C5 HDI 180 by La Marche

Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.

La Marche

Iskreni optimist
Nakupilo se već malo preko 24.000 km.
Ništa novo, osim visokih vanjskih temperatura.
Klimatizacija radi kako treba, a spomenuo bih da i start-stop sve češće ne radi, radi održavanja ugodne temperature u kabini.
Rezultat takvog raskošnog rashlađivanja po sad već pravim ljetnim temperaturama - gradska vožnja s nekih 7,5 ode na 8,5/100.

'ajde, nek' mu bude. Da sam htio (samo) štedjeti gorivo u gradskoj vožnji, kupio bih onaj jadničak (jadničak prema C5, a bogme i prema C4 iako je od njega skoro duplo skuplji, a bogme jadničak i prema Elyseeu, a od njega skoro tri puta skuplji) Toyota Prius.
Èesto se tog Priusa sjetim i svaki put mi je drago da ga nisam kupio. :)
 

La Marche

Iskreni optimist
Nakon 8 mjeseci i skoro 25.000 km, zahvaljujući vrućem kraju svibnja, dobio sam dovoljnu sliku o svom automobilu pa da malo opišem svoj doživljaj auta tokom cijele godine, sa svim godišnjim dobima.

Motor. Jak sa svojih diesel 180 KS i o tome ne bih dalje ima potrebu ništa reći, motor unutra tih kod svih brzina vožnje.
Nisam baš sretan bukom vani, jer na leru radi glasnije nego što bih očekivao od auta takve veličine i izgleda. Istina, ne primjećujem da je glasniji od konkurencije, ali to je sve previše bučno za moj ukus i dojam koji auto ostavlja. Na leru je i u kabini glasniji nego što bi trebao biti za moj ukus. Hvala bogu na start-stopu pa mogu u tišini čekati zeleno.
Potrošnja u prosjeku klase tih automobila (prema iskustvima, a i prema spritmonitoru), ali daleko iznad normiranog ciklusa (kao i kod konkurencije uostalom). Start-stop ne radi ispod -5, a po vrućinama se često ne aktivira, vjerojatno radi održavanja temperature u autu.

Mjenjač. Odličan, skoro neprimjetan u radu automatik, kad bi dozvoljavao vožnju u još malo nižim okretajima, bio bih sretniji, ali vjerujem da ima razloga zašto je ovako napravljeno. Snow radi odlično po snijegu i ledu. E, stvarno odlično, baš sam imao prilike dobro ga isprobati ove zime.

Karoserija. Niska, vitka. Ima svoju cijenu - starijim, krupnijim i(li) nerazgibanim ljudima je malo nezgodnije ući i naprijed i otraga. Prtljažnik vrlo upotrebljiv radi mogućnosti preklapanja sjedala. U kombinaciji s dužinom automobila vrlo korisno, prevozio sam u njemu 260 cm duge letvice sa zatvorenim prtljažnikom, a stalo bi i nešto duže.
Veličina u gradu predstavlja manji problem nego što sam očekivao, senzori naprijed i otraga olakšavaju život i sve ide glatko, dok nakon što se naviknete na ovo ponovo ne sjednete u neki manji auto pa vam odjednom parkiranje u kompaktnom autu izgleda kao parkiranje bicikla.

Vožnja. Nakon ulaska koji sam gore opisao, dobro došli u srednju klasu automobila. Dobar položaj za volanom, udobna, ne premekana sjedala, sjedi i nakon 500 km se pitaš Kad prije?
Na moju sreću ovjes nije ni mekan, niti se ljulja. U skladu s vremenom, čvrst je i djeluje solidno. Neravnine na cesti više vidite nego što osjetite, a posebno je zadovoljstvo gledati kako auto ispred vas poskoči preko neke kvrge ili rupe, a sekundu kasnije, kad vi dođete na to mjesto, jedva primijetite da je nešto bilo na cesti. Na žalost na ponekim (uvijek na istim) našim kretenskim zagrebačkim uspornicima ne pomogne ni bog pa tako ne treba očekivati čudo. Da, primijeti ih se i poneke se i čuje.
Klimatizacija radi u svim uvjetima odlično, a posebno mi se sviđa automatika koja sama odlučuje kad će uključiti cirkuliranje zraka u kabini. Posebno veselje je na dionicama s tunelima, jer i tamo automatski zatvara dovod vanjskog zraka i ponovo ga otvara nakon izlaska. To i automatsko paljenje svjetala u tunelima i zakretanje svjetala u zavojima me baš veseli.
Treba po kiši računati s tim da se kod stajanja isključi motor i smanji ventilacija pa se kod gužvi po kiši nakon nekoliko stajanja i zasutavljanja rada motora zamagle stakla. Nije problem riješiti, ili uključiti puhanje na staklo koje automatski isključuje start-stop, ili isključiti start-stop. Ili ne napraviti ništa pa dok je zastoj imati lagano zamagljena stakla, što najčešće i napravim.
Volio bih da auto ima i mogućnost otvaranja prozora izvana, kao što je imao C4, da me ne dočeka usijani zrak po vrućem danu, a da prozor mogu otvoriti tek nakon što dam kontakt. Nije to tako strašno, ali, vrit, C4 je to imao, a duplo je jeftiniji.

