Ax 1.1 tre '91 by greensky

greensky

New member
Prije 3 mjeseca kupio sam ovaj auto (tražio sam neki mali auto sa 1.1 benzinskim motorom a ustvari sam najviše zapeo za AX-a)

Nije baš bio potpuno ispravan kad sam ga uzeo (ležaj kotača, kugla, seleni, akumulator, gume, zadnje kočnice uopće nisu radile, svijetla, žmigavci, špricanje tekućine po staklima i paljenje (točnije potrgan ključ u bravi), potrgane neke vakuum cijevi pod haubom, pohabani i oljušteni pragovi bočno te naljepnica na šoferšajbi kao zaštita od sunca koja više smeta nego pomaže. Sama limarija i podvozje nemaju ni trunku hrđe.

Bravu sam nabavio te akumulator i auto je lijepo upalio i što se motora tiče u odličnom je stanju (prema rječima mehaničara). Zatim su krenule lagani popravci elektronike i kontakata u kućnoj radinosti. Za zamjenu ležaja, kugli, selena, pakni, kočione tekučine i provjera motora bio sam kod poznanika mehaničara. Naljepnicu sam nekako jedva skinuo i uspio oprati staklo u potpunosti. Nema nikakve muzike u autu jer je prijašnji vlasnik sve povadio i ostavio kaos i sve rašarafljeno po cijelom autu. Trenutno radim na tome da uvedem neku muziku ali nije mi do nekakvih čuda već do nekog "normalnog sustava".

Trenutno mi je bitno da imam prijevozno sredstvo pošto radim i studiram ali auto mi je baš drag pa postoji opcija da ga kasnije sredim i uredim (felge, spuštanje, K&N kit vidim da ima za AX-a). Remus je bio na autu kad sam ga kupio. Eto sve prijedloge, savjete i kritike rado čujem a za savjete i pomoć ću se svakako ovdje obratiti.

Inače nisam nikad bio ljubitelj Citroena ali ovaj auto me osvojio na prvu i mislim da ćemo se dugo družiti.

P.S. Ratkape se nikako ne uklapaju ali mi je trebalo privremeno rješenje za dolazak na posao u centar grada, da baš ne izgleda kao krntija ;)
 

Prilozi

Posljednje uređivanje:

1587 VTS

New member
Re: Ax 1.1 tre '91

Dobar ax kolega, a taj motor ti je neunistiv ;) Ako te zanima moj prijedlog - skinuo bi one "maske" s farova ;) Super sta ima i okretomjer, ja sam svojevremeno na saxu imao dosta problema dok sam ga ugradio..
 

gox

New member
Re: Ax 1.1 tre '91

Vidim, slična situacija kao kod mene s uređivanjem :)

Također preporuka skidanje prednjih "maski", papučica, trake prednje na šajbi i naljepnica HR i multi lock iza, zalijepit ili zašarafit tablice također :) To nije skupo, a ljepše bi izgledao, ja bi čak i stražnji brisač maknuo, ali to je na tebi :)

Sretno s uređivanjem :)
 

greensky

New member
Re: Ax 1.1 tre '91

Dobar ax kolega, a taj motor ti je neunistiv ;) Ako te zanima moj prijedlog - skinuo bi one "maske" s farova ;) Super sta ima i okretomjer, ja sam svojevremeno na saxu imao dosta problema dok sam ga ugradio..
Već sam odavno htio skinuti te plastike sa prednjih farova ali su "zalemljene". Nema nikakve šanse da ih skinem a da ne oštetim farove tako da mi je jedina opcija uzeti nove ili rabljene te ih staviti a to svakako imam u vidu.

