C3 1.4 HDI by renco

renco

New member
Nedavno prilikom registracije sam predstavio sebe i ukratko auto, al da ponovim, nov sam vlasnik Citroena C3 1.4 HDI, 2006. godište. Auto je kupljen nov i od tad je u obitelji pa sam ga povremeno vozio od 2011., kad sam položio vozački. Po mojoj procjeni, u tih 5 godina sam s njim napravio 20ak tisuća km (145k ima auto ukupno pređenih) pa mogu reći da ga dobro poznajem :). Od nedavno je postao moj pa je to i razlog zašto otvaram ovu temu.

Redovito je održavan i servisiran i osim potrošnih dijelova (akumulator, zupčasti, kuplung-lamela, ...) promijenjena su 3 injektora, prednje opruge (nisu pukle, promijenjene su iz predostrožnosti :) ) i desni far, plastika blatobrana i posuda od vode za pranje stakla koji su stradali od naleta na psa.

Što se limarije tiče, ima određenih oštećenja (ogrebotina i udubljenja), a o tome ću detaljnije kad dođe na red njihova sanacija.

Auto ima osnovnu opremu (ručnu klimu), a od izvan serijske opreme ima:

1. Sony autoradio kojeg planiram uskoro promijeniti i nove zvučnike Hertz DSK 165.3 od prije par dana. Originalne tweetere koji su bili sam iskopčao i na plastiku od vratiju instalirao hertzove s njihovim skretnicama (slika dolje). Da se ne ponavljam, o akustici i problemima koje sam imao sam više pisao u temi: http://www.citroenforum.hr/car-entertainment-ice-179/c3-promjena-autoradia-6692/#post126561

2. Parkirne senzore koje sam ugradio prije 2 godine

3. LED osvjetljenje tablice, unutrašnjosti i bunkera (vidljivo na slikama kasnije)

Eto, to je zasad sve što imam za reći, trenutno (danas i sutra) sam u fazi kompletnog čišćenja unutrašnjosti. Sva sjedala su izvađena, stare navlake bačene i ide detaljno pranje svih plastika, tepiha, tkanine na krovu i sjedala. Zbog toga je na jednoj slici unutra ribički stolac - da ga mogu premjestiti u garažu i van :D
Javljat ću se u temu s budućim aktivnostima kojih imam dosta u planu.









Novi Hertzov tweeter u plastici od vrata (probušena rupa promjera 36mm u koju je sjeo):


Hertzov bas i tweeter (skretnica je unutar plastike):


Kad sam već stavljao zvučnike, poskidao sam plastike i detaljno ih oprao, kao i tapicirunge:


LEDica ugrađena u lampu koja osvjetljava bunker, nije sjela originalno jer je prevelika pa je bilo potrebno malo lemljenja.


Osvjetljenje bunkera s novom ledicom:


Osvjetljenje unutrašnjosti (slikano je u potpunom mraku i bez blica):
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Bome si ti to detaljno... godine su prošle od kad sam ja svog tako ispraznio heheh. I sviđa mi se lokacija ovih tweetera, super je ispalo ;)
 

Krky

Lakerski profesionalac
Ljepa kola..:cool:
Nego, malo mi to prerano 140tkm a da se mijenja kuplung i dizne? :confused:
Kod mene 230tkm još je sve tvorničko, i ne mislim tak skoro mijenjat..
Taman se razradilo :D
Ulje nisam mijenjal od kad je Janica prestala skijati :D :D
 

ZlatkoC4

Well-known member
super autić nema što ove nedostatke češ već riješiti.

Ali slažem se sa Krky da je prerano zamjena osobito injektora ? ja sam vozio indentičnog c3 1,4hdi prodao ga sa 164tkm opruge su bile prve nisu dirane i nisu pucale većinom su pucale na benzincima. promijenio sam podloške injektora, veliki servis i promjenio zadnje amortizere i to je to toči i vozi odličan autić.
 

renco

New member
Što se injektora tiče, krivo sam rekao, promijenjena su 2, a ne 3. Napisat ću detaljnije što se događalo jer primjećujem opet isto...

To je bilo negdje početkom ove godine. Auto je određeno vrijeme jako dimio pri naglom ubrzavanju ili općenito pod opterećenjem na višim okretajima (crni čađavi dim). Međutim, performanse mu nisu bile ugrožene, ubrzavao je normalno, nije bio trom i sl. Majstor je rekao da je jedan injektor problematičan, da ne stvara maglu nego baca mlaz goriva i da zato auto dimi. Promijenio ga je (ne znam jel stavio novog il je bio repariran jer tad još auto nije bio moj) i sve je bilo super par dana, nakon čega je otišao drugi injektor. On je baš otišao jer se pojavilo upozorenje, a auto gotovo da nije bio u voznom stanju - nije opće imao snage, jedva je mogao savladati manju uzbrdicu i to na višim okretajima.
Nakon što je i taj injektor promijenjen, s autom je bilo sve u redu i bez bilo kakvog dima.

