Automatic gear fault

joja

Member
Re: automatic gear fault

Znas i sam da se izmjenom ulja mozda cak taj problem i rijesi, ako ne onda vjerojatno je lamela/e te dvije brzine..Mada da se ne pravimo pametni moze biti jos uzrocnika..
Ako mozes krenuti u brdu iz te dvije brzine, ne trza prilikom izmjena 1-2 brzine taj problem moze cekati dok ti nepocne smetati kada stanes u brdu, auto u velikim obrtajima a ti jos uvijek stojis.. :D
Tesko je a.t.mjenjac "razvalit" ali nravno i moguce, ako se pravilno hladi i podmazuje te ne tuce prilikom izmjena to su sve "sekundarne" stvari koje nebi smjele naskoditi mjenjacu i autu..
Pozdrav!
Da se i ja uključim u tematiku. Imao sam i ja takvih problema sa AT mjenjačem. Kupio auto C5 2.0i 16V 2006, 123000 km sad u 7. mjesecu. O automaticima nisam imal pojma i sve je počelo u jesen za vrijeme jutarnjih nižih temperatura. Dok je bio hladan izbacio je kvar najprije rijetko pa sve češće i svaki put sam ga morao gasiti pa paliti. Otišao u servis gdje su rekli da je preslab pritisak ulja i predložili izmjenu ulja što je i napravljeno ( 3,5 litre ). Nakon točno 7 dana stvar se ponovila. Tada su reklida je najvjerojatnije greška u elektroventilima odnosno mjenjački sklop i da to košta cca 7.000,00 kunaali ne garantiraju da bude dobro. Normalno, nisam prihvatio veće sam našao majstora ( "Maslić" ) kod kojeg sam bio na dijagnostici i pronašao je kvar na elektronici papuče gasa i elektroventilima. To je promijenio + ulje ( reko 6 litara ), dao garanciju godinu dana i to je to. Evo auto vozim već mjesec dana i dosta je dobro. Nemem više kvarova. Jedino sam primijetio da mi onako kad iz 4. ili 3. brzine bez kočenja usporavam, da mi prilikom prebacivanja u nižu malo cimne i da mi drugu brzinu na malim okretajima kao da šalta dva puta, a u uzbrdici iz 3. u 2. ne. Kad sam to rekao majstoru, odgovorio je da je to god tih getriba normalno. Da, nije ZF-ova getriba. E sad, da li je to normalno? Na autu imam gume 205/55/16, jel to u redu?
Hvala!
 

Mrèela

New member
Re: automatic gear fault

Jedino sam primijetio da mi onako kad iz 4. ili 3. brzine bez kočenja usporavam, da mi prilikom prebacivanja u nižu malo cimne i da mi drugu brzinu na malim okretajima kao da šalta dva puta, a u uzbrdici iz 3. u 2. ne. Kad sam to rekao majstoru, odgovorio je da je to god tih getriba normalno. Da, nije ZF-ova getriba. E sad, da li je to normalno?
To se dešava i kod mene ,sve je to ok. a to što trzne ,trzne povrmeno. Jel ' tako?
 

Dujo

New member
Re: automatic gear fault

To su mjenjaci vjerojatno koji djele sa Renaultom Al serija, ono sto si opisao a ja to zovem "extra brzina" i imaju obicaj da rade tako.. To je sve do senzora koji citaju ovo/ono i nije nista skodljivo niti autu niti mjenjacu.. Ako si dobro primjetio onda znas da kada to napravi uopce ti netrzne mjenjac, niiti bilo sto primjetis vec samo spusti obrtaje koji se ne slazu sa brzinom/obrtajima motora/obrtajima mjenjaca.. To radi jer je promijenio vise vlasnika auto/mjenjac ili ga vozi nekoliko osoba, tako da on ima programirane sve vase stilove voznji i u tom stilu se ne slaze nesto (brzina/obrt.mot ili jenjac) komp.mjenjaca koji je vrlo inteligentan prepozna to i spusti vam obrtaje jer nije vrijeme prebacivanja brzine u visu.. Trebalo bi se desavati samo kada auto ubrzava t.j.treba presaltati u visu brzinu..
Kod tih mjenjaca se mogu "stelati" softverski svi senzori/seleonidi (mislim nakon 2002g.) i ukoliko ti to smeta, na pravom dijagn.uredjaju ti mogu ponistiti sve autospremljene postavke, unijeti nove parametre i spremiti ih..
Vise obrati paznju na to saltanje iz vise u nizu (sto cukne) i vjerojatno se radi da taj seleonid ne otvara/zatvara na vrijeme i to je razlog takvom saltanju.. Nista strasno ali ako se bude pogorsavalo ili ucestalo desavalo nije ni to problem tom mestru da ga promijeni jer je lako dostupan..
Pogledaj/pregledaj i nosac mjenjaca (donji sa 2 piksne) dali ima zracnosti ili je guma popucala koja amortizira pa mjenac/auto radi toga zna "cuknut.. Mislim da mrcela moze "iskopat" i sliku tog nosaca.. :D
 

