Automatic gear fault

dzonka

Muzicar
postovani forumasi
posedujem citroen c5 2.0 hdi,2002g automatik i imam problem sa menjacem iskljucivo kad je hladan motor i kad krenem vecim usponom i obicno se desi u trecoj brzini da trzne i na displeju se pojavi greska i on predje u svoj rezim.Kada se zagreje posle desetak min.stanem ugasim auto pa upalum on sve ponisti i radi normalno.Kada idem po ravnom i gradska voznja kad je hladan to se ne desava.
Da li neko moze da mi objasni o cemu se radi
 

Automatic

Well-known member
Re: automatic gear fault

Pozdrav.Da li ste promijetili kad je u usponu da li ga drži previše dugo u trećoj,pa izblesira kompjutor.Da li je opterećenje u trećoj preveliko i čak postane bučan prije nego što trzne?Ako je tako treba getribu provjerit preko lexie da nije senzor brzine i trebalo bi promjenit ulje u geribi.Pošto je sad hladnije vrijeme i kad krenete u prvoj i drugoj su okretaji dosta visoki i pumpa usisava i tjera ulje bez problema .Kad auto uđe u treću smanji se broj okretaja te pumpa slabije vuće jer je ulje još relativno gusto,a pošto se filter ne može zamjeniti prilikom svake izmjene ulja jer se nalazi u samoj getribi malo je možda slabije protočan pa pumpa nešto slabije snadbijeva lamelice i dođe do trenutnog proklizavanja te kompjuter zabilježi grešku(trzaj).Malo kasnije ulje se zagrije i sve funkcionira kako treba.Po mojoj procijeni auto bi morao imati barem 250 000 km kad to radi.Ako imate gdje neka vam izmjere pritisak uljne pumpe u getribi.Prije svega provjerite da se ne radi u nekoj elektronskoj greški.Provijerite da li imate originalnu visinu guma ,da niste stavili manji ili veći obujam nego šta treba biti.Ako je colaža felge manja guma treba da bude viša da se približno dobije isti obujam kola gume.Ako je 215/55/16 onda bi trebala bit 215/65/15 .Na aute koji nemaju automatski mjenjač može i 205/65/15 ali ona je dosta niža od 215/55/16 i na automatskom mjenjaču hoće komp radit problem jer okretaji u određenoj brzini i brzina na tim okretajima se moraju poklapat.Može se dogodit da ima okretaje a brzina manja pa u određenoj brzini diđe do veće razlike i komp to zabilježi kao grešku.Na štoku od vrata imate koje mjere mogu bit.Ako možete navedite o kojem mjenjaću se radi(piše na pločici na mjenjaču ispod kučišta zr.filtera)
 
Posljednje uređivanje:

dzonka

Muzicar
Re: automatic gear fault

ne postaje bucan pre toga,kad trzne predje u svoj mod i promeni zvuk kao kad radi visko ventilator.Sto se tice ovdasnjih majstora nemam poverenja u nikoga jer je ovde automatik retko zastupljen.Juce sam bas promenio gume i danas nisam imao problem<205&55&16>
Pokusacu da odem na dijagnostiku da eventualno prikaze kvar.Ulje je sigurno zamenjeno pre 15000 hiljada u Novom sadu kod predhodnog vlasnika ali ne znam nikakve detalje.Jos me interesuje sta znace S i Sneg mod kod menjaca
 

Mrèela

New member
Re: automatic gear fault

ne postaje bucan pre toga,kad trzne predje u svoj mod i promeni zvuk kao kad radi visko ventilator.Sto se tice ovdasnjih majstora nemam poverenja u nikoga jer je ovde automatik retko zastupljen.Juce sam bas promenio gume i danas nisam imao problem<205&55&16>
Pokusacu da odem na dijagnostiku da eventualno prikaze kvar.Ulje je sigurno zamenjeno pre 15000 hiljada u Novom sadu kod predhodnog vlasnika ali ne znam nikakve detalje.Jos me interesuje sta znace S i Sneg mod kod menjaca
Jesi li ti siguran da je to do mjenjača?
Da nije do turbine,vakuma,egr,el ventila...:cool:
 

dzonka

Muzicar
Re: automatic gear fault

Jesi li ti siguran da je to do mjenjača?
Da nije do turbine,vakuma,egr,el ventila...:cool:
ma on ide ko guja ljuta,najverovatnije je pitanje oko nekog senzora,provericu na dijagnostici pa cu vam pisati
 

