Berlingo karijolica by Squalo

Squalo

New member
Okrenuli smo 20.400 km i pale su zimulje.
Za 2.000 km radimo servis :D

Ove su za sad otišle na hlađenje do proljeća. Nisam baš oduševljen njima, ali da smanjimo troškove, ubit ću ih do kraja prvom prilikom i idem na neki premium, jer na ovakvoj klasi guma vozim prvi i zadnji put, a nadam se nakon što ih potrošim - nikad više tu klasu.




Razmišljao sam o Kleber Krisalpu HP3 ili o rođaku s pedigreom Miši Alpin 6 i s obzirom na kilometražu koju radim, odlučio sam se na Mišu.




Ove su napravljene u 9 tjednu 2018 u Italiji.

Impresije: kao da je drugi auto! Na jačem ubrzanju nema proklizavanja, po mokrom rasturaju, a auto se bolje vozi. Puno bolje.

Naručen je još jedan set za Golfa, tako da zamjenjuju Conti TS860 (koji je zamijenio početkom 2017 TS850).
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Pametno... tebi se bar isplati imati dobre gume. Em si puno na cesti, em ih firma kupuje :D
 

Squalo

New member
U jednu ruku - moja firma, moja briga, a i moja glava za volanom. :cool:

Moji me pitaju zašto tako rano zimske, kad je zakonski od 15.11. -
1. kad zahladi, to će naglo bit
2. planiram drugi vikend u Austriju
3. imam raspored takav da ne bi sigurno stigao ništa do kraja mjeseca (već ponedjeljak moram za Italiju, utorak Slovenija, srijeda-subota obaveze na sajmu...)
 

Squalo

New member
Pozdrav, ekipa.

Nije me bilo koji mjesec. Bome, u međuvremenu se radilo i vozilo.

Ajmo malo kronološki.

Nedugo nakon montaže zimulja, u 11.mjesecu išao sam za Salzburg, ali tako što sam prije tog ujutro imao isporuku u Westinu u Zagrebu, pa sam oko Samobora natankao. Uglavnom, od Samobora do Opatije preko Salzburga - tank je izdržao, iako sam na povratku od Karavanki do doma vozio ko penzioner. To kad ne znam tražit R1 račun izvan HR, tj.moje tete iz računovodstva me demotiviraju za to.


Par dana nakon Austrije isprobane su Alpinke po snijegu, ono malo što ga je bilo cijelu sezonu. Super su. Nakon onih ljetnih GT Radialki sve je bolje.


Krenule su narudžbe, a Karijolica je sve hendlala. U jednoj rundi smo vozili iza 500-ak kila robe, što je prošlo odlično! Malo smo čučnuli, ali to je normalno :grin:



Kako to kod mene uglavnom ide, mora se upalit i neka lampica motora. Ovaj put, na nekih 30.000 se upalila i UREA. Ne bi bio problem da nisam stalno pazio da mi je tank AdBlue pun, ali kad ti u prvih 12.000 km u tank stane 10L AdBlue, a onda do 30.000 ne uspiješ natankat ni 9 L, to već mora smrdit. Uglavnom, upali se meni UREA, upali se i "No Start" poruka. Za:cenzura::cenzura::cenzura:ano je bilo kad je počelo odbrojavat koliko do "No Starta".
Prvi put do servisa, kažem "Frka je, ne mogu bez auta", oni kontali da je prvo auto bez AdBluea, sad će oni natankat. Kažem ja da je pun, e tu su već bili u problemu. Pa gužva nam je, pa nema nam tog dečka koji radi dijagnostiku.

Odradili oni neku dijagnostiku na brzinu, kažu dođi za 3 dana. Dođem onda, oni s marsa pali. Dogovaram termin servisa i kažem - pustim vam auto na servisu u ponedjeljak (a termin je bio u utorak), pretpostavljam da je pumpa AdBlue, može li auto do petka bit gotov?
Oni nisu bili sigurni - mislim, auto je u jamstvu, ej!
Ipak su ga uspjeli sredit! Bio je 2. mjesec, počelo se radit, bez auta ne možeš, što sad? Po neku robu smo išli rentanom Škodom Rapid. Stalo je! Nije bilo na paleti, ali nezgodna situacija. Takve stvari mi se dešavaju s Francuzima, Švabama....jedino Ðaponeze i Talijane nisam imao :p



Da pokucam po drvu, osim redovnog servisa, nije bilo drugih problema.

