Berlingo karijolica by Squalo

Squalo

New member
Ime: Berlingo
Srednje ime: VU Urban 1.6 BlueHDI 100
Prezime: Citroën
Boja: Bijela
Godina rođenja: 2017

Kako to uglavnom biva, ovo nije bila ljubav na prvi pogled. Nikako. Èak nisam niti razmišljao da bi kupio Citroëna.
Zadnji Citroën u obitelji bio je Cimosov GS 1.3 Super koji mi je neprežaljeni, ali dobro...

U obitelji su se zadnjih 23-24 godine vozili uglavnom Volkswageni, 2009. sam pogriješio s Cliom 3 ph2 (koji je propuštao kišu od kad je bio nov, dok ga se nisam riješio 2013.), a pred cca 7 godina u obitelj je došao novi Peugeot 308 ph2 1.6 HDI 92, rekao bih glavni krivac zašto je sada Berlingo kod mene.

Dakle, Berlingo. Zašto? Kako? Svojevremeno sam gledao Caddyja, baš zbog te obiteljske privrženosti VW-u (kako bi rekao frend Bosanac, da sam po tom pitanju možda i ja Bosanac...hahahaha :grin:). E, onda je počeo zezati tatin Touran, pa mene moj Golf 7 (što švabo napravi, a? od kad je bio nov uvijek neki škerci s njim), i VW je počeo topiti svoje kredite kod mene. Jednostavno mi nije bilo prihvatljivo u 6 mjeseci biti 2 mj. bez auta, a za posao mi treba.

Počela se javljati potreba za prijevozom robe, a u Golfa i Tourana nikakva paleta ne stane, uvijek fali visine, dužine, a tu je i tapecirung koji nedajbože taknut, pogrebat ili što već.

Šetnja od salona do salona, gledat Forda, Fiata, Opela, pa Kitroena i Pežoja. Na kraju, kako sam bio onih 2 mjeseca u pola godine bez svog auta, vozio sam 308-cu. Oduševljen motorom, elastičnošću, ali i tome da u 7 godina nije bilo apsolutno nikakvih, ali nikakvih problema, odlučujem se za neki od PSA dvojčeka.
I idemo, mailovi po cijeloj RH da vidimo koji je najpovoljniji. Odlučeno je u startu: mora imati klimu, tempomat, 100 konja i onu gumu u teretnom dijelu, e da... i extenso sjedalo, jer je praktično :cool::D

Na kraju sam uspio doći do demo vozila sa 3000 km za koji sam zaključio da je to ono što mi treba, a naravno znao sam da će brzo natući još.




Evo ga kraj brateca


Naravno, ovi teretni imaju gumeni tapecirung koji ja ne volim. Ja moram imati tepihe koje uzmem, otresem, operem, votever i vratim nazad u auto. Tražio sam koje bi, pa sam odlučio dati priliku Gledringu, iako mi se sam dezen otiska gume ne sviđa previše. Uz navedeno, da ušparam na dostavi uzeo sam i deflektore koje je zadnji put imao moj Golf 3 iz '95. koji nije imao klimu, a to sam zapamtio kao praktičnu stvar. Dobro da jesam.



Par dana kasnije počele su ozbiljne ture - po otocima - Pag, Rab, Krk, Cres, Lošinj, ali i prema Sloveniji i Italiji. Ono što mi je malo turnoff kod ovakvog dostavnog je na granici kad moraš Slovencima otvarat teretni dio da se, valjda, uvjere da ne voziš Sirijce i Afganistance iza. Ali dobro, neka ga.



Normalno, s minimumom od 5000 km mjesečno i igrom velikih brojeva dolazi do nekih prometnih peezdarija.
Npr, barba koji je izletio iz sporedne bez gledanja. Shit happens, nije ugodno pogotovo kad je nepunih 15 dana da si preuzeo auto, ali što sad. Undo botun ne postoji.




I onda, mjesec dana kasnije, nakon povratka iz Dalmacije, tankanja i pranja, drugo jutro moram isporučit neku robu, a kad ono:



Naravno, kao i svaka glupost, to je bilo u subotu i do ponedjeljka se možeš slikat. Nadrukao sam gumu do kraja i držala je do ponedjeljka uz par kratkih vožnji. Za one koji bi pitali zašto nisam stavljao rezervnu - smatrao sam da je to prevelika za*ebancija za jednu malu vidicu u gumi. Da je oštećenje veće i da mi napumpana guma ne pomogne, onda bi.
Sve u svemu, auto je već odrapio preko 10.000 km i kod krpanja sam rekao vulkanizeru da zarotira gume. I neka sam, jer se na prednjima vidi da su malo načete.
Kod kupnje auta vidio sam da su to GT Radial Champiro VP1 i pomisao da ću se vozat na kinešćurini bila mi je odbojna (to je vonabi M+S guma, ali bez planine), ali čak i nisu loše, jer to nije auto za traženje granica fizike. Primijetio sam da na ove L1 kratke dostavne stavljaju te GT Radial, a produženi L2 ima uglavnom Kléber Dynaxer HP3.