Dujo

New member
Re: automatic gear fault

Mogu,al' ne smijem!:eek:
Ne znam stvarno u cemu je fora, kako nemam vise citrona pratim samo teme koje me zanimaju i gdje mogu pomoci..
Pamtim te u temema da si uvijek slikovito prikazao problem ili rijesenje, a linkovi brzo "ispare" sa neta to nije nista cudno ni novo i admini to moraju znat.. U drugo ako je sto bilo ne ulazim.. :D

joja Samo da jos kazem da tom parcijalnom izmjenom u servisima nista ne mogu postici! Ulje se mijenja sve ili nista, to 2po2 ili 3 po 3 litra je cista glupost i ne znanje i nehtjenje servisa.. Danas ljudima je sve dostupno, tako su i saznali stvari od "starih" majstora i dijele ih ne sebicno sa drugima.. Tako i treba biti a ne da servisi "sole" pamet i prosipaju ne znanje!!
Automatika vecina ljudi kupi kako bi uzivala u voznji i bla mu sto jednostavnija, a ne da mu servisi komliciraju stvari..
 

Automatic

Well-known member
Re: automatic gear fault

E ljudi samo da kažem da;;;;;;automatic koji je kompjuterski reguliran mora imat originalne kotače što e tiće visine ,tj obujma.On uspoređuje brzinu vožnje preko senzora brzine i broj okretaja motora ,ovisno u kojem modu getriba radi i u kojoj je brzini.Takve getribe ne priznaju veće ili manje kotače jer im je...u koncepciju u kompu.Ljudi vole da im auti dobro izgledaju pa stave veću colažu i onda mjenjač naj...e.Ovo je istina što dujo kaže za režim vožnje i više vozačajer to radi i moj mjenjač.Ako sam ga vozio brzo i divlje treba mu malo vremena da skuži da se kanim vozit polako pa se prilagođava.Neznam za citre ali ne mogu se na svim automaticima štelat parametri otvaranja solenoida,znam da se na mercedesima mogu jer sam to radio.Prije nego pitate za kvar ako mjenjač trza ili ne mjenja na vrijeme pogledajte koje gume imate na vozilu i koje su dozvoljene jer samo na te oznake je automatic podešen.Ako ste stavili manje za zimsku gumu i ta je napisana na štoku od vrata mjenjač če prepoznat obujam i prilagodit radnju tim gumama.Ali samo te dvije vrste jer mu je program napravljen za gume koje su navedene na štoku od vrata automobila.
 

Dujo

New member
Re: automatic gear fault

Naveo je 205/55-16 a to je mislim 100% dimenzija koja je orignal, kao zimski set bi moga biti 195/65-15. Mrčela ima C5 on ce to bolje znati..

Mirda no frks, mi u "ozbiljnjim" godinama necemo "tenzirat", sve spustamo na zemlju..
Covjek ce koristit ubuduce vjerojatno to sto je u "tutorialu" foruma i sve pet..
Idem gledat tekmu, i tamo "iskri"... Sreca meni piva blizu pa ja "vatru" samo gasim.. :D
 

Dujo

New member
Re: automatic gear fault

Neka provjeri covjek, mozda ja grijesim..Nisam siguran, ali kod jacih motora poput vasih 3.0 i neznam koji mrcela ima dizel 2.2?? ide i sira/veca dimenzija.. Kod njega je 2.0 benz..
Vjerojatno ste u pravu, mora dobro provjerit ako dim.nije ista onda i to brka komp.od mjenjaca i moze uzrokvat ove ne/sporazume sa prenosom..

