Nakon 8 mjeseci i skoro 25.000 km, zahvaljujući vrućem kraju svibnja, dobio sam dovoljnu sliku o svom automobilu pa da malo opišem svoj doživljaj auta tokom cijele godine, sa svim godišnjim dobima.
Motor. Jak sa svojih diesel 180 KS i o tome ne bih dalje ima potrebu ništa reći, motor unutra tih kod svih brzina vožnje.
Nisam baš sretan bukom vani, jer na leru radi glasnije nego što bih očekivao od auta takve veličine i izgleda. Istina, ne primjećujem da je glasniji od konkurencije, ali to je sve previše bučno za moj ukus i dojam koji auto ostavlja. Na leru je i u kabini glasniji nego što bi trebao biti za moj ukus. Hvala bogu na start-stopu pa mogu u tišini čekati zeleno.
Potrošnja u prosjeku klase tih automobila (prema iskustvima, a i prema spritmonitoru), ali daleko iznad normiranog ciklusa (kao i kod konkurencije uostalom). Start-stop ne radi ispod -5, a po vrućinama se često ne aktivira, vjerojatno radi održavanja temperature u autu.
Mjenjač. Odličan, skoro neprimjetan u radu automatik, kad bi dozvoljavao vožnju u još malo nižim okretajima, bio bih sretniji, ali vjerujem da ima razloga zašto je ovako napravljeno. Snow radi odlično po snijegu i ledu. E, stvarno odlično, baš sam imao prilike dobro ga isprobati ove zime.
Karoserija. Niska, vitka. Ima svoju cijenu - starijim, krupnijim i(li) nerazgibanim ljudima je malo nezgodnije ući i naprijed i otraga. Prtljažnik vrlo upotrebljiv radi mogućnosti preklapanja sjedala. U kombinaciji s dužinom automobila vrlo korisno, prevozio sam u njemu 260 cm duge letvice sa zatvorenim prtljažnikom, a stalo bi i nešto duže.
Veličina u gradu predstavlja manji problem nego što sam očekivao, senzori naprijed i otraga olakšavaju život i sve ide glatko, dok nakon što se naviknete na ovo ponovo ne sjednete u neki manji auto pa vam odjednom parkiranje u kompaktnom autu izgleda kao parkiranje bicikla.
Vožnja. Nakon ulaska koji sam gore opisao, dobro došli u srednju klasu automobila. Dobar položaj za volanom, udobna, ne premekana sjedala, sjedi i nakon 500 km se pitaš Kad prije?
Na moju sreću ovjes nije ni mekan, niti se ljulja. U skladu s vremenom, čvrst je i djeluje solidno. Neravnine na cesti više vidite nego što osjetite, a posebno je zadovoljstvo gledati kako auto ispred vas poskoči preko neke kvrge ili rupe, a sekundu kasnije, kad vi dođete na to mjesto, jedva primijetite da je nešto bilo na cesti. Na žalost na ponekim (uvijek na istim) našim kretenskim zagrebačkim uspornicima ne pomogne ni bog pa tako ne treba očekivati čudo. Da, primijeti ih se i poneke se i čuje.
Klimatizacija radi u svim uvjetima odlično, a posebno mi se sviđa automatika koja sama odlučuje kad će uključiti cirkuliranje zraka u kabini. Posebno veselje je na dionicama s tunelima, jer i tamo automatski zatvara dovod vanjskog zraka i ponovo ga otvara nakon izlaska. To i automatsko paljenje svjetala u tunelima i zakretanje svjetala u zavojima me baš veseli.
Treba po kiši računati s tim da se kod stajanja isključi motor i smanji ventilacija pa se kod gužvi po kiši nakon nekoliko stajanja i zasutavljanja rada motora zamagle stakla. Nije problem riješiti, ili uključiti puhanje na staklo koje automatski isključuje start-stop, ili isključiti start-stop. Ili ne napraviti ništa pa dok je zastoj imati lagano zamagljena stakla, što najčešće i napravim.
Volio bih da auto ima i mogućnost otvaranja prozora izvana, kao što je imao C4, da me ne dočeka usijani zrak po vrućem danu, a da prozor mogu otvoriti tek nakon što dam kontakt. Nije to tako strašno, ali, vrit, C4 je to imao, a duplo je jeftiniji.
Unutrašnjost. Uz sve dobro o položaju i udobnosti, tu se krije jedino moje nezadovoljstvo autom. Naoko nije veliko, ali je svakodnevno, a moglo se izbjeći. Ako ne želite stvari ostavljati na suvozačkom sjedalu ili u krilu suvozača, niste baš sretni.
Ima gomilu pretinaca, ali... svi su premali, ili preuski, ili preplitki, ili sve to zajedno. Ako nešto i nađete što stane kako biste željeli, onda ćete imati problema to izvaditi van, jer negdje upadne, zakvači se za neki rub i slično.
Možda malo i pretjerujem, ali svaki dan, svaki put uvijek isto pitanje "Kud ću s ovim" počne smetati. A najčešće su tri stvari:
Nema ladice ispod sjedala.
A4 format stane jedino u džepove na zadnjoj strani naslona sjedala.
Limenke, boce, čaše nemate kuda staviti, osim u pretinac između prednjih sjedala, a i tamo stane samo jedna čaša, dodatno još i pretinac mora biti prazan, a teško je čašu i dohvatiti, jer je sve pomaknuto otraga pa ne možete desnom rukom do toga, nego lijevom, a onda treba smišljati kako ispresavijati lijevu ruku da npr. vruću kavu provučete ispod pazuha i ne prolijete ju po sebi... Otraga je bolje, jer ima dva mjesta u naslonu za laktove. Tko ide sam na dulji put mora s tim računati.
Doskočicu o tome kako je to gospodski auto s kojim stanete, popijete i onda idete dalje nećete baš smatrati duhovitom, ako imate dogovor u tom i tom gradu u toliko i toliko sati, a posao vam se otegnuo i krećete pola sata kasnije nego što bi trebalo, a niste stigli ništa ni pojesti ni popiti.
Kako sam ja ipak pripadnik starije garde, malo mi fali da nema cd-player. Ima on i usb i može se i u njegovu memoriju utrpati glazba, bluetooth s mobitela radi odlično, navigacija je tu, handsfree telefon, ima i odličan radio, sve to štima... ali nekako bih volio da ima i cd-player. Mlađi od 50 - slobodno brišite ovo iz zapisnika.
Održavanje. Iako je ovaj auto vrlo jeftin u odnosu na konkurentne automobile tako motorizirane i opremljene i puno više nudi nego što traži novaca za to, treba dobro izračunati može li si to sve u našim uvjetima čovjek priuštiti.
Prije svega povećan trošak osiguranja, guma i goriva, servisi i nisu skuplji nego s kompaktnim autima, a u slučaju kupnje rabljenog, mislim da bi dobro bilo uvijek ostaviti nešto više novaca u čarapi za neplanirane troškove.
Zaključak. Ovo je pravi auto za mene. Poželio bih jedino otvaranje prozora iz daleka, bolje riješeno odlaganje stvari u unutrašnjosti, te plug in hibrid da mogu po gradu na struju, bar jedno 50 km. Također bih si poželio i da za nekih pet godina imam dovoljno novca sve to platiti.
Ako sam što propustio, a ima interesa, svakako molim pitanje, odgovorit ću iskreno, kao i uvijek do sada.