Počeli gulit kilometre!


Kad sam došao na 49.000, znači 29.000 od montaže zimulja, počelo je vrijeme za razmišljanje o ljetnima.
Stavio sam oglas da prodajem GT Radial Champiro VP1 i prodao ih u roku od 3 sata! :confused::angel:
Odlično, stvorio sam bazu da si uzmem gume kako spada.
Vrtio sam u glavi koje gume da uzmem i na kraju sam došao do zaključka, s obzirom da Kleber Dynaxer HP4 ne dolaze u mojoj dimenziji da uzmem Michelin, jer to su gume koje nisu nikad najbolje, ali su uvijek u vrhu i iste od prvog do zadnjeg kilometra.
Dvojio sam o CrossClimate - jer je to ipak ljetna guma, pa da imam spašenu guzicu na kraju zime/ranom proljeću i kasnu jesen/ranu zimu. Svejedno, koliko god si radio kalkulaciju, nisam se našao u njoj.
Odlučio sam se za Michelin Energy Saver Plus - iznenadio me profil gume. U sjećanju mi je da je nekako drukčiji profil bio na Energy Saveru. Ovo je nešto novo bit će. Izgleda obećavajuće.

Tražio ponude od Lašiča, Furlana i Bartoga i ćorak. Izračunao da mi se isplati kupnja u Vulkalu. Excel tablica je presudila.
Gume sam samo kupio, bez montaže, jer tu oni deru zeca.

Na index oglasima našao čeličane u dobrom stanju s Peugeota 308 - kriterij: 15", 6,5J i ET27 su bili zadovoljeni. Kod lokalnog vulkanizera montirao za bagatelu gume i sad se vozamo!





Isti dan odrađen je i tretman Genijatorom u Rijeci. Èini mi se da malo "mekše" i tiše radi, ali za druge stvari ne mogu reći. Treba mi još tank-dva da procijenim. S obzirom da je auto propuhan na autocesti, nije začepljen pa da mu je razlika osjetna u performansama.


Sad smo na 50.000 km i vozimo dalje!

Zimulje su odradile 29.000 km bez rotacije i još imaju dosta mesa!


 

Squalo

New member
Bok! Dugo me nije bilo, a s autom smo dogurali na skoro 92.000 km. Do ove Corone je tempo bio ubitačan i osim redovnog servisa, pokoje žarulje i dolijevanja AdBlue nikakvih problema.
Prošli smo pola Italije, Austrije i Sloveniju, cijelu Hrvatsku uzduž i poprijeko i stvarno mogu pokucati po drvu.

Ali ono što je mene malo zabrinulo je sljedeće. Kako je više od mjesec dana prošlo od zadnjeg puta s 300+ km, a sve se složilo i s ovom Covid-19 situacijom, nisam se puno vozio. Nekih 10ak dana bio je na mjestu, a ostatak samo do ureda i doma, dakle nekih 10ak km dnevno. Išao sam doliti tekućinu za šajbu danas i puf! Vidim masna hauba ispod na prednjem dijelu.
IMG_6174.jpg
Pogledam bolje, kad ono masno na spoju prema IC.
Je li tko imao sličnih situacija i problema? Mislio sam na sljedećem servisu (ne više ovlaštenom) reć da mi uz zamjenu filtara (ulje, zrak, gorivo, klima), ulja 0w30 očisti IC. Baš sam na čudu.
IMG_6171.jpg
IMG_6173.jpg

Inače sam nabavio i prednje pločice ATE od Anđelka iz Lagerosa nek budu u pripremi, iako mi se čini da sadašnje mogu još izdržati. Vidjet ćemo.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
IC se dobro čisti i povremenom jačom vožnjom... a i ako je ulje u njemu, trebalo bi završiti u motoru, ne oko njega? Ja bi provjerio sve te cijevi i spojeve, ako ima kakvih pukotina zajedno sa tim čišćenjem. No to će ionako mehaničar znati :)
 