Automatic

Well-known member
Re: automatic gear fault

ne postaje bucan pre toga,kad trzne predje u svoj mod i promeni zvuk kao kad radi visko ventilator.Sto se tice ovdasnjih majstora nemam poverenja u nikoga jer je ovde automatik retko zastupljen.Juce sam bas promenio gume i danas nisam imao problem<205&55&16>
Pokusacu da odem na dijagnostiku da eventualno prikaze kvar.Ulje je sigurno zamenjeno pre 15000 hiljada u Novom sadu kod predhodnog vlasnika ali ne znam nikakve detalje.Jos me interesuje sta znace S i Sneg mod kod menjaca
S vam znači sport.Pritiskom gumbića S pojavi vam se S na instrument tabli pokraj onih slova za biranje brzina i getriba prelazi u sportski režim vožnje.Znaći svaku brzinu drži dulje u okretajima motora i puno brže reagira na paučicu gasa kod prebacivanje u nižu brzinu (nije potrbno gas do kicka).U principu ak se volite naganjat. Sneg mod vam špera diferencijal kad treba da vas izvuće ako je bljuzga ili ste zapeli pa se jedan kotač vrti dok drugi miruje onda u toj funkciji blokira diferencijal(špera).Taj mod se stavlja samo u D jer i onda auto kreće iz druge brzine ili one koja mu paše da ne okrene kotače .Da bi na nekim getribama funkcionirao treba isključit sustav protiv proklizavanja.Inaće on se u vožnji iskopća sam od sebe ako ga zaboravite iskopćat ćim auto postigne određenu brzinu.Inaće ulje je ptrebno mijenjat na svakih 60 000 kilometara i mora biti po kataloškom broju(sintetika).
 

Mrèela

New member
Re: automatic gear fault

S vam znači sport.Pritiskom gumbića S pojavi vam se S na instrument tabli pokraj onih slova za biranje brzina i getriba prelazi u sportski režim vožnje.Znaći svaku brzinu drži dulje u okretajima motora i puno brže reagira na paučicu gasa kod prebacivanje u nižu brzinu (nije potrbno gas do kicka).U principu ak se volite naganjat. Sneg mod vam špera diferencijal kad treba da vas izvuće ako je bljuzga ili ste zapeli pa se jedan kotač vrti dok drugi miruje onda u toj funkciji blokira diferencijal(špera).Taj mod se stavlja samo u D jer i onda auto kreće iz druge brzine ili one koja mu paše da ne okrene kotače .Da bi na nekim getribama funkcionirao treba isključit sustav protiv proklizavanja.Inaće on se u vožnji iskopća sam od sebe ako ga zaboravite iskopćat ćim auto postigne određenu brzinu.Inaće ulje je ptrebno mijenjat na svakih 60 000 kilometara i mora biti po kataloškom broju(sintetika).
Kao da si uputstvo pročitao,opisi samo takav.:D
 

dzonka

Muzicar
Re: automatic gear fault

S vam znači sport.Pritiskom gumbića S pojavi vam se S na instrument tabli pokraj onih slova za biranje brzina i getriba prelazi u sportski režim vožnje.Znaći svaku brzinu drži dulje u okretajima motora i puno brže reagira na paučicu gasa kod prebacivanje u nižu brzinu (nije potrbno gas do kicka).U principu ak se volite naganjat. Sneg mod vam špera diferencijal kad treba da vas izvuće ako je bljuzga ili ste zapeli pa se jedan kotač vrti dok drugi miruje onda u toj funkciji blokira diferencijal(špera).Taj mod se stavlja samo u D jer i onda auto kreće iz druge brzine ili one koja mu paše da ne okrene kotače .Da bi na nekim getribama funkcionirao treba isključit sustav protiv proklizavanja.Inaće on se u vožnji iskopća sam od sebe ako ga zaboravite iskopćat ćim auto postigne određenu brzinu.Inaće ulje je ptrebno mijenjat na svakih 60 000 kilometara i mora biti po kataloškom broju(sintetika).
tako sam i mislio,ovde svako lupeta i nemaju pojma o cemu se radi,hvala vam jos jednom i poslacu vam poruku ako uspem sta da uradim u vezi istog ali tek kad krenem za bgd.Da li postoji neka slika tog menjaca<mada ja ne znam oznaku>i opisano kako se menja ulje i filter?Znam samo da je tiptronik i na tabli stoje brojevi od 1 do 4
 

Dujo

New member
Re: automatic gear fault

Kao prvo kada vam auto "trzne" znaci da ubaci u "safe mode" zato vam i obrtaji porastu jer vozi samo u prve dvje brzine pa je bucan (vozi na velikim obrtajima), ne trebate voziti toliko pa stati, to mozete prvom mogucom prilikom da nepatite auto, znaci auto u P ili N ugasiti i ponovno upaliti i resetirali ste gresku mjenjaca.. Psa grupacija automatici ima sto malo tko, te imate srece zbog toga (drugi auti moraju ici na dijagnostiku da bi ponistili gresku i vratili mjenjac u "normal mode), autoreset el.mjenjaca,znaci prilikom gasenja auta (t.j.isklj napona/kontakta) komjuter se gasi i ponovnim pokretanjem (davanjem napona/kontakta) se resetira..Zato mozete normalno nastaviti voziti, inace bi merc,vw.bmw i sl.ostali u tom "safe modu" dok se greska nebi ponistila uredjajima za dijagnostiku..
Problem ako se javlja (samo) na uzbrdici (od svega navedenog sto su kolege rekli ) mogla bi biti neispravnost seleonida (neispravna regulacija/pritisak) i/ili lock up-a (koji na uzbrdici/tegljenju najvecu ulogu igra) na kojeg utice vise cindbenika, jedna moguca je i temp.motora..
Druga stvar brine me ta zamjena ulja (zbog kojeg je moguce sve ovo), vjerojatno je izvrsena samo djelomicna i tko zna dali je naliveno isto ili ispravno ulje (90%da nije) i 90% da bi ispiranjem getribe rijesili problem/e sa a.t. mjenjacem..
Kod a.t. mjenjaca dvije najbitnije stvari su ulje i hladjenje, ukoliko te dvije stvari su ispravne, redovno servisirane nebi nikada,bas nikada smjeli imati problema sa tim jenjacem/ima..
Ono sto i kako bi ja napravio u vasem slucaju.
1.Spajanje na dijag.uredjaj (on ce ocitati eventualne greske)
2.Ispitivanje seleonida pod kim pritiskom otvaraju/zatvaraju i svim brzinama.
Ukoliko dijagnostika ne pokaze neku gresku na el.uredjajima i/ili velika odstupanja seleonida (lose ulje moze utjecati da ne pokazu pravu vrijednost) ostaje vam 3 stavka..
3.Ispiranje mjenjaca i promjena ulja..
Ta zadnja stavka ce vas spasiti problema u buducnosti a ako je znate sami napraviti (sto nije toliko zahtjevno) kostat ce vas 12-15l Dex ulja i dihtung na izmjenjivacu topline, te jedno slobodno popodne..
 

