Auto trese nakon zamjene kvačila?

iVn1

New member
Hoćeš reći da bi eventualno kotači mogli izazivati vibracije?
Ima 150000, ali je vožen većinski van grada. Kako bi se u tom slučaju to popravilo obzirom da je fiksni zamašnjak?
 

Mirage

Well-known member
Pa šta su mu radili da je na 150 000 ošla lamela s otvorenom cestom pa to netko nije skidao nogu s kvačila.

Ili citroen radi lamele od krumpira pa ne izdrže 150 000.
 

Memphis

Active member
Hoćeš reći da bi eventualno kotači mogli izazivati vibracije?
Ima 150000, ali je vožen većinski van grada. Kako bi se u tom slučaju to popravilo obzirom da je fiksni zamašnjak?
Pa kotači ti tresu zbog kvačila. Zato kaj se tarne površine lamele, korpe/zamašnjka jednako ne priljubljuju. Znači da nešto nije dobro složeno.
To što je fiksni zamajac samo pojednostavnjuje priču jer njega eleminira. Na 150 000 teško da je tak poderan osim ako nije lamela poderana do samih nitanaca pa da ga oni načeli ali to bi se odmah vidlo.
 

iVn1

New member
Pa kotači ti tresu zbog kvačila. Zato kaj se tarne površine lamele, korpe/zamašnjka jednako ne priljubljuju. Znači da nešto nije dobro složeno.
To što je fiksni zamajac samo pojednostavnjuje priču jer njega eleminira. Na 150 000 teško da je tak poderan osim ako nije lamela poderana do samih nitanaca pa da ga oni načeli ali to bi se odmah vidlo.

Baš sam gledao, da, tresu se lagano i kotači kod kretanja. Sutra ga vodim u drugi servis, nadam se da ćemo biti pametniji.
 

Koko

Well-known member
Pozz, na našem Citroenu 1.6 hdi (bez plivajućeg zamašnjaka) je kuplung bio tvrd, visoko hvatao i tresao. Dali smo zamjeniti kvačilo (uglavnom zbog trešnje), ali auto i dalje trese nakon zamjene kvačila (možda i jače), a stavljen je Luk set (trebao bi biti potpuno novi). Majstor kaže da je "normalno za francuze da malo trese", ali će se većinski smirit sve kroz vožnju. Iako po meni to i nije baš "malo". Zvao sam i ovlaštene servise, opisao problem i dobio sam dva puta informaciju da ne smije ništa trest nimalo nakon zamjene, a u jednom servisu su mi rekli da treba oko 1000km da se lamela "privikne" na zamašnjak. U tom zadnjem servisu su rekli da moguće da je potrebno i zamašnjak promjeniti (iako je fiksni/jednomaseni), uopće nisam znao da je to moguće?

