Auto trese nakon zamjene kvačila?

iVn1

New member
Pozz, na našem Citroenu 1.6 hdi (bez plivajućeg zamašnjaka) je kuplung bio tvrd, visoko hvatao i tresao. Dali smo zamjeniti kvačilo (uglavnom zbog trešnje), ali auto i dalje trese nakon zamjene kvačila (možda i jače), a stavljen je Luk set (trebao bi biti potpuno novi). Majstor kaže da je "normalno za francuze da malo trese", ali će se većinski smirit sve kroz vožnju. Iako po meni to i nije baš "malo". Zvao sam i ovlaštene servise, opisao problem i dobio sam dva puta informaciju da ne smije ništa trest nimalo nakon zamjene, a u jednom servisu su mi rekli da treba oko 1000km da se lamela "privikne" na zamašnjak. U tom zadnjem servisu su rekli da moguće da je potrebno i zamašnjak promjeniti (iako je fiksni/jednomaseni), uopće nisam znao da je to moguće?

Jel ima netko kakav savjet šta da radimo? Da se zbilja vozimo i nadamo promjeni ili inzistiramo na jamstvu dok je friško? Iako mehaničar kaže da se nema šta reklamirat, pa ne znam koliko su šanse za to... Ne bih htio da se vozimo mjesecima, a problem ne prolazi.
 

Cutac

Prèkaroš
Reklamiraj.
Moguće da nije očistio i prebrusio zamašnjak. Po peesu bi se zamašnjak trebao mijenjati ili tokariti, ali u praksi je dovoljno očistiti ga šmirgl papirom na daščici. Možda je zamastio lamelu kad je dirao sve to, pa da zato trese.

Ali ne bi smjelo tresti. Ako ne popušta, a nemaš račun, jedino da ga "uvjeriš" da svejedno reklamira.

Probaj par naglih startova za redom napraviti, možda se sredi.
 

iVn1

New member
Hvala. Pitao sam na nekoliko mjesta za cijenu dijelova, svugdje su mi rekli da se zamašnjak ne mijenja na njemu, pa sad ne znam... Na kraju sam baš zbog jamstva uzeo dijelove nešto skuplje kod majstora koji je radio, ali reko nek bude sve kak treba. I na kraju ovako :(

Vozimo se sad već tri dana, ali probat ću i to.
 

Cutac

Prèkaroš
Zamašnjak se treba pregledati i ako ima zub, tokariti ako će se ostati u dozvoljenoj širini(debljini). On se troši isto kao i korpa.
Imaš njega koji se vrti na okretajima motora, lamelu koja je spojena na getribu i korpu koja stisne lamelu na zamašnjak(lamela bude u sendviču). Što znači, kako se izjednačava brzina vrtnje zamašnjaka i lamele, tako se troše zamašnjak, lamela i korpa. Ali jer je lamela od mekšeg materijala, u pravilu je dovoljno(na dobro dizajniranom kvačilu) postrugati ostatke lamele sa zamašnjaka.
Ili lik ima mooda ili ti izgledaš bezopasno
E to, vratiće se ivan s hiljadu momaka
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
lamelu
Morti razlika u dijametru. 228 vs 225 mm. Ko zna kaj je denul tip gore.
Ne bi to tak treslo zbog toga kaj nije potokaren.
I iVn1 imaš opciju se zaista vrnut "s 1000 momaka" ili pljunut novce opet i otić u provjeren servis.
Zbog tih budalaština koje počinju "na francuzu mora malo [umetni pojam]" izbjegavam domaće majstore u širokom luku. Ovlaštene isto.
 

iVn1

New member
Ekipa, hvala. Sad sam dugo pričao s majstorom na telefonu koji je radio, kaže mi da je to zapravo karakteristika tog motora (1.6 hdi, 68kw). Nisam naivan, al uporno i uporno me uvjerava da je to normalno jer je sam motor takav, auto nije novi, ima nešt lufta valjda na getribi, osovinama itd itd i onda se sve pokupi kod kretanja i trese. Ako želim eliminirat vibracije onda kaže da treba drugu getribu i hrpu drugih dijelova i da je to neisplativo. Badava govorim da mi to i dalje nema smisla, on kaže da mijenja kvačila na francuzima već 10 godina i svi tresu, pa čak i novi C3 iz salona. Njegov 207 dizel ima isto ima novo kvačilo i isto trese, poziva me na probu. Kaže da će mi se ublažit trešnja nakon 10000km.

Inače se radi o malo većoj radioni, uljudni su ljudi, ima dosta pozitivnih recenzija na netu (nikad mi to nije bilo presudno, al mi bilo drago vidjet) i vjerovao sam da je dobra odluka tamo ga ostavit.
 

szahtila

Active member
Moj C3, 2017 godina, dizel, 60000 km cca, ne trese ništa
Moj C3, 2017 godina, dizel, 60000 km cca, ne trese ništa
C3 i C5 moga sina, oba dizelaši, ne tresu ništa. Moj Pežo 206, i ranije 307 sve dizelaši, nikad nisu tresli. Tako da.....
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Možemo sebe ubedjivati, ali tesko ubediti ako nesto nije u redu. Tresti moze i od nosaca motora, menjaca. Pretpostavljam da je sve to pregledano
 

Cutac

Prèkaroš
Poruči mu od mene da se tera u ****u materinu nesposobnu i neprofesionalnu.
Ja bih skupio derane i otišao po svoju lovu. A kasnije bih mu donio taj set koji je na autu, da ne bi bilo da kradem.
 