Automatic

Well-known member
Re: automatic gear fault

Pozdrav.Moram duju ispravit što se istiće ispiranja getribe.Automatski mjenjači se ispiru specijalnom tekućinom koja služi samo za ispiranje i čiščenje automatskog mjenjaća .Nikakvo ispiranje uljem nije ispiranje već samo zamjena ulja u većoj količini takvim sistemom.U samoj getribi se nalazi filter koji mora nakon 200 000 km. bit obavezno promjenjen.Znači mjenjač van i zamjenit filter.Usput se zamjene još neki dijelovi koje je potrebno zamjenit ako se vide tragovi istrošenosti .Sve ovo što smo svi napisali stoji i sve ok.Ali nitko od nas ne želi raskapat mjenjač ali to je samo redovit servis mjenjaća.I ja sam na svom mjenjaču imao takav problem te sam ga samo odgodio izmjenom ulja u mjenjaču.Dok se ne promjeni filter ulja možemo stavit zlatno ulje mjenjać će samo odgoditi razna trzanja i zezancije a svima nam slijedi servis mjenjača.Svaka sitnica koja trenutno ometne mjenjać u funkciji je kompjuterski zabilježena i kad se nekoliko puta ponovi kompjuter stavi mjenjać u pomoćni program koji služi samo da se auto stavi na vućnu ili makne sa ceste.Mi kad ugasimo i ponovo upalimo auto samo brišemo trenutno taj program dok opet ne zabilježi par puta i opet stavi mjenjać na pomoćni rad.Većina automatika određenih marki se da tako zeznut i kad se makne klema sa akumulatora.Moram napomenut da većinu automatskih mjenjaća koje sam slagao i koji su imali filter u sebi poćeli su takvim problemom i svima su bile potrošene lamelice na 2 ili 3 brzini.Elektronikq bilježi grešku ali ta greška nije uzrok toga.Glavni uzrok je što nam je taj servis preskup.Zato i ima ulje na full sintetiku da smo 200000 km mirni.Kad bi servisirali redovno automatske mjenjaće nikad nebi imali problema .Samo je žalosno da iz ovlaštenih servisa voze automatska mjenjaće okolnim majstorima jer oni u servisima o tome nemaju pojma pa nažalost i da ih hoćemo servisirat u servisu to ne možemo. Nažalost moramo skupo platit samo posrednika jer oni to ne rade već voze getribe van i mjenjaju ih za takve rebildane getribe.
 

Dujo

New member
Re: automatic gear fault

Da kolega, samo tko zeli raskapat mjenjac..Problem si dobro naveo, jer evo kolega nece niti da misli o promjeni ulja jer je kao prijasnji vlasnik t uradio..Kada je nekomu skupo promijenit ulje na uatomatiku, sto bi onda rekla za takav servis..
Da to su mjenjaci koji nemjau klasicni filer sa sitom, stoga mjenjanje filtrera i nije potrebno te nije niti pozicionirano da se mijenja osim kada se cijei mjenjac "srvisira"..
Za sve se slazem stobom osim jednog..Ulje je nebitno, dali je sintetika ili ne i tu nastupa problem, ono se mijenja i preporucljivo ga je mijenjati kao i ulje u motoru, servu, kocnicama itd.
Sada dali cu ja/netko drugi-treci cekat da meni ulje u servu sredi pumpu, ili ga ja promijenim kada sam "konstatirao" da je promijenilo viskozitet,boju,pokupilo svu prljavstinu to je na svakom da odluci..
Hocemo li cekati da ulje u kocnicama postane toliko rijetko pa pocnu pustat gumice na "cilndrima", toliko prljavo da zastopa vodove i ozracivace opet stvar svakog korisnika/vlasnika..
Da, oprosti kolega jos jednu stvar, ispiranje je najbolje napraviti uljem koje ide u mijenjac.. Zasto?
Zato sto skoro nikada nemozes napraviti ispiranje (znaci ispiranje ne skidanje mjenjaca i ciscenje) tako dobro niti sa jednom "preporucljivom" tekucinom/aditivima a da ih ne ostane u mjenjacu..Ako treba ostati nesto u mjenjacu onda neka ostane ulje koje i treba biti u takvom jenjacu..
Ovo su moja iskustva da uatomaticima, price sa jednim od najboljih majstora za a.t.mjenjace koji sve dijeli sa svojim musterijama i pojasni do u detalj..
Mislim da se slazemo da ce "ispiranje" otkloniti problem/e koje ima (ukoliko nije dr.mehanicki kvar ili elektronski) bez skidanja, t.j. detaljnog servisiranja mjenjaca za koju treba izdvojiti "otimisticnu" cifru cu reci 1000€.
Automatski mijenjac je "skup" za odrzavanje ako je predhodni vlasnik bio neuredan i nije ga servisirao..Zato oni koji kupe da gustaju u tom autu moraju dobro ispitati mjenjac i kod pravih majstora da nebi imali ovakve probleme za neko vrijeme nakon kupovine auta..
 