Jel ima netko kakav savjet šta da radimo? Da se zbilja vozimo i nadamo promjeni ili inzistiramo na jamstvu dok je friško? Iako mehaničar kaže da se nema šta reklamirat, pa ne znam koliko su šanse za to... Ne bih htio da se vozimo mjesecima, a problem ne prolazi.
Pokusacu prenjeti moje iskustvo sa zamjenom seta kvacila na C3 1.4 HDI 50KW 2002., a problem je bio isti, nakon zamjene seta kvacila auto je tresao pri kretanju.
Auto sam kupio sa 118000km na satu i u perfektnom stanju, skoro pa fabrickom, bez ikakve primjedbe. Na cca 198000km se poceo cuti druk lezaj na kvacilu kao cvilenje ili skripanje. Odem mom majstoru da mi zamjeni druk lezaj, ali on kaze da je dobro u toj situaciji zamjeniti set kvacila ( ne isplati se skidati mjenjac zbog druk lezaja ) i da bi bilo najbolje da to uradim u Ovlastenom servisu zbog garancije na dijelove i rad.
Nakon nekog vremena odlucim otici u servis i to zavrsiti. Srecu sam imao sto mi je pred vratima servisa propala poluga kvacila do poda i auto vise nije bio pokretan. Uzrok propadanja poluge do poda polomljene pracne na korpi kvacila, posto je druk lezaj blokirao i bukvalno obrusio pracne i propao kroz njih.
U servisu zamjenjen set kvacila uz garanciju 1 godina ili predjenh 100000km i naravno ugradjen OEM dio?
Nakon cca 1000km ( mjesec dana ) pocelo kvacilo da trese prilikom kretanja u prvoj brzini sto nije bio nikad slucaj sa starim kvacilom. Odem da reklamiram uradjeni posao u srvis i nakon izvrsene probne voznje majstor koji je radio kvacilo ustanovi i potvrdi da kvacilo trese i da se isto treba zamjeniti. Izvrsi se zamjena kompletnog seta kvacila, probam vozilo pri preuzimanju sve ok kao i prvi put, auto krece glatko bez trzanja. Navodno opet stavljen OEM set kvacila samo sad sa drugim ( zamjenskim ) kataloskim brojem?
Prodje sad 15 dana auto pocne opet tresti i naravno ponovo reklamacija, ali sad nemama garanciju na drugu ugradnju, jer je tako po "Pravilniku servisa". Posto je Citroen servis u Bijeljini u nadleznosti centrale Citroena u Ljubljani, pa je sef servisa napravi dopis u Centralu i oni odgovore da vise nemam pravo na zamjenu seta kvacila jer je vec dva puta mjenjan?
Pitam majstora jel prilikom zamjene seta kvacila pregledao zamajac da nije ostecen ili iskrivljen na sta mi je drsko rekao, "pa zar sumnjate da nisam pregledao" i da je sve je ok? Onda sam trazio dok je auto u servisu da mi pregledaju kopletan prednji trap da negdje ne ma nekoga lufta i da radi toga ne trese, ali je ustanovljeno da je sve utegnuto kako treba. Pregledan je hidraulicni potisni cilindar i pedala kvacila i sve ok.
Tu zavrsim pricu sa njima u servisu i obidjem ih za sva vremena. Kupim novi set kvacila LUK i odem privatno da isti zamjenim. Opet nakon kratkog roka isti problem, auto pocinje tresti pri polazenju u prvoj brzini, a u drugoj i trecoj ne trese? Opet skidanje mjenjaca i majstor mi javlja da lamela naleze na zamajac samo jednom trecinom povrsine u spoljnjem obimu. Kazem mu da skine zamajac i odnese na ravnanje i ponovo postavi set kvacila, nakon cega se stanje popravilo na bolje. Sa tim setom evo vec gazim 130000km uz povremeno minimalno treskanje pri kretanju, ali je to mozda sto imam naviku da polazim sa obrtajima na ler gasu?
Eto toliko o problemu koji sam ja imao sa kvacilom na mom C3.
 
Posljednje uređivanje:

Automatic

Well-known member
Svaku trešnju kuplunga moraš osjetit na pedali ako je do seta kuplunga ili zamajc. Jednom kad ulovi i kod ubrzanja počne trest problem poluosovins(luft u šalicama) ili nosaću motora. Ako je stavljen novi set ne smije trestiosim ako je oštećen ili ispucan zamajac, inače su 1.6hdi imali dvomsene, možda netko zamijenio prije
 

visaluteju

Well-known member
Ja danas, tacnije maloprije, mjenjao komplet set kvacila na cvom C4. (kvacilo je bez plivajuceg). Majstor mi je prijatelj pa sam cak i asistirao. Mogu vam reci da je to po*eben posao, pola dana nam je otislo, mora se pola auta rastaviti da se izvadi mjenjac. Lukov je set...

Mjenjao sam kvacilo jer je postalo bas tvrdo i kad smo skinuli korpa je bila bas u losem stanju od druk lezaja a i lamela je bilo podobro istrosna...