visaluteju

Well-known member
Imam isto auto sa istim motor i ne trese nista, skoro cu preci 200 000 km i moje kvacilo bas potvrdo, ja sam navikao i to i ne prijmetim dok ne sjednem u drugo auto, a kada sjednem sokiram se kako je kvacilo "premekano" :)

I iVn1 mene zanima da li je kvacilo nakon zamjene mekse? da li je bas osjetna razlika ? Htio sam da ga mjenjam ali me ubjedjuju da je u tog auta kvacilo bas tvrdo inace
 

markan1000

Well-known member
Dali smo zamjeniti kvačilo (uglavnom zbog trešnje), ali auto i dalje trese nakon zamjene kvačila (možda i jače)
di trese, kod kretanja?
Htio sam da ga mjenjam ali me ubjedjuju da je u tog auta kvacilo bas tvrdo inace
na mom C4 II je od kupnje (s 20.000 km) do prodaje (120.000 km) uvijek bilo tvrdo. i nije treslo (dvomaseni).
"normalno za francuze da malo trese"
normalno za falš majstora da mu malo francuzi tresu.
 

iVn1

New member
Hvala ekipo, na savjetima i podršci :)

Napravili smo po savjetu par naglih startova i kretanja sa uzbrdice, situacija je puno bolja, ali nije rješena. 80% bih rekao da je bolje, ali i dalje trese, čak se u drugoj brzini osjeti ako je brzina kretanja nešto manja. Trebam još i prednje kočnice mijenjat, otić u servis Palac obzirom da vidim da je ovdje hvaljen i vidjet šta on kaže što se da napravit, pa ako i on kaže da nije kako treba biti idem reklamirat. Još ću i ovlaštene obići za svaki slučaj. Svaka čast svemu, al evo, ne znam kako nekome može bit normalno da auto trese. To je i prvenstveno zašto smo dali mijenjat. Još su bili na probnoj vožnji i potvrdili da je sve stvar kvačila prije nego smo uopće dogovorili termin.

Imam isto auto sa istim motor i ne trese nista, skoro cu preci 200 000 km i moje kvacilo bas potvrdo, ja sam navikao i to i ne prijmetim dok ne sjednem u drugo auto, a kada sjednem sokiram se kako je kvacilo "premekano" :)

I iVn1 mene zanima da li je kvacilo nakon zamjene mekse? da li je bas osjetna razlika ? Htio sam da ga mjenjam ali me ubjedjuju da je u tog auta kvacilo bas tvrdo inace
Pa mekše je puno, al nije premekano kako zna biti na nekim autima.

di trese, kod kretanja?
Da. Imao sam priliku vozit BMW koji je imao slab zamašnjak (koliko sam shvatio su poznati po tome) i ovaj moj me jako podsjeća na taj BMW. Al kažem, rekli su mi na više mjesta da je kod mene fiksni, da se ne mijenja i da ne može biti uzrok tome...
 

Memphis

Active member
Jel trese/vibrira pedala kvačila u vožnji kad je lagano pritisneš? "Problem" koji imaju C4 B7 dizlo je da su im kvačila dosta tvrda ali trešnje ne bi smjerlo biti. Al pošto ti je treslo i prije pitanje je jel je to bilo do kvačila ili nečeg drugog.
Daj malo opiši ovu trešnju u drugoj brzini. Kako misliš trese u drugoj dok puštatš kvačilo ili? Jel ti trese pri kretanju u prvoj/rikverc u leru i kaj se događa sa trešnjom kad isto napraviš a dodaš gas?
 
Posljednje uređivanje:

iVn1

New member
Pedala ne trese koliko sad napamet mogu procijeniti. Tamo gdje sam mijenjao su rekli da trese zbog kvačila (iako se sad vade da mora stalno tresti "malo").
Ma u drugoj trese ako je brzina kretanja prespora za drugu brzinu, pa treba puštat polakše i dodat gas. Trese prilikom kretanja i prema naprijed i u rikverc. Ako se doda više gasa, više trese. Tako da ako se npr. kreće na uzbrdici, trese jače.
 

Memphis

Active member
A onda je sve jasno ako su ti oni tako rekli. Možeš to provjerit tak da ti netko gleda u kotače dok ti lagano krećeš, ako kotači drthe sve je jasno. Ne smije trest još se tu radi o običnom zamajcu. Ili nisu dobro centrirali lamelu ili korpa nije dobro nalegla, što je čudno budući da se radi o običnom kvačilu.

btw. ja imam 207 i sam si mijenjal kvačilo ništa ne trese (doduše benzinac) iako je istina da su im getribe loše.
 

iVn1

New member
Obzirom da nisam tu skroz doma, jel bi mi mogao pojasnit malo? :) Kotači bi trebali drhtati? Ako ne drhte, do čega bi moglo biti?

Obzirom da se donekle popravila situacija mi se čini da bi uzrok baš trebalo biti kvačilo...
 

Memphis

Active member
Kotači ne smiju drthtat jer kad to se prenosi na karoseriju i zato trese. Popravilo se zato jer se lamela dere. Što ćeš više trošit lamelu to će se onda više prilagodit odnosno neravnomjerno trošit sa strane korpe (ako ona nije ravno nalegla) i prilagodit se njoj. Tako će onda lamera sve većom površinom, zapravo potpuno naljegat na korpu kako bi trebalo biti.

koliko auto ima km? Nije isključeno da se to događa od strane zamašnjaka ako je jako poderan što se u principu dosta rijeđe događa.
 
Na vrh