Edit: Evo link i na 2.0-16v ide dimenzija koju sam naveo, ustvari 195/65-15 a moze i 205/55-16 jer kod mene na Laguni pisu iste te dvije dimenzije..
http://webshop.automehanika.hr/katalog/tlakovi.asp?id=6
 

joja

Member
Re: automatic gear fault

AMERICA CAR remetinec gospon Boris,jel da?
Je, on. Èini mi se dobar i kao majstor ,i kao čovjek.
Od svih koje sam kontaktirao, objašnjavajući mi problem, prek telefona su odmah predlagali reparaturu kompletne getribe, normalno uz "lijepu" cijenu. Maslić je jedini našao problem papučice gasa i povezanost sa kompjutorom i getribom.

Neka provjeri covjek, mozda ja grijesim..Nisam siguran, ali kod jacih motora poput vasih 3.0 i neznam koji mrcela ima dizel 2.2?? ide i sira/veca dimenzija.. Kod njega je 2.0 benz..
Vjerojatno ste u pravu, mora dobro provjerit ako dim.nije ista onda i to brka komp.od mjenjaca i moze uzrokvat ove ne/sporazume sa prenosom..

Edit: Evo link i na 2.0-16v ide dimenzija koju sam naveo, ustvari 195/65-15 a moze i 205/55-16 jer kod mene na Laguni pisu iste te dvije dimenzije..
http://webshop.automehanika.hr/katalog/tlakovi.asp?id=6
Original su gume 215/55/16, a čovjek od kog sam auto kupio ima u knjižici i dimenzije 205/55/16 što po obujmu odgovara originalu jedino su malo uže. Takve uže sam stavil i zimske jer je bolje. Mislim da sam u pravu.

To su mjenjaci vjerojatno koji djele sa Renaultom Al serija, ono sto si opisao a ja to zovem "extra brzina" i imaju obicaj da rade tako.. To je sve do senzora koji citaju ovo/ono i nije nista skodljivo niti autu niti mjenjacu.. Ako si dobro primjetio onda znas da kada to napravi uopce ti netrzne mjenjac, niiti bilo sto primjetis vec samo spusti obrtaje koji se ne slazu sa brzinom/obrtajima motora/obrtajima mjenjaca.. To radi jer je promijenio vise vlasnika auto/mjenjac ili ga vozi nekoliko osoba, tako da on ima programirane sve vase stilove voznji i u tom stilu se ne slaze nesto (brzina/obrt.mot ili jenjac) komp.mjenjaca koji je vrlo inteligentan prepozna to i spusti vam obrtaje jer nije vrijeme prebacivanja brzine u visu.. Trebalo bi se desavati samo kada auto ubrzava t.j.treba presaltati u visu brzinu..
Kod tih mjenjaca se mogu "stelati" softverski svi senzori/seleonidi (mislim nakon 2002g.) i ukoliko ti to smeta, na pravom dijagn.uredjaju ti mogu ponistiti sve autospremljene postavke, unijeti nove parametre i spremiti ih..
Vise obrati paznju na to saltanje iz vise u nizu (sto cukne) i vjerojatno se radi da taj seleonid ne otvara/zatvara na vrijeme i to je razlog takvom saltanju.. Nista strasno ali ako se bude pogorsavalo ili ucestalo desavalo nije ni to problem tom mestru da ga promijeni jer je lako dostupan..
Pogledaj/pregledaj i nosac mjenjaca (donji sa 2 piksne) dali ima zracnosti ili je guma popucala koja amortizira pa mjenac/auto radi toga zna "cuknut.. Mislim da mrcela moze "iskopat" i sliku tog nosaca.. :D
Mislim da mi je meštar napomenuo i to da pogledam nosače. Prvom prilikom ću to provjeriti. Slika bi pomogla. Bio bi zahvalan.
 