I meni je bilo drago da ima brojač okretaja jer vidim da postoji verzija sa satom, ovo mu daje poseban štih u vožnji :)

Vidim, slična situacija kao kod mene s uređivanjem :)

Također preporuka skidanje prednjih "maski", papučica, trake prednje na šajbi i naljepnica HR i multi lock iza, zalijepit ili zašarafit tablice također :) To nije skupo, a ljepše bi izgledao, ja bi čak i stražnji brisač maknuo, ali to je na tebi :)

Sretno s uređivanjem :)
Hvala na savjetima i stvarno mi se čini odlična ideja napraviti sve na zadnjem kraju prema preporuci! Kako da skinem naljepnice HR i Mul-T-Lock bez da oštetim boju?
Za brisač ću razmisliti i lupam se po glavi kako mi to uopće nije palo na pamet da ga maknem (iako ga ne koristim), mislim da bi sigurno bolje izgledalo...

Neki savjet vezano uz šarafljenje/ljepljenje tablica? nisam nikad to radio a ako već krenem to napraviti nek bude onda kako se spada!
Foliju sam skinuo na prednjoj šajbi ako su to te trake koje spominjete?

Ugodan dan!

EDIT: nakon konzultiranja Photoshopa (faks usadio inženjerski pristup) odlučio sam postupiti prema prijedlogu forumaša goxa tako da ću kroz koji dan sve promjene na zadnjem kraju napraviti čim dobijem savjete kako ;)
 

Prilozi

RI-222

Member
Re: Ax 1.1 tre '91

meni na mom ax-u nije ni radio zadnji brisac pa sam ga skinuo,skinuo sam i spricu za stakla i cijev sam izvukao koja ide od posude iza,sad treba samo cep nac za tu rupu i sa silokonom prije nego stvis cep:)

meni ax je puno ljepsi bez icega iza cak i bez tog spojlera:cool:
 

vuke

New member
Re: Ax 1.1 tre '91

lijep ax!
neke felgice i bit ce odlican.
a sta se tice tablica samo lijepilo+brtvilo (ili neki bolji silikon) skines plastike sta drže tablice i zalijepis ih na ociscenu podlogu, naravno ravno i u sredinu.
 

Sale

cfh
Uredništvo foruma
Re: Ax 1.1 tre '91

Kako da skinem naljepnice HR i Mul-T-Lock bez da oštetim boju?
Baby ulje, ulje za kuhanje što se tiče HR naljepnice. Mul-T-Lock plastika bi išla dolje zagrijavanjem industrijskim fenom ili možda običnim za kosu. Samo oprezno i nemoj preblizu držati kako ne bi oštetio lak.
 

gox

New member
Re: Ax 1.1 tre '91

Ljepljene tablice - skineš nosače tablica, očistiš ispod njih prljavštinu na limu, naravno, dobro, zatim uzmeš 3M traku te ju naljepiš po rubovima tablice, i u širinu i dužinu te zaljepiš. Najbolje bi bilo kad bi netko uspio bit s tobom tako da vidi da li su tablice na sredini (kolko tolko, odokativno, da ne zaljepiš previše na jednu stranu). Prije nego je zaljepiš naravno vidiš otprilike kako bi izgledalo to sve, gdje je stavit ita zbog gore navedenog razloga :)

Skidanje brisača - imaš kod mene u topicu o autu kako se radi, slikama pojašnjeno, uglavnom, samo oprezno prilikom čupanja elektromotora van, da ne pukne šajba (samo lagano vući, ne naglo)

Naljepnice/oznake - skineš ih recimo american karticom ili nekim nožićem, uz lim ih lagano stružeš i idu dolje, ako se baš jako zaljepilo, onda sa fenom malo zagrijat i ide dolje :) HR naljepnicu mislim da možeš i ovako samo, poslije prebrisat i to je to.

Šteta za prednje farove, kud su baš lemljeni :wtf:

EDIT: eto, uletili mi vuke i sale :p
 

RI-222

Member
Re: Ax 1.1 tre '91

samo pazi ako budes radio sa fenom. Mislim da su ti plasticna vrata od bunkera.
meni su plasticna, ja sam skidao sa fenom hr naljepnicu, ide lako:D
 

greensky

New member
Re: Ax 1.1 tre '91

Ovako da sumiram sve u jedan post...

