Èesto se postavlja to pitanje, al pravog odgovora u biti
nema. Svaki auto proizvođača košta drugačije u proizvodnji.
Ako ćeš baš gledat brutto trošak jednoga modela za proizvođača, kao što si napisao, onda se minimalno u zbroj mora ubacit i trošak razvoja automobila i opremanje tvornice. Znači sve šta se potrošilo na taj određeni model do trenutka kad siđe s trake.
Kad sve to zbrojiš, to podjeliš sa brojem prodanih auti.
- i sad u teoriji imaš njihov trošak auta točno po komadu.
Očito je da se ta cifra nezna do kraja proizvodnje :grin: I uvelike ovisi o prodaji.
Naravno, proizvođač predviđaju broj prodaje automobila, da bi si mogli znat troškove.
I sad ima tu svakakvih primjera... Veyron kad siđe sa trake košta proizvođača oko 4 mil. eura više nego za što ga prodaje. Pheaton, Smart, X-Type... svi ti auti su trošak za proizvođača, i na tržištu koštaju manje nego koliko koštaju u proizvodnji.
Nasuprot tome, auto koji se proda u više primjeraka od planiranog ima vrlo malu cijenu kad siđe s trake. Mislim da je recimo 206ica nije mogla koštat više od 20% prodajne cijene.
------------------------
E sad. Priča se često pomiješa sa ''tvorničkom cijenom'', tj. koliko tvornica dobije po komadu. To je opet varijabilna cifra, nemože se generalizirat i reći da je to recimo 30% od prodajnih cijena na Hr. tržištu, jer smo i stim daaaaleko od istine.
Pravi iznos je u većini slučajeva poslovna tajna, i neće se pojavit u javnosti.
A u birtiji se može nagađati do fajrunta
