Automatska klima

Mirage

Well-known member
Prvi put imam auto s klimom i to s automatskom pa nisam suguran u način kako je najbolje koristiti.

Uputstva kažu da treba stalno biti u automatskom modu ( preporučeno). Grijanje radi odmah i ako ona nije upaljena ali vidio sam da kada upalim odmagljivanje stakla odmah se pali i klima, zar ona ima i mogućnost grijanja?

Kako i kada je najbolje koristiti?


Ovih dana kada se auto ugrije auto na suncu elektronika je nekada prinpaljenju sama upali ali ja je ugasim i proluftam auto.
 

DS9

Active member
Nisam siguran koji je model/tip u pitanju, ali neki modeli uglavnom koji imaju HDi motor - takođe poseduju i električni grejač (odvojen od klime) koji radi odmah radi grejanja kabine, odnosno dok se rashladna tečnost ne zagreje (pa ona kasnije zagreva kabinu, a grejač se isključi nakon par minuta rada).

Kod benzinaca istog modela (npr. C3) ovaj električni grejač izostaje

Naravno sve to radi na osnovu nekoliko parametara u koje spada temperatura spoljašnjeg vazduha. rashladne tečnosti, unutrašnje temperature itd.

Razmagljivanje vetrobrana je uvek najefikasnije sa klimom zbog isušivanja (kako i reče ghorvat), pa se zato ona uvek pali kada se pošalje zahtev tj. pritisne dugme za razmagljivanje

Kod modela sa manulenom klimom, okretanje birača za duvanje u vetrobran automatski pali i klimu.
 
Posljednje uređivanje:

La Marche

Iskreni optimist
U 14 godina koliko imam aute s automatskim klima uređajem nisam nikad ni s jednim imao nikakvih problema, niti čistio, punio i sl. Ponekad se nakon više godina osjeti neki vlažni smrad, obično čišćenje sprejem na servisu uz promjenu filtera to riješi.
Stalno su AUTO i A/C uključeni (osim kad pokušavam oboriti kakav osobni rekord super niske potrošnje, na C5 ju ni ne pokušavam više gasiti čak niti radi tako "uzvišenog" razloga). U normalnoj vožnji nisam primijetio nikakvu razliku u potrošnji goriva ni na jednom od automobila koje sam imao.
Jedino vrlo rijetko, po potrebi, uključim samo puhanje na vjetrobransko staklo radi brzog odmagljivanja i za minutu-dvije vratim na AUTO.
 

Mirage

Well-known member
I sam sam oduševljen koliko je ta automatska klima zakon, i da priznam nisam očekivao od citroena a posebice od berlinga da može tako brzo ohladiti toliki volumen, ali eto imao sam nedoumice oko toga pa reko bolje da pitam.


Što ta današnja elektronika čuda radi iako su sada temperature ugodne nekidan malo auto ugrijao na suncu i čim sam dao kontak vidim da je elektronika upalila i AC i AUTO, a meni je bilo dovoljno malo i prozore spustiti i provjetriti auto.
 

Milosh

Test
Ja generalno nisam nikad bio zadovoljan radom auto klime, ni u jednom vozilu. Nikad ne mogu sebi podesiti idealnu temperaturu, često mi je ili pretoplo ili prevruće. U principu klimu koristim u Auto modu samo kada su vanjske temp. recimo između 20 i 30 stepeni. Tada je stavim na 21-22 *C i bude mi ok, ali i tada često moram smanjiti brzinu ventilatora.

Najveći problem i nedostatak mi se pokazuje kad je vani jako toplo (30+) i sunčano. Najveća temperatura na koju mogu podesiti klimu a da ona stvarno hladi je 22 ili 22.5 *C, kako kad. Ako postavim i pola stepena iznad toga (dakle 22.5 ili 23*C), ona potpuno prestaje da hladi ili čak počinje lagano da grije. To me baš nervira i ne znam zašto je to tako. Slično kao što se ni kućne klime ne mogu podesiti da održavaju temp. prostora na više od 25*C pri hlađenju. Ako je napolju npr. 35 *C i ja podesim klimu na 22*C, ona mora max snagom ventilatora duvati da bi postigla tu zadanu temperaturu, a to puhanje je prejako (zaradio bih upalu sinusa za par sati). Ako je podesim samo malo iznad toga, ona prestaje hladiti, i tako se vraćam na manuelno korištenje, tj. uključim Auto mod a onda smanjim brzinu ventilatora, i time to prestaje biti potpuni Auto mod. Druga stvar je što zbog zatamnjenih zadnjih šajbi uvijek postoji razlika u percepciji toplote na prednjim sjedištima i na zadnjoj klupi. Tako da je meni naprijed skoro uvijek vruće (ljeti), jer moram smanjiti klimu da ostalima nazad ne bi bilo prehladno. Meni treba dvozonska klima ali sa podjelom zona naprijed-nazad, ne lijevo-desno.

Znate li zašto se klima tako ponaša i je li i kod vas tako?

Druga stvar, znate li da u podešavanjima klime u Diagbox-u postoji podešavanje koje govori u kakvim klimatskim uslovima ona radi. Možda se tu krije ključ za ove čudne granice rada klime...? Ako se dobro sjećam, kod mene je podešeno na COLD.