MEÐUTIM, auto mi opet ima iste simptome, dimi čađavo crno u situacijama koje sam opisao na početku posta. Prilikom paljenja hladnog auta ne primjećuje se nikakav dim, a ulja ne troši ni malo, na istoj je razini još od servisa početkom godine. Također, primijetio sam povećanu potrošnju goriva. Budući da ga nemam dugo, svega 2 puta sam ga tankao pa nisam vodio točnu evidenciju, al prema odokativnoj procjeni, potrošnja mu je 7-8L/100km! Na putnom računalu pokazuje prosjek od 4.8L.

Nikakvih drugih simptoma nema, vuče odlično, išao sam probati max brzinu, vozio sam 167 kmh na ravnom dijelu autoputa tak da kaj se performansi tiče, sve je u redu.

Što bi moglo biti u pitanju? Opet injektor?

Da odgovorim na ostale primjedbe, opruge su promijenjene jer je bilo malo dijete koje se vozilo u autu pa zbog toga nisu željeli riskirati da se dogodi pucanje tijekom vožnje.

Što se lamele tiče, počela je proklizavati tijekom prošle godine. Mislim da je to rezultat toga što imamo veliku strminu na dvorištu i općenito je takav kraj pun bregova kod nas tak da je prisutno stalno kretanje pod ručnom.

A za kraj ljepša tema, čistio sam i prao cijelu unutrašnjost 2 dana tak da mogu reći da je sad iznutra skoro ko nov i baš je užitak i osvježenje voziti se sad u njemu :)
 

Dalibor

Dado Tornado
nisu pucale većinom su pucale na benzincima
dizeli i 1,6 benzinac imaju drugačije federe od manjih benzinaca,
ali svejedno ako se radilo o istom dobavljaču a pucanje je prije svega do oprugine izrade,
bolje te federe zamjeniti.

zbog toga nisu željeli riskirati da se dogodi pucanje tijekom vožnje
auti sigurno više od 90% vremena miruju,
pa je vjerojatnije da bi puknula dok bi bio parkiran :hm:
 

Franzg

New member
Kod mene je kuplung otiso vec na 70tisuca, a opruga mi je pukla (doduse benzinac) i nakon tog se vise nisam htio igrat sa serijskim oprugama pa sam presao na eibach i preporodio se (osim kod penjanja na rizole haha)
 

ZlatkoC4

Well-known member
Što bi moglo biti u pitanju? Opet injektor?
možda se netko prije igrao pa sipao ložu unutra, ljudima svašta pada na pamet.

injektore bih trebao pregledati bošista. također podloške, te sva crijeva goriva osobito oko zračnog filtera što idu, često odu kod tog motora a niti se ne vidi. filter goriva ( nafte) mjenjan.

dizeli i 1,6 benzinac imaju drugačije federe od manjih benzinaca
ovdje znam par c3 1,4 hdi nitko nije mijenjao opruge.
dok pojedini na određenom god auta benzinci su ih redovno mjenjali.
 

Dalibor

Dado Tornado
presao na eibach i preporodio se
prva gen. C3 je tvrđa od redizajna.
čito sam na netu da su sa redizajnom promjenili par stvari,
stavili tanju balans šipku, zericu ga spustili, i još par stvari promjenili.
moj 1,4 '02. je pretvrd u dosta slučajeva, često se osjeti kao da je napred "prenapregnut"
najgore je na betonskim cestama, jako osjeti prelazi između blokova.

ovdje znam par c3 1,4 hdi nitko nije mijenjao opruge.
dok pojedini na određenom god auta benzinci su ih redovno mjenjali.
kad je puknula bio je uočljiv zarez na opruzi preko kojeg je opruga prohrđavila,
i dovoljno da je hrđa ušla 10% poprečnog presjeka,
idućeg dana nakon jače rupe našao sam prednji desni kraj spušten
 

Krky

Lakerski profesionalac
I meni na hdi 2004g je pukla lijeva na 140tkm negde..
Al moj je super udoban, i prije i sad..
Obje sam promijenio originalne oped..
 

renco

New member
Kolko god mala vjerojatnost bila za pucanje opruge tijekom vožnje, malo dijete se vozilo u autu tak da je i 1% vjerojatnosti bilo previše i nema sad smisla raspravljati koliko je to bilo opravdano ili ne jer je to bila subjektivna procjena mojih, koji su tad vozili auto.

možda se netko prije igrao pa sipao ložu unutra, ljudima svašta pada na pamet.

