C4 Picasso, za početnika

thenoise

Member
Donator foruma
Pozdrav svima.
Od prije par dana sam vlasnik gore spomenutog autića, pa bih imao nekoliko pitanja, odnosno zatražio par savjeta, ovako na prvu.
Već godinama sam vozio samo benzince i njemačke automobile, ali evo dođe i nova situacija, Francuz i dizel :)

Kod mene se radi o C4 Picasso, 1.6 HDI 80 KW, exclusiv oprema, sa automatskim (robotiziranim) mjenjačem, 200 000 KM.

Prvo i osnovno pitanje vezano za muziku.
Imam RD4 MP3 player, a htio bih naravno USB ulaz. Vidio sam ovdje na forumu, kao i na drugim mjestima da se kupuju nekakvi kineski adapteri, koji "glume" cd changer i slično. Interesira me da li je netko ugradio neki drugi radio sa USB portom koji odgovara, odnosno kod kojeg će raditi ispis na ekranu i tipke na volanu? Ili, ako su kineski kablovi i adapteri jedina mogućnost, zamolio bih nekoga da me uputi šta tačno da naručim.

Drugo je vezano za ulja. Vidim tu na forumu da se preporuča Total quarz 7000, ali da ima i nekih drugih, pa samo ukratko, netko tko ima isti motor, da me uputi na pravu robu.
Što se tiče mjenjača, ne znam da li je kada mjenjano ulje, ne piše u knjizi, a vidim da se kao ne preporučuje mijenjanje ulja na visokim kilometražama, pa me zanimaju vaša iskustva. Da li uopće mijenjati i koje ulje?

Treće je vezano za FAP i ta nova čuda tehnike. Malo sam gledao po gepeku, ne vidim gdje se može, ako se uopće može, sipati neka tekućina tipa ADBLUE, dok mi je jedan rekao da u njega ide neka skupa, gusta tekućina, čiji je tank lociran negdje ispred zadnjeg desnog točka. Eh sada, u postavkama se ne može vidjeti količina istoga (barem nisam uspio naći), niti bilo šta u vezi FAPa. To vjeroratno implicira da moram na dijagnostiku, pa da se tamo vide ti parametri?

Da li je netko chipirao ovaj motor i kombinaciji sa ovim mjenjačem i da li je zadovoljan, pošto imam priliku ubaciti mape od Chiptronicsa iz Austrije, koji bi dodao oko 25 KS i 50 NM.

Hvala unaprijed na odogvorima.
 

visaluteju

Well-known member
Ja cu ti za fap i tekućinu.

Ako nije adblue vec ova druga treba ti dijagnostika da vidis kolicinu tekucine i stepen zacepljenosti fap filtera. On se dosta rijetko a mozda ni nikad ne dosipa u zavisnosti od kako je vozeno auto. Ako je vecinski otvorena voznja nemas brige, ako je dosta gradske voznje tad se fap filter zaceplja vise i ne stigne se sam ocistiti jer su voznje kratke a temperatura niska tj prekratko visoka da bi doslo do sagorijevanja cadji. Tad se doljeva taj aditiv koji pomaze sagorijevanju. Dobra stvar je da ti javlja kada se zacepi filter i potrebna je regeneracija ili je aditiv bas pri kraju
 

thenoise

Member
Donator foruma
Hvala za info.

Za sada nema nikakvih upozorenja u vezi toga, ali moram pod hitno spojiti na EKG da vidim kakvo je stanje.
 

visaluteju

Well-known member
Pa vidi, neka ti ocita sve sta se moze, vidi u kakvom je stanju remenje i to oko velikog servisa, ako se ne varam njima se prvi veliki servis radi na oko 160 000 pa bi trebalo da je odradjeno. Mali servis si pretpostavljam odmah uradio. Ja bi ti savjetovao izmjenu komplet ulja kocnica i mjenjaca osim ako ne znas pouzdano da je "skoro" mjenjano. Ipak je to fina kilometraza ali ako je odrzavan nije to nista, pozz
 

Cutac

Prèkaroš
zamolio bih nekoga da me uputi šta tačno da naručim.
Ja bih stavio AUX ulaz i bluetooth reciever. Imam na VTS-u i dobro mi je.