 

Brruno

Well-known member
Slazem se tvojim komentarom. Tako je i kod mene. Auto je na on samo 3 minute. Ostalo moram sam podesavat
 

diegos

Well-known member
Ja se ne sjećam da sam ikad koristio Auto mod na C3 :) Puše bezveze, a i živcira me što kad ljeti auto duže stoji na suncu, pa kad ga upalim, klima se sama upali na Auto, a prije gašenja auta je bilo sve ugašeno. Pri tome još poremeti sve postavke puhanja. Ne znam kako je na novijim Citroenima, vjerojatno je to drukčije riješeno. Na P3008 kad upališ ventilaciju, odmah se i klima pali... A na mazdi mi je super, hoćeš automatski pritisneš Auto, ako nećeš - nikom ništa :)
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

Milosh

Test
Meni se još ne sviđa što se podešavanje temp. ne može vršiti istovremeno za vozača i suvozača. Kod mene je npr. uvijek ista temp. podesena na obe strane i uvijek moram podesiti jednu pa drugu. Npr. kod novijih VW postoji dugme, mislim da se zove "Dual", koje onda sve uneseno od strane vozača primjenjuje i kod suvozača.

Sent from my Ei-Nis E1 - using buggy and annoying Tapatalk
 

mariola

Active member
Davno rekli stari ljudi: " 'rdjavom qrcu i dlaka smeta".
Ko bi nam svima ugodio. Ustvari, najbolje bi bilo kad bi u autima od 20t€ imali klima uredjaje iz auta od preko 100t€. E onda bi mogli podesit da nam samo jaja ladi po potrebi... 🤣🤣
 

Milosh

Test
Ja ne tražim klimu od 100 k eura već funkciju koju ima i VW Polo koji je manji, jeftiniji i 14 klasa ispod C5..

Sent from my Ei-Nis E1 - using buggy and annoying Tapatalk
 

Brruno

Well-known member
Davno rekli stari ljudi: " 'rdjavom qrcu i dlaka smeta".
Ko bi nam svima ugodio. Ustvari, najbolje bi bilo kad bi u autima od 20t€ imali klima uredjaje iz auta od preko 100t€. E onda bi mogli podesit da nam samo jaja ladi po potrebi... 🤣🤣
Moj auto kosta nov 260000kn. Malo vise od 20tis eura
 

Mirage

Well-known member
Mene isto izluđuje to kada se auto klima sam upali zato što je auto bio na suncu, a nema potrebe za istom i pobrka postavke ventilatora.
 

Blaster

New member
U mene je uvijek na AUTO - ja samo podešavam temperaturu između 20-25C.
Kada odmagljuješ šajbu klima se upali. To je normalno.
 

Milosh

Test
Zimi mi se Auto mod klime ne sviđa iz nekoliko razloga:

- pali kompresor odmah po paljenju auta i time dodatno opterećuje potpuno hladan motor
- čak i kada je postavljena niža temp. (npr. 16 ili 18 stepeni), u autu je temp. znatno niža i sistem nastoji da što brže dostigne zadanu temp. To znači da upali klimu, i ventilator na skoro max brzinu. To znači da pored opterećenja motora, dodatno ga hladi, prije nego se uopšte stigao ugrijati. Oduzima motoru dio te prijeko potrebne toplote.
- bilo da zimi vozim kraće ili duže relacije, ne vidim prednost Auto moda. Èak i ako se radi o dužim relacijama, klima samo može nepotrebno raditi i time trošiti gorivo i sam kompresor.
 

bbozak

Active member
Sad zimi nisam auto mod uopće koristio, zapravo, primjetio sam da je koristan kad treba odmaglit prednju šajbu, to stvarno radi dobro, a kasnije ga isključim i stavim na klimi da puše u šajbu i pod noge.

Iskreno, nisam neki fan tih dvozonskih klima, jer ponekad čovjek sjedne u auto npr ugrijan, puno je hodao ili se bavio nečim fizičkim i odgovara mu možda neka niža temperatura u autu, i sad kako na toj dvozonskoj klimi stoji neš tipa 20,5 stupnjeva, imam dojam da "klima" pokušava zagrijati prostor na tu temperaturu upuhujući vrući zrak, dakle ne puše 20,5 stupnjeva i moram priznat da mi je možda čak i draži onaj stari sistem "kotača" koji okrećeš dok ti se ne svidi temperatura koju puše...

A auto mod nisam previše otkrivao, ima neki razlog zašto ga koristit kad je samo grijanje potrebno? Da'l se potrošnja mijenja?

Također mi smeta što se ne može štimat jedna temperatua za obje "zone" ko što može VW... Ko da se konstruktor nikad nije vozio sam u autu.
 

diegos

Well-known member
Sad zimi nisam auto mod uopće koristio, zapravo, primjetio sam da je koristan kad treba odmaglit prednju šajbu, to stvarno radi dobro, a kasnije ga isključim i stavim na klimi da puše u šajbu i pod noge.
Stvar je u tome sta se nama Auto mod pali sam, htio ga ti koristit ili ne :D

Kako mislis da ne mozes odjednom namjestit istu temp? Nema neka tipka Mono ili Dual?
 

Milosh

Test
imam dojam da "klima" pokušava zagrijati prostor na tu temperaturu upuhujući vrući zrak, dakle ne puše 20,5 stupnjeva
Tako je, kad radi potpuno automatski ona pokušava što brže dostići trazenu temp od 20.5, što znači da će zimi grijati max toplim vazduhom a ljeti hladiti max hladnim, ako je razlika u trenutnoj i traženoj temp. velika.

Kad ne radi automatski, osjeti se razlika u temp. izlaznog vazduha, u zavisnosti koja je temp. postavljena.

Stvar je u tome sta se nama Auto mod pali sam, htio ga ti koristit ili ne :D
Tako je i kod Focusa MK2.

Nema neka tipka Mono ili Dual?
Nema, baš bezveze i pomalo nevjerovatno.
 
Na vrh