Squalo

New member
IC se dobro čisti i povremenom jačom vožnjom... a i ako je ulje u njemu, trebalo bi završiti u motoru, ne oko njega? Ja bi provjerio sve te cijevi i spojeve, ako ima kakvih pukotina zajedno sa tim čišćenjem. No to će ionako mehaničar znati :)
Išao sam provjeriti razinu ulja i čini mi se da ga je više nego što treba biti. Je li moguće da su ga u Arku pred 3 mj više stavili i da ga je bacilo van pa da ga je na IC isto izbacilo.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Hehehehehe. Ark. Tu priča više manje staje.
SVE je moguće sa njima. I da ofarbaju komad karoserije bez primera, i da stave krivu vilicu na auto.
Poučen vlastitim iskustvima (a vidim da se i tuđa nastavljaju istim smjerom), uvjeren sam da će dotični servis prije fulati nego pogoditi bilokoju količinu tekućine u autu.

Pošto ti je auto izašao iz garancije (zar ne?), toplo ti preporučam da zaboraviš na ovlašteni servis.
Ja bi daljnju brigu o tom autu prepustio AutoKruni kojeg sam već spominjao. Brestovice 31, Kastav.
 

Squalo

New member
Trenutno sam na 93xxx km, prebacio se na ljetni setup, a kod zimulja (Michelin Alpin 6), koje su prosle cca 47.000 km primijetio sam da se više potrošila zadnja lijeva guma.

Dakle, trenutak je za optiku. Iako, kako vidim po stranim forumima takva stvar je “normalna” kod Berlinga B9.

Kako sam nabavio filtere za servis preko Anđelka iz Lagerosa (sve osim ulja), bacio sam oko koji su to OEM proizvođači filtera (puno sam gledao Dina DIY na YT), pa sam ustanovio sljedeće:
-filtar zraka - MANN
-filtar goriva - Purflux/Sogefi
-filtar ulja - Mahle
-filtar zraka - Eurorepair.

Ići ću sad svakih 10.000 km na izmjenu svih filtera, isplati se.

Razmišljao sam koje bi ulje. Total Quartz Ineo First 0w30 je no brainer, ali kopalo me probat nešto novo, nešto divlje.
Tražio sam cijene Yacco ulja u 0w30 gradaciji i gospoda iz AutoMarinića ne gledaju mail, a kad ih zoveš cijena je poprilično paprena.
Uglavnom, bio sam na korak do Totala, a onda sam se sjetio da sam davno na Renault Klub Forumu (bio sam nekad Renault fahrer i član RKH) viđao ljude koji se kunu na švicarski Midland, pa rekao da probam.
Šibnem mail u Strnad Holding u Međimurju i ne prođe puno, dobijem povratni poziv, vidim stalo im do kupca.
Na kraju sam uzeo 8 L ulja, 2 aditiva za gorivo i 1 engine flush.
Cijena ulja je nekih 10ak posto veća od Totala, ali ako je bolje, neka je.

U srijedu servis i kontrola masnog IC.
 

Prilozi

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Zanimljivo, ta marka mi još nije zapela za uho. Kamo ideš onda to promijeniti?
 

Squalo

New member
Zanimljivo, ta marka mi još nije zapela za uho. Kamo ideš onda to promijeniti?
Ić ću kod jednog servisera na Viškovu. Kumu i njegovom starom sređuje Mečke, navodno je Alfista, a početkom godine smo dali da na 2008-ci od punca napravi servis.

Detalje ti šibnem u poruci.
 

Squalo

New member
Servis riješen.
Engine flush, svi filteri zamijenjeni i unutra je sad Midland ulje.

Što se tiče IC, kaže majstor nek nabavim nova crijeva IC, tako da je to sad sljedeće što lovim.
 

Squalo

New member
Okrenuli 100.000 km i vozimo dalje!
2B2C75CB-847B-4DAE-9ECB-11E74BC42E3B.jpeg
E, sad... kod dostave mi se dogodilo da sam se okretao, nisam vidio kontejner, nije ga registrirao ni senzor i onim rubom je zveknuo po stop svjetlu koje je puklo.

Zna li tko koji je proizvođač OEM štopova? Ne stavlja mi se Depo i slične šrotove na auto.
 
Na vrh