Da li uopće mijenjati i koje ulje?
Ja bih promijenio, Total Gear8.

imam priliku ubaciti mape od Chiptronicsa iz Austrije
To je remap na valjcima ili čip? Èip je glup točka, a pogotovo na autu sa 200 tisuća kilometara.
Njega ni na valjcima ne bih mapirao, ali ako moraš, to je daleko pametnije.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Imaš ekran u boji? Mislim da je ona veća zahebancija stavljati drugi radio. Pitaj u ovlaštenom koliko je konektor za usb... ako ne, traži Yatour.

Ulje u mjenjaču bi svakako trebalo mijenjati, prošnjofaj malo ovu temu:
https://www.citroenforum.hr/citroen-c4-picasso-122/izmjena-ulja-u-robotiziranom-mjenjacu-7233/

Što se ulja za motor tiče, pretraži malo ovu temu... DS9 je doktor za ta pitanja :D
https://www.citroenforum.hr/citroen-opcenito-38/najbolje-ulje-za-citroen-je-104/index23.html

Što se čipa tiče, dobro razmisli... injektori i turbina imaju 200tkm što nije malo. A pitanje je i koliko mjenjač trpi max nM.

+ sve ovo što je Cutac rekao dok sam ja sporo tipkao :)
 

thenoise

Member
Donator foruma
Nemam ekran u boji, nego onaj klasicni.
Najradije bih stavio novi radio, da se ne peglam sa kabelima i ostalim karabudzenjem. No, ako je jeftinije i jednako kvalitetna kombinacija sa aux i BT, Cutac zamolio bih te da mi barem das link da vidim o cemu se radi, jer vjerujem da si vec objasnjavao.

Sto se tice chipanja, nije na valjcima, nego se remap radi direktno preko OBDa. Zbog mjenjaca se i kolebam da li bih radio to, ali kontam ako isti mjenjac ide na 2.0 hdi, onda...

Znaci savjet je za mijenjanje ulja u mjenjacu, i kocionom sistemu, a koji je savjet za motor? Total 7000 ili nesto drugo? Ulje za kocnice, obicno UK ulje, ili ima nesto specijalno?
 

Cutac

Prèkaroš
Najradije bih stavio novi radio
Onda gubiš prikaz parkirnih senzora, putno računalo i sve ostalo sa središnjeg ekrana.

No, ako je jeftinije i jednako kvalitetna kombinacija sa aux i BT, Cutac zamolio bih te da mi barem das link da vidim o cemu se radi, jer vjerujem da si vec objasnjavao.
Jeftinije je, praktički besplatno(oko 30 kuna sve izađe), a radi isto kao i CD ili FM.
Ja sam stavio ovaj kabel i ovaj reciever. Jedino treba aktivirati to na dijagnostici, ali svaki servis će ti to napraviti za male novce, ili ako ideš za nešto, naprave usput.
https://www.aliexpress.com/item/32676124502.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.40694c4dLjMjBq
https://www.aliexpress.com/item/32959724801.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.40694c4dLjMjBq

a koji je savjet za motor
Jel imaš DPF? Što je stavljano do sada?
Quartz 9000 ili Shell Helix Ultra su dobre opcije ako nemaš DPF.
 

thenoise

Member
Donator foruma
@Cutac

Mislim da imam DPF, pošto vidim da broj motora završava sa FAP. Nisam još stigao na dijagnostiku i detaljniji pregled, čekam tablice, a ne volim imati posla sa momcima u plavom :)

Ova kombinacija za muziku koju si predložio, da li zahtijeva mobitel da se uvijek priključi sa kojeg se pušta, ili ima neka kombinacija gdje ću uštekati stick i to je to?
 