Uglavnom, kod skidanja prednjih kotača kod vulkića provjerio sam diskove. Stanje - novo. Zašto sam to gledao? Od moje drage tata vozi 2008-cu i nakon 3 g i 35000 km su mu na servisu rekli da treba mijenjat pločice i diskove (za pločice bi razumio, ali diskovi??? Po meni 2 seta pločica na jedne diskove idu) - pa ja sam na Golfu inzistirao u servisu da mi pločice zamijene nakon 100.000 km :shock:
Ali uglavnom, ovdje problema nema.



Bilo je za odvozit još par vožnji, jer nikako da si dozvolim biti bez auta par dana, jer treba popravit blatobran, branik i odraditi servis.






Krajem 8.mjeseca auto je bio na 12.300 km, a iako sam planirao servis napraviti na 10.000, to sam premašio. Kupio sam ulje Total Quartz Ineo First 0W30, filtere Purflux i dogovorio kad auto može na popravak, a usput sam išao dopunit AdBlue. Ušlo je tih cca 10 litara (malo se skipalo po tenisicama koje su pobijelile) i još sam manje od litre na Petrolu natankao, točnije 0,7 L, pa je moja kalkulacija potrošnje 0,9 L/1000 km.

Auto nisam štedio i ne štedim, ali održavati se mora.



Auto je trenutno još na sređivanju u servisu jer zbog onog popravka je trebala naknadna procjena osiguranja, a s tom osig.kućom sam se sada prvi put susreo, odnosno čuo za nju - Izvor osiguranje.

Toliko od mene za prvi post o Karijolici. Prva dva mjeseca druženja s njom bila su zanimljiva :D

Uglavnom, auto ima i instagram profil (tako, za foru) i ako se kome prati:
www.instagram.com/left.lane.berlingo :angel:
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Je, lijepo je vidit kad je neko u ovakvom odnosu sa autom :D
Želim puno sretnih kilometara ;)
 

Squalo

New member
Evo mene opet.

Odrađen je servis pred mjesec dana na 12.500 km, a u buduće ću radit servise svakih 10.000. Pa nek bude sve kako treba. U međuvremenu je popravljeno oštećenje blatobrana i opet je autić na cesti kako treba.

Danas kad ovo pišem, auto je na 16.800 km, a u tekućem tjednu ću okrenuti i preko 17.500 na satu. Bilo kako bilo, auto služi! Problema nikakvih.

Jedino što me muči (uzmimo to kao razmaženost) je potrošnja koja je oko 5,5-6L, ali nije to tako strašno kad se uzme u obzir aerodinamika kućnog frižidera :D Sve u svemu, auto hoće povući (čitaj 180), ali će bome i popiti.



Stalno smo na autocesti, uglavnom Italija, iako relativno friško imamo i ENC, pa nema više potrebe stajati na naplatnima (zima stiže!) i gubiti toplinu kabine :p


Gdje idu veliki kamioni, ide i mali Berlingo. Bez kompleksa.




A onda je došla i potreba da više ne bude incognito, nego da dobije vizuale firme.



Više slika novog izgleda u sljedećem postu.

Uglavnom, kod svakog, najkasnije svakog drugog pranja auto dobiva tretman Sonax Detailerom i gelom za plastike, tako da dugo izdrži u top formi.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Jedino što me muči (uzmimo to kao razmaženost) je potrošnja koja je oko 5,5-6L, ali nije to tako strašno kad se uzme u obzir aerodinamika kućnog frižidera Sve u svemu, auto hoće povući (čitaj 180), ali će bome i popiti.
Daj mi reci s čime si se uspio razmaziti da ti je 5,5-6 velika potrošnja? :D
 

Squalo

New member
Privatno vozim Golfa 7 TDI 105 kobila, potrošnja bude od 4,4 do 5,3 na istim relacijama. Mamin 308 HDI 92 bude 4,6-5,5.
Ali niti je ovo takav tip auta, niti ga aerodinamika miluje. :whistling: Do 115 km/h je ekonomičan. Preko toga - nikako :D

Planiram kroz koji mjesec frknut radio u auto + zvučnike. Ajmo reći da sam odabrao, ali nije mi za glavu da moram to sad hitno. Ono što me najviše motivira je buka u autu, pa bi definitivno ubio buku dobrim dampiranjem.

