Bruto cijena novog auta

Franz

Well-known member
Netko od frendova je na večerašnjoj cugi započel nekaj o autima, cijeni i tak je rasprava došla na priču koliko košta auto dok ga izvedu van s trake. Znači cijena materijala + cijena rada (plaće radnika) + komunalije (energija, popratni troškovi) + marketing (ne znam jesam kaj zaboravio) = ?? bez poreza, harača, transporta, marži proizvođača, marže trgovca... Da budem ontopic, koliko bi tako npr. koštal jedan novi, najskuplji iz ponude C3, C4, C5... Ima ko kakvu predodžbu ili približno točnu cifru? :)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Èesto se postavlja to pitanje, al pravog odgovora u biti nema. Svaki auto proizvođača košta drugačije u proizvodnji.

Ako ćeš baš gledat brutto trošak jednoga modela za proizvođača, kao što si napisao, onda se minimalno u zbroj mora ubacit i trošak razvoja automobila i opremanje tvornice. Znači sve šta se potrošilo na taj određeni model do trenutka kad siđe s trake.
Kad sve to zbrojiš, to podjeliš sa brojem prodanih auti.
- i sad u teoriji imaš njihov trošak auta točno po komadu.

Očito je da se ta cifra nezna do kraja proizvodnje :grin: I uvelike ovisi o prodaji.
Naravno, proizvođač predviđaju broj prodaje automobila, da bi si mogli znat troškove.

I sad ima tu svakakvih primjera... Veyron kad siđe sa trake košta proizvođača oko 4 mil. eura više nego za što ga prodaje. Pheaton, Smart, X-Type... svi ti auti su trošak za proizvođača, i na tržištu koštaju manje nego koliko koštaju u proizvodnji.
Nasuprot tome, auto koji se proda u više primjeraka od planiranog ima vrlo malu cijenu kad siđe s trake. Mislim da je recimo 206ica nije mogla koštat više od 20% prodajne cijene.

------------------------

E sad. Priča se često pomiješa sa ''tvorničkom cijenom'', tj. koliko tvornica dobije po komadu. To je opet varijabilna cifra, nemože se generalizirat i reći da je to recimo 30% od prodajnih cijena na Hr. tržištu, jer smo i stim daaaaleko od istine.

Pravi iznos je u većini slučajeva poslovna tajna, i neće se pojavit u javnosti.
A u birtiji se može nagađati do fajrunta:D
 

deda

New member
Bruto cijenu znaš,to je cijena koju platiš kao kupac,a netto cijena je ono kaj bi htio znati,a to znaju samo proizvođači.Uostalom to nikoga ne zanima,pa čak ni poreznu,njih samo zanima godišnja ukupna zarada ,prema kojoj se mora platiti porez,a kolko košta jedan auto ,to ih uopće ne zanima.Otprilike je zarada proizvođača po jednom autu niže srednje klase 400-500 € i to se smatra odlićnom zaradom i uspješnim prolazom na tržištu.Sama prodaja vozila i zarada je bitna samo da ih ima što više na tržištu,jer prava zarada se očituju iskljućivo na post prodaji i ćim ona stagnira prelazi se na nove modele.
 

Dalibor

Dado Tornado
troškovi Dacie za model Logan po komadu iznose između 4-5000 €,
a kao nove kod nas su koštale oko 60 000 kn odnosno 8 000 €...
za svaki drugi masovno proizveden auto vjerojatno su odnosi troškova i cijene približni...
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Negdje sam bio slučajno pročitao da Toyota USA po jednom Priusu zaradi 3.000$, odnosno oko 2.200€. Znači, to je zarada proizvođača bez marže dilera tj. salona.
 

charllie

Active member
Ja znam da je v Gracu pre nekih 10 let toca spotrla nove Vojagere na Magninom vanjskom skladistu pa se pricalo da je dadu po proizvodni ceni oko 70 000 silingi oko 5000 eur.Ali su ih odlucili poprajti i nikaj od te srece.:twisted:
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Možemo nakon pet godina revitalizirati temu. Zapravo, strašno je da ja, nakon pet godina, pamtim kako ova tema postoji na forumu. :) Ne gine mi ludilo u starosti. :D

"KOMPANIJA B&D Forecast nedavno je izračunala koliko koja firma zaradi od jednog automobila. Valja napomenuti i to da se brojke odnose na Njemačku, a jasno, razlikuju se od države do države.

Tako Porsche na jednom automobilu prodanom na njemačkom tržištu zaradi 22.674 eura. BMW zaradi "samo" 2.574 eura. Toyota je na 1.751 euro čiste zarade. Audi zaradi 1.643 eura, a Mercedes tek 736 eura. Volkswagen zaradi tek 334 eura.

Honda zarađuje po automobilu 319 eura, General Motors 834 eura, Škoda 758 eura, Ford oko 967 eura, Hyundai i Kia 1183 eura, Chrysler 1579 eura, Renault svega 241 euro, Seat 364 eura, Peugeot 510 eura, a Citroën 500 eura po automobilu."
 

sir.Oliver

Well-known member
zašto navodiš škodu posebno , kada je ona več davno u vlasništvu VW ? mislim da česi imaju samo 1% akcija , kako bi moglo postojati ime škoda kao brend .
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Porše ima baš brutalnu zaradu naspram drugih... što i nije neko čudo, premium značke na isplaćenim platformama. Onaj ogavni Lambo je na platformi A4ke :D
Sprdancija, ali barem se isplati.

Nego, nekako mi je pre mala razlika između Citroena i Puga :confused:
 

Dalibor

Dado Tornado
Porše ima baš brutalnu zaradu naspram drugih... što i nije neko čudo, premium značke na isplaćenim platformama.
osim toga, samo na temelju imena može bez posljedica dići cijenu 15-20%, kao i ubirati vrhnje preko dodatne opreme i posebnih izvedbi
 

Vaha

New member
Tako Porsche na jednom automobilu prodanom na njemačkom tržištu zaradi 22.674 eura. BMW zaradi "samo" 2.574 eura. Toyota je na 1.751 euro čiste zarade. Audi zaradi 1.643 eura, a Mercedes tek 736 eura. Volkswagen zaradi tek 334 eura.
Zato su VW vozila jeftinija od Porschea, a zato ce VW prodati mnogo više auta nego Porsche i opet mislim bolje profitirati... mislim ko ne vozi VW-a ili ga barem jednom imao u garazi
 

markan1000

Well-known member
Pa i nije ovdje poanta bila da se kaže da Porsche dobro, a VW loše posluje, ovo je vipe onako kao kuriozitet.
Meni bi osobno bilo jako zanimljivo staviti u omjer zaradu po jednom automobilu i prosječnu cijenu svih prodanih vozila unutar jedne marke, da se dobije nekakav postotak marže, nazovimo ga tako. To bi dosta onda govorilo primarno o tome kome kupci daju premiju (a kome ne), gdje se odlučuju za više dodatne opreme npr., kao i tome tko reže troškove proizvodnje bolje od drugih, a da to opet kupci ne primjećuju i honoriraju ga unatoč rezanju.
I još da je sve to spustiti na razinu pojedinih modela...
 

Memphis

Active member
zašto navodiš škodu posebno , kada je ona več davno u vlasništvu VW ? mislim da česi imaju samo 1% akcija , kako bi moglo postojati ime škoda kao brend .
Zato što se škoda bolje prodaje od VW-a. Tj. model octavia a i veća marža.
Sljedeći model Passata će se proizvodit Škoda u češkoj zbog jeftinije radne snage.
 
Na vrh