thenoise

Member
Donator foruma
Danas sam konacno uspio naci vremena i vozilicu malo spojiti na Lexiu. Probao sam i na Delphi-ju, spajanje i ocitavanje jw proslo bez problema.
Nema nekih previse trenutnih gresaka, u logu u kojem.valjda ima samo mjesta za 499, ponavlja se par istih: 0994, 5608, 5196, 1394, 1772. Sad mi treba par dana da to malo proguglam.
Uglavnom jedino nece pobrisati gresku C98A vezano za desni zmigavac, a javlja mi istu greski i za lijevi. A zmigavci u farovima normalno rade...
Tekucina za DPF je na 68%,zapusenost filtera 21%, pise da je odradio regeneraciju prije 270 KM, medjutim ja to u voznji nisam primijetio.
ERG izgleda isto dobro, injektori ok.
Zelio bih pitati da li netko ima exclusiv verziju i da li mu radi ona shema curve lights? Imam i xenone.
Naravno, danas se desio i mali crnjak. Posto je djeci bilo malo dosadno, igrali su se u autu i pipkali svasta nesto i tom prilikom su polomili plastiku rucne kocnice. Prekidac radi normalno, ali upada u ono kuciste. Otpadi ne zele prodati samo onu plastikicu. Ima li barem u ovlastenom ovo kupiti negdje u HR i da li ima svoju sifru? U Mostaru prodaju samo cijeli prekidac rucne, 180 KM.
Ima li mozda netko sa foruma?
 
Posljednje uređivanje:

tommy133

New member
Pozdrav, prvi puta radim servis od kad sam ga kupio, c4 picasso, 2014g, 1.6HDI 115KS, sad ima 85000 km, zadnji servis prijasnji vlasnik na 72000 km, ja bih sada mjenjao;

ulje,filter ulja, filtere zraka, ima još koji filter ?, ulje u kočnicama, filter goriva, sa koliko km se mjenja glavni zupčasti remen ( ja ni neznam kakav remen imam, zupčasti, klinasti, lanac !? )

Antifriz, da, ne ?

Što još bi trebalo mjenjati na ovom autu na 85 tkm ?

Jel ima smisla mjenjati grijače dizni jer na priješnjem opel astra dizel su mi odlazili prvo jedan, pa za par mjeseci drugi i onda sam ih sve preventivno izmjenil pa je bilo ok :)

Diskovi i pakne mi se čine ok zasada...

Napomena; vec sam o tome pisao u drugoj temi, mislim nekad uskoro mjenjati komplet set kuplunga sa zamašnjakom al to je skupo pa čekam, naime auto kod kretanja jako trese a pogotovo kad kod kretnje na kuplungu skrecem lijevo ili desno... Prije je tresao i kod kretnje ravno no sad više ne a ja to povezujem sa vanjskom temperaturom, sad kad je hladnije te trešnje kod kretanja su manje ili ih nema uopce, no opet kad je gužva u gradu, pa ima puno stani kreni, nakon nekog vremena valjda se jako zagrije lamela ili što već pa opet počinje lagano tresti kod kretanja
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
ulje,filter ulja, filtere zraka, ima još koji filter ?
Filter kabine mislim da si preskočio.

sa koliko km se mjenja glavni zupčasti remen
Do 150tkm ili 7 godina bi bilo u redu

Antifriz, da, ne ?
Kad se bude mijenjala pumpa vode sa remenom.

Jel ima smisla mjenjati grijače dizni jer na priješnjem opel astra dizel su mi odlazili prvo jedan, pa za par mjeseci drugi i onda sam ih sve preventivno izmjenil pa je bilo ok :)
Ja nisam nikad. Mlad je auto za takve preventivne poteze po meni

Napomena; vec sam o tome pisao u drugoj temi, mislim nekad uskoro mjenjati komplet set kuplunga sa zamašnjakom al to je skupo pa čekam, naime auto kod kretanja jako trese a pogotovo kad kod kretnje na kuplungu skrecem lijevo ili desno... Prije je tresao i kod kretnje ravno no sad više ne a ja to povezujem sa vanjskom temperaturom, sad kad je hladnije te trešnje kod kretanja su manje ili ih nema uopce, no opet kad je gužva u gradu, pa ima puno stani kreni, nakon nekog vremena valjda se jako zagrije lamela ili što već pa opet počinje lagano tresti kod kretanja
Očito je vidio dosta gradske vožnje. Pošto se nema šta izgubiti, ja bi probao ''očistiti'' zamašnjak sa više naglijih startova
 

visaluteju

Well-known member
Prvi put cujem za ovu metodu ciscenja, iako na prvu zvuci jasno, moze li malo pojasnjenje kako tacno, koliko puta i kako pomaze i da li mozemo nesto shebati :)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Kad je Citrać jedno vrijeme vozio 99% Zg stani kreni, počelo je trest kod kretanja, sve gore i gore.
Pošto je jednomaseni zamašnjak, rečeno mi je da je uzrok u prijenosu materijala sa spojke na zamašnjak koje se desi u takvim uvjetima. Vruća spojka i puno sporog kretanja.
Uglavnom zamašnjak se “zafleka” i bude neravan, što rezultira treskanjem kod kretanja.

