Automatski mjenjač

izubic

Member
promijenio sam drugih 3l ulja. situacija je do sad ajmo reći dobra. kroz ljeto kad su temperature ujutro preko 12-13 nikakvih problema. sad ovih dana dok je 3-4-5 auto ne cuka, ali ipak imam filing da malo teže razvije tlak da prebaci iz druge u treću i ko da mu onak djelić sekunde ppobjegne jači međugas.
e sad, možda sam ja već malo i zabrijal :) vidjet ću sad kad budu minusi, nadam se da bude tak ostalo.
našao sam inače prema preporukama majstore http://www.automaslic.hr/atm.html gdje mi je rečeno da trebam dovesti auto, ostaviti ga pola dana i platiti 500kn za dijagnostiku.

po mojem mišljenju evo sad nakon godinu i pol druženja s autom mislim da je taj mjenjač i "out of the box" jedna od najslabijih karika u inače fantastičnom autu. podosta je lijen kod downshiftinga, u "sport" modu je puno bolje, bilo bi super preseliti si onaj gumb gore negdje na volan :D
 

Goliathus

New member
Pozdrav Izubic
Vezano za cukanje, ja imam isti problem da cuka iz druge u treću. Promijenio ulje i opet je isto(bilo je ok neko vrijeme pa se vratilo). Neka te ne zabrinjava, to je samo osjećaj. Btw moj serviser ima identičan auto ko i moj 2.0hdi 120kw aisin automatic i kaže da i njemu cuka ali ništa se neće dogoditi mjenjaču. To što cuka je vjerojatno hidropneumatski blok(Btw to mi je baš AC Maslić rekao, on traži oko 14k kuna za promjenu i promjene još i ulje u mjenjaču) , a on košta od 10000 do 15000 kuna. Kad rikne onda bum mjenjal ali to niko nemre znati. Iz jednog izvora sam poslije saznao da ne treba mijenjati ulje jer taj dio nije u mjenjaču nego pored i ne treba za to skidati mjenjač dole. Ulje možeš promjenit reda radi kad se već dela posao. Uglavnom ako te ne smeta da cukne iz druge u treću,samo vozi dalje.
Ja imam auto kod sebe 3godine i ništa se ne događa, promijenio sam to ulje u automaticu i samo redovni servisi i teraj.
Lp
 

izubic

Member
dobro ajde, sad mi je malo lakše, valjda :grin:

nego, jel ti cuka stalno ili samo zimi? kao što rekoh meni je cuko samo ispod 5 stupnjeva kod hladnog auta i samo prvi (eventualno drugi) put iz 2-3.
 

Brruno

Well-known member
Imao sam priliku voziti par c5 2.0hdi automatic otkad sam kupio svog. Najmanje se osjete prelazi u autu koji ima do 50000km i u onom na kojemmje djelimicno mijenjano ulje svakih 50,60 tisuca. Jedan majstor iz DE za automatike mi je rekao da je nakon 150000km lutrija mijenjat ulje. Mozes osjetit probleme,a mozes osjetit i ugodniji rad. Jer nitko ne zna u kakvom je mjenjac stanju na 150000km. On na aisinu preporucuje djelimicnu zamjenu od 3 litre svakih 50000km ali otkad ga kupis novog.
Ja imam 170k i osjetim blage trzajeve ka nje hladan i kad ga vozim ko baba, ali majstor kaze da je normalno.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Tako je, bitno je da ne ides tipa 1250rpm, pa da onda menja brzinu, premali je gas da bi to uradio besumno. Daj mu jači gas da vidis kako fino menja :)
 

Ivnasber

New member
Pozdrav svima,
Vlasnik sam Citroena C5, 2012. godina, 2.0 HDI 163 BVA, automatski mjenjač, 125000 km.
Vozilo je kupljeno prije godinu dana sa 113000 km.
Nakon nekoliko mjeseci, na cca. 116000 počeli su problemi:
• Kod stavljanja u D i otpuštanja kočnice dolazilo je do udarca
• Ponekad je bilo teško pokretanje ručice iz položaja P u D
• Kod stajanja na križanju u gradskoj vožnji ili u koloni kod otpuštanja kočnice dolazilo je do udarca
Kod ovlaštenog servisa učitani svi novi softweri (mjenjač, motor, BSI), provjerili ulje u mjenjaču, pa iako se inače ne mijenja na ajmo reći zajedničko razmišljanje odlučeno je da ga promjene (promjenili 2x3,5 l ulja – ukupno 7 l, i to je napravljeno u istom danu). – ULJE AW1
Nakon toga, kalibracija i po njima sve OK.
Situacija je nakon toga doduše bila bolja, čak sam pomislio da će biti OK, ali ...
Malo duži put (na more) i problemi su počeli, dakle u principu kad se dobro zagrije.
• Dolazak na naplatne kućice nakon vožnje autocestom, otpuštanje kočnice nakon stajanja i – katastrofa, opet udarac
• Granica, kolona, svako kretanje – udarac
• Stavim na manualno – sve OK
Povratak ovlaštenom servisu, "pregazili" još jednom softver, kalibrirali, napravili dinamičko upoznavanje mjenjača, kažu to je to, više ništa ne mogu.
Naravno kad je vozilo kod njih, sve je u redu, pa čak i svaki put poslije servisa radi nekoliko dana OK.
Nakon posljednjeg servisa čak ujutro kad je hladan teže mjenja iz druge u treću.
Radi sve OK i onda dođe dan, bez ikakve najave, kad lupi za poludit – dođem na križanje, čekam zeleno na semaforu, pustim kočnicu i lupi kao da će i motor i mjenjač otpasti sa vozila.
Primijetio sam da kod mijenjanja brzina na dolje, mjenjač ponekad lagano trza.
Hoće li pomoći još jedna izmjena ulja (3l)? ili nema pomoći?
Može li biti problem u EGR ventilu?
Servis mjenjača je naravno skup.