injektore bih trebao pregledati bošista. također podloške, te sva crijeva goriva osobito oko zračnog filtera što idu, često odu kod tog motora a niti se ne vidi. filter goriva ( nafte) mjenjan.
Auto je u obitelji od trenutka kupnje novog u salonu tak da provjereno nije sipano unutra ništa osim dizela i to u 99% slučajeva je tankan Eurodiesel BS Class na INA-i.
ALI, prije nekih mjesec i pol je auto bio full natankan u BiH i od tad negdje je počeo dimiti. Slučajnost ili ne, ne znam. Neka logika mi govori da ako je njihovo gorivo tolko loše, onda bi se tamo noviji auti masovno kvarili pa vjerujem da nije problem u tome. Ipak ni tamo više ne voze svi golf dvice pa da se može voziti na ulje od prženja :D

Sad sam natočio pun spremnik i kad napravim 100-200 km ću ga opet napuniti do vrha pa da vidim točnu potrošnju.
 

ZlatkoC4

Well-known member
ALI, prije nekih mjesec i pol je auto bio full natankan u BiH i od tad negdje je počeo dimiti.
ovo što si rekao za opruge si u potpuno u pravu sigurnost osobito djece nikad ne smije biti upitna :palac-gore:

ovo za gorivo iz BiH to je lako moguće jer bilo je već dosta slučajeva sa problemom osobito kod dizela da začepi injektira za čađi i svašta. oni koji žive u Bosni i voze novije dizele znaju gdje smiju a gdje ne smiju točiti. a ni benzinci nisu tamo spašeni od pošasti lošeg goriva. Tamo bih natočio jedino gdje toče i moji prijatelji iz Bosne i voze novije dizele. a samostalno nikad jer ne poznam njihove benzinske pumpe.
 

renco

New member
Prema preporuci s jednog drugog foruma tankao sam na benzinskoj koja je doduše privatna, al ima inino gorivo, još i piše na njoj "ina partner" pa sam mislio da je to pouzdano.
Al ne mogu sigurno tvrditi jel to gorivo uzrok ili se jednostavno slučajno poklopilo.
 

renco

New member
Evo da se javim nakon 10ak dana i 538 pređenih kilometara uz potrošenih 26.23 litara goriva. Znači realna potrošnja je 4.87 L/100km dok na putnom računalu piše 4.8 tak da je sve u redu s tim. Malo sam pretjerao s ovom ranijom potrošnjom, ipak je teško odokativno to procijeniti.
Sve u svemu, to je ipak nešto veća potrošnja nego inače (kombinacija zagrebačke gradske vožnje, otvorene ceste i autoceste). Prije bih s lakoćom održavao prosjek na 4.5, a sad sam trebao dobro paziti da prosjek bude manji od 5L/100km.

Budući da auto ide bez greške, ne troši ni kap ulja, vuče ko i prije i nema nikakvih drugih simptoma osim tog dima na visokim okretajima, malo ću pričekati s odlaskom mehaničaru jer mi je trenutno neophodno da imam auto na raspolaganju.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Potrošnja ti je ok. Za uvjete koje si naveo a trenutno je zadnjih dana i hladnije treba i to uzeti u obzir. :cool:
Ovo što dimi nemoj predugo odgađati pregledat. Preporuka za pregled injektora i ubrizgavanja kod Purića u Samoboru.
 

renco

New member
Malo aktualnosti, od zadnjeg posta sam napravio svega 300tinjak km, koristio sam drugi auto u međuvremenu jer sam išao na malo duži put. Na citroenu je očišćen egr ventil i promijenjena pločica injektora tak da nisam imao gotovo nikakvih troškova s tim. Nema više dima, a potrošnja je ostala tu negdje ko i prije, ali s tim da su sad temperature 15ak ° niže nego pri mjerenju prošle potrošnje pa mislim da postoji poboljšanje.

Pošto sam imao stare savine zimske gume (imale su još dosta velike ripne, al su bile vožene 4-5 sezona, DOT 2010), na black friday sam na abrakadabri uzeo nove gume, jedan par Goodyear UG9, a drugi par Dunlop Winter Response 2. Bilo je 5% redovnog popusta + 10% dodatnog popusta na plaćanje americanom pa me je jedna guma ispala cca 340 kn. Nakon svega sam ga malo oprao i sredio i sad čekam snijeg da probam gume :D




Zanimljivo što sam primijetio, nakon pranja sa šamponom koji sadrži vosak, staklo mi se nije smrzlo, dok su na svim ostalim autima na parkingu stakla bila smrznuta. Ne znam jel je neka slučajnost, ali ako vosak odbija vodu, moguće da se i manje vlage kondenzira na staklu pa se ni nema što smrznuti.



Sljedeće što ću raditi, vjerojatno za božić i te praznike je nabavka pojačala za zvučnike i samogradnja kutije za subwoofer ispod sjedala.
 
Na vrh