Antifriz - čudna situacija...

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Da da to je bregasta... mislim da se ona u biti i vrti u ulju sad kad se sjetim. Jedna komora voda druga ulje. Makar sutra ti još to provjerim kad doma dođem.
 

Memphis

Active member
Da prva je za antifriz druga za ulje.

I tu oće curit jer to puca ko staklo pogotvo kada neki meštar to stegne ko sivonja ili s vremenom puca jer je loš materijal. Novo košta 600 kn u originalu i čini mi se samo je tako dostupno kod nas.

Očisti blok dobro i namaži kućište sa diht masom. Steži križno i lagano bez presiljavanja jer buš išo po drugu.

Termostat novi ti je isto 500 kn ... vernet (svi su vernet samo pitanje u kojoj kutiji)
 

DS9

Active member
Kod mene je bila i manja količina crne mase koja je najpre ličila na mast.
Vidi se sa desne strane, ispod krstolikog ispupčenja, na levoj starni toga nema.

Na mestu gde je iskočio dihtung je puklo parče plastike. Auto je više godina gubio tečnost u količini od max do min na oko 8000 km, ali je ove zime u roku od par dana izgubio litar tečnosti.


Kada su uočeni tragovi antifriza u oblasti termostata, odlučeno je da se promeni novim. Ovo na slici je doslo u kutiji na kojoj piše Calorstat by Vernet - ali osim stikera na njemu nista ne govori da je to izradio calorstat/vernet. Ne bi me začudilo da je kineski falsifikat (odnosno najpre mislim da je to). Ipak, radi posao bez problema nekoliko hiljada km.

 
Posljednje uređivanje:

grebza

New member
hvala svima, kupio sam kućište koje ima tunele za vijke napravljene od mesinga te mi je prodavač rekao da pripazim sa zatezanjem zbog aluminijske glave. koristio sam brtve od kućišta koje sam dobio jer kad sam vidio kako je meštar prije nanio bilo mi je muka. mislim da ću si potražiti neki kg ključ za takve poslove.
 

DS9

Active member
Pretpostavljam da znaš na koliko se steže, tj. da si pogledao u servisnom uputstvu. Mada, za postavljanje mog termostata prijatelj/mehaničar nije koristio kilo ključ, ali višedecenijsko iskustvo mu je načinilo takav osećaj i mekoću ruke da taj alat koristi jedino kada radi trap, kočnice i generalke motora.

U vezi mesinga nadam se da sa aluminijumom neće dugoročno izazvati galvansku koroziju.

Zanimljivo je koliko problema može napraviti to što majstori koriste dodatnu diht/silikon masu iako ona nije potrebna kada se postavlja termostat. Većina antifriza sadrži supstancu 2-etil-heksanoat koja je osnovni antikorozivni inhibitor, a za koju je poznato da može delovati agresivno prema silikonu a onda ostaci toga mogu zapušiti delove rashladnosg sitema, osim što on i procuri.

U vezi moje slike koja pokazuje stari original termostat - vidi se da je dihtung ostao netaknut, odnosno da ga antifriz nije razjeo. Ta stvar je bitna jer servisna uputstva iz prošle decenije insistiraju na antifrizu Glysantin G33 (ili Revkogel koji se odavno ne proizvodi) zbog čega bi nekome moglo da se učini da bi drugi antifrizi bili neodgovarajući.
Dok je bio kod mene pre nego je zamenjen, tri godine je u sistemu bio totalov Glacelf Autosupra (koji nema PSA odobrenje za upotrebu), a nakon toga još tri godine Fam Long Life gotovo identičnog sastava.

Kao što može da se vidi, dihtung nije bio problem, već zamor plastike. Sad, za 10 godina je još i dobro izdržao. Inače, onaj gore novi termostat je koštao oko 25 evra - dok original iz citroenove mreže košta oko 80 evra. Naravno da je najbolje uzeti ovaj potonji.

Takođe, taj novi gore se u nekim detaljima malo i razlikuje u odnosu na original jer je izgleda primarno namenjen za fordove tdci. Ipak, sve je došlo na svoje mesto i kako stoje stvari radi besprekorno.

Zanimljiva stvar je da je nakon dovođenja sistema u ispravno stanje, kada se otvori poklopac rashladne posude - sada je primetno manje isticanje vazduha (rekao bih da je pritisak manji) nego što je to bio slučaj dok je sistem u manjoj meri gubio tečnost.
 
Posljednje uređivanje:

DS9

Active member
da li ima tko servisna uputstva za C3
Postoji cela Uvijek aktualna tema u okviru ovog C3 podforuma - Upute za C3 (samo je trebalo obratiti pažnju i pregledati ko je šta tu pisao),

https://www.citroenforum.hr/citroen-c3-114/upute-za-c3-6081/

a u njoj sam dao link do svih servisnih uputstava koje je Citroen ostavio slobodnim za pregled (svih vozila od 1999-2008.) na više jezika, dakle i za C3 (kliknuti na link u donjem postu, izabrati željeni jezik, i traženo vozilo).

https://www.citroenforum.hr/128422-post4.html

Inače, ono što ja vidim da stoji po uputstvu iz 2005. za nekoliko varijanti motora u C3 - kućište termostata se steže u zavisnosti od motora na različite vrednosti, uglavnom na 7 ili 8 Nm, sa prilično malom +/- tolerancijom, a u nekim slučajevima se ističe predzatezanje.

Pošto u temi grebza nije precizirao motor i godište - za preciznu informaciju bi to moralo da se zna.

Verujem da po Haynesu ne bi napravili bitnu grešku sa 10 Nm, ali bih bio oprezan preko 8 Nm.
 
Na vrh