Naljepnica se lako skida čak i na hladno s noktima kad se pogrebe, ali to ću sutra po danu uz pomoć fena a isto tako i multilock. Tablicu neću dirati jer bi to htio napraviti u miru a trenutno imam previše obaveza i živci su već prenategnuti... (koristit ću 3M traku prema savjetu)
Ne znam mogu li i prednju na isti način kao i zadnju pošto branik ima pregib točno posred mjesta gdje dođe tablica? Ne mislim da će dobro držati ako zalijepim 3M trakom.

Usput sutra idem promjeniti ulje u Molydon. Ne znam znate li ali trenutno imaju akciju:
za 200 kn: 4 L Total 10W40 motornog ulja (mislim da je to ulje i preporučeno za francuze) i izmjena te filter ulja i brtveni prsten. uostalom: http://www.molydon.hr/?mol=novosti&id=317.

Slobodno objavite na vidljivom mjestu da je akcija možda nekome dobro uleti... ja se još snalazim po Forumu :)

Brisač ću skidati isto naknadno kad ću imati vremena (ali sigurno u idućih mjesec dana a dobro će mi doći upute u slikama, hvala!)

LP
 

greensky

New member
AX - problemi i rješenja

Nakon kratke ludnice (polaganje zadnjeg ispita dodiplomskog studija strojarstva i frke na poslu) vraćam se sa listom problema, pitanja i ostalo vezano uz dragog mi AX-a :p

Kaže mi poznanik da su mi "otišli" gornji ležajevi prednjih amortizera i kape istih...kako se to manifestira pošto prilikom okretanja volana čujem da ponekad nešto preskoči (kao otpuštanje zategnute opruge) a promjenjeni su friško ležajevi, kugle i seleni naprijed. Da li je to povezano s time? Koja bi bila cijena materijala i popravka ako netko zna okvirno i moram li to napraviti čim prije kako ne bi došlo do vecih problema?

Motor uvijek radi mirno i živahno ali postoji razlika u zvuku dok je hladan i dok dostigne radnu temperaturu. Kad se zagrije čuje se pozadinsko knock knock knock knock (ili tok tok tok tok tok) nešto kao prigušeni dizelaš. Inače sam čuo par tih motora 1.1 (kod peugeota i AX-a) i svi su nekako imali taj zvuk ali neki manje (puno manje!) a neki više izražen.. Kaže mi mehaničar da nije to ništa i da se tako mogu vozit još puno km bez problema. Zategnuo sam sve oko motora što se otpustilo s vremenom te vibriralo i promjenio ulje koje je bilo 2 godine staro te stavio Total Q7000 10W40 + filter i motor radi dosta tiše i mirnije ali i dalje ostaje taj zvuk kad se motor zagrije i zanima me postoji li razlog tome da se tako čuje ili je to normalno za taj motor?

Zadnje pitanje je vezano uz gume. Moram kupiti sve 4 nove gume jer su ove dosta stare i to ću napraviti na jesen. Zanima me mogu li uzeti šire gume 165/70/13 umjesto standarnih 155/70/13? Ne patim na mali gubitak performansi sa širim gumama ali me zanima stanu li te gume pogotovo na zadnjem kraju jer mi se čini da će se opasno približiti karoseriji.

To je to zasada, još upoznajem auto... :D
 

1587 VTS

New member
Re: Ax 1.1 tre '91

Sta se tice guma, ja bih ostao na 155/70. Ako ti je felga sirine 4.5J (a ako je tvornicka, je sigurno) pa kad stavis 165 neces vizualno dobit u sirinu koliko mislis, samo ce ti "plivat" sa strana i bit ce ti premesnata, "kao u kamiona" :hm: Provjereno.
Npr saxo koji je imao 165 sirinu gume imao je i siru felgu.