Automatic

Well-known member
Re: automatic gear fault

Da kolega, samo tko zeli raskapat mjenjac..Problem si dobro naveo, jer evo kolega nece niti da misli o promjeni ulja jer je kao prijasnji vlasnik t uradio..Kada je nekomu skupo promijenit ulje na uatomatiku, sto bi onda rekla za takav servis..
Da to su mjenjaci koji nemjau klasicni filer sa sitom, stoga mjenjanje filtrera i nije potrebno te nije niti pozicionirano da se mijenja osim kada se cijei mjenjac "srvisira"..
Za sve se slazem stobom osim jednog..Ulje je nebitno, dali je sintetika ili ne i tu nastupa problem, ono se mijenja i preporucljivo ga je mijenjati kao i ulje u motoru, servu, kocnicama itd.
Sada dali cu ja/netko drugi-treci cekat da meni ulje u servu sredi pumpu, ili ga ja promijenim kada sam "konstatirao" da je promijenilo viskozitet,boju,pokupilo svu prljavstinu to je na svakom da odluci..
Hocemo li cekati da ulje u kocnicama postane toliko rijetko pa pocnu pustat gumice na "cilndrima", toliko prljavo da zastopa vodove i ozracivace opet stvar svakog korisnika/vlasnika..
Da, oprosti kolega jos jednu stvar, ispiranje je najbolje napraviti uljem koje ide u mijenjac.. Zasto?
Zato sto skoro nikada nemozes napraviti ispiranje (znaci ispiranje ne skidanje mjenjaca i ciscenje) tako dobro niti sa jednom "preporucljivom" tekucinom/aditivima a da ih ne ostane u mjenjacu..Ako treba ostati nesto u mjenjacu onda neka ostane ulje koje i treba biti u takvom jenjacu..
Ovo su moja iskustva da uatomaticima, price sa jednim od najboljih majstora za a.t.mjenjace koji sve dijeli sa svojim musterijama i pojasni do u detalj..
Mislim da se slazemo da ce "ispiranje" otkloniti problem/e koje ima (ukoliko nije dr.mehanicki kvar ili elektronski) bez skidanja, t.j. detaljnog servisiranja mjenjaca za koju treba izdvojiti "otimisticnu" cifru cu reci 1000€.
Automatski mijenjac je "skup" za odrzavanje ako je predhodni vlasnik bio neuredan i nije ga servisirao..Zato oni koji kupe da gustaju u tom autu moraju dobro ispitati mjenjac i kod pravih majstora da nebi imali ovakve probleme za neko vrijeme nakon kupovine auta..
A gle! Ljudi kupuju a da sa nečim nisu upoznati.Nije problem kupiti auto.Moj V6 je bio jako povoljan,ali sam odma vidio da ne drži pod uzbrdicom.Svako malo me sa nečim iznenadi.Znam si sve složit ali ni meni se ne raskapa(čekam da se pojavi veći kvar i jednostavno mi se neda dok ne rikne do kraja).Problem je taj što ljudi koji ga kupe novog ni nemoraju brinut o zamjeni filtera jer dok nabiju toliku km. već ga mjenjaju za novije.Ja osobno volim takve aute i meni nije drago kad moram radit veći zahvat a gdje oni ljudi koji to još moraju platiti.Ali prije nego što si kupim još jedan auto ni ne sanjam o raskapanju jer kad je sve širom ,onda treba i sve potršno promjenit.Inaće se bolje isplati kupiti rebildanu getribu ili cijeli takav auto ali tko zna šta je u njemu.Nažalost mi smo ti koji kupuju rabljeno pa moramo popravljat.Meni je problem što dijagnostika Lexia nije dijagnostika za automatsku getribu već samo ispisava kvar.Preko Techa na opelu mogao sam vidjet svaku žicu u instalaciji ako je prekinuta i dobio si odmah podatke šta napravit da se kvar ukloni te ispisavao i uzročnike takvog kvara.Cilj ovog što sad pišemo je da pokušamo predočit ljudima da nije problem kupit već na koji način održavat aute.Ali uvijek je bilo koliko muzike toliko para.Puno ljudi koji imaju automatice ni ne pomišljaju da kupe 15 litara ulja pa da ga barem preteraju kroz sistem i to je stvarno ono što se treba radit svakih 60 000 km.Posao takve izmjene nije skup kak si ljudi misle i ne odere ih mehaničar,već trgovac autodijelovima.Ja sam sebi stavio SWAG po kataloškom broju i dobio litru za 85 kuna ali sve ukupno 850 kuna.I sad ću opet probati na onaj tvoj sistem jer mi se čini da je najbolji do sada.Prije svake izmjene bi trebalo procirkulirat barem 8 litara tekućine za ispiranje pa onda novo ulje ,ali neznam ni gdje je mogu nabavit jer smo mi jednostavno zaostala zemlja u razvoju.Društvo jednostavno se raspitajte gdje možete povoljno servisirat automatske mjenjaće a da se ne smatrate oderanim.Automatice treba servisirat jer to je sasvim drugačiji sistem od klasične getribe.Ko ne servisira taj ni ne vozi.
 