Na zalost i meni trese prilikom kretanja, u prvoj i drugoj brzini je bas osjetno, a kvacilo je daleko mekse.
Znaci prilikom otpustanja kvacila auto (prednji kraj) pocne tresti. Ako se pokusa krenuti bez gasa, onako bas lagano, bas trese. Slicno je i u drugoj brzini, ako se da vise da gasa manje trese.
Nisam odmah skontao jer sam mislio da je do mene, premekano je a i malo nize sada hvata pa sam mislio da mi treba da se priviknem. Sutra cu ici do njega da vidim sta kaze...
 

Cutac

Prèkaroš
Po P.S.-u zamašnjak treba poravnati kad se mijenja kvačilo. Kao da staviš nove pločice na stari disk, jel.
 

sir.Oliver

Well-known member
nije obavezno . zavisi u kakvom je stanju . obično je dovoljno grubom šmirglom dobro ošmirglati / odstraniti nalepljen sloj sagorele prašine od lamele / .
 

Cutac

Prèkaroš
obično je dovoljno grubom šmirglom dobro ošmirglati / odstraniti nalepljen sloj sagorele prašine od lamele /
Ali to nije po peesu, po peesu se treba tokariti ili glodati.
To što i ovako dela je druga stvar.

Da se razumijemo, ja to nisam na svojima radio, ali da bi bila dobra praksa, bi.
 

visaluteju

Well-known member
Nisam imao mira pa sam otisao do majstora. Kaze da je prilikom ugradnje gledao zamasnjak da nije bio u losem stanju tj da nije izgledao lose ali da nema zbog cega drugog tresti nego zbog toga i da ce prestati nakon malo predjenih kilometara da je to normalno. Zanimljivo ali dok sam isao njemu po gradu sam napravio krug dva i malo mi je manje treslo....javim jos kroz par dana jel ista bolje.

Inace majstor mi je prijatelj kako sam vec pomenuo a ja mu odrzavam laptope za dijagnostiku i ta cuda pa mi dijelove da po nabavnoj cijeni i tako mi to jedan drugom godinama. Za LUK set je dobio popust 20% na servis, plus je bila neka akcija jos 10% i set me izasao 110 eura :)



 

iVn1

New member
Već mjesec dana pokušavam napisati odgovor kako je sve prošlo :)
Za servis Palac sve preporuke, ostavili auto tamo, dobili potvrđeno da ono definitivno nije bilo normalno ponašanje auta i savjet da reklamiramo. Usput smo dali tamo promijeniti prednje kočnice i jedan nosač motora, pa je auto sad avion.
Uglavnom, reklamirali smo kvačilo tamo gdje smo ga mijenjali, šef i stariji mehaničar su probali i odmah rekli da nije normalno i ne znaju u čemu je problem, ali će ga uzet na reklamaciju. Bili su čak i ljubazni. Problem je bio u tome da kad smo ga prvi put reklamirali nije bilo šefa, a mehaničar koji ga je radio je probao i tvrdio kako je to normalno i pričao priče koje sam već prije naveo. Zapravo je on iznosio vlastita stajališta, a ne ona od servisa. Uglavnom, tjedan dana kasnije smo dobili termin i na moje inzistiranje je najprije zamašnjak išao tokaru obzirom da taj dio nije odrađen prvi puta (kako kažu, oni to nikad ne rade). Navodno je tokar rekao da je u redu, odnosno da treba popeglati samo 0,03mm, ali je to svejedno odrađeno kako bi se elimirala sumnja. Obzirom na to da je zamašnjak trebao biti ok nisu htjeli slagati sve na mjesto i riskirati nego kažu da su odmah stavili novo kvačilo i ovaj puta Valeo, umjesto LUKa. Uglavnom, auto više ne trese. Kreće glatko, užitak ga je voziti! Rekli su mi da je ovo kvačilo skuplje i tokara su platili, al nisam ništa dužan. Ovaj puta mi se čini kao da kvačilo hvata i još nešto niže na pedali nego prije s LUKom.