Dujo

New member
Re: automatic gear fault

Dali je laguna automatic .
Naravno.. :D ovo sto sam posotao oko "ispiranja" je ona i mjenjac je serije AL kao i kod citrona..

joja Nemogu biti original te dimenzije 215/55-16, jedino ako je karavan onda je 205/65-15 originalna.. razlika izmedu 215/55 i 205/55 je 1,6% t.j. 1 cm.veci obujam sto je prihvatljivo!
Razlika 205/65-15 i 205/55-16 je 2,3% t.j.1,5cm. veci obujam, opet je to prihvatljivo..
Uze ili sire to nije toliko bitno vec obim gume koja daje podatke raznim senzorima po kojima se ravna mjenjac kako ce se ponasati..
Sada dolazi do situacije, posto je automatic i ima "brdo" vise senzora od manulenog mjenjaca, dali ta 2% remete ti "pravilan" rad mjenjaca.. Mogu ovakve sitne stvari poput "extra brzine" jer se sam mjenjac prilagodjava drugim sklopovima/uredjajima na motoru.. Moj savjet je da ipak vozis na oridzidzi dimenzijama kada budes mijenjao gume i to napravi..
ovo su podaci o dimenzijama sa neta (znaju biti netocni!!) nego provjeri na autu koje su ti prave dimenzije guma (mislim na naljepnicu na stoku vrata/poklopcu rezervoara gdje se vec nalazi), tamo pise tocno koja dimenzija ide na tvoje auto i pritisak koliko gume pumpati..
Za nosac me cudi da je rekao da ga provjeris a nije on to napravio ako je vec radio oko njega..
Mada to napravi svaki obicni mestar ili ti sam, jer trebao bi biti ispod mjenjaca lako dostupan i drzati ga 2 vijka na 2 strane.. Ima kupiti samo "cahure" a ima i kompletan nosac, razilka je velika u cijeni pa dobro pogledaj sto treba mijenjat..
 

Automatic

Well-known member
Re: automatic gear fault

a čovjek od kog sam auto kupio ima u knjižici i dimenzije 205/55/16
Može biti u knjižici jer mu je bila jeftinija.A ovi na tehničkom nemaju pojma pa su mu upisali smatrajuči da ja mala razlika.Na običnom vozilu nebi bilo problema jer je obujam nešto manji od 215 ali automatih bi htio zezat.215 guma je višlja od 205 ,možda da su 205/60/16 bi bile sličnije.Samo 205/65/15 je najvjerojatnije ista visina ko 215/55/16
 

Mrèela

New member
Re: automatic gear fault

Kod tih mjenjaca se mogu "stelati" softverski svi senzori/seleonidi (mislim nakon 2002g.) i ukoliko ti to smeta, na pravom dijagn.uredjaju ti mogu ponistiti sve autospremljene postavke, unijeti nove parametre i spremiti ih..
Evo nekoliko delova menjača:
 

Automatic

Well-known member
Re: automatic gear fault

Je itak na mom piše
Moj je karavan i piše samo 215/55/16.Citroeni imaju AL4 getribe koji su na XM ovima i xantiama .Moj ima ZFa 4HP 20 type26.Sad za renaulta neznam .Moja opcija prije c5 je bila laguna 3.0 V6 automat. ali sva sreća da tip nije htio mjenjat za par dana bila u oglasniku ,pukao zupčasti(imao sreće ):)Znači ne piše mi na štoku ništa osim 215/55/16 ali imam napomenu u knjižici za 205/65/15 zimske sad neznam kak se auto ponašao sa tim gumama je ga nisam tad imao.Mala je vjerojatnost da će auto zezat ak su razlike male znači 215/55/16,,,,205/60/16,,,,,,205/55/16;,,,,,205/65/15 ali ko zna.Jednom su čovijeku promjenili getribu i kompjuter na BMWu,i samo nije bilo dobro a na kraju vulkanizer ga pitau kak se mogao vozit je mu je zadnja rezervna guma bila manje colaže.Auto nije htio ni lijepo ić, ni lijepo šaltat.Ali tu je bila razlikau kotačima pa im ta priča drži vodu.Negdje sam to pročitao a sad dali je istina ???mislim da u novinama.
 
Na vrh