Lp
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Vozilo je kupljeno prije godinu dana sa 113000 km.
I ulje nije promijenjeno, vjerojatno, nikad? Ako nije mijenjano kako je trebalo, ja ga ne bih ni mijenjao. Svi opiljci koji su se sastrugali su služili kao svojevrsno metalno brtvljenje. Sad su izašli vani, pa s novim uljem često bude gore nego sa starim. Kad se to dogodi, onda je mjenjač gotov.
Servis mjenjača je naravno skup.
Je. Prije treba vidjeti da nije nosač ili da nije poluosovina. Možda čak i nosač motora. To ti je ovlašteni radio? Oni ti usko gledaju na problem. Ako ti kažeš da je mjenjač, on gleda mjenjač i gotovo. :)
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
učitani svi novi softweri
Ne znam ti pomoći, moj je robotizirani. Al ono kaj sam skoro 100 posto je da servis nema pojma. Èim ti oni denu gore novi softver, to znači da ili nemaju pojma kaj mu pa je ili da znaju, ali ti neće reć jer oni ne rade takav popravak.

Di je logika: prolupal je menjač, prije nije, ajmo sad denuti gore novi softver u njega, pa onda više ne bu lupal.

Tak su meni jenput hteli novi softver, a filter diesela se bil začepil. Èim ti oni krenu fore sa softverom, zemi auto, beži od njih.
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Meni je C5 I često znao udariti kod stavljanja u D. Nikad kod kretanja. Bio sam kod mjastora tada za getribe i rekao je da treba vaditi getribu. Èak mi je rekao što je, ali sam samo zapamtio cifru od 11.000 kuna. Sedam godina kasnije isto lupa, ali i vozi. :)
 

Ivnasber

New member
Mjenjač je Aisin, 6 brzina, ulje sam mijenjao jer su počeli problemi, pa kao nemam što izgubiti, to je još najmanja stavka. Koliko sam gledao stavili su ispravno ulje (AW1 je isto što i JWS3324). Otići ću nekom lokalnom mehaničaru da mi provjeri ostale stvari (poluosovina, nosač...)
 

Goliathus

New member
Mjenjač sam po sebi je super, mana je Aisina hidropneumatski blok koji je zadužen za mijenjanje brzina na mjenjaču. Nažalost ako je ovako kako si opisao i nakon promjene ulja, onda je taj dio potrošen i zato teže mijenja i udara kao kod tebe. Obiđi par servisa koji se bave automatskim mjenjačima pa vidi šta će ti reći.
 

Brruno

Well-known member
Ako je poluosovina,stavi auto u povisen polozaj i stisni gas. Ako auto trese dok se sam ne spusti na 40 kmh onda je poluosovina. Ako ne trese uopce 99% nije to u pitanju
A mene isto zanima kako znati jesu li nosaci, od motora donji kostaju od 500-2000kn ovisno koji. Za nosač mjenjača ne znam. Ima par vlasnika citroena c5 kojem isto trza i u Istri nitko se ne usudi potvrditi bilo kakvu dijagnozu pa bi bilo lijepo da se dozna.
 

Milosh

Test
Ako je poluosovina,stavi auto u povisen polozaj i stisni gas. Ako auto trese dok se sam ne spusti na 40 kmh onda je poluosovina. Ako ne trese uopce 99% nije to u pitanju.
Jesam li dobro razumio:

Auto podigneš tako da su prednji točkovi slobodni (da vise). Ubrzaš do neke veće brzine, npr. 80 km/h i onda pustiš gas i čekaš da brzina padne do 40 km/h i gledaš/slušaš/osjećaš šta se dešava?
 

Brruno

Well-known member
Ne. Podignes auto u povisen polozaj s tipkama. Krenes i das malo vise gasa. Odmah se osjete vibracije dok se auto sam ne spusti kad pređeš 40kmh
 
Na vrh