pilot sport gume na taj isti C5, niti će duže trajati niti ćeš iskoristiti taj potencijal. To što je auto stariji nije apriori da treba neko specijalno ulje, treba isto kao i prije, eventualno gušće ako ga baš puno troši ali to je već druga priča. Nekada su stariji auti pišali ulje na svakoj brtvi i semeringu pa su postojala ulja sa aditivima da ih zaštopaju. Današnji moderni auti će otići u rashod zbog 100 drugih stvari prije nego zbog kvalitete ulja i podmazivanja
 

Dalibor

Dado Tornado
ne igra u odabiru ulja puno brzina vrtnje, pa čak i da stavimo na stranu razmatranje koliko se vrti i kakvo ima opterečenje neki mali motor dok se ljeti na autocesti vozi u komadu 2 sata na 140 km/h.

na zahtjeve i trajnost ulja najviše utječe radna temperatura, koja je u modernim motorima puno viša od one na kojoj su radili prije 20-30 godina.
danas ima brdo motora kojima temp. ulja ide preko 120°C ili su na 110° kod normalne vožnje, dok po litri zapremine razvijaju po 100-120 KS, što je kao kod sportskog auta sa 5,0L i 500 KS.
uz to što imaju lanac za podmazivanje, brdo aktuatora, turbo, varijabilno podešavanje ventila... sve do samo 10 god. rezervirano za sportske aute...

treba uzet u obzir i to da danas svako novo ulje po propisima ima određen udio starog recikliranog ulja, što je baza motornih ulja široke potražnje mineralno ulje ili neki derivat plina, i pravu sintetiku nije niti vidjela osim kao neki dodatak u udjelo od par %...
zbog svega ovoga vijek trajanja ulja je znatno smanjen, čak i sa svom silom aditiva za poboljšanje viskoziteta, trajnosti i ostalog...

štetu koju nastaje kod zamjene ulja u tvorničkim intervalima najbolje znaju vozači bmw ili mercedesa, koji dulje vrijeme ugrađuju lance za razvod ventila, čija zamjena zna biti potrebna već sa 80-90.000 km... dok je bmw-jašima poznat i odlazak kliznih ležaja ispod 200.000 km...
kako čitam i PSA motori VTi i THP imaju sličnu konstrukciju i 'probleme", da ne kažem slično održavanje njihovih vlasnika
 

Cutac

Prèkaroš
Tolerancije su niže, opterećenja su veća, ulja vrlo često niti ne dostignu radnu temperaturu, ljudi dave motore na 1200 okretaja da uštede gorivo, a tada je tlak ulja niži, opterećenje veće...
Ulja kao ulja su dobra, jedan Shell Helix Ultra, koji nije skupo ulje, ne bi smio biti razlog uranjene smrti motora. Evo ti moj VTi. Ulje mijenjano svakih 10 tisuća kilometara, nije stiskan na hladno, gledao da ga barem jednom ili dvaput tjedno provozam na turu od bar 40-50 kilometara da se ulje ugrije da voda ispari, ali i dalje na 200k km VANOS zna rondati, troši ulje (istinabog, ne troši ništa više nego što je oduvijek trošio).
Burazova bivša Elantra 1.6 iz 2002., taman na nekih 200 tisuća slupana, a do tada se svakih 15 tisuća točilo neko 10W40 ulje srednjeg ranga, motor bio bez greške, a nije pažen.

Jednostavno je mehanika za ****c jer se gleda ušparati gdje se stigne, faktori sigurnosti se smanjuju, na obradi materijala i legurama se špara, opterećenja su veća, ...
A i gleda se propisati ulje što nižeg viskoziteta da se ušpara na gorivu i onda ljudi imaju stav da je ono što je proizvođač prepisao najbolje na svijetu. Je ****c, propisao je ono čime može ispuniti ono što stoji u brošuri (potrošnja), a da auto izgura 4-5 godina i ono za što je dobio najbolje pare.
Znate kako se Citroen okreće Totalu jer rade najbolja ulja... Najbolji deal imaju. Da se okreću onima koji rade najbolja bi se okretali Motulu, Liqui Moly-ju, ali naravno da to kupac ne bi htio jer umjesto da plati litru ulja 6 eura, platio bi 16. Zato lijepo svi ganjaju da im auto troši 3 litre goriva na 100 kilometara, da ulje koje košta 6 eura mijenjaju svakih 35 tisuća kilometara i onda se čude da motori koji već imaju dijelove koji su šugavi ne traju.

Na krštenim motorima treba koristiti bolja ulja jer će tako duže trajati, a na drekovima koji su poznati po tome da ne traju je svejedno, treba se samo riješiti auta na vrijeme.
 

dinko1981

Well-known member
Ako je motor kvalitetan (što je danas rijetkost) trajat će da mu sipaš kaufland ulja, a u govno od motora možeš sipat suze jednoroga, nema pomoći. Puno je faktora trajnosti motora ali smatram da je sam izbor ulja dosta nisko na toj ljestvici.
 

Dalibor

Dado Tornado
automobili i njihovi motori nikad nisu bili kvalitetniji nego danas.
tko je kupovao rabljene do prije samo 15 godina zna kako su znali prodimit plavo i sa 100-150tkm 'na cajgeru', a na mnogima i lanci su prozvrndali na 90, dok je svaki peti bio kitan ili trul...
danas je na tržištu rabljenih 43% (osobna procjena) uveženih sa 240tkm koje nama bez hebemti prodaju sa 155...

tolerancije u motorima su prepisane sustavom ISO tolerancija, i honda tu nije ništa drugačija nego citroen, a tijekom godina jedini znatan napredak je povećanje kompresijskog volumena tj. iskoristivosti benzinskih motora, što opet podiže temp. motora i traži kvalitetnije ulje i češće izmjene od propisanih.

dobar motul i castrol startaju sa 20€ po litri, iako je motul dosta jak u motorističkom svijetu, a liqui moly radi prosječna ulja 'klase 7€' i ima širok asortiman aditiva
 
Posljednje uređivanje:

La Marche

Iskreni optimist
... a tijekom godina jedini znatan napredak je povećanje kompresijskog volumena tj. iskoristivosti benzinskih motora, što opet podiže temp. motora i traži kvalitetnije ulje i češće izmjene od propisanih.
Ovdje bih samo dodao da sam primijetio, dok sam vozio C5 HDI 180, na ravnoj AC, do oko 150km/h / 2.500 o/min temp. ulja je bila "na sredini", četvrta od sedam dioda. Već samo minutu preko te brzine, na samo 200 - 300 okretaja više, upalila se odmah i peta dioda.
Začudilo me da na samo 2.700 - 2.800 već raste temp. ulja pa se nisam dulje tako nikad vozio.

Žao mi je da ovaj C4 nema pokazivač temp.ulja, vrag bi znao što se događa na puretech...
 
Na vrh