Dakle, riješili smo, ali ne možemo tvrditi što je bio uzrok problema. Auto ide super, to je najbitnije :)
 

visaluteju

Well-known member
Ajde neka si rijesio.

Imam pod pitanje vezano za ovo tresenje i nosac motora...

Kod mene se nakon predjenih 200tinjak km smanjilo dosta tresenje ali jos malo treska. vidicu kako ce se dalje ponasati. Primjetio sam jos nesto tako da moze biti i do nosaca motora pa bi molio da mi opisete koji su simptomi kada ode nosac motora i da li ovo sto cu opisati moze bit to? ::::

Kada upalim auto pa nakon samog paljenja malo se strese nesto, pretpostavljam motor. Traje dio sekunde i odmah se smiri, onako malo zadrma i cuje se taj zvuk da se strese. Kada gasim auto to se ne desi, samo nakon paljenja. Moze li to biti do nosaca motora ?

Cudno mi je jer to se nije desavalo prije zamjene kvacila vec nakon... Jeli moguce da smo malo ostetili nosac, sjecam se da smo ga skidali sa donje strane i malo se namucili da vratimo dio grede nazad prilikom vracanja mjenjaca...
 

Cutac

Prèkaroš
Može biti radi nosača. Kod anlasanja se motor naginje, tako da je moguće da kod pada momenta na zamašnjak(u) lupi ako su nosači loši.

Ovaj kod ekspanzione pogledaj i pipni odozdo jel mekan, ovaj ispod akumulatora ste vidjeli kad ste skidali getribu, a momentni se provjerava odozdo.

Možete i pajserom napeti motor da vidite koliko se klima, ali onda morate znati kako je sa novim nosačima.
 

visaluteju

Well-known member
Apdejt:
Reklamirao mi majstor kvacilo jer ne da tresenje nakon zamjene novog nije stalo vec se pojačalo. Također se javljalo neko šuškanje - zviždanje kada kvacilo nije pritisnuto...
Morao sam kretati sa toliko gasa da se auto ne bi nenormalno teslo da sam za 4 mjeseca istrosio 30% lamele :)

Ovaj put je porucio sachs a staro (problematicno) je luk.
Kaže čim ga je skinuo odmah je vidio da se "srce" lamele mrda (na pitanje sta je srce kaže da je to onaj srednji dio u lameli kuda se provlači osovina iz mjenjača (ili kako to već ide)). Dobilo je baš lufta - tvornička greška.

Nakon stavljanja novog seta.... ljudi moji drugo auto. Kvačilo još mekanije od Luk-ovog (a inače kvačilo sam mjenjao jer je baš postalo tvrdo) I nema trešnje ni trunke. Znači krećem bez imalo gasa i auto ne trese, ranije sam imao osjećaj da se otpasti točkovi i sve živo. Vozao sam se 30 minuta kada sam preuzeo auto samo iz gušta.

Inače svako malo se oduševim kako c4 sa samo 92 ks ljepo ide i ljepo ubrzava, rekao bi čovjek da ima bar 110 :)
 