Dujo

New member
Re: automatic gear fault

Nikada u zivotu nisam radio sa dijag.uredjajima, ali i to cu morati negdje nauciti i eventualno nabaviti onaj "ruter" da se mogu bezicno spajat preko laptopa a "programe" nije tesko nabaviti..
Znas iz prijasnje teme o a.t.mjenjacu da sam napravio "ispiranje" na svom auticu /jer u ovlastenom su htjeli zamjeniti samo 3,5l. t.j.j samo ispustiti ulje iz kartera), kako neznam i nemam uredjaj kontaktiram ovlasteni servis (kod njih sam i kupio dihtunge za izmjenjivac topline) da ga "spoje" na dijag.uredjaj i ocitaju gresku (jer mi se upalila lampica koja ima naslov ove teme) te da upisu km.na kojoj je izmjenjeno ulje (cak i to ima psa grupacija) i da mi spreme parametre sa novim uljem, te ispitaju pritisak u svakoj brzini..
Od svega tog samo su mi "ponistili" gresku, ustvari bila je "mehanicka" jer mi je slucajno zapeo jedan konektor i ostao odpojen (a nisam to vidio),kada sam ga ponovno "spojio" lampica se ugasila..
Sada sam u potrazi tko bi mi mogao uraditi ovo sto sam napisao..
Nije zurba jer mjenjac je "bolji" i samo nakon ispiranja a ne sumnjam da bi sa dijagnostikom i podesavanjem/spremanjem pravih parametara dobio savrsen mjenjac..
Btw. i ja sam povoljno kupio trenutni auto jer vlasnik nije znao nista oko autamatika i zbog nekih sitnih "trzavica" su mu rekli da je mjenjac "pri kraju" tako da je njemu bilo stalo da ga se rijesi a ja ga dobio super povoljno..
Kada si spomenuo da ti "nedrzi" na uzbrdici, reci mi dali si isprobao u 1.brzini i rikvercu ili samo u jednoj od njih??
Jer lako moguce je da selenoid zeza, da su lamele ok. jer ako u 1 ne drzi a u rikvercu da ili obrnuto (posto je "zajednicka" lemela tih dviju brzina) moze biti "neispravan" selenoid jedne od tih dviju brzina.
Evo ovdje se zezam i provodim nekada vrijeme a moram naci dali imaju "autoadaptive" ovi mjenjaci i kako to napraviti..Jer kada bi vratio na tvornicke postavke i parametre a.t.mjenjaca sa novim uljem vjerujem da bi savrseno mijenjao brzine (iako nemam problema)...
Jer ovi u servisu su komentirali kao kakva km.na at.mjenjacu, otkud to??Kada su spojili na dijagn.onda su vidjeli na ekranu stoji 0km.i rekli pa evo, sam je "prepoznao" ulje i rad ili ti je taj tko je radio izmjeniu (naravno nisam im rekao da sam to sam uradio) ponistio brojac km.Meni dolo da se upucam koliko znaju!!Znaci nitko nije mijenjao ulje od kada je kupljen (ili isto imao duduke koji u to nisu znali napravit) pa stoji 0km.jer tu se upisuju km.na koliko je napravljena izmjena, kada netko spoji na dijagn.da zna prije koliko je napravljena izmjena.
Sreca taj njihov rad me kostao samo 120kn. i nisam htio pjeniti i praviti probleme, sjeo u auto i otisao..
Sto tek covjeku koji se prvi put sretne sa a.t. mjenjacem, ili tko se ne razumije u mehaniku naprave i naplate to je sramota od servisa koji se nazivaju "ovlastenim"...
Ne znam ja tko jos moze pomoci ovom narodu...

P.S. Neka drugi ne msile da smo cjepidlake jer ova tematika se nemoze na kratko i jasno obrazloziti..
 

