Sa tim nema greške, fabrika propisala
Imam gume sukladne financijskim mogućnostima i realnim potrebama, isto vrijedi za ulje i većinu drugih stvari. A ako se već vučemo za jezik ulje od 17€/l je za moj pojam čisto bacanje novca kad govorimo o citroenu dizelu sa 170tkm, bila bi druga stvar da pričamo o nekom sportašu koji povremeno ode na neku stazu, ali dajem za pravo da svatko radi sa svojim novcem šta želi, možeš sipat i ekstraa djevičansko ako te to veseliOnda imate i socijalne gume, ili je to rezervirano za elitu s autima od pola milje? Znam, znam, odo ja u off...
U ulje se ne razumim puno, ali gume, svega mi, ili premium ili idem na noge. 🫡Onda imate i socijalne gume, ili je to rezervirano za elitu s autima od pola milje? Znam, znam, odo ja u off...
današnji motori u "socijalnim autima" nisu ništa puno drugačiji nego u sportskim autima, i pogotovo zahtjevaju njegu sa 170tkm....
Kako nisu drugačiji? Ok, imaju isti princip ali jedan je predviđen da se vrti na 2000-3000 a drugi 5000+ okretaja. U tim ekstremnim uvjetima je potrebno ekstremno (skupo) ulje. Više koristi ćeš imat da ga češće mijenjaš nego od same kvalitete/cijene kada i nije nužno da kvaliteta prati cijenu. To je kao da staviš neke Michelin Pilot sport gume na taj isti C5, niti će duže trajati niti ćeš iskoristiti taj potencijal. To što je auto stariji nije apriori da treba neko specijalno ulje, treba isto kao i prije, eventualno gušće ako ga baš puno troši ali to je već druga priča. Nekada su stariji auti pišali ulje na svakoj brtvi i semeringu pa su postojala ulja sa aditivima da ih zaštopaju. Današnji moderni auti će otići u rashod zbog 100 drugih stvari prije nego zbog kvalitete ulja i podmazivanjadanašnji motori u "socijalnim autima" nisu ništa puno drugačiji nego u sportskim autima, i pogotovo zahtjevaju njegu sa 170tkm.
za "aute sa staze" su ulja 10w50 i 10w60, yacco recimo ima dva jako dobra
Ovdje bih samo dodao da sam primijetio, dok sam vozio C5 HDI 180, na ravnoj AC, do oko 150km/h / 2.500 o/min temp. ulja je bila "na sredini", četvrta od sedam dioda. Već samo minutu preko te brzine, na samo 200 - 300 okretaja više, upalila se odmah i peta dioda.... a tijekom godina jedini znatan napredak je povećanje kompresijskog volumena tj. iskoristivosti benzinskih motora, što opet podiže temp. motora i traži kvalitetnije ulje i češće izmjene od propisanih.