Dreamer

New member
Već mjesec dana pokušavam napisati odgovor kako je sve prošlo :)
Za servis Palac sve preporuke, ostavili auto tamo, dobili potvrđeno da ono definitivno nije bilo normalno ponašanje auta i savjet da reklamiramo. Usput smo dali tamo promijeniti prednje kočnice i jedan nosač motora, pa je auto sad avion.
Uglavnom, reklamirali smo kvačilo tamo gdje smo ga mijenjali, šef i stariji mehaničar su probali i odmah rekli da nije normalno i ne znaju u čemu je problem, ali će ga uzet na reklamaciju. Bili su čak i ljubazni. Problem je bio u tome da kad smo ga prvi put reklamirali nije bilo šefa, a mehaničar koji ga je radio je probao i tvrdio kako je to normalno i pričao priče koje sam već prije naveo. Zapravo je on iznosio vlastita stajališta, a ne ona od servisa. Uglavnom, tjedan dana kasnije smo dobili termin i na moje inzistiranje je najprije zamašnjak išao tokaru obzirom da taj dio nije odrađen prvi puta (kako kažu, oni to nikad ne rade). Navodno je tokar rekao da je u redu, odnosno da treba popeglati samo 0,03mm, ali je to svejedno odrađeno kako bi se elimirala sumnja. Obzirom na to da je zamašnjak trebao biti ok nisu htjeli slagati sve na mjesto i riskirati nego kažu da su odmah stavili novo kvačilo i ovaj puta Valeo, umjesto LUKa. Uglavnom, auto više ne trese. Kreće glatko, užitak ga je voziti! Rekli su mi da je ovo kvačilo skuplje i tokara su platili, al nisam ništa dužan. Ovaj puta mi se čini kao da kvačilo hvata i još nešto niže na pedali nego prije s LUKom.

Dakle, riješili smo, ali ne možemo tvrditi što je bio uzrok problema. Auto ide super, to je najbitnije :)

Moram ovo napisati jer sam imao isti problem C4 1.6 HDI 2012 zamjena kvačila. Originalno kvačilo je bilo savršeno. Bez imalo trešnje. Na 140.000 je počelo lagano proklizavati. U ovlaštenom servisu sam zamjenio kvačilo s LUK setom (lamela, potisna ploča, potisni ležaj vilica i neka uvodnica dakle sve) . Nakon ugradnje kvačilo trese. Uglavnom LUK Schaefler rezervne djelove posebno kvačila IZBJEGAVATI u što širem luku. Nikakvu garanciju na kvačilo ne priznaju. Stavljeno Valeo kvačilo i sada je OK više ne trese. Dvaput plaćeni djelovi. LUK Schaefler se izmotavaju ali jamstvo NE PRIZNAJU. Očito loša kvaliteta. I serviser mi je kasnije rekao da LUK više ne stavljaju jer s njima imaju stalno reklamacije. Eto toliko o LUK-u i kvačilu na C4.
Pozz, na našem Citroenu 1.6 hdi (bez plivajućeg zamašnjaka) je kuplung bio tvrd, visoko hvatao i tresao. Dali smo zamjeniti kvačilo (uglavnom zbog trešnje), ali auto i dalje trese nakon zamjene kvačila (možda i jače), a stavljen je Luk set (trebao bi biti potpuno novi). Majstor kaže da je "normalno za francuze da malo trese", ali će se većinski smirit sve kroz vožnju. Iako po meni to i nije baš "malo". Zvao sam i ovlaštene servise, opisao problem i dobio sam dva puta informaciju da ne smije ništa trest nimalo nakon zamjene, a u jednom servisu su mi rekli da treba oko 1000km da se lamela "privikne" na zamašnjak. U tom zadnjem servisu su rekli da moguće da je potrebno i zamašnjak promjeniti (iako je fiksni/jednomaseni), uopće nisam znao da je to moguće?

Jel ima netko kakav savjet šta da radimo? Da se zbilja vozimo i nadamo promjeni ili inzistiramo na jamstvu dok je friško? Iako mehaničar kaže da se nema šta reklamirat, pa ne znam koliko su šanse za to... Ne bih htio da se vozimo mjesecima, a problem ne prolazi.

Isti problem, C4 1.6 hdi 92 ks ugrađeno LUK kvačilo auto kod kretanja trese, LUK ne priiznaje reklamaciju. Sve rađeno u ovlaštenom servisu. Stavljeno kvačilo od Valea i još jednom poravnat zamašnjak. Sada više ne trese. LUK Schaeffler je jako loš rezervni dio, jamstva nemaju, reklamaciju ne priznaju. Izbjegavati LUK Schaeffler pod svaku cijenu.
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh