C3 1.4 benz - markan 1000

markan1000

Well-known member
Evo red je da malo predstavim na forumu novi Citroen u obitelji, drugi po redu. Slike će doći malo kasnije na red, iako su vidljive i na forumu. Naime, auto je kupljen od jednog forumaša i bio je oglašen tu https://www.citroenforum.hr/ponuda-49/citroen-c3-1-4-i-sx-7398/

Dakle, 2005. godište, 195.000 kilometara, 1.4 benzin, 54 kw... Auto je izvana i iznutra u stanju boljem nego sam očekivao da će biti. Novi akumulator, nedavno mijenjano kvačilo, dugo servisiran u ovlaštenom, a i kasnije redovito održavan.
Ima naravno i par problemčića koje ćemo rješavati u hodu po redu hitnosti.
Od lakših stvari tu je zamjena auspuha (ili još jedno, šesto po redu krpanje), poliranje lijevog fara. Od malo kompliciranijih (i skupljih), u podvozju oko zadnjih kotača počela se javljati hrđa, pa bi trebalo napraviti zaštitu dok još nije kasno.
Ima jedan čudan problem s ventilatorom, a to je da povremeno poludi i počne raditi pun gas, što je praćeno s istovremenim paljenjem upozorenja da je motor pregrijan. Nakon 20-ak sekundi se stvar smiri, ugasi se i ventilator i upozorenje. Prodavatelj kaže da bi po njegovom mehaničaru trebalo mijenjati ventilator i prateću elektroniku. Po mom mehaničaru može biti da treba samo izbaciti zrak, može biti do samog ventilatora, a može biti i do dihtunga glave, jer izgleda da je došlo polako vrijeme i da se to sredi.
Ipak, unatoč ovim većim i manjim problemima odlučio sam se na kupnju auta jer je s jedne strane cijena bila po mom mišljenju jako dobra (na kraju dosta niža nego što je tamo oglašena), a s druge strane auto će se voziti malo, moja pretpostavka do 5000 km godišnje, raubati će se malo, pa ni ove stvari koje sam nabrojao ne moraju se riješiti sve sad i odmah.
Plan ga je držati nekih godinu-dvije dana, ali vidjet ćemo. Ako se zaljubimo u njega i bude nas dobro služio, nije isključeno da ostane i duže. Prvi dojmovi su palac gore!
Inače, kataloška vrijednost auta po poreznoj je cca 20.800 kn, tako da sam morao izvaliti 1.040 kuna poreza. I još mi lik za izračun stavi osnovicu od Pluriela, jer je za to godište najmanja, dakle za običan C3 je još i više... Užas...
 

Dalibor

Dado Tornado
raubati će se malo
citroene je najbolje što nonšalantnije i više raubati, bojim se da 5000 neće biti dovoljno, eventualno da kompenziraš za ponekom ogrebotinom. u suprotnom nećete biti zadovoljni ni auto ni ti. recimo to što ventilator povremeno poludi nisi trebao primjetiti.

samo mi nije jasno u poreznoj od kuda su izvukli onih 20tkn. po meni bi to bilo recimo za godište cca 2008., a 2005. negdje oko 14-15tkn
 

Milosh

Test
Neka je sa srećom sa novim autom!

citroene je najbolje što nonšalantnije i više raubati, bojim se da 5000 neće biti dovoljno, eventualno da kompenziraš za ponekom ogrebotinom. u suprotnom nećete biti zadovoljni ni auto ni ti.
To što pišeš mi zvuči tako poznato, bivši ženin C4 je imao nevjerovatno glupih problema za koje je dosta ljudi reklo da potiču od nedovoljne vožnje..

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
 

DS9

Active member
Ima jedan čudan problem s ventilatorom, a to je da povremeno poludi i počne raditi pun gas, što je praćeno s istovremenim paljenjem upozorenja da je motor pregrijan. Nakon 20-ak sekundi se stvar smiri, ugasi se i ventilator i upozorenje. Prodavatelj kaže da bi po njegovom mehaničaru trebalo mijenjati ventilator i prateću elektroniku. Po mom mehaničaru može biti da treba samo izbaciti zrak, može biti do samog ventilatora, a može biti i do dihtunga glave, jer izgleda da je došlo polako vrijeme i da se to sredi.
Ovo se mora što pre srediti jer postoji mogućnost da se motor zaista pregreva. Za celu seriju TU3 motora je poznato da im strada dihtung glave, ali i da sve bude ok nakon što se promeni korektno. Ja bih obratio i pažnju na pumpu za vodi, pregrevanje se može utvrditi ako se obrati pažnja na termostat. Možda npr. sporo otvara (i treba ga zameniti).

Menjati prateću elektroniku je diskutabilno, jer bi to mogao biti veći problem (iako je prodavac možda smatrao da je on manji problem). ECU...?
 

markan1000

Well-known member
javim razvoj situacije, ali koliko vidim ima i tragova ulja u ekspanzionoj posudi, pa mi se sve čini da ide prema tome da ćemo odmah glavu otvarati da ne bi bilo prekasno. najgore mi je šta ću se morati od nove igračke odvojiti na koji dan, sad kad je stigao c3, malo mi je c4 pao u drugi plan dok se ne izguštiram...
ali što je tu je, auto je bio jako jeftin, tako da sam spreman par tisućica još izvaliti da dođe u normalno stanje. a onda ćemo dalje vidjeti kako će se ponašati.

samo mi nije jasno u poreznoj od kuda su izvukli onih 20tkn. po meni bi to bilo recimo za godište cca 2008., a 2005. negdje oko 14-15tkn
stajao sam pored lika u poreznoj dok je tražio katalošku vrijednost s te neke EU stranice, i stvarno je takva... nevjerojatno
 

DS9

Active member
Sa uljem u ekspanzionoj posudi (a bez tzv. majoneza tj. emulzije na čepu za ulivanje ulja) - kako stoje stvari došlo je do spajanja uljnih i rashladnih kanala u motoru zbog propadanja dihtunga glave, i to je verovatno početni stadijum. U suštini je to bolja varijanta nego da rashladna tečnost ulazi u uljne kanale jer je onda i ulje tj. podmazivanje problematično.

Ovako nešto nije retkost, a osim što je taj tip motora donekle ozloglašen po pitanju dihtunga glave, cela stvar ume da bude posebno problematična ako se nije pazilo na interval zamene rashladne tečnosti.
 

markan1000

Well-known member
pretpostavljam da je razumno odmah promijeniti i zupčasti kad se već otvara motor? čak eventualno i druge remenice
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Èestitke na autut :D
Naravno, i zatezač i pumpu. Još su tu dihtunzi usisne, ispušne, semering bregaste. Ventilima bi isto bilo dobro gumice zamijenit kad je sve dole, pregledat i podesit poslije. Šarafi glave naravno novi i dihtung glave uzmi kvalitetan, Reinz ili Elring
Rashladna obavezno crvena Total glacelf.

Posao se da riješit u jednom danu, pitanje je samo koliko dugo će se glava obrađivati. Sve u svemu je lagan i ne preskup posao.
 

markan1000

Well-known member
Citat:
markan1000: Pregled postova
koliko vidim ima i tragova ulja u ekspanzionoj posudi
ako je "ulje" samo u tragovima - zanemari
ja nemam nekih velikih mehaničkih znanja, ali laički na to gledam ovako: niti je ulje napravljeno da rashlađuje, niti je rashladna napravljena da podmazuje. Ako se miješa onda nešto nije u redu i to ćemo srediti. sad hoću li baš raditi sve što je ivan naveo, još ć vidjeti. danas ga vozim kod mehaničara pa ću se još s niim posavjetovati. remen, napinjač i pumpa svakako. o ostalom ću još razmisliti
 

DS9

Active member
ako je "ulje" samo u tragovima - zanemari
Da, ljudi su prijavljivali da su prošli desetine hiljada nakon što su uočili tragove ulja u posudi, za koje poreklo nepoznato. Kod problema dihtunga glave (i pregrevanja) tipičnije je da se u posudi zatekne gelirana tečnost koja slabo cirkuliše (jer joj je gustina kao kuselo mleko), ali je to poodmakao stadijum u kojem auto nije pametno ni voziti.

Majstor bi mogao npr. da izbaci svu tečnost iz sistema i da sada ulije običnu vodu pa da prati pregrevanje i funcionalnost pumpe za vodu, ako već nije našao tragove antifriza u njenoj okolini, ili npr. okolini termostata, creva i sl. Da li se tu uopšte dešava nešto sa nivoom rashladne tečnosti.

Sad, možda i jeste problem sa elektronikom, ali je logično prvo isključiti realno pregrevanje motora Na sadašnjim temperaturama taj problem se lako reprodukuje.

Btw, mehuriči u ekspanzionoj posudi rashladne tečnosti dok motor radi ukazuju na nabijanje većeg pritiska od strane motora, po pravilu zbog dihtunga glave.

Ako je tvoj mehaničar siguran da će problem rešiti sa novim dihtungom glave - to bi bilo super, ali mislim da bih se sa njim pogodio da njemu idu dalji troškovi ako zamena dihtunga ne reši problem.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
o ostalom ću još razmisliti
Nemaš šta razmišljat, sve manje je ravno gluposti.
Motor je napravio 200tkm, jednostavno je u trenutku da se mijenja sve što je usput,

Da bi se poravnala glava, moraš skinut grane i tu svakako idu novi dihtunzi, nemožeš stare vraćat.
Također, tokar će osim peglanja glave uredit i dosjede ventila. A za to treba skinut ventile i bregastu. To povlači i njen semering... a kad se bude nazad slagalo, valjda će se stavit i nove gumice na ventile. (ako ne i novi ventili, cca 10kn/kom, 8 komada ukupno).

Sav taj proces se mora proć kod slaganja glave, a ako se to sve radi sa starim dijelovima... đabe si krečio.

Najbitnije, ti dijelovi su kikiriki... sve po par kuna da se tako izrazim.

Jel trebam spominjat da staviš i nove svjećice? Da se injektori pregledaju/očiste dok su vani? Glancanje/pregled termostata i kućišta...
Nek skine i karter usput, očisti i predihtanog montira.
 

diegos

Well-known member
Još je i dobar ako je izdržao 200k km. Mene ti je to izašlo nekih 2000-2100 kn, dihtung, ravnanje glave, novi zupcasti, ulje + filter, vijci novi i ne sjećam se točno svega, ali manje od ovih radova što je Ivan naveo. Bez pumpe jer je bila nedavno promijenjena...
 

markan1000

Well-known member
ništa, hvala svima na savjetima, auto danas ide na oporavak, javim kad se vrati s istog što je rađeno i koliko je cepalo
 

Memphis

Active member
markan1000 je rekao:
Ima jedan čudan problem s ventilatorom, a to je da povremeno poludi i počne raditi pun gas, što je praćeno s istovremenim paljenjem upozorenja da je motor pregrijan. Nakon 20-ak sekundi se stvar smiri, ugasi se i ventilator i upozorenje.
Ja bi rekao da je otišao termostat
Još je i dobar ako je izdržao 200k km. Mene ti je to izašlo nekih 2000-2100 kn, dihtung, ravnanje glave, novi zupcasti, ulje + filter, vijci novi i ne sjećam se točno svega, ali manje od ovih radova što je Ivan naveo. Bez pumpe jer je bila nedavno promijenjena...
Ja sam sam mijenjao brtvu na svojem i sestrinom. Ako odmah mijenjaš set zupčastog onda košta oko 1500 bez ruku. Ako bez razvoda dihtung, eventualno vijci, brtva poklopca ... + novi antifriz to ti je možda 500 kn. Ja nisam brusio glavu ni jednom jer je to šteta pogotovo na auto od 80000 km ... i treba još usput naštelat ventile.

E sad dihtung ja sam stavio original a možda sam trebao ipak Reinzov ...
 
Posljednje uređivanje:

DS9

Active member
Mala napomena u vezi mašinske obrade tj. brušenja glave.

Pretpostavljam da ako ona nije oštećena onda i nema potrebe - ali sam imao prilike videti na tom motoru aluminijumsku koroziju (gotovo neprimetnu za oko ali se oseća pod prstima) kod auta koji je nov kupljen u Srbiji (mislim da je bio pežo 306 sedan) kome se za pet godina (i oko 60000 km) bukvalno raspao/rascvetao dihtung glave. Antifriz nikada nije bio menjan i biće da je najverovatniji uzrok korozije (osim problematičnog dihtunga) bilo to što je antifriz izgubio antikorozivna svojstva.

Ostalo je nepoznato da li je vlasnik usled eventualnog gubljenja tečnosti dolivao samo vodu i time bitno pogoršao/ubrzao stvar. U autu je zatečen zeleni antifriz, dakle najverovatnije preporučeni/fabrički Glysantin G33.

***

Ja bi rekao da je otišao termostat
Ne znam da li to objašnjava što istovremeno auto digne obrtaje tj. kako kaže pun gas.

Ili, možda on samo čuje uključivanje ventilatora :confused:
 
Posljednje uređivanje:

markan1000

Well-known member
Citat:
Memphis: Pregled postova
Ja bi rekao da je otišao termostat
Ne znam da li to objašnjava što istovremeno auto digne obrtaje tj. kako kaže pun gas.

Ili, možda on samo čuje uključivanje ventilatora
ma ne, ne digne auto okretaje i počne raditi pun gas, i mislio sam na ventilator.

Ja nisam brusio glavu ni jednom jer je to šteta pogotovo na auto od 80000 km ... i treba još usput naštelat ventile.
a čuj ovo je ipak već blizu 200 tkm, tako da glava ide na brušenje, odnosno već je na brušenju. i ventili se štelaju/hoblaju, dosjedi, ide naravno i zupčasti + pumpa. ma napravit će čovjek sve što treba siguran sam, ni ne treba njemu svaku stvar napomenuti. tip servisira praktički sva vozila u obitelji, + kamione od punca, a ima ih, tako da vjerujem da će to dobro odraditi.
zapravo, jedino moj c4 nije u njegovim rukama dosad bio, a s obzirom da je auto spot zatvoren, vidjet ćemo gdje će dalje na brigu
 

Memphis

Active member
Ne znam da li to objašnjava što istovremeno auto digne obrtaje tj. kako kaže pun gas.

Ili, možda on samo čuje uključivanje ventilatora
Ventilator. On ima map controlled termostat koji je povezan sa ECU-om i kad je termostat neispravan onda se pali safe mode.
a čuj ovo je ipak već blizu 200 tkm, tako da glava ide na brušenje, odnosno već je na brušenju. i ventili se štelaju/hoblaju, dosjedi, ide naravno i zupčasti + pumpa. ma napravit će čovjek sve što treba siguran sam, ni ne treba njemu svaku stvar napomenuti. tip servisira praktički sva vozila u obitelji, + kamione od punca, a ima ih, tako da vjerujem da će to dobro odraditi.
zapravo, jedino moj c4 nije u njegovim rukama dosad bio, a s obzirom da je auto spot zatvoren, vidjet ćemo gdje će dalje na brigu
Sve je to 5 ako imaš nekoga tko će ti to složit kako treba. Poanta onoga što sam htio reć je to da ako je nešto dobro ne treba mijenjat jer sve kaj buš gore stavil je gore od originala. Zato ja brusim glavu samo ako se mora. Isto tako taj motor sa 200 tisuća bi trebao biti minimalno potrošen ako je redovito održavan. I ja na tvom mjestu bi samo promijenio gumice ventila, semeringe i brtvu. Ako je ostalo ok. Jer kao što rekoh sve to kaj buše gore metnul može biti gore nego kaj sad imaš.



E kad već to slažeš moj savjet ti je da promijeniš i crijeva vode koja idu u mali kiler jer kao što vidiš na slikama one s vremenom propadnu od velike temperature i ulja koje uđe u vodu kad probije dihtung. Meni je na oba Peugeota puklo desno crijevo (kod termostata). Vidiš kako su se na rubovima crijeva stanjila i izjačila.
 

markan1000

Well-known member
evo i izvještaja što je sve rađeno i mijenjano, neke stvari ću vjerojatno zaboraviti i navesti. dakle, kako sam već rekao glava je otvarana i peglana, osim tuga sređeni su i ventili i dosjedi. Brtva glave stavljena Reinz. Također, mijenjan je i set brtvi glave, također Reinz.
Osim toga, mijenjano je i: antifriz naravno, set remen pumpa i natezač (SKF), bobina mamicu joj hebem (Valeo) i svjećice (NGK), remen kanalni (Gates).
Osim toga, napravljen je i redovni servis, dakle ulje (Total) + svi filteri (UFI) i nešto potrošnog materijala.
Neke stvari što su pregledane i čišćene vjerojatno sam i zaboravio navesti, ali to je uglavnom to.
sve zajedno ovaj sport je došao 4000 kuna (2300 ruke + 1700 dijelovi). na kraju sam uložio nekih 1000 kuna više nego sam planirao prilikom kupnje, ali što je tu je.
 
Na vrh