Berlingo 1.6 hdi 92 KS by liberty

LHM

Member
Bok, evo i meni stiže pomladak za cca tjedan dana , XTR 110 kojnja, mogao sam naručiti i čekati i novi model ali me se nije baš dojmio, nema više ovako frikovski prednji kraj i nosači su otišli u crnu plastiku,
liberty samo piši dalje pratim te ko na blogu....
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
iberty samo piši dalje pratim te ko na blogu....
Agreed! On, tibli, Matija, pa sad i Ciki, koji se se vratio s updejtovima, imaju teme na koje sam pretplaćen, pa mi novosti stižu ravno u Inbox.
Libertyeva tema je kao da čitaš one "maraton testove" u automagazinima samo puno bolja, tj. izravnija i osobnija! ;) Keep up with the good job. :)

Šteta što više ljudi na forumu ne radi nešto slično.
 

liberty

Well-known member
E Hvala dečki!

umro sam od smijeha....
spuštam se ja tako nedjeljom niz snježni Gorski kotar
i tu i tamo neki auto mi nabaci snjega ili prljavštine na vjetrobran
i naravno, opalim ja po brisačima i špricaljki vode tu i tamo
i ne ide pa ne ide
bilo minus 14..........strava, sve zaleđeno
unutra tekućina za minus 30
ja ****im ženi tipa: citroeni....znao sam....citroeni
i sad, navikao sam da na tako niskim temperaturama to špricanje vode ili ne šljaka ili jako slabo šljaka i tako to negdje od minus 3-4 pa na hladnije
tu i tamo zezne situaciju i snijeg jer napada između vjetrobrana i haube gdje se nalazi mlaznica pa zato ista ne može ni raditi
****im ja................sve do pule
i danas dođem s posla, malo zatoplilo, tek minus 1
i kad ono ne radi.............pa mi ne radi ni mlaznica stražnjeg stakla...........citroeni....znao sam.....citroeni

a tek onda sam skužio da mi je ponestalo tekućine i da je auto (citroen) bio na suhom pa da nije ni mogao prskati:D

e rekao sebi.....luda glavo....pa ima samo 5 mj i 16300 km, nisi valjda mislio da će te sada iznevjeriti

do sada je na zimskim gumama pređeno oko 11.000 km
i više nego zadovoljan sam s Kleberkama
isprobane su i na snijegu i na ledu i odgovaraju ovom tipu auta
usporedbe radi na vozilu u firmi imam široke niskoprofilne zimske yokohame i mislim da manje odgovaraju nego Kleberke berlingu
gume su uglavnom vožene autoputom i tek sad vidim znakove trošenja

s autom sam postigao da mi vožnjom autoputom po BC troši tek 7,3 -7,4 litara mjereno na puto od 600 km s time da sam se naviknuo da ga držim maksimalno na 125 kmh i na nekih 2.800-2.900 okretaja
vožnja sa c3 1.4 benz istim tempom iziskuje čak i manje benzina - morao bi preciznije mjeriti, ali mislim da je nekih 6,6 - 6,8 litara na 100 km, no kažem, radi se o autu 400 kila lakšem u kojem ne mogu prenijeti ni približno istu količinu stvari i kojem na jačem usponu ponestaje daha (iako je tiši od berling i ima udobnija tj. mekša sjedala)


nije njemu problem ići ili zavrtiti se brže, ali mi onda potrošnja po BC skače na nekih 7,8 litara a u konačnici mi prosjek bude veći tek za nekoliko kmh i na odredište stižem tek možda 5-10 minuta prije

ako j snijeg na putu onda na suhom dijelu pohitam malo brže znajući da me čeka snijeg i vožnja na nižim brzinama
uglavnom meni je važnije da držim dobar prosjek nego da se jurcam, a kako se vozim redovito po noći sa slabim intenzitetom prometa to mi je moguće ostvariti
uglavnom put od oko 305 km od kojih je nekih 245 km autoput ako nema žešćeg snijega prevalim za 2 sata i 50 minuta
s tim nekim dinamičnim a ne prebrzim tempom na odredište dolazim relativno odmoran i nigdje ne gubim glavu

to je i prednost berlinga jer nije prebrz
redovito kad sjednem u neki drugi brži auto vozim ipak....................puno brže..........u biti stresnije, opasnije i uz mnogo veću potrošnju

dakle, mogli bi reći: Berlingo glavu čuva!