Ja ne bih , al ako bas hoces, rađe onda 165/65 R13, al te su malo skuplje.
 

greensky

New member
Re: Ax 1.1 tre '91

Sta se tice guma, ja bih ostao na 155/70. Ako ti je felga sirine 4.5J (a ako je tvornicka, je sigurno) pa kad stavis 165 neces vizualno dobit u sirinu koliko mislis, samo ce ti "plivat" sa strana i bit ce ti premesnata, "kao u kamiona" :hm: Provjereno.
Npr saxo koji je imao 165 sirinu gume imao je i siru felgu.

Ja ne bih , al ako bas hoces, rađe onda 165/65 R13, al te su malo skuplje.
Imaš pravo, neću onda uzmati veće gume, baš sam gledao malo te 165/70 i mislim da ipak nema smisla da budu šire.. nek su nove i kvalitetne bude dobro..

Kaj se tiče motora neki savjet? Jel moguće da je nešto "otišlo" pa ronda ili mu je to normalan zvuk? mogu snimiti eventualno sa sugavim mobitelom pa neki upload nabacit... muci me to al mehaničar ni ne primjećuje išta
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Kad se zagrije čuje se pozadinsko knock knock knock knock (ili tok tok tok tok tok) nešto kao prigušeni dizelaš.
Tim ričima "tok tok tok tok" se od mene dugo pozdravljala vedena pumpa. Možda to u tebe nije slučaj, samo spominjen. ;)
 

greensky

New member
Tim ričima "tok tok tok tok" se od mene dugo pozdravljala vedena pumpa. Možda to u tebe nije slučaj, samo spominjen. ;)
Pozzz evo me nazad :whistling:

Pumpa vode nije u pitanju, taj trošak mi sad ne bi trebao :rolleyes:
Ventili lupaju, trebalo bi zazore podesiti... nemam pojma kad je to zadnji put napravljeno :confused:

nego postoji li neki interval nakon kojeg se MORAJU podešavati mehanički ventili? tipa svakih 30 000 km ili slično? Ne bih želio da pregore ventili nepotrebno...

koliko bi me mogao "oprati" mehaničar za to podešavanje? Nije to prekompliciran postupak ali ipak bih to prepustio majstoru makar me kopka da se sam primim toga (nemam one mjerne talone za zazore..)

Inače u međuvremenu promjenjene svječice, filter zraka i goriva i auto svakako bolje pali, treba mu manje čoka i sveukupno lakše diše :wub:

još da mi taj zvuk šivaće mašine ne kvari vožnju...
 

Dalibor

Dado Tornado
nego postoji li neki interval nakon kojeg se MORAJU podešavati mehanički ventili? tipa svakih 30 000 km ili slično? Ne bih želio da pregore ventili nepotrebno...

koliko bi me mogao "oprati" mehaničar za to podešavanje? Nije to prekompliciran postupak ali ipak bih to prepustio majstoru makar me kopka da se sam primim toga (nemam one mjerne talone za zazore..)
ne moraš svakih 30 000... prije otprilike kada mjenjaš i zupčasti remena... znači nekih 50-80 000...

podešavanje ventila je jedan, dva radna sata... znači oko 300kn... bolje prepusti nekom tko je to već radio... ako nemaš potreban alat, pa i njega moraš kupiti, a rizik da neš zezneš uvijek postoji...
 

greensky

New member
ne moraš svakih 30 000... prije otprilike kada mjenjaš i zupčasti remena... znači nekih 50-80 000...

podešavanje ventila je jedan, dva radna sata... znači oko 300kn... bolje prepusti nekom tko je to već radio... ako nemaš potreban alat, pa i njega moraš kupiti, a rizik da neš zezneš uvijek postoji...
Hvala na odgovoru :palacgore:
 
Na vrh