Unutrašnjost. Uz sve dobro o položaju i udobnosti, tu se krije jedino moje nezadovoljstvo autom. Naoko nije veliko, ali je svakodnevno, a moglo se izbjeći. Ako ne želite stvari ostavljati na suvozačkom sjedalu ili u krilu suvozača, niste baš sretni.
Ima gomilu pretinaca, ali... svi su premali, ili preuski, ili preplitki, ili sve to zajedno. Ako nešto i nađete što stane kako biste željeli, onda ćete imati problema to izvaditi van, jer negdje upadne, zakvači se za neki rub i slično.
Možda malo i pretjerujem, ali svaki dan, svaki put uvijek isto pitanje "Kud ću s ovim" počne smetati. A najčešće su tri stvari:
Nema ladice ispod sjedala.
A4 format stane jedino u džepove na zadnjoj strani naslona sjedala.
Limenke, boce, čaše nemate kuda staviti, osim u pretinac između prednjih sjedala, a i tamo stane samo jedna čaša, dodatno još i pretinac mora biti prazan, a teško je čašu i dohvatiti, jer je sve pomaknuto otraga pa ne možete desnom rukom do toga, nego lijevom, a onda treba smišljati kako ispresavijati lijevu ruku da npr. vruću kavu provučete ispod pazuha i ne prolijete ju po sebi... Otraga je bolje, jer ima dva mjesta u naslonu za laktove. Tko ide sam na dulji put mora s tim računati.
Doskočicu o tome kako je to gospodski auto s kojim stanete, popijete i onda idete dalje nećete baš smatrati duhovitom, ako imate dogovor u tom i tom gradu u toliko i toliko sati, a posao vam se otegnuo i krećete pola sata kasnije nego što bi trebalo, a niste stigli ništa ni pojesti ni popiti.
Kako sam ja ipak pripadnik starije garde, malo mi fali da nema cd-player. Ima on i usb i može se i u njegovu memoriju utrpati glazba, bluetooth s mobitela radi odlično, navigacija je tu, handsfree telefon, ima i odličan radio, sve to štima... ali nekako bih volio da ima i cd-player. Mlađi od 50 - slobodno brišite ovo iz zapisnika.

Održavanje. Iako je ovaj auto vrlo jeftin u odnosu na konkurentne automobile tako motorizirane i opremljene i puno više nudi nego što traži novaca za to, treba dobro izračunati može li si to sve u našim uvjetima čovjek priuštiti.
Prije svega povećan trošak osiguranja, guma i goriva, servisi i nisu skuplji nego s kompaktnim autima, a u slučaju kupnje rabljenog, mislim da bi dobro bilo uvijek ostaviti nešto više novaca u čarapi za neplanirane troškove.

Zaključak. Ovo je pravi auto za mene. Poželio bih jedino otvaranje prozora iz daleka, bolje riješeno odlaganje stvari u unutrašnjosti, te plug in hibrid da mogu po gradu na struju, bar jedno 50 km. Također bih si poželio i da za nekih pet godina imam dovoljno novca sve to platiti.

Ako sam što propustio, a ima interesa, svakako molim pitanje, odgovorit ću iskreno, kao i uvijek do sada.
 
Posljednje uređivanje:

mamut

C5
Donator foruma
što se unutrašnjosti tiče, najsmješnije mi je odmorište za ruku u sredini i unutra mjesto za bocu..ja neznam koji pametnjaković je to napravio al unutra nemoš stavit niš
 

La Marche

Iskreni optimist
Mali intermezzo:

E, moj C5 više nije sam.
Vratio mi se omiljeni auto, Honda Jazz CVT. Sin koji ga je naslijedio od nas prije pet godina, nabavio neko čudo od Nissana, nekog naziva vjerojatno slučajno odabranih slova sklepanih zajedno, QA-QA-SHUI, ili nešto slično :confused: kažu da se izgovara kaš kai, a može i malo prostačkije. Ne'š ti imena za auto...
a stari Jazzavac se vratio u dobre stare ruke. Moje. :wub:

Ukratko, starčić ima 10 godina, uskoro 250.000 km, izgleda izvana i iznutra i radi praktički kao nov. Jasno da su mi, kao i uvijek, razni mudraci punili glavu kako to ništa ne valja, kako je CVT loš, kako će stalno kvariti, kako se neće micati s mjesta, kako će se motor samo bespomoćno derati, enormno trošiti... Kajgot, što bi rek'o ponovo izabrani gradonačelnik Zagreba.