štedim ga da mi dulje služi;)
 

LHM

Member
Liberty, čitao sam po forumima da se ljudi žale da auto B III (pre) slabo grije i da mu jako dugo treba da počne puhati topli zrak, kod mene na B II je praktički tako , mislim da grije slabije od prosjeka, kako je kod tebe ?
Na engleskom forumu kažu da se sa Lexia softwareom upali neki električni grijač i da onda puše topli zrak već nakon 30 sekundi?
Ne znam da li ima razlike između manualne i automatske klime ?
 

liberty

Well-known member
Liberty, čitao sam po forumima da se ljudi žale da auto B III (pre) slabo grije i da mu jako dugo treba da počne puhati topli zrak, kod mene na B II je praktički tako , mislim da grije slabije od prosjeka, kako je kod tebe ?
Na engleskom forumu kažu da se sa Lexia softwareom upali neki električni grijač i da onda puše topli zrak već nakon 30 sekundi?
Ne znam da li ima razlike između manualne i automatske klime ?
ma i ja sam tu pročitao na forumu da nekima c4 slabo grije
čuj, ja kad auto upalim na minus 10 pa krenem, istina treba mu nekih 10 minuta da počne grijati kako se spada
e sad......na c3 mi je ista stvar, možda malo bolja... fordovi su mi ranije počinjali grijati
ajmo reći da mi je to podnošljivo
i računam da je to i do hdi motora koji kao svaki dizelaš ipak slabije počinje grijati

no, kad grije, kad počme, iskreno - nema mu ravnoga
i ima super riješenu ventilaciju sa izdašnim otvorima
kako sam često. nažalost na hladnome s njime, mofu ti reći da jednom kad počne grijati - zadovoljniji sam nego s bilo kojim drugim autom te cjenovne kategorije

što se tiće manualne i automatske klime
općenito ne preferiram klimu
a automatska mi paše ako je u manualnom modu
istina, kad sam vozio c4 starije generacije s automatskom klimom oduševila me njezina praktičnost i možda bi mi na putu značile te 2 zone (žena voli toplije a ja hladnije)
ali iskreno, kod auta volim da bude sve što je jednostavnije moguće, pa tako i klima uređaji
često na službenom autu koji ima kompliciraniju automatsku klimu bjesomučno prebirem po mogućnostima iste dok ne nađem željeni efekt i sav se pogubim
ovako na berlingu znam da mi je za ova izuzetno zimska vremena dobro da mi puše na noge ili na noge + vjetrobran i da mi je kolut za temperaturu negdje oko polovice, ako zagusti (jak vjetar + hladno) možda i malo preko polovice


inaće berlingu buka u vožnji ili buka od vjetra nije neka mana (u odnosu na slične aute mogao bi reći da je i tih)
osjetljivost na bočni vjetar je manja nego što sam mislio (vozio se po ovoj buretini za vikend autoputom) osobito zato što auto i nije pretjerano brz

obzirom da je vučniji od klasičnog auta mislim da mu je mana stereo uređaj
naime pri brzinama do nekih 80-90 kmh super funkcionira
ali iznad tih brzina + vjetar počne nadglašavanje buke vožnje i njegove buke. nije poanta u snazi sterea nego u tome što nije usklađen s potrebama vozila
no, ja ga jako rijetko palim, još CD nisam u njega ubacio...

maglenke mu rade savršeno
osvjetljavaju mi kolnik taman da vidim kakva mi je podloga
kad po nevremenu jurim 100 + kmh
izuzetno su efikasne, do sad nisam naišao na auto s tako dobro pozicioniranim maglenkama
a hvala Bogu i iza su 2 a ne 1 kako je to uobičajeno

netko je spomenuo prostor za stopala.........hmmm....meni je veća mana mali suvozački pretinac, na c3 je bar 2x veći..........prostor za stopala, ja sam 183 cm, imam oko 110 kg........svakotoliko promijenim poziciju sjedenja (visinu i nagib sjedala, položaj volana), sad sam na dosta niskom sjedenju i niskoj poziciji volana), meni prostora za stopala ima dovoljno (imam stopalo 46)

mjenjač, kažu neki.....dugi hodovi, 1. je samo za pokrenut vozilo, 2. je isto dosta kratka, 3. već snažno povuće, 4. i 5. su duge, ali ja sam ionako stalno u 5. osim ako je snijeg pa vozim 60-80 kmh kad sam u 4. da bolje osjetim trakciju na snijegu

prednost berlinga je i njegova visina
ima dosta nekulturnih ljudi u prometu koji vam se nabijaju na guzicu ili vam oduzimaju prednost
vjerujte mi, s berlingom vam to manje čine
na guzicu vam se neće nabiti jer preko vas neće ništa vidjeti
oduzet vam prednost neće jer ćete ih satrati kao od šale
a kad vi krenete u pretjecanje, rado će vas pustiti jer kad se u mraku berlingo pojavi od iza sa svojim visokim svjetlima, svi se pogube i misle da je NLO:D

ovaj je u većem transu od mene glede berlinga:
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=GtEp3P4G-w4[/ame]:wub:

i Rusi ga vole:
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=1L_QfwmY6X8&feature=related[/ame]
zdravstvuj:cool:
pa ga uspoređuju s caddyem
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=tcreyFAJ2-M&feature=related[/ame]
hrašov, davejernost, spirišitljevstvo, nedvižnosti, bugalter, općinski adres..........itd..........nisam ništa razumio......ne ponjemajem.........:D ali vidi da je caddy ružan ko noć
 