Prvo: kakvu izolaciju ima putnički Berlingo/Partner?
Drugo: što sve mogu/trebam dampirati da ipak dobijem efekt koji želim?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
A ideš po onome što ti je najdostupnije. Oplate blatobrana bi trebalo biti lako skinuti i na njih prelijepiti s unutarnje strane nešto. Onda bi se dalo skinuti obloge vrata i ubaciti iza materijala.
Imaš punu pregradu između kabine i prtljažnika?

Privatno vozim Golfa 7 TDI 105 kobila, potrošnja bude od 4,4 do 5,3 na istim relacijama. Mamin 308 HDI 92 bude 4,6-5,5.
A onda nije niti čudo da si razmažen... naš najšparniji auto je na oko 7l :D
 

Squalo

New member
Ma imam mrežu.
Mislio sam vrata s unutarnje strane sigurno, čak i bokove iza, ali i krov pogotovo u teretnom prostoru jer kad je kiša kao da sam ispod onog valoplasta. Rošće za poludit, ali kako nisam ni imao neka prevelika očekivanja, mogu reć da nisam razočaran, ali imam želju unaprijedit to.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Bilo bi brže da je pregrada, ali nije ni ovo bed, lako su dostupne površine. Samo će trebati puno materijala... ali mislim da će se isplatiti ;)
 

Cutac

Prèkaroš
Drugo: što sve mogu/trebam dampirati da ipak dobijem efekt koji želim?
Nagađam, ali po iskustvu sa furgonima, na pod teretnog prostora bi trebalo nalijepiti 13mm Armaflex i preko toga novi drveni pod staviti. Vrata su najmanje bitna, buka najviše ide na šajbu i odozdo, pogotovo sa zadnjeg poda i "korita" zadnjih kotača.
Za toliku kvadraturu je najbolje ići na Armaflex jer će ti biti milijun puta jeftinije od "pravih" akustičnih preparata(Armaflex je termo i zvučna izolacija, ali daleko efikasnija kao termo nego akustična).

Daj slikaj gepek.
 

Squalo

New member
Teretni dio izgleda ovako (nije moja fotka, ali je isto):



Znači ima pleh i onu zaštitnu oblogicu iznad. Nije to ni guma prava. Tražio sam ponudu za drvene podove, tako da i to isto ide kroz koji mjesec. Ispadne me oko 2-3 t kn.
 

Cutac

Prèkaroš
Ispadne me oko 2-3 t kn.
Nemaš pilu? :D

Lijepi Armaflex tamo gdje su trebala biti stakla i ovdje preko kotača. Šta ti je ovo na podu, tvrda plastika?
Mislim, to će i dalje biti Berlingo dostavnjak, nije baš da ga možeš nešto utišati.
 

Squalo

New member
Riješio bi ja to ovako:




Malo bi ispod izolirao, naravno. Ne očekujem napravit zvučnu izolaciju kao u kakvoj limuzini, jer bi bila skuplja pita nego tepsija :grin:

Kako sam blesav, mijenjao bi ja volan i ručicu mjenjača za one iz DS3, ali to će pričekat :D
 

Squalo

New member
Najbitnija mi je ova ploča drvena dolje, ovo drugo je ok za zaštitu prostora. Od tog očekujem 0% zvučne izolacije, zato i tražim neku soluciju 😁
 

Doomsday

U prolazu...
Zalipi Armaflex di god možeš ispod, a ako ne ispod onda iznad, pogotovo na prostor oko kotača...

Ispod podne ploče možeš i malo deblje, ili u 2 sloja ako uzimaš samo jednu debljinu... Di god možeš ispod malo deblje, di mora iznad bar jedan sloj, pogotovo diti je Cutac naznačija, na obloge kotača u teretnom prostoru, a i na unutrašnje plastične obloge svih kotača di i koliko god možeš...

Za izolaciju zvuka je bitna masa, što deblje, to bolje... Naravno, bitan je i medij, ali Armaflex je 'dovoljno dobar' i ne preskup, pa koliko ga god možeš stavit, di god možeš, stavi, na obloge kotača, u teretni prostor, u sva vrata...

I bit će dobro...

Valjda...

:D
 

Squalo

New member
Odvrtili smo 17.777 km.



Pomalo se pripremamo za zimu. Do servisa je planiranih 5.000 km, a do zimskih guma 10ak dana.

Nekako razmišljam da stavim Kléber Krisalp HP3 gore. Je li imao tko njih? Po testovima su super.
 
Na vrh