Kad ga usporedim s bratovim C3, po mojim kriterijima, Jazz je otprilike toliko bolji od C3 koliko je i skuplji, dakle otprilike dvostruko. Računica, dakle, štima.



Uživam u okretnosti kartinga i agilnosti Hondinog CVT-a i praktičnosti metar kraćeg i četvrt metra užeg vozilca; a najveće je iznenađenje da ta, po kriterijima od prije samo deset godina, super štedljiva gradska vozilica u gradu potroši otprilike koliko i današnji
a) krstarica s duplo snage i malo manje od duplo mase C5, otprilike koliko i b) bratov C3.
I onda kažu da diesel motori i start/stop ne valjaju.
 

La Marche

Iskreni optimist
Prošla dva mjeseca od zadnjeg javljanja. Auto prevalio broj od 30.000 i ide dalje.
Prije mjesec dana činilo mi se da je preglasan kompresor kad je jako vruće, a auto stajao na suncu.
Zamijenili ga pod jamstvom, sad mi izgleda sve u redu.

Pozdrav svim citroforumašima.
 

La Marche

Iskreni optimist
Javio auto da je prenizak tlak u zadnjoj desnoj gumi. Pogledam - umjesto 2,4 evo ga 1,9. Nije baš strašno, ali znamo što treba. Bit će neki neprijavljeni podstanar...
Vulkanizer - vijak za drvo se uselio. Za pola sata sve u redu, a da nemam tog senzora još bih se vozio s neželjenim podstanarom u gumi ništa ne sluteći.
Sjajno da postoje ti senzori.
 

Milosh

Test
Da, dok ne počnu praviti probleme i dok koji ne rikne, nisu baš jeftini. :D

[size=8pt] Sent from my Ei-Nis E1 - using buggy and annoying Tapatalk[/size]
 

La Marche

Iskreni optimist
Znam koliko koštaju. Kupio sam četiri za zimski set kotača kad i auto.
Ne znam koliki im se može očekivati radni vijek.
Nije jeftin auto, nisu jeftini dijelovi, nije jeftin servis, nije jeftino osiguranje, nije jeftino gorivo, vožnja autom na žalost nije jeftina stvar.
 

Logitech

Active member
Ne znam koliki im se može očekivati radni vijek
Koliko znam troše se stalno i kada nisu na autu, rade na bateriju i konstantno šalju signal, tako da me vulkanizer uvjerio da je isplativije voziti sa jednim felgama nego stalno kupovati senzore. Vidjet ćemo.
 

La Marche

Iskreni optimist
Hvala, neće trebati, nije mi ta dimenzija propisana.
225 su.

Koliko će mi trajati ti senzori... doznat ću, a i svi koji budu čitali moje postove.

Sad će godina dana, počinjem pomalo u dokolici razmišljati da li da prije isteka dvije godine produžim jamstvo na pet godina.
 

La Marche

Iskreni optimist
Vidjet ću.
Kad sam za C4 tražio ponudu, za doplatu sa dvije na 5 godina i 160.000 km jamstva (što je zaista velik zahtjev), to je koštalo okruglo 12.000 kn i bilo mi je to tada previše pa nisam ni istraživao što sve ulazi u jamstvo, a za ovaj ću svakako provjeriti. Na C4 na svu sreću nije ništa trebalo, a koliko znam, još uvijek se sretno kotrlja cestama kod novog vlasnika, dobio je i neke elektronske dodatke, navigaciju ili tako nešto.
 

La Marche

Iskreni optimist
Prošla prva godina.
35.000 km.
Dolazak starog Jazza za gradske vožnje omogućava za C5 manje gradskih kilometara pa se samim tim smanjila prosječna potrošnja.

Ne znam da li je vezano uz to smanjenje grdskih vožnji, ili ima veze s korištenjem u toplije doba godine, ili nešto treće... adblue aditiv je prvo jedva bio dovoljan za 18.000 km do prvog servisa, sad na oko 36.000 javlja info da aditiva još ima za više od 5.000 km, što znači da ga je bitno manje potrošeno.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Sretan rođendan petici :D Gradska voŸna i moderni dizelaši, nikako se ne vole... Jazz se tu super uklapa ;)
 

La Marche

Iskreni optimist
Godina dana, okruglo 38.000, 'ajmo na servis.
Pa veli ovako račun:
zračni filter, peludni filter, filter goriva, ulje Ineo First 0W30 s filterom, čepom i brtvom, urea aditiv, montaža zimskih kotača, rad, ukupno nemalih 2.992.

I idemo dalje.
Udobno i ne jeftino.

Ah, dugo već nisam napisao... moj sljedeći auto bit će Citroen.
 
Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.
Na vrh