liberty

Well-known member
šta je vama, ja obožavam lade :wub:
bez zezancije - meni je moja lada riva bila najbolji auto koji sam vozio
draža mi je i od berlinga
taj auto iako nekima smiješan ima toliko robusnosti i široku primjenu da je to nevjerovatno:wub:
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
ma i ja sam tu pročitao na forumu da nekima c4 slabo grije
čuj, ja kad auto upalim na minus 10 pa krenem, istina treba mu nekih 10 minuta da počne grijati kako se spada
e sad......na c3 mi je ista stvar, možda malo bolja... fordovi su mi ranije počinjali grijati
ajmo reći da mi je to podnošljivo
i računam da je to i do hdi motora koji kao svaki dizelaš ipak slabije počinje grijati

no, kad grije, kad počme, iskreno - nema mu ravnoga
i ima super riješenu ventilaciju sa izdašnim otvorima
kako sam često. nažalost na hladnome s njime, mofu ti reći da jednom kad počne grijati - zadovoljniji sam nego s bilo kojim drugim autom te cjenovne kategorije
Kad su ovako niske temp, oću reć veliki minusi, nije na odmet ga staviti na unutarnju cirkulaciju zraka. Tako ja učinen i puno se prije zagrije neg dok stalno uvlači vanjski ledeni zrak.
 

liberty

Well-known member
evo,
malo sam smanjio potrošnju dizela

npr. na putu od 305 km
- koji sam prevaljivao za 2 h i 50 minuta berlingo bi mi trošio po BC 7,7 - 7,8 litara
- koji sam prevaljivao za 3 h i 00 minuta berlingo bi mi trošio po BC 7,3 litara
- koji sam prevaljivao za 3 h i 10 minuta berlingo bi mi trošio po BC 6,2 - 6,3 litara

dakle, uspio sam da uz gubitak od 20 minuta ostvarim solidan brzinski prosjek a da potrošnju smanjim čak 1,5 litara na 100 km
obzirom sam za vikend napravio 700 km - ušteda i nije tako mala - 10 litara iliti oko 100 kn

koja je osnovna razlika između ove najveće potrošnje i najmanje
kod ove najveće sam s gasom na oko 130 kmh konstantno i ostvarujem brzinski prosjek od oko 105-108 km na 1 h (trebalo bi izačunati točno) i rezerva se palila nakon nekih 680 - 700 km
kod ove najmanje na ravnom sam na maksimalnih 115 kmh i ostvarujem brzinski prosjek od oko 92-95 km na 1 h (trebalo bi izačunati točno), kada nakon prijeđenih 680-700 km po BC kaže da ima još za prijeći nekih 180-190 km (natočeno 42,5 litre, a u spremnik navodno stane 60 litara)

odsad nadalje - vozim u eko modu. dolazim na odredište prihvatljivo brzo, a manje trošim
istina, kako se radi o noćnoj vožnji s malim intenzitetom prometa - time su mi kod sporije vožnje manji gubici u vremenu

inaće na 130 kmh berlingo se u 5. brzini vrti na 3.000 okretaja, a na 110-115 kmh u 5. se vrti na 2.500 okretaja. Na 2.500 okretaja čak djeluje mirnije i dosta je tiši.

Princip opisane vožnje je kontrolirano stiskanje papučice gasa da nigdje nisi prespor a nigdje ni prebrz, da na nizbridicam hvataš i više kmh, a da na uzbrdici ne forsiraš tj. tek održavaš ili čak gubiš na kmh

opisani način vožnje naravno doprinosi ne samo štednji već i sigurnosti u ovo zimsko vrijeme kao i izbjegavanju skupljanja negativnih bodova jer si češće ispod ograničene brzine, a rijetko iznad

isti test ću ponoviti i sa c3 i mislim da će biti iznenađenje koliko ta dva auta slično troše na zadanoj ruti (tu su negdje po potrošnji otvorenom cestom normalnom brzinom, dok je u gradu ipak potrošnja u korist berlinga i to bar za 2 litre)

berlingo, hvala na pitanju - 17.750 km. odličan je
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
eto, uspio sniziti potrošnju po BC na 6,0 za istu rutu koju prelazim redovito za još uvijek povoljnih 3 h i 10 minuta

uglavnom, ostao sam začuđen da se mogu za samo 20 minuta zakašnjenja voziti s čak cca 5,2 litre manje dizela na cca 300 km
to mi je ogromna razlika

istina da je takva vožnja malo monotona
ali morao sam iskušati granice potrošnje berlinga
uostalom nije to jako sporo - po BC je prosjek vožnje nekih 96 kmh

uskoro slijedi redovni servis na 20.000 km, zamijena zimskog seta guma ljetnima i detaljan izvještaj o svemu

valjda uhvatim vremena ponovno navoskati berlinga..... zaslužio je
 

liberty

Well-known member
Dobro je, već sam se zabrinuo. :grin:
:grin:ne znam koliko ima km. mislim da ima oko 18.500
čuj, Sugababe ima već preko 3.500 tako da i ona ugrožava napredak u kilometraži
a da ne kažem koliiko žardinijera od ford fieste (relikt iz 1994. godine) uzme još kilometara Big mammi
 
Na vrh