Ova metoda je valjda jedina alternativa otvaranju mjenjača.
Znači par dana sam muški kretao, visoki okretaji i postepeno otpuštanje kvačila. No treba imati ritam, ne više od tri takva kretanja pa pustiti mjenjaču da se malo ohladi.

Ideja je da sama ploča izbrusi/ispegla zamašnjak i fleke na njemu.

Meni je u potpunosti riješilo problem, nakon Zga pa do prodaje je startao mirno bez treskanja.

Kod dvomasenih je malo zahebanija situacija, jer su slični simptomi lošeg dvomasenog i zaflekane površine. Može biti i kombinacija oba problema.
No riješenje je, što se većine mehanićara tiče, isto, stavi novi dvomaseni i vozi dalje.

Tako da mislim da se nema što izgubiti, zašto ne probati jeftinu opciju A, ako je opcija B novi zamašnjak.

Istina da je cijeli prijenos pod većim opterećenjem, ali smatram da se nemože pokvariti ništa što ionako nije na kraju života
 

tommy133

New member
Ivane hvala na svim odgovorima i još nešto a kako da znam jel imam jedan zamašnjak ili dvomaseni ?

U zadnje vrijeme mi sve manje trese kod kretanja pa ni sam neznam što je uzrok ali sad mi je Ivan malo pojasnio pa može biti da se i kod mene to malo očistilo jer i ja znam nekad malo jače krenut, u zg je takav promet da moraš svako malo uletit i izletit negdje :)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
S obzirom na motor i godište, siguran sam da imaš dvomaseni. Po broju šasije bi se dalo provjeriti sa sigurnošču
 

tommy133

New member
Evo mene opet, problema sa mjenjačem i kretanjem te trešnjom uopće više nemam, radi Ok i sad ću čekati ljeto i visoke temperature pa će vidjeti kako će se ponašati...

Nego sad imam novi problem, pojavila se lampica žuta za motor koja ne žmiga nego konstantno svijetli a po uputama to piše da je problem sa pročišćavanjem

Jel zna netko kakav je to problem točno i što moram mjenjati, nadam se da nije ništa veliko, neki filter ili ?
 

Ap0qalypto

Active member
Donator foruma
Sto se menjača tice, sobzirom da je na 200 000km, ako uzmemo da je to istina. I da do sada nije servisiran, vrlo uskoro ce morati da se menja druk, kvacilo, plivajuci. Sto se aktuatora tice, vrlo retko crkavaju. Bitno je koristiti pravu Lexia(Dialbox) dijagnostiku, jer kinezare i druge prijavljuju pogrešne greske.
Ako sija check engine, ne mora značiti da je DPF filter, mozda je nesto vezano za motor. Trebalo na ekranu da izbaci upozorenje da je u pitanju filter krutih čestica i da treba ciscenje. Ciscenje ide otprilike, auto put i voznja nekih 30km,recimo 130km/h. Bitno je da se stviri dovoljna temperatura da se pokusa sprziti garež.

Èitajući temu iz pocetka, jedino bih dodao da od prvog servisa koristim Yacco 5w30 ulje. Koje sam koristio i na prethodnom Renault Scenic. Ulje mi se pokazqlo fenomenalno, nisam probao Total i druga. Isključivo sipam ovo.
 

tommy133

New member
Problem je bio da je otišao grijač dizni, sva 4 promjenjena i to je to ali mi je onda glupo zašto u knjižici vozila piše da ta lampica znači problem sa pročišćavanjem, baš bezveze

Nego opet novi problemi, sad mi se na volanu počelo čuti neko tupo lupanje tj. na volanu osjetim lupanje, nije non stop ali je dosta neugodno i sad neznam što bi to moglo biti. Nije povezano sa skretanjem, lupa kad idem ravno
 
Na vrh