Automatic

Well-known member
Re: automatic gear fault

Nikada u zivotu nisam radio sa dijag.uredjajima, ali i to cu morati negdje nauciti i eventualno nabaviti onaj "ruter" da se mogu bezicno spajat preko laptopa a "programe" nije tesko nabaviti..
Znas iz prijasnje teme o a.t.mjenjacu da sam napravio "ispiranje" na svom auticu /jer u ovlastenom su htjeli zamjeniti samo 3,5l. t.j.j samo ispustiti ulje iz kartera), kako neznam i nemam uredjaj kontaktiram ovlasteni servis (kod njih sam i kupio dihtunge za izmjenjivac topline) da ga "spoje" na dijag.uredjaj i ocitaju gresku (jer mi se upalila lampica koja ima naslov ove teme) te da upisu km.na kojoj je izmjenjeno ulje (cak i to ima psa grupacija) i da mi spreme parametre sa novim uljem, te ispitaju pritisak u svakoj brzini..
Od svega tog samo su mi "ponistili" gresku, ustvari bila je "mehanicka" jer mi je slucajno zapeo jedan konektor i ostao odpojen (a nisam to vidio),kada sam ga ponovno "spojio" lampica se ugasila..
Sada sam u potrazi tko bi mi mogao uraditi ovo sto sam napisao..
Nije zurba jer mjenjac je "bolji" i samo nakon ispiranja a ne sumnjam da bi sa dijagnostikom i podesavanjem/spremanjem pravih parametara dobio savrsen mjenjac..
Btw. i ja sam povoljno kupio trenutni auto jer vlasnik nije znao nista oko autamatika i zbog nekih sitnih "trzavica" su mu rekli da je mjenjac "pri kraju" tako da je njemu bilo stalo da ga se rijesi a ja ga dobio super povoljno..
Kada si spomenuo da ti "nedrzi" na uzbrdici, reci mi dali si isprobao u 1.brzini i rikvercu ili samo u jednoj od njih??
Jer lako moguce je da selenoid zeza, da su lamele ok. jer ako u 1 ne drzi a u rikvercu da ili obrnuto (posto je "zajednicka" lemela tih dviju brzina) moze biti "neispravan" selenoid jedne od tih dviju brzina.
Evo ovdje se zezam i provodim nekada vrijeme a moram naci dali imaju "autoadaptive" ovi mjenjaci i kako to napraviti..Jer kada bi vratio na tvornicke postavke i parametre a.t.mjenjaca sa novim uljem vjerujem da bi savrseno mijenjao brzine (iako nemam problema)...
Jer ovi u servisu su komentirali kao kakva km.na at.mjenjacu, otkud to??Kada su spojili na dijagn.onda su vidjeli na ekranu stoji 0km.i rekli pa evo, sam je "prepoznao" ulje i rad ili ti je taj tko je radio izmjeniu (naravno nisam im rekao da sam to sam uradio) ponistio brojac km.Meni dolo da se upucam koliko znaju!!Znaci nitko nije mijenjao ulje od kada je kupljen (ili isto imao duduke koji u to nisu znali napravit) pa stoji 0km.jer tu se upisuju km.na koliko je napravljena izmjena, kada netko spoji na dijagn.da zna prije koliko je napravljena izmjena.
Sreca taj njihov rad me kostao samo 120kn. i nisam htio pjeniti i praviti probleme, sjeo u auto i otisao..
Sto tek covjeku koji se prvi put sretne sa a.t. mjenjacem, ili tko se ne razumije u mehaniku naprave i naplate to je sramota od servisa koji se nazivaju "ovlastenim"...
Ne znam ja tko jos moze pomoci ovom narodu...

P.S. Neka drugi ne msile da smo cjepidlake jer ova tematika se nemoze na kratko i jasno obrazloziti..
E sad si mi dal brige kad si rekel da koristi prvu brzinu i rikverc iste lamele.Nisam još rastepal citroena pa ne znam.Merđo,ford i ameri imaju prvi bubanj rikverc i na nekim modelima su puno veće lamelice ali taj sklop rikverca je sam za sebe ,a brzine i ostali bubnjevi(većinom 4 ,Znači po dva kontra okrenuta) su samo za brzine i oni su istih mjera ali su samo različiti utori u lamelicama.Ovo bum probal da vidim ali mislim a nebi solenoid smel tak zezat osim ako ne otvara dovoljan protok(baš sam gledal kak ih ispituju).Ne znam da li lexia ima mogućnost ispitanja pritiska jer mi smo kod opela imali sklop koji se montirao na za to predviđeno mjesto i elektronski se kopčao na tech da bi se videlo i imali smo aparat na manometre.Kod mene mislim da je do filtera i ulja jer to nije nikad bilo mjenjano.Napravil sam možda glupost jer sam izmješal ulja pošto sam mogao kupiti samo swag (neko njemačko),a mjenjal sam ga tri put ,jer sam samo takvo mjenjanje našel na internetu.Ovaj tvoj sistem mi se čini puno boljim jer prečisti konvertor(već sam ga mislil izbušit ,narezat ,i stavit onaj imbus šaraf ko na kajlama).Imam kod frenda Lexiu 3 ali neke stvari neće očitat i dosta su zakomplicirali program naspram ostalih.One koje idu preko blue tut koliko vidim jedni su zadovoljni a drugi nisu.Sad treba dojti moja lexia pa bum videl dok se malo upoznam.Većinom sam slagal amerikance i mercedese,ford a oni su imali svi filtere koji se daju izmjenit pa sam neke stvari mogao odmah eliminirat.I na lexiji traži da se registriraš ali svi koji rade ne žele to osim ovlaštenih,jer većina tih dijagnostika se nebi smjela koristiti pa taj dio preskoče.Meni se lampica ugasila odmah čim sam ga ugasio i upalio a na lexiji mi očitao samo trenutnu grešku koju je auto sam poništio.Sve bum isprobal pa napisal.Ako da Bog kupil bum jednu neispravnu pa rastepel .Xantia ima Al4 a C5 ZF izvana su razlike male a iznutra ni ne znam.Ak ne druge tak bum mjenjal filter u njoj pa bum sve poslikal i isprobal solenoide (ali samo multimetrom) ako ne uspijem napraviti dosjed ko na njihovom kučištu npa sa zrakom.Nisam to rastepal pa znam kaj me čeka samo ono kaj sam videl na intaču.
 

Dujo

New member
Re: automatic gear fault

Tako sam ja ispitao senzor (za koji mi pokazao gresku) dali mi valja (impedance 1000-1400ohm) i evo sto je pokazao..



Kako sam vidio da je samo konektor iskopcan izmedju njega i instalacije mjenjaca, spojio,ucvrstio i lampica prastala svijetlit..

Kada ih budes ispitivao, trabao bi zagrijati auto/mjenjac prije raskapanja ili ako se mogu "lako" provjeriti dok je jos mjenjac na autu, jer ne daju istu "snagu" topli i hladni pa moze pokazati ispravnost hladan a kada se zagrije "stekat..
Ako si samo jedan "raskopao" i ovaj ce ti biti jasan..
Tesko je pojasniti rijecima jer strucnim nazivima dijelova svatko se sluzi na svoj nacin/rijecnik pa, uzivo to i netreba pojasnjavat sve se vidi i zna..
Na citracima lexia i proxia (ako sam dobro zapamtio) mogu brisati,dijagnosticirati,ispitivati pritisak i jos neke stvari al nisu mi bile potrebne pa nisam ih niti "memorirao" u ovaj svoj vec puni "spremnik"..
Mislim pun ali uvijek na rezervi... :D
 

Automatic

Well-known member
Re: automatic gear fault

Tako sam ja ispitao senzor (za koji mi pokazao gresku) dali mi valja (impedance 1000-1400ohm) i evo sto je pokazao..
http://i.imgur.com/u72cVWi.jpg
Kako sam vidio da je samo konektor iskopcan izmedju njega i instalacije mjenjaca, spojio,ucvrstio i lampica prastala svijetlit..

Kada ih budes ispitivao, trabao bi zagrijati auto/mjenjac prije raskapanja ili ako se mogu "lako" provjeriti dok je jos mjenjac na autu, jer ne daju istu "snagu" topli i hladni pa moze pokazati ispravnost hladan a kada se zagrije "stekat..
Ako si samo jedan "raskopao" i ovaj ce ti biti jasan..
Tesko je pojasniti rijecima jer strucnim nazivima dijelova svatko se sluzi na svoj nacin/rijecnik pa, uzivo to i netreba pojasnjavat sve se vidi i zna..
Na citracima lexia i proxia (ako sam dobro zapamtio) mogu brisati,dijagnosticirati,ispitivati pritisak i jos neke stvari al nisu mi bile potrebne pa nisam ih niti "memorirao" u ovaj svoj vec puni "spremnik"..
Mislim pun ali uvijek na rezervi... :D
Kad mi stigne pokušal bum ispitat.Tek se uhodavam kaj se elektronike tiće.Najgore mi bilo kaj nekad nisi mogao naći niš osim probilštifta i eventualno multimeter i to onaj analogni.Getribe sam počel sam raskapat jer sam volio američke aute a mogel sam si priuštit samo neispravnog.Solenoid nisam raskopaval ,kad je bio neispravan naručil sam novog i to nije skupo ali treba čekat dva do tri tjedna da stignu preko bare.,Ali i amerikanci su se pokvarili .Zadnji put mi stigla dva desna amortizera.Pa mi poslali feder gume sa ležajima bez onih limova kam se feder upre ,a zbog toga sam ih i naručil.I tam vlada lopovluk.Ne isplati se reklamirat jer je poštarina preskupa.Kad mi lexia stigne zamolit ću nekog da to prokužim.Za sljedeću izmjenu ulja bum kupil total ili swag,a sad hoču promjenit LSD jer nije mijenjan a imam 260000 km na urici.

Re...Dujo
Stavil sam ga u rikverc i kak pobegne natrag tak u rikvercu napred.Svijestan sam kvara od kad sam sjeo u njega ali to me ne dira previše jer auto ide savršeno.Pokušal bum nabavit tekučinu koja se pomiješa sa sadašnjim uljem u mjenjaču te se provoza prije izmjene kilometar dva i ispere svu prljaštvinu utisnutu u lamelicama i sistemu.Poslije stavim ulje na onaj sistem i teram dok ide.A i sam znaš da nakon ovakvih kvarova getriba ide još godinama ak se malo pripazi.Za one koji neznaju automatici staju samo zbog nemarnosti ili pucanja spojničke osovine(rikverc pa naglo u D).Elektronika ne crkava samo tak ali ju može pošemurit bilo kakvo El. varenje na autu.Ne treba bježat od automatika sve se da popravit(pitanje je samo isplativosti popravka i vrijednosti auta)
 

Dujo

New member
Re: automatic gear fault

Znas i sam da se izmjenom ulja mozda cak taj problem i rijesi, ako ne onda vjerojatno je lamela/e te dvije brzine..Mada da se ne pravimo pametni moze biti jos uzrocnika..
Ako mozes krenuti u brdu iz te dvije brzine, ne trza prilikom izmjena 1-2 brzine taj problem moze cekati dok ti nepocne smetati kada stanes u brdu, auto u velikim obrtajima a ti jos uvijek stojis.. :D
Tesko je a.t.mjenjac "razvalit" ali nravno i moguce, ako se pravilno hladi i podmazuje te ne tuce prilikom izmjena to su sve "sekundarne" stvari koje nebi smjele naskoditi mjenjacu i autu..
 

Automatic

Well-known member
Re: automatic gear fault

Znas i sam da se izmjenom ulja mozda cak taj problem i rijesi, ako ne onda vjerojatno je lamela/e te dvije brzine..Mada da se ne pravimo pametni moze biti jos uzrocnika..
Ako mozes krenuti u brdu iz te dvije brzine, ne trza prilikom izmjena 1-2 brzine taj problem moze cekati dok ti nepocne smetati kada stanes u brdu, auto u velikim obrtajima a ti jos uvijek stojis.. :D
Tesko je a.t.mjenjac "razvalit" ali nravno i moguce, ako se pravilno hladi i podmazuje te ne tuce prilikom izmjena to su sve "sekundarne" stvari koje nebi smjele naskoditi mjenjacu i autu..
Ma ne nema trzanja ni gore ni dolje(možda nekad kad si sam uhvati onaj luft prilikom šaltanja na niže),ali to zna biti i na novim autima pa me ne dira.Ovo kaj sam navel joj dam i nek dura do popravka,ak niš drugo barem bu pošteno poservisirana.Tak sam ju odlučil rastepsti ali si bum prije nabavil sav potrošni materijal koji ide u nju.Najvjerojatnije kad istekne rega.U međuvremenu bum kupil kitrona koji je regan bar do 6mj da si ovo na miru složim.Sve bum poslikal da narod vidi.
 

dzonka

Muzicar
Re: automatic gear fault

Pozdrav.Da li ste promijetili kad je u usponu da li ga drži previše dugo u trećoj,pa izblesira kompjutor.Da li je opterećenje u trećoj preveliko i čak postane bučan prije nego što trzne?Ako je tako treba getribu provjerit preko lexie da nije senzor brzine i trebalo bi promjenit ulje u geribi.Pošto je sad hladnije vrijeme i kad krenete u prvoj i drugoj su okretaji dosta visoki i pumpa usisava i tjera ulje bez problema .Kad auto uđe u treću smanji se broj okretaja te pumpa slabije vuće jer je ulje još relativno gusto,a pošto se filter ne može zamjeniti prilikom svake izmjene ulja jer se nalazi u samoj getribi malo je možda slabije protočan pa pumpa nešto slabije snadbijeva lamelice i dođe do trenutnog proklizavanja te kompjuter zabilježi grešku(trzaj).Malo kasnije ulje se zagrije i sve funkcionira kako treba.Po mojoj procijeni auto bi morao imati barem 250 000 km kad to radi.Ako imate gdje neka vam izmjere pritisak uljne pumpe u getribi.Prije svega provjerite da se ne radi u nekoj elektronskoj greški.Provijerite da li imate originalnu visinu guma ,da niste stavili manji ili veći obujam nego šta treba biti.Ako je colaža felge manja guma treba da bude viša da se približno dobije isti obujam kola gume.Ako je 215/55/16 onda bi trebala bit 215/65/15 .Na aute koji nemaju automatski mjenjač može i 205/65/15 ali ona je dosta niža od 215/55/16 i na automatskom mjenjaču hoće komp radit problem jer okretaji u određenoj brzini i brzina na tim okretajima se moraju poklapat.Može se dogodit da ima okretaje a brzina manja pa u određenoj brzini diđe do veće razlike i komp to zabilježi kao grešku.Na štoku od vrata imate koje mjere mogu bit.Ako možete navedite o kojem mjenjaću se radi(piše na pločici na mjenjaču ispod kučišta zr.filtera)
Postovano,bio sam jutros na dijagnostici i evo sta je zabelezio:
povremena greska,regulacija tlaka
Merio sam pritisak ulja u menjacu i evo parametara kad je auto u mestu
na leru 2,7 bara
u D kad ubacim 2,6 bara
R 2,7 bara
3 brzina 3,0 bara
U svim brzinama odstupanja su 0,5 bara
Pozdrav i da li imate nekakav predlog sta dalje da radim
 

Automatic

Well-known member
Re: automatic gear fault

Postovano,bio sam jutros na dijagnostici i evo sta je zabelezio:
povremena greska,regulacija tlaka
Merio sam pritisak ulja u menjacu i evo parametara kad je auto u mestu
na leru 2,7 bara
u D kad ubacim 2,6 bara
R 2,7 bara
3 brzina 3,0 bara
U svim brzinama odstupanja su 0,5 bara
Pozdrav i da li imate nekakav predlog sta dalje da radim
Recite dali imate kakvih problema sa mjenjačem .Da li ste radili kakav servis na mjenjaču.O kojem autu i mjenjaču se radi AL4 ili ZF 4HP20.Odstupanja su normalna radi same istrošenosti ako auto ima određene km.Postoji šansa da soleoidi ne otvaraju kak treba pa je malo tlak manji.Može malo više informacija